Connect with us

Economy

Na liście zakupów nie powinno zabraknąć owoców i warzyw – Gospodarka i Volkswagen – Aktualności

Published

on

Na liście zakupów nie powinno zabraknąć owoców i warzyw – Gospodarka i Volkswagen – Aktualności

Madryt (inne) – Zdrowie, jakość i przyjazność dla środowiska odgrywają ważną rolę dla konsumentów przy zakupie owoców i warzyw.

Kampania pod hasłem „Dołącz do #LongLifeChallenge (https://longlifechallenge.eu/) w Europie i żyj lepiej jedząc 5 owoców i warzyw dziennie, ma na celu podniesienie świadomości znaczenia codziennego spożycia europejskich owoców i warzyw jako element zdrowej diety.

Wojna na Ukrainie i jej wpływ na koszty energii spowodowały, że ceny żywności osiągnęły w tym roku rekordowy poziom. W ubiegłym roku ceny we wszystkich branżach, w tym owoców i warzyw, wzrosły do ​​najwyższego poziomu od prawie 30 lat. W niektórych przypadkach ceny artykułów spożywczych w supermarkecie wzrosły pięciokrotnie.

Mimo to należy zauważyć, że owoce i warzywa są bardzo cenione przez konsumentów, ponieważ są niezbędne do zaspokojenia ich potrzeb żywieniowych, utrzymania dobrej formy i prowadzenia zdrowego trybu życia. Sektor Zdrowia i Żywienia zaleca spożywanie większej ilości owoców i warzyw (https://www.retailactual.com/noticias/20220105/consumo-frutas-verduras-hortalizas-invernadero-europa-programa-cute#.Ys00jB2Ll-0) poprzez „ CuTE” Kampania Zdrowa – Rozwijaj zdrową Europę z owocami i warzywami z Europy” pod hasłem „Weź udział w #longlifechallenge (https://longlifechallenge.eu/) w Europie i pracuj na rzecz lepszego życia jedząc 5 owoców i warzyw rocznie dzień”.

Należy wiedzieć, że konsumenci nadal kupują owoce i warzywa na cotygodniowe zakupy spożywcze ze względów zdrowotnych. 31% konsumentów kupuje więcej owoców i 29% więcej warzyw niż przed pandemią. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez AECOC Shopperview wśród 1004 konsumentów owoców i warzyw w Hiszpanii w następstwie pandemii. Faktem jest, że dbanie o organizm poprzez odżywianie staje się w dzisiejszych czasach coraz ważniejsze.

Poza ceną na zakup tych produktów wpływają również inne aspekty, takie jak: sezonowość (65% konsumentów), wygląd (59%) i pochodzenie (44%). Ale na znaczeniu zyskują też inne wartości związane z jakością i ochroną środowiska. 63% badanych konsumentów przywiązuje większą wagę do jakości tej żywności niż przed pandemią, a 48% preferuje produkty wytwarzane lokalnie i regionalnie.

READ  Większość Niemców i Polaków czuje się zagrożona przez Rosję

Co najmniej 5 porcji dziennie

Program dofinansowania UE „CuTE Healthy – Cultivating a Healthy Europe with Fruits and Vegetables from Europe” ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów na temat znaczenia codziennego spożycia europejskich owoców i warzyw w ramach zdrowej diety oraz promowanie ładu społecznego i stworzyć ruch związany z konsumpcją, aby spożywać co najmniej pięć porcji dziennie. Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że tylko 14,3% europejskich konsumentów spożywa pięć lub więcej porcji owoców i warzyw – 0) dziennie i ostrzega, że ​​niskie spożycie tych pokarmów zwiększa ryzyko chorób.

Jednym z głównych atutów objętych akcją owoców i warzyw pochodzenia europejskiego jest ich świeżość. Każdy owoc i warzywo ma swoją porę roku, co pomaga podjąć wyzwanie #LongLifeChallenge i czerpać z niego jak najwięcej przez cały rok:

– Pomarańcze (od października do maja) – Klementynki (od października do stycznia) – Mandarynki (od października do kwietnia) – Brokuły (cały rok) – Zielone szparagi (od lutego do czerwca) – Jabłka z Polski (cały rok) – Borówki (cały rok) Lipiec do września) – Truskawki z Francji (od marca do października)

Kampania ma również na celu dostarczenie praktycznych porad, jak włączyć te produkty do codziennego życia, na przykład: „Drobne sztuczki, jak zjedzenie pomarańczy na śniadanie, zabranie jabłka na przerwę zamiast podjadania czegoś zdrowego, jak mandarynka lub zamówić sok”. Truskawki lub jagody w stołówce – wyjaśnia Inma Sanfilio, wiceprezes Yokovil i przewodnicząca Komitetu Citricus.

Jedzenie olimpijskie

Wśród czołowych sportowców wspierających kampanię, jako wyznaczających trendy, znajdują się takie postacie jak Una Carbonell (kobieta z największą liczbą medali w historii mistrzostw świata w pływaniu), Lydia Valentin (mistrzyni olimpijska Londyn 2012), Florent Manaudou z Francji (srebrny medalista). Igrzyska Olimpijskie w Tokio 2020, Niemiec Sebastian Brendel (brązowy medalista w pływaniu otwartym w Tokio 2020) i polska kolarka Maja Wołoszczowska (srebrna medalistka biegu przełajowego w Rio de Janeiro 2016).

READ  18 października 2022 - Międzynarodowy komunikat prasowy

Nie musimy być zawodowymi sportowcami, aby poprawić swoje nawyki związane ze stylem życia: „Ważne jest, aby przekazać młodym ludziom i całemu społeczeństwu znaczenie warzyw, owoców, zdrowej diety i ćwiczeń. Nie musimy uprawiać sportów na najwyższym poziomie bo nie zawsze jest najzdrowsze, ale trzeba żyć aktywnie.”

Inicjatywa ta jest promowana przez konsorcjum „CuTE-Healthy”, w skład którego wchodzą FruitVegetablesEUROPE oraz krajowe stowarzyszenia owoców i warzyw z Hiszpanii, Francji i Polski (Comité de Gestion des Cítricos – CGC, Confederation of French Strawberry Planters, Más Brócoli, KZGPOiW i Interprofesional del Espárrago Verde de España). Środki są ukierunkowane na cztery kraje docelowe: Belgię, Niemcy, Francję i Hiszpanię.

O OWOCE WARZYWA EUROPA

FruitVegetablesEUROPE to europejskie stowarzyszenie owoców i warzyw założone 60 lat temu w celu popierania, reprezentowania i promowania europejskich owoców i warzyw. FruitVegetablesEUROPE ma swoją siedzibę w Brukseli i postrzega siebie jako łącznik między różnymi podmiotami sektora i politykami odpowiedzialnymi za instytucje europejskie, aby dać głos europejskiemu sektorowi owoców i warzyw. Członkami FruitVegetables EUROPE są krajowe i regionalne federacje i stowarzyszenia (głównie organizacje i stowarzyszenia producentów) oraz firmy z głównych krajów Unii Europejskiej produkujących owoce i warzywa (Francja, Niemcy, Grecja, Włochy, Polska, Portugalia i Hiszpania).

www.eucofel.eu

Komunikacja medialna:

Arantxa Noriega [email protected]

Oryginalna treść z: Fruit Vegetables Europe, wysłana przez aktuell news

Prasa Gate Newsroom: Zaktualizowane wiadomości GmbH

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pod żadnym pozorem nie jedz dżemu

Published

on

Pod żadnym pozorem nie jedz dżemu
  1. ruhr24
  2. praca
Klienci powinni zwrócić uwagę na przywołanie aktualnych zacięć. © Yai Obrazy/Imago; ebner/imago; Wydział: RUHR24

Nowe wycofanie supermarketu: Konsumenci nie powinni jeść dżemu. Produkt sprzedawany jest w sklepach Edeka, Rewe i Kaufland.

Dortmund – Konsumenci powinni zwrócić uwagę na aktualne wycofanie. Tym razem jest to dżem od Lausitzer Fruitprocessing GmbH (10 lipca). W przypadku spożycia żywności istnieje ryzyko zakażenia.

Przypomnijmy z Ediki, Rio i Kauflandu: Pod żadnym pozorem nie jedzcie dżemu

W związku ze skargą firma Lausitzer Fruit Processing GmbH nakazała wycofanie swojego produktu „Lausitzer Cranberries – Light Sugar” w 340-gramowym słoiku.

Istnieje możliwość obecności ciał obcych w produkcie, zwłaszcza kamieni. Aby zapewnić bezpieczeństwo konsumentów, zdecydowanie odradza się spożywanie dotkniętego produktu – podobnie jak w przypadku obecnego wycofania sera.

Dżemy marek Edeka, Rewe i Kaufland objęte wycofaniem – informacja dla klientów

Dotyczy to wyłącznie produktów z datą przydatności do spożycia 18 kwietnia 2027 r. i numerem partii 24040379.

  • Produkt: Dzikie Jagody Łużyckie – Niska zawartość cukru, 340g/370ml w filiżance
    Najlepiej spożyć przed: 18 kwietnia 2027 r
    Partia: 24040379
    Numer EAN: 4012950100071
dżem
Wycofanie ma wpływ na dżem żurawinowy. © Lausitzer Fruit Processing GmbH

Konsumenci mogą zwrócić produkt w miejscu zakupu – m.in. w Rewe, Edeka i Kaufland – i otrzymać zwrot ceny zakupu nawet bez przedstawienia paragonu. Dalsze informacje można uzyskać w dziale obsługi klienta Lausitzer Fruchtverfahren GmbH, pisząc na adres e-mail [email protected].

Zacięcie wywołania spowodowane ciałem obcym: W sytuacjach awaryjnych natychmiast udzielić pierwszej pomocy

Jeśli przypadkowo zjesz obcy przedmiot, może dojść do obrażeń jamy ustnej, gardła i przełyku. Ryzyko jest szczególnie wysokie w przypadku cząstek o ostrych krawędziach. Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności powołuje się na informacje Niemieckiego Czerwonego Krzyża.

Ciała obce w żywności mogą również powodować ryzyko obrażeń lub zadławienia. Jeśli po połknięciu cząstki utkną w tchawicy lub przełyku, należy je natychmiast leczyć Pierwsza pomoc Jest podjęte. W przypadku wystąpienia obrażeń konsumenci powinni natychmiast zwrócić się o pomoc lekarską.

READ  Według Ferrero przejście na Nutellę nastąpi „w dającej się przewidzieć przyszłości”.
Continue Reading

Economy

Ogromne zwolnienia w dziale motoryzacyjnym – „Bosch musi walczyć”

Published

on

Ogromne zwolnienia w dziale motoryzacyjnym – „Bosch musi walczyć”
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Bosch ogłosił dopiero w grudniu, że rozważa zwolnienie do 1500 pracowników w dziale silników. © Marijane Murad/DPA

Bosch był zmuszony zwolnić tysiące pracowników w swoim dziale motoryzacyjnym. Potencjał ulepszeń istnieje jednak także w innych obszarach przedsiębiorstwa. To słowa prezesa firmy Stefana Hartinga.

Gerlingen – dostawca samochodów Bosch zwolni w tym roku tysiące stanowisk pracy. Przesunięcie w kierunku Samochód elektryczny Niemieckiemu gigantowi z siedzibą w Gerlingen koło Stuttgartu sprawy nie układają się pomyślnie. W wywiadzie z Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) Prezes firmy Stefan Hartung wyjaśnia, w jaki sposób firma chce się rozwijać w przyszłości i czego obecnie brakuje. Bush chce walczyć o rozwój każdego centymetra przestrzeni.

Problemy popytowe we wszystkich sektorach Bosch

W sumie Bosch planuje zwolnić 3200 pracowników w sektorze motoryzacyjnym, z czego 1500 w samym dziale pojazdów w Niemczech. Według Hartunga odejście od samochodów z silnikami spalinowymi na rzecz samochodów elektrycznych maleje, ponieważ coraz więcej osób woli samochód hybrydowy niż samochód w pełni elektryczny. Ponadto światowy popyt na samochody ogólnie spadł.

Zdaniem ekspertów jeszcze kilka lat temu przewidywano, że przejście na samochody elektryczne będzie kosztować około 20 proc. miejsc pracy. Jednakże biorąc pod uwagę, że firma Bosch zatrudnia na całym świecie około 429 400 pracowników, redukcje stanowisk pracy określa się jako stosunkowo niewielkie, jak wynika z raportu firmy Bosch. Codzienne wiadomości jest on nazywany.

Ale nie tylko przemysł motoryzacyjny cierpi z powodu braku popytu na produkty Bosch. To samo planuje firma także w segmencie gadżetów i sprzętu AGD Aby wyeliminować sto kolejnych stanowisk pracy. „Nasza firma celowo zajmuje szeroką pozycję na wielu produktach i rynkach” – wyjaśnia Hartung. wygrał-Wywiad: „Ale obecnie prawie wszędzie występują problemy z popytem”. Przykładem tego jest nadmierny popyt na pompy ciepła w Bosch w 2023 roku, który spowodował już spadek popytu oczekiwany w 2024 roku.

READ  Nagranie wystrzelenia kilku grup dronów przez wroga - Siły Powietrzne | Wiadomość do bota

Bosch chce nadal się rozwijać, także za granicą

Hartung nie może zagwarantować, że w przyszłości nie będzie dalszych redukcji zatrudnienia. Jednak w dłuższej perspektywie postrzega pojazdy elektryczne jako obiecujący obszar biznesowy dla Boscha. Szczególnie istotna jest tutaj elektronika mocy, silniki i osie. Firma oczekuje, że do 2030 r. co trzeci samochód na świecie będzie w pełni elektryczny, a do 2035 r. co drugi samochód.

Ogólnie rzecz biorąc, celem Boscha jest uzyskanie w tym roku zwrotu od pięciu do siedmiu procent. Zdaniem Hartunga, aby osiągnąć ten cel, firma musi nadal walczyć i „wykorzystywać każdy centymetr przestrzeni na rozwój”. Bosch będzie mógł polegać nie tylko na rynku niemieckim, ale także… Ale musi także rozwijać się na arenie międzynarodowej. Firma inwestuje około 1 miliard euro w centrum rozwojowe w Chinach, a obecnie w Czechach budowany jest nowy ośrodek mobilności elektrycznej.

Continue Reading

Economy

To tanie piwo zawodzi bezlitośnie

Published

on

To tanie piwo zawodzi bezlitośnie
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Lato, słońce, ogródek piwny – i zimne jasne piwo. Ale co jest lepsze? W teście ZDF dwa z sześciu piw wypadły bezlitośnie.

Kassel – Zimne piwo to latem ulubiona przekąska wielu mieszkańców Niemiec. Piwo jasne staje się coraz bardziej popularne i staje się coraz bardziej trendem poza Bawarią. Ale które piwo jest najlepsze? W nadawaniu konsumenckim Weso ZDF przetestowało sześć różnych rodzajów piwa jasnego – trzy niedrogie i trzy droższe. Wynik był jednoznaczny i druzgocący, gdyż dwa z testowanych piw bezlitośnie zawiodły. Testowane były następujące piwa:

Pearl Basher z Lidla za 0,55 euro Augustyn
Schultenbräu od Aldi za 0,55 euro Lobzer
Oryginał 5.0 za 0,69 € Jezioro Tegernsee

Piwny guru ma w teście ZDF zdecydowanych faworytów – jednak nie wszystkie piwa jasne są tak przekonujące

Każdy browar ma możliwość nadania swojemu piwu indywidualnego charakteru. Mistrz piwowarstwa i sommelier Dario Sterin zna czynniki decydujące o smaku dobrego piwa. „Jeśli chodzi o smak, jasne piwo powinno charakteryzować się doskonałą równowagą pomiędzy słodyczą słodu i goryczką chmielu” – mówi piwny ekspert. Który produkt przekonał go jednak najbardziej, a który nie?

Stieren ma wyraźnego faworyta: Augustinera, którego uważa za najciekawszego. Zupełnie inaczej jest w Scholtenbrau niż w Aldi, które piwny sommelier określa jako „trochę nudne” i stawia na ostatnim miejscu. Oryginalna wersja 5.0 nie radzi sobie dużo lepiej. „Ma prosty, niemal kartonowy wygląd” – mówi Sterrin.

Drużyna piłkarska ocenia piwo jasne: dwa produkty nie otrzymują ani jednego głosu

Ale ekspert nie jest jedynym, który ocenia piwo jasne. Cała kobieca drużyna piłkarska ocenia produkty. W niereprezentatywnej próbie łącznie 19 graczy wyraża swoje opinie – i to prostymi słowami. „Smakuje trochę jak płyn do mycia naczyń” – narzeka jeden z graczy Lobzera. „Nigdy więcej nie kupię Eierbachera z Lidla” – mówi kolejna testerka. Ostre słowa padły także w oryginalnej wersji 5.0: „Potrzebujesz przerw”.

READ  Przegląd wieczoru / Gospodarka, banki centralne, polityka
ZDF przetestował trzy tanie piwa jasne i trzy drogie – i wynik był jednoznaczny. © Zrzut ekranu/ZDF

Tylko dwa produkty sprawdzają się naprawdę dobrze, a Tegernseer zajmuje pierwsze miejsce z sześcioma z 19 głosów. Augustiner zajął drugie miejsce z co najmniej pięcioma głosami. Browar zrewolucjonizował ostatnio piwo, Augustiner po raz pierwszy w swojej ofercie miał także piwo bezalkoholowe.

Lübzer i Soliderbräu przekonały czterech testerów i podzieliły się trzecim miejscem. Jednak kompletna porażka Pearlbachera i 5.0 Original – oba piwa nie otrzymały ani jednego głosu. Badanie przeprowadzone przez Stiftung Warentest dało inny wynik, a zwycięzcą testu zostało tanie piwo bezalkoholowe.

Przynajmniej w laboratorium wszystkie jasne piwa mogą być przekonujące

Jednakże wszystkie produkty uzyskały dobre wyniki w laboratorium. Chemik spożywczy Monica Dust przetestowała piwo pod kątem glifosatu będącego pestycydem i nitrozoamin, które mogą powstawać podczas palenia jęczmienia. Nie stwierdzono ich w żadnym z testowanych piw. W jego śledztwie sprawy wyglądały zupełnie inaczej W rzeczywistości w dwóch szklankach piwa znajdowały się bakterie i glifosat jest znalezione. (Kiba)

Continue Reading

Trending