Connect with us

Economy

Nagłówek Nasdaq: Akcje Tesli na czerwono: Według sądu płatność na rzecz Muska w wysokości 56 miliardów dolarów była nielegalna

Published

on

Nagłówek Nasdaq: Akcje Tesli na czerwono: Według sądu płatność na rzecz Muska w wysokości 56 miliardów dolarów była nielegalna

Elon Musk musi martwić się pakietem akcji wartym 56 miliardów dolarów, co czyni go najbogatszym człowiekiem na świecie.

Producent samochodów elektrycznych Tesla, na którego czele stoi Musk, obiecał mu opcje na akcje w 2018 roku, jeśli osiągnięte zostaną ambitne cele dotyczące wartości giełdowej i wyników biznesowych. Jednak sędzia w amerykańskim stanie Delaware stwierdził obecnie, że Musk miał tak duży wpływ na otoczenie, gdy uzgadniano plan, że nie można mówić o uczciwej procedurze.

Dlatego sędzia Kathleen McCormick wydała orzeczenie na korzyść powoda, który chce zerwać umowę z Muskiem. We wtorek pozostawiła otwartą kwestię, co będzie dalej. Nakazał powodowi i Tesli znalezienie rozwiązania.

Sędzia ograniczył, że uchylenie hitu nie wynika automatycznie ze stwierdzenia, że ​​umowa została zawarta na nieuczciwych warunkach. Jednak w stanie Delaware preferowanym rozwiązaniem jest odstąpienie od umowy. „Powód ma prawo odstąpić od umowy” – napisała.

W ramach planu Musk otrzymał opcje na akcje, ale nie był jeszcze w stanie ich wykupić ze względu na spór prawny. Agencja Finansowa Bloomberg umieściła go we wtorek na pierwszym miejscu w swojej klasyfikacji miliarderów z majątkiem szacowanym na 205 miliardów dolarów. Przy takich szacunkach uwzględniany jest pakiet. Bez 56 miliardów dolarów zastąpiłby szefa luksusowego konglomeratu LVMH, Bernarda Arnaulta i założyciela Amazona Jeffa Bezosa.

Zgodnie z planem na 2018 rok Musk mógłby pozyskać opcje na akcje Tesli w dwunastu krokach o maksymalnej wartości 55,8 miliarda dolarów (51,46 miliarda euro), jeśli wartość rynkowa akcji Tesli i jej obroty wzrosną o określone wartości minimalne. Sędzia orzekł, że akcjonariusze Tesli nie zostali odpowiednio poinformowani o procesie negocjowania ogromnego pakietu. Musk utrzymywał bliskie relacje z niektórymi osobami zaangażowanymi w negocjacje po stronie Tesli.

the Samochód elektryczny– Producenci i Musk nadal mogą się odwołać. Musk początkowo nie skomentował tej informacji. Ale zaczął torować drogę do przeniesienia siedziby Tesli z Delaware do Teksasu. Następnie na swojej platformie internetowej rozpoczął ankietę w serwisie X, w której zapytał, czy prawna siedziba Tesli powinna zostać przeniesiona do jej siedziby w Teksasie. Po kilku godzinach wskaźnik akceptacji osiągnął 90 procent, a Musk kilkakrotnie wykorzystywał takie sondaże, aby uzasadnić swoje decyzje.

READ  Skoda Superb Combi (2024): tak przekonująco jeździ duży kombi z silnikiem Diesla

Cele porozumienia w 2018 r. wydawały się wysokie. Przede wszystkim jednym z wymogów był wzrost kapitalizacji rynkowej Tesli z około 50 miliardów dolarów do około 650 miliardów dolarów. Jednak euforia inwestorów wywołana sukcesem samochodów kompaktowych Model 3 i Model Y umożliwiła to: w szczytowym okresie wartość Tesli przekraczała 1 bilion dolarów. Tymczasem wzrost sprzedaży osłabł, a kapitalizacja giełdy również osiągnęła we wtorek 610 miliardów dolarów.

W prawie 200-stronicowym orzeczeniu sędzia poruszył kilka pytań. Czy były prowadzone poważne negocjacje pomiędzy Muskiem i Teslą w sprawie poziomu odszkodowania? Ostatecznie rada dyrektorów powinna kierować się interesami akcjonariuszy. Czy trzeba było dać Muskowi tak wiele, aby bardziej zainteresował się sukcesem gospodarczym firmy?

McCormick nazwał to drugie „pytaniem wartym 55,8 miliarda dolarów”, którego zarząd Tesli nigdy sobie nie zadał, być może z powodu „super charyzmy Muska”. Celem porozumienia było zwiększenie jego udziałów w Tesli do 28,3 proc. Sędzia zauważył, że dyrektor generalny Tesli posiadał już w tym momencie 21,9 procent udziałów w Tesli. Podkreśliła, że ​​ukierunkowane podwyżki cen umożliwiłyby wzrost jego majątku. Ponadto nie wykazał zamiaru opuszczenia Tesli.

Z punktu widzenia McCormicka sytuacja nie mogła wyglądać lepiej, gdy negocjatorzy Tesli stali się niezależni. Wskazała między innymi na radcę prawnego Todda Marrone, „który był byłym prawnikiem Muska zajmującym się rozwodami i którego podziw dla Muska doprowadził go do łez podczas przesłuchania”. Z Muskiem byli też inni członkowie zarządu – to on sam zaproponował plan akcji i nadawał tempo dyskusjom. Sędzia szczególnie podkreślił, że Musk powiedział na rozprawie, że „negocjował przeciwko sobie”.

Obecne udziały Muska w Tesli wynoszą około 13 procent, a on szeroko sprzedał akcje, aby kupić Twittera za około 44 miliardy dolarów w 2022 roku. Niedawno powiedział, że najpierw chce kontrolować jedną czwartą praw głosu, zanim wprowadzi Teslę głębiej w sztuczną inteligencję ​i biznes robotyki.

READ  Setki produktów zniknęły w Edeka

Wiele amerykańskich firm ma swoje siedziby w Delaware ze względu na korzystne przepisy podatkowe. McCormick był także sędzią w sporze prawnym pomiędzy Twitterem a Muskiem, który chciał odstąpić od umowy zakupu. Jednak na krótko przed rozpoczęciem procesu Musk ustąpił i sfinalizował przejęcie Twittera.

Akcje Tesli tymczasowo tracą 1,85 procent przy cenie 188,05 dolarów na giełdzie Nasdaq.

/so/DP/ na przykład

Wilmington (dpa-AFX)

Wybrane produkty lewarowane na Tesli

Dzięki efektowi domina inwestorzy spekulacyjni mogą w nieproporcjonalny sposób uczestniczyć w ruchach cen. Po prostu wybierz dźwignię, którą chcesz, a my pokażemy Ci odpowiednie otwarte produkty na Teslę

Reklama

Źródła zdjęć: Kevork Djansizyan / Getty Images, Nadezhda Murmakova / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Skoda Superb Combi (2024): tak przekonująco jeździ duży kombi z silnikiem Diesla
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Berliński senator ds. gospodarczych chce zacieśnienia współpracy z Polską – 91,7 Orwell
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Masowe wycofanie trzech przypraw: Konsumenci powinni być świadomi objawów

Continue Reading

Trending