Connect with us

Economy

Ora z Funky Cat w poszukiwaniu klientów: kolejna marka samochodowa z Chin przyjeżdża do Niemiec

Published

on

Ora z Funky Cat w poszukiwaniu klientów: kolejna marka samochodowa z Chin przyjeżdża do Niemiec

Ora z Funky Cat, aby przyciągnąć klientów
Kolejna marka samochodowa z Chin trafia do Niemiec

Kolejna nowa chińska marka samochodowa próbuje swoich sił w Niemczech. Ale Aura robi rzeczy inaczej niż inne marki z Dalekiego Wschodu. Ze swoimi czysto elektrycznymi pojazdami zasługuje na szczególną uwagę wśród nowicjuszy. A pierwszy model to powód do dumy.

Coraz więcej chińskich marek samochodowych przybywa obecnie do Niemiec i będzie to robić w nadchodzących miesiącach. Niedawno Nio wywołało poruszenie prezentacją swojego pierwszego modelu ET 7, z jednej strony ze względu na jego niefortunną pozycję w Klasie S, a z drugiej na możliwość całkowitej wymiany baterii na specjalnych stacjach w krótkim czasie. czas. Ale większość chińskich producentów jest skromniejsza i próbuje szczęścia w tańszych segmentach klasy SUV-ów i kompaktowych sedanów.

Nieco retro: projekt Ory jest niezwykły.

(zdjęcie: aura)

Wśród nowych graczy w Niemczech na szczególną uwagę zasługuje marka Ora ze swoimi w pełni elektrycznymi modelami. Nawet nazwa Funky Cat sprawia, że ​​siadasz, zwracasz uwagę i oczekujesz niezwykłego samochodu. Fakt, że Aura jest pierwszym pojazdem, który bierze udział w wyścigu, nie jest (kolejnym), ale pięciodrzwiowym Golfem o długości 4,24 metra, jest z pewnością niezwykły.

Projekt jest również niezwykły: dziwaczny kot ma sympatyczny styl retro, z harmonijną linią boczną i przednią częścią, z niewielką dozą dobrej woli, przypominający nawet Porsche z podniesionymi błotnikami i stosunkowo poziomym reflektorem. zasięg.

„Ma wysokie standardy jakości”

GWM_ORA_FunkyCat_202201_00066_M_D_I_RGB-1-scaled.jpg

Asystent głosowy Funky Cat firmy Ora jest główną atrakcją.

(zdjęcie: aura)

Wydaje się to być zgodne z twierdzeniem marki. „Mamy wysokie standardy jakości i wyznaczamy standardy w zakresie bezpieczeństwa i cyfryzacji”, mówi Jens Schulz, który jest odpowiedzialny za markę Ora w nowo powstałym Emil Frey Import Services, które jest również właścicielem Mitsubishi.

Twierdzenie to potwierdza pełna gama wyposażenia bezpieczeństwa ze wszystkimi standardowymi w tej klasie systemami wspomagającymi, nawet w wersji podstawowej, oraz pięć z pięciu gwiazdek w teście EuroNCAP z bardzo dobrymi wartościami indywidualnymi, np. 92 proc. dla dorosłych pasażerów chronione i 93 procent na systemy wspomagające. Również wnętrze emanuje jakością i urokiem; Na przykład w najwyższej wersji miękkie tworzywo sztuczne i sztuczna skóra tworzą połączenie wysokiej jakości.

GWM_ORA_FunkyCat_202201_00030_E_150dpi_RGB.jpg

Aura przyspiesza do 100 km/h w 8,2 sekundy.

(zdjęcie: aura)

A wyróżnikiem jest bardzo sprytny asystent językowy, który w pierwszym teście wykonał zlecone mu zadania praktycznie bezbłędnie, stawiając w ten sposób w cieniu niektóre tzw. produkty premium. Popularne „Hej” dnia, wraz z nazwą marki, otwiera szyberdach, a nawet cały bagażnik po innych poleceniach.

Funky nazwa kota dla Europy

Egzotyczna nazwa Funky Cat to rozwiązanie europejskie, w Chinach samochód nazywa się Haomao, co można przetłumaczyć jako „dobry kot”. Słowo „kot” w języku chińskim oznacza coś więcej niż tylko zwierzę domowe, ale ogólnie jest również uważane za „towarzysza”. Ora nie jest łacińskim słowem oznaczającym „modlitwę”, ale raczej kombinacją słów „otwarty” (otwarty), niezawodny (niezawodny) i „alternatywny”.

GWM_ORA_FunkyCat_202201_00032_E_RGB.jpg

Funky Cat będzie dostępny w pięciu różnych wariantach.

(zdjęcie: aura)

Samochód będzie prawdopodobnie oferowany w Niemczech za mniej niż 40 000 euro (przed zniżką około 7180 euro opłaty elektronicznej), a następnie będzie miał akumulator 48 kWh na pokładzie, co powinno zapewnić zasięg około 300 km. Z pakietem 63-kWh około 400 km. Funky Cat będzie dostępny w pięciu różnych wariantach, z topowym GT z pełnym wyposażeniem prawdopodobnie o około 10 000 euro powyżej ceny podstawowej.

Aura ma na pokładzie silnik elektryczny o mocy 126 kW / 171 KM, przyspiesza do 100 km / hw 8,2 sekundy i może rozpędzić się do 160 km / h. Gwarancja jest przyzwoita na pięć lat bez limitu kilometrów i osiem lat lub 160 000 kilometrów na akumulatorze.

Od stycznia w Niemczech

Funky Cat zdobywa punkty przede wszystkim dzięki projektowi, pakietowi bezpieczeństwa, jakości i wykonaniu oraz świetnemu asystentowi głosowemu. Jednak dobre miejsce na tylnych siedzeniach jest okupione bardzo małym bagażnikiem, który zapewnia miejsce na zaledwie 228 litrów bagażu. W końcu tylne siedzenia są składane. Dodatkowo widoczność do tyłu jest ograniczona przez wąskie tylne szyby, które są tylko częściowo przesunięte przez standardową tylną kamerę. Szkoda też, że ze względu na opakowanie nie ma wyświetlacza przeziernego dla tej Ory.

Kompaktowy samochód elektryczny pojawi się w Niemczech w styczniu. Jens Schulz jest optymistą, jeśli chodzi o sprzedaż: „Zamówiliśmy 6000 funky kotów na przyszły rok i sprzedamy je bez żadnych problemów”. Kolejny model Ora zawita do Niemiec w drugiej połowie roku. SUV coupe jest znacznie większy i ma 4,90 metra. który wygląda bardziej tradycyjnie.

READ  Przed czwartkowym posiedzeniem banku centralnego: DAX trochę się wyłącza - Peloton chce też w przyszłości sprzedawać sprzęt fitness na Amazonie - w centrum uwagi BioNTech, Uniper, CTS Eventim, Covestro, BVB | biuletyn Informacyjny
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Bitcoin zmierza w stronę kolejnego halvingu: co może się wydarzyć dalej dla ceny Bitcoina | 22.02.24

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Obawa bankructwa Evergrande: fałszywy początek dla DAX 40
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Branża upada: kolejna niemiecka sieć obuwnicza ogłasza upadłość
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending