Connect with us

Tech

Nintendo Switch 2 jest zapewne znacznie bliższe PlayStation i Xboksowi

Published

on

Nintendo Switch 2 jest zapewne znacznie bliższe PlayStation i Xboksowi

Shadows of Switch 2 rośnie i informacji o nowej konsoli pojawia się coraz więcej. Wydajność powinna być również znacznie większa.

Do tej pory koncepcja Nintendo Switch bardzo różniła się od Xboxa i PlayStation. Przenośna konsola daleko odstawała od konkurencji, zwłaszcza jeśli chodzi o wydajność. Nowy Switch 2 zapewne zmieni to już w przyszłym roku, a nowa generacja będzie mogła zaoferować jeszcze więcej. Niektóre studia już to widziały.

Mówi się, że Nintendo było w bliskim kontakcie z Activision już w grudniu ubiegłego roku. Informacje te pochodzą obecnie z wewnętrznych e-maili związanych ze sprawą sądową PozaWięc to nie jest plotka. Jeden dokument został w dużej mierze zredagowany, ale nadal ujawnia „tajny” cel, jakim jest znaczne zbliżenie Switcha nowej generacji do PlayStation 4 i Xbox One pod względem wydajności.

Zakres gier może być znacznie większy dzięki Switchowi 2

Activision było już wówczas przekonane, że może „opracować coś atrakcyjnego” dla nowej generacji Nintendo Switch. Nintendo od dłuższego czasu kontaktuje się z największymi wydawcami, aby znacząco zwiększyć ofertę gier na Switcha 2.

Grałem w kilka świetnych gier, ale nawet FIFA nie sprawiała mi zbyt wiele frajdy na Switchu OLED. Lepsza wydajność przy większej mocy na pewno cieszy, niezależnie od tego, czy jest to gra od Nintendo, czy od innych wydawców.

Podążaj za nami W Wiadomościach Google I porozmawiaj z nami o godz Czat Smartdroid na Telegramie. Linki oznaczone * są linkami partnerskimi.

READ  FritzBox, Repeater i wiele więcej: te AVM otrzymują FritzOS 7.50
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Nowy schemat URI wynikający z przepisów UE: Śledzenie stron internetowych w przeglądarce Apple Safari

Published

on

Nowy schemat URI wynikający z przepisów UE: Śledzenie stron internetowych w przeglądarce Apple Safari

Jak wiadomo, iPhone'y w UE potrafią więcej niż urządzenia w innych regionach świata – dzięki regulacji na mocy ustawy o rynkach cyfrowych (DMA) Apple musi uruchomić alternatywne sklepy z aplikacjami. Wygląda jednak na to, że Apple popełniło błędy wdrażając je w przeglądarce Safari, co skutkowało… Możliwy wyciek danych Możliwość prowadzenia pojazdu. Poinformowała o tym grupa badaczy bezpieczeństwa pod przewodnictwem Tommy’ego Miske. We współpracy z programistą Talal Hajj Bakri, Misk wdrożył nową wersję Safari dla Unii Europejskiej Schemat URI dla „grupy rynkowej”. Obserwowano.

reklama

Nowe działanie ma tak naprawdę umożliwić stronom internetowym w przeglądarce Safari pobieranie widoku tej aplikacji za pomocą przycisku. Misk i Bakri zwrócili jednak uwagę, że z funkcjonalności dostępnej od iOS 17.4 może obecnie korzystać swobodnie dowolny serwis WWW. Umożliwiłoby to alternatywnym dostawcom sklepów z aplikacjami śledzenie użytkowników nawet w trybie incognito, jeśli współpracują z operatorami witryn. Każdemu użytkownikowi wysyłany jest unikalny identyfikator, który nie ulega zmianie.

Problem nie występuje w przypadku konkurencyjnych przeglądarek, takich jak Ecosia lub Brave, które obsługują również instalację alternatywnych sklepów z aplikacjami. Jednakże jest to obecnie jedynie hipotetyczna forma ataku, ponieważ obecnie istnieje tylko trzech różnych dostawców tych sklepów z aplikacjami, o których nie wiadomo, czy wykorzystują problem opisany przez Muska i Bakriego. Dlatego badacze twierdzą, że tylko „złośliwe rynki alternatywne” są w stanie zachować się w ten sposób. Nie jest jasne, czy Apple określi to podczas zatwierdzania.

Powstaje jednak pytanie, dlaczego schemat URI został zaprojektowany tak, aby łatwo było go wyciekać. Dlatego Safari zawsze wywołuje MarketplaceKit, jeśli na stronie znajduje się schemat URI – „na ślepo” – twierdzą badacze bezpieczeństwa. Przy każdym wywołaniu uruchamiany jest alternatywny sklep z aplikacjami z unikalnym identyfikatorem i wraz z nim wysyłany jest „niestandardowy ładunek”.

READ  Przedmioty mnożą się w New Zelda - teraz cztery razy szybciej

Aby przeprowadzić atak, operatorzy alternatywnych sklepów z aplikacjami będą musieli współpracować z dostawcami stron internetowych. Funkcje prywatności przeglądarki Safari, które w rzeczywistości mają zapobiegać śledzeniu między witrynami, są osłabione. Być może problem można łatwo rozwiązać: Safari powinna uruchamiać MarketplaceKit tylko wtedy, gdy jest to oficjalna witryna alternatywnego sklepu z aplikacjami, ale nie żadnego przypadkowego sklepu z aplikacjami. Apple nie odpowiedziało jeszcze na tę lukę.



(licencjat)

Do strony głównej

Continue Reading

Tech

Voyager 1 może kontynuować swoją misję. – witryna internetowa Raumfahrer.net

Published

on

W listopadzie 2023 roku NASA nagle zgłosiła problemy ze statkiem kosmicznym Voyager 1, który nie wysyłał już czytelnych danych. Czy to koniec misji naukowej? Tymczasem po kilku miesiącach badań zespół specjalistów NASA znalazł przyczynę problemu i również go rozwiązał.

Autor: Thomas Geoking Źródło: NASA.

Przez chwilę wyglądało na to, że aktywny lot naukowy statku kosmicznego Voyager 1 dobiegł końca. Sonda wystrzelona 5 września 1977 roku jest, wraz ze swoją siostrzaną sondą, najodleglejszym obiektem stworzonym przez człowieka. Znajduje się teraz w przestrzeni międzygwiezdnej. W ciągu nieco ponad 17 000 dni spędzonych w przestrzeni kosmicznej przeleciał dotychczas około 24,42 miliarda kilometrów. Obecnie sygnał radiowy z Ziemi dociera do sondy kosmicznej w ciągu 22,5 godzin.
Sonda kosmiczna nadal wysyła dane naukowe z powrotem na Ziemię, przynajmniej do połowy listopada 2023 r. Nagle okazuje się, że sonda kosmiczna nie wysyła już czytelnych danych, ale raczej te same dane ułożone w rodzaj ciągłej pętli.

Voyager 1 w kosmosie – ilustracja. (Zdjęcie: NASA)
Stan instrumentów sond Voyager 04.2024 (Źródło: NASA)

Po szczegółowej analizie przyczynę początkowo ustalono w systemie danych lotu sondy. To jeden z trzech komputerów znajdujących się na pokładzie statku kosmicznego. System FDS nie skomunikował się prawidłowo z jednym z podsystemów sondy, zwanym modułem modulacji telemetrii (TMU). W rezultacie na Ziemię nie są przesyłane żadne dane naukowe ani techniczne. Celem FDS jest gromadzenie m.in. danych z instrumentów naukowych oraz danych technicznych o stanie i kondycji statku kosmicznego. Informacje te są następnie łączone w pojedynczy pakiet danych, który jest wysyłany z powrotem na Ziemię przez TMU. Teraz TMU zaczęło wysyłać powtarzający się wzór jedynek i zer, jakby „utknął”. Po nieudanym ponownym uruchomieniu FDS do analizy błędu często trzeba było korzystać z dokumentów sprzed kilkudziesięciu lat. Specjaliści potrzebowali czasu, aby zrozumieć, jak nowe polecenia wpłyną na działanie statku kosmicznego, aby uniknąć niezamierzonych problemów.

READ  Przedmioty mnożą się w New Zelda - teraz cztery razy szybciej

1 marca 2024 r. wysłali do statku kosmicznego sygnał, który spowodował, że FDS wysłał pełny obraz pamięci. Zostało to odebrane 3 marca i odszyfrowane przez inżyniera z agencji Deep Space Network, która obsługuje anteny radiowe komunikujące się zarówno z Voyagerem, jak i innymi statkami kosmicznymi.
Zrzut pamięci był kluczem do rozwiązania problemu!
Okazuje się, że 3 procent pamięci FDS jest uszkodzone. Możliwe, że jeden chip został uszkodzony albo przez wysokoenergetyczne cząstki z kosmosu, albo po prostu przez długi okres pracy. Spowodowało to utratę części kodu programu komputerowego FDS.

Utrata tego kodu sprawiła, że ​​dane naukowe i techniczne stały się bezużyteczne. Ponieważ chipa nie można było naprawić, zespół zdecydował się umieścić uszkodzony kod w innym miejscu pamięci FDS. Żadna pojedyncza witryna nie jest jednak wystarczająco duża, aby pomieścić całą sekcję kodu. Dlatego opracowano rozwiązanie umożliwiające podzielenie uszkodzonego kodu na sekcje i przechowywanie tych sekcji w różnych lokalizacjach w FDS. Aby ten plan zadziałał, te sekcje kodu muszą zostać zmodyfikowane, aby zapewnić dalsze działanie jako całość. Należy również zaktualizować wszelkie odniesienia do lokalizacji tego kodu w innych częściach repozytorium FDS. 18 kwietnia zespół przesłał wstępną aktualizację oprogramowania statku kosmicznego Voyager. Kiedy 20 kwietnia zespół kontroli misji otrzymał informację zwrotną od statku kosmicznego, wiedział, że modyfikacja zadziałała. Po raz pierwszy od pięciu miesięcy udało im się sprawdzić status i stan statku kosmicznego. Po dalszej aktualizacji sonda będzie mogła ponownie przesyłać dane naukowe na Ziemię. Misja naukowa może być kontynuowana.
To, jak długo sonda może nadal działać, zależy głównie od baterii radionuklidowych i zużycia elementów termoelektrycznych. Produkcja energii elektrycznej spada o około 4 waty rocznie. Wyłączanie poszczególnych instrumentów wielokrotnie wydłużało żywotność sondy.

READ  Laptop do gier MEDION ERAZER z najnowszymi procesorami Intel Core i9 12. generacji będzie dostępny od końca kwietnia

Raumfahrer.Net będzie w dalszym ciągu udostępniać raporty.

Dołącz do dyskusji na forum Raumcon:

Podróżnik Sondy kosmiczne

Continue Reading

Tech

Manor Lords: Kamień milowy sprzedaży osiągnięty pierwszego dnia

Published

on

Manor Lords: Kamień milowy sprzedaży osiągnięty pierwszego dnia

Manor Lords to w ostatnim czasie jedna z najciekawszych gier – co teraz widać także w pierwszych wynikach sprzedaży. Kamień milowy został osiągnięty w dniu premiery.

Średniowieczna gra strategiczna Manor Lords jest ostatnio na ustach wszystkich. Hooded Horse and the Slave Magic była jedną z najbardziej poszukiwanych nowych gier na platformie Steam – co znalazło odzwierciedlenie w bardzo udanym rozpoczęciu sprzedaży.

Manor Lords niedawno weszło do fazy wczesnego dostępu i dlatego jest dostępne jako wczesna wersja gry na platformie Steam. Niezliczona ilość graczy na PC chciała już tę niekompletną wersję, więc ta wersja gry sprzedawała się jak świeże bułeczki. Ponad milion egzemplarzy przeszło już przez wirtualną ladę wydawniczą – pierwszy kamień milowy w sprzedaży został już przekroczony.

Gra opiera się na wielu elementach zarządzania i zakrojonych na szeroką skalę średniowiecznych bitwach taktycznych. Masz dostęp do różnych budynków, ulepszasz produkcję rolną, tworzysz szlaki handlowe – w skrócie: w grze strategicznej możesz zarządzać wieloma rzeczami.

Przyciąga to obecnie nie tylko wielu kupujących, ale także wielu graczy na Steamie. Pierwszego dnia maksymalna liczba graczy jednocześnie osiągnęła 173 178. Manor Lords wyprzedziło także Hades 2 i Hollo Knight: Silksong w kategorii najbardziej poszukiwanych gier na Steamie, osiągając wspomniany poziom sprzedaży w niecały tydzień po premierze wczesnego dostępu.

Po Palworld na początku roku i późniejszym Helldivers 2, Manor Lords można uznać za trzeci duży tytuł 2024 roku.

READ  FritzBox, Repeater i wiele więcej: te AVM otrzymują FritzOS 7.50
Manor Lords – zwiastun odkrywa historię średniowiecznego symulatora budowania miast

W ramach Xbox Partner Preview potwierdzono datę premiery średniowiecznego symulatora budowania miast Manor Lords na 26 kwietnia 2024 r.

Continue Reading

Trending