Connect with us

Economy

Niemcy i Polska | Komisarz RP Dietmar Nitan

Published

on

Niemcy i Polska |  Komisarz RP Dietmar Nitan

Na początku marca Dietmar Nitan został mianowany koordynatorem rządu federalnego ds. polsko-niemieckiej współpracy między społecznościami i ponad granicami. Rozmawialiśmy z nim o jego doświadczeniach i ich relacjach Niemcy Polska przemówiła.

Panie Nitan, po dziewięciu miesiącach jako Komisarz Rządu Federalnego RP: Jaka jest Pana wstępna ocena?

Dla mnie osobiście jest to pozytywne. Mogłem rozmawiać z wieloma ludźmi w Polsce, ale także z wieloma ludźmi w Niemczech o Polsce, o tym wspaniałym kraju i jego wspaniałych ludziach. Robiąc to, zauważam, że oprócz pewnych tarć, jakie odczuwa się na poziomie rządowym, wielu Polaków bardzo interesuje się Niemcami, a wielu Niemców bardzo interesuje się Polską. Czuję wobec tych ludzi szczególny obowiązek.

Skąd bierze się Pana osobista bliskość do Polski i stosunków niemiecko-polskich?

W 1998 roku po raz pierwszy zostałem wybrany do Bundestagu. W tym czasie było dla mnie jasne, że moja praca polityczna musi być postrzegana przed odpowiedzialnością za niemiecką historię. Chciałem również wykorzystać swoje szanse jako poseł do Parlamentu Europejskiego, aby pomóc w zapewnieniu, że straszne zbrodnie z czasów nazizmu nie zostaną zapomniane. Ale przede wszystkim chciałem nam pomóc w pojednaniu z narodami, którym Niemcy sprowadziły wielkie, można by rzec, niezmierzone cierpienia. Było więc dla mnie jasne, że pojednanie polsko-niemieckie powinno znaleźć się w moim programie.

Niemiecka historia bodźcem do bieżącej pracy?

Tak – i jeszcze jedna okoliczność osobista zachęciła mnie do tego. Moi dziadkowie ze strony ojca pochodzą z Olsztyna na Mazurach, dawniej Allenstein. Kiedy przyjechałem do Bundestagu, mój dziadek wziął mnie na stronę i powiedział, że chce, żebym w szczególny sposób uczestniczył. Chłopcze, nigdy nie wolno ci zapomnieć, powiedział, że twoi przodkowie nie stracili ojczyzny ani przez Armię Czerwoną, ani przez Polskę. Stracili je na rzecz niemieckich faszystów, którzy brutalnie zaatakowali ich sąsiadów. Dlatego jako Twój dziadek chciałbym, abyś wykorzystał swój mandat posła do pracy na rzecz pojednania polsko-niemieckiego. Do dziś poważnie traktuję pracę mojego dziadka.

READ  Reflektory samochodowe: modyfikacje LED firmy Osram są teraz zatwierdzone również w Austrii

Czy od dłuższego czasu zajmujesz się również organizacjami niemiecko-polskimi?

Na przełomie tysiącleci zaczęła intensywnie angażować się w stosunki niemiecko-polskie. Jako młody poseł ówczesny minister spraw zagranicznych Joschka Fischer powołał mnie do Rady Powierniczej Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej. Wtedy Służba Akcji i Pojednania dla Pokoju zapytała mnie, czy chcę zasiadać w radzie nadzorczej Międzynarodowego Domu Spotkań Młodzieży Auschwitz w Oświęcimiu. Nadal tam uczestniczę, teraz jako niemiecki współprzewodniczący. Do tego dochodzi Fundacja Pamięć, Odpowiedzialność i Przyszłość. Tam pilnie pracowała, aby odszkodowania dla polskich robotników przymusowych były wypłacane jak najszybciej i bez biurokracji. A od 2010 r. do miesiąca temu, czyli przez dwanaście lat, byłem krajowym przewodniczącym organizacji zrzeszającej „Federalne Stowarzyszenie Zrzeszenia Polsko-Niemieckiego”.

To wiele zobowiązań, które podjąłem.

Jeśli poważnie myślisz o polsko-niemieckiej przyjaźni i pojednaniu, przekonasz się, że istnieje wiele organizacji, klubów i stowarzyszeń społeczeństwa obywatelskiego po obu stronach, intensywnie zaangażowanych we współpracę, pracę ceremonialną i pracę z młodzieżą. Więc logiczną konsekwencją mojej pracy politycznej w Bundestagu było to, że angażowałem się także w organizacje pozaparlamentarne.

Dlaczego tak było?

Oczywiście niektóre zmiany wymagają czasu. Być może my, Niemcy, zapomnieliśmy o nas w niektórych miejscach właśnie dlatego, że Polacy tak hojnie wyciągnęli do nas rękę w pojednaniu, że ci polska życzliwość Nie zwalnia nas to od ciągłego zadawania ważnych pytań dotyczących naszej historii. Nie zwalnia to nas od zadania sobie pytania, czy naprawdę zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zadośćuczynić Polakom.

Czy Niemcy mogły zrobić więcej lub powinny były zrobić więcej?

Ta asymetria nie sprzyjała stosunkom, gdyż strona polska dużo inwestowała w przyjaźń, podczas gdy po stronie niemieckiej wiele uważano za oczywiste. To bardzo frustrowało stronę polską. Być może w Niemczech nie potraktowaliśmy tego wystarczająco poważnie.

READ  Pokaz tygodniowy / 7. Do 13 listopada (tydzień 45)

Podaj nam przykład.

Bardzo obiektywny: nasi polscy przyjaciele, a przy okazji wszyscy przyjaciele w Europie Środkowo-Wschodniej i krajach bałtyckich, wielokrotnie ostrzegali nas przed prawdziwymi ambicjami Władimira Putina, ostrzegali, że rosyjski imperializm może powrócić w każdej chwili, że Putin może wykorzystać Nord Stream jako lider. Broń i wola. Nie słuchaliśmy wystarczająco dużo i nie traktowaliśmy wystarczająco poważnie tego, co mówili nam nasi polscy przyjaciele. I dokładnie to, przed czym ostrzegano nas z Polski, w końcu się spełniło. To oczywiście prowadzi do frustracji. Oznacza to również, że w polskiej polityce ta frustracja jest wykorzystywana w polityce partyjnej. Właśnie dlatego jesteśmy teraz świadkami, jak niektóre siły polityczne próbują przejąć głosy niechęcią Niemców.

Czyli następuje przerwa w stosunkach niemiecko-polskich?

numer! Pomimo całej krytyki rzeczy, które wymagają poprawy, jasne jest, że więcej nas łączy niż dzieli. Jeśli o tym wiesz, my również znajdziemy siłę, by ponownie się zjednoczyć. i wspólnie rozwiązywać problemy. Dlatego nie oceniam negatywnie wahań w stosunkach między Niemcami a Polską. Ponieważ nasze relacje w społeczeństwie obywatelskim są nadal świetne. Współpraca w partnerstwach miast, komitetach, instytucjach i stowarzyszeniach między naukowcami oraz wymiana gospodarcza między firmami polskimi w Niemczech a firmami niemieckimi w Polsce. Wszystko trwało. The Społeczenstwo obywatelskieEkonomia i nauka wykazują dobre relacje. To bardzo ważne, aby podkreślić: stosunki nie są tylko między dwoma rządami, ale między dwoma narodami. I wciąż jest dużo światła i bardzo mało cienia.

Mówisz o ludziach?

Świetnie nam się współpracuje, zwłaszcza w bliskiej okolicy lub za granicą. Musimy nadal do tego zachęcać. Ludzie mają dobre wyczucie, co idzie dobrze, a co nie. Pragną praktycznie utrzymać przyjaźń, wspólnie coś osiągnąć i zapewnić lepsze warunki życia w obu krajach. Jako polityk wysokiego szczebla możemy, jak mówią, wyciągnąć z tego lekcję.

READ  W przyszłości papierosy Gauloise będą pochodzić z Polski - Ekonomia

© www.deutschland.de

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  20 maja 2022 - Międzynarodowy komunikat prasowy

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Dzień giełdowy to piątek, 31 marca 2023 r

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  W przyszłości papierosy Gauloise będą pochodzić z Polski - Ekonomia

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Economy

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Published

on

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlitz

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy obywateli Polski Unii Europejskiej. Stanowią największą zagraniczną grupę w mieście. Ich fuzja następuje po cichu.

Niemcy i Polacy mieszkają i świętują razem w Görlitz i Zgorgelz. Niemiecki Festiwal Staromiejski odbywa się w tym samym czasie, co Polski Festiwal Jacobi.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy polskich obywateli Unii Europejskiej. Tak wynika z aktualnych danych Urzędu Spisowego w Gorlicach. W marcu tego roku w Görlitz zarejestrowało się 5021 obywateli UE z sąsiedniego kraju. Miasto ostatni raz informowało o liczbie obcokrajowców w Görlitz w grudniu ubiegłego roku, kiedy wynosiła 4966 osób.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Rozwój ten stał się widoczny wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. O ile w latach 90. Görlitz liczyło nie więcej niż 400 obywateli Polski, o tyle w momencie przystąpienia do UE w mieście mieszkało już 750 Polaków, a w 2013 r. 1700 osób. Największe tempo wzrostu przypadło na lata 2014-2020, kiedy to Polonia w Görlitz przybywała do 500 członków rocznie. W ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wzrost spadł o połowę.

Emigracja z Polski lub powrót obywateli polskich bliżej ojczyzny stał się główną przyczyną stabilnego rozwoju populacji w Görlitz. Od marca 2022 r. do marca 2023 r. liczba ludności Görlitz prawie się nie zmieniła. Dwanaście miesięcy temu w mieście mieszkało 56 473 mieszkańców, obecnie jest to 56 466. Wśród nich 8567 posiada paszport zagraniczny, co stanowi około 15 proc. Zjawisko bardzo podobne do tego, które miało miejsce w Görlitz, można zaobserwować we Frankfurcie nad Odrą.

Integracja nie jest spektakularna. Niedawno potwierdziła to Kathrin Groschwald, szefowa agencji pracy w Budziszynie w rozmowie z SZ. Bez polskich pracowników część dużych fabryk, takich jak Birkenstock czy producent opon Borbet, nie byłaby w stanie funkcjonować, ale obywatele polscy mogą znaleźć pracę także w średnich firmach lub zakładach rzemieślniczych, a wielu z nich prowadzi także działalność na własny rachunek. ludzie. Pod względem kulturowym katolicy wśród ludności polskiej również szybko nawiązują kontakty w parafiach Görlitz. Do ubiegłego roku diecezja Goerlitz była jedyną diecezją w Niemczech, która przyjęła członków. Administracja diecezjalna przypisała to także polskiej imigracji.

Ludność polska stanowi największą grupę obcokrajowców w Görlitz. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Syrii. Liczba ta przez długi czas spadała, ale w ciągu ostatnich trzech miesięcy ponownie nieznacznie wzrosła do 548. Ruch uchodźców wśród osób przybywających z Afganistanu ponownie się nasila. Podczas gdy dwa lata temu w marcu dwa lata temu w Görlitz mieszkało ich 128, obecnie jest ich 180.

  • Tutaj możesz zapisać się na bezpłatny newsletter Görlitz-Niesky.

Do Gorlitz nadal napływają ukraińscy uchodźcy wojenni. Podczas gdy w grudniu było ich 1244, obecnie w Görlitz jest ich 1312. Większość obcokrajowców mieszka na dużych obszarach w stylu wilhelmińskim w centrum i południowej części miasta, a następnie w gotowej do zamieszkania dzielnicy mieszkalnej Königshofen.

READ  Nieznana grupa hakerów wysyła ostrzeżenie do Elona Muska
Continue Reading

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  W przyszłości papierosy Gauloise będą pochodzić z Polski - Ekonomia
Continue Reading

Trending