Connect with us

Economy

Indeks giełdowy: Obawy o chińską gospodarkę spychają DAX na minus

Published

on

Indeks giełdowy: Obawy o chińską gospodarkę spychają DAX na minus

22:05 – Indeksy giełdowe w USA mogą ograniczać straty

Pojawiły się wątpliwości co do wypłacalności amerykańskich banków. Agencja ratingowa Moody’s obniżyła ratingi kredytowe wielu średnich amerykańskich instytucji finansowych. Jednocześnie agencja zapowiedziała, że ​​może obniżyć rating dla niektórych dużych banków. Akcje banków z obniżonym ratingiem znalazły się pod presją na Wall Street. Ale generalnie spadły również akcje banków. Nastroje na rynkach akcji były nieco niepewne. Ostatecznie jednak wskaźniki zdołały zmniejszyć straty. Dow Jones spadł o 0,5 proc. A indeks Nasdaq stracił 0,8 proc.

19:19 — Firma Bayer obniża również prognozy dotyczące działalności farmaceutycznej

Grupa Bayer nie była optymistycznie nastawiona do agrochemikaliów. Teraz Grupa Leverkusen obniżyła również oczekiwania wobec swojego drugiego głównego działu, sektora farmaceutycznego. Bo pokazuje, że praca z lekami na receptę słabnie. Bayer nie spodziewa się już dalszego wzrostu w swojej branży farmaceutycznej, po tym jak firma wcześniej obiecała jednoprocentowy wzrost. Bayer obniżył już swoją prognozę na ten rok w lipcu, ale głównie zwrócił uwagę na fakt, że ceny chwastobójczego glifosatu gwałtownie spadły po gwałtownym wzroście w poprzednim roku. Grupa potwierdziła znane już kluczowe dane za ostatni kwartał – końcowym rezultatem była strata w wysokości ok. 1,9 mld euro. Inwestorzy przyjęli to wszystko stosunkowo spokojnie. Ostatecznie akcje Bayera prawie nie przechodziły z rąk do rąk.

17:50 — Raport rynkowy: Beiersdorf, Merck i inni

Spojrzenie na 40 niemieckich spółek na DAX: Dziś na giełdzie sześć spółek akcyjnych odnotowuje wzrosty cen, a 34 straty. Oto stan na dziś (17:50):

Spośród spółek notowanych na DAX największe wzrosty cen odnotowały Beiersdorf (+1,3%), Merck (+1,1%) i Eon (+0,9%).

Dla porównania, dzisiejszy dzień był najgorszym jak dotąd Deutsche Bankiem. Kurs akcji jest o 4 procent niższy niż w ostatnim dniu sesyjnym. Infineon stracił 3,7 proc. wartości rynkowej, a Commerzbank potaniał o 3,2 proc.

💡 Dane cenowe uzyskujemy z Giełdy Papierów Wartościowych w Monachium (gettex), z których korzystamy z pomocą Zautomatyzowane przetwarzanie danych Konwertuj na tekst. Ostatni stan danych to godzina 17:50, a rozwój liczony jest od chwili tuż przed godziną 18:00 ostatniego dnia sesyjnego. Za dokładność informacji nie ponosimy żadnej odpowiedzialności.

17:45 – Obawy o gospodarkę w Chinach spowodowały, że DAX spadł na minus

Obawy o gospodarkę po słabych danych dotyczących handlu zagranicznego Chin falują na giełdach na całym świecie. Wiodący niemiecki indeks, DAX, zamknął się o 1,1 procent do 15 775 punktów. MDAX stracił 0,4 proc. TecDAX stracił 1,3 proc. Największe straty na DAX odnotowały akcje banków: Deutsche Bank stracił 3,8 proc., a Commerzbank 3,3 proc.

READ  "może się pomylili"

16.15 – globalne spadki na akcjach banków

Akcje banków na całym świecie znajdują się pod presją. Jednym z powodów jest włoski rząd, który domaga się od swoich instytucji finansowych podatku od nadwyżek dywidendy. Uzasadnia to przesuwaniem stóp procentowych przez Europejski Bank Centralny, co pozwoliło na ponowne zwiększenie zysków banków. W Stanach Zjednoczonych agencja ratingowa Moody’s obniżyła wiarygodność kredytową średnich i małych banków. Na giełdach jest to interpretowane w ten sposób, że sektor bankowy w USA pozostaje niestabilny po wiosennych bankructwach banków regionalnych. Cierpią na tym także duże banki, takie jak JPMorgan, które są o 2% tańsze. Na DAX Deutsche Bank stracił prawie 4 proc., a Commerzbank 3 proc. W rezultacie główne indeksy, takie jak DAX i Dow Jones tracą ponad jeden procent.

14:30 – Inflacja zbliżyła się dopiero do celu Europejskiego Banku Centralnego wynoszącego 2% w 2025 r.

Europejski Bank Centralny przeprowadził ankietę wśród 14 000 konsumentów w strefie euro. Chciała wiedzieć, jak ludzie widzą zmiany cen w przyszłości. W przyszłym roku spodziewają się spadku o 3,4 proc. Jednak już za trzy lata inflacja zbliży się do 2-procentowego celu inflacyjnego Europejskiego Banku Centralnego, który wynosi 2,3 proc.

12.15 – TSMC buduje fabrykę chipów w Dreźnie

Teraz oficjalnie potwierdzono: tajwański producent chipów TSMC buduje nową fabrykę półprzewodników w Dreźnie. Firma poinformowała, że ​​zarząd właśnie podjął decyzję. W fabryce produkowane są półprzewodniki dla przemysłu motoryzacyjnego. Niemieckimi partnerami we wspólnym przedsięwzięciu są Bosch, Infineon i NXP. Rząd federalny chce wesprzeć projekt kwotą 5 mld euro. Jest to druga duża inwestycja stanowa rządu federalnego w miliardach. Intel dostaje już 10 miliardów dolarów za fabrykę w Magdeburgu.

11:14 – Optymizm we Fraport

Ponieważ ludzie lubią podróżować, operator lotniska we Frankfurcie staje się w tym roku nieco bardziej optymistyczny latem. Firma twierdzi, że zysk operacyjny przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji i amortyzacji powinien osiągnąć górną połowę docelowego przedziału od 1 do 1,2 miliarda euro. W drugim kwartale Fraport odnotował solidne obroty w wysokości 1 miliarda euro, co stanowi wzrost o 28 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Zysk EBITDA spadł o cztery procent do 323 mln euro. Najważniejsze jest to, że akcjonariusze osiągnęli solidny zysk w wysokości 102 milionów euro – wzrost o 73 procent. W pierwszej połowie roku liczba pasażerów wzrosła do około 80 procent poziomu sprzed korony, powiedział Stefan Schulte, szef Fraportu. Według wstępnych danych, w lipcu było to około 87%. Udział Fraportu wynoszący 7,6 procent jest jednym ze zwycięzców w MDAX. tracąc 0,2 proc. Indeks DAX stracił 0,6 proc. do 15 850 pkt. Kurs euro wynosi 1,0982 USD.

READ  Amerykańska agencja bada OpenAI, ponieważ ChatGPT zniesławia ludzi

10:28 – Nadmierny podatek od dywidend wywiera presję na akcje banków

Rada Ministrów w Rzymie zatwierdziła wczoraj nałożenie na banki 40-procentowego podatku od nadmiernych zysków na bieżący rok. Wicepremier Matteo Salvini powiedział, że wpływy zostaną wykorzystane na wsparcie posiadaczy kredytów hipotecznych i obniżenie podatków. Decyzja Rzymu wpływa na akcje banków w całej Europie. W Mediolanie akcje Unicredit spadły o 5,8 procent, podczas gdy akcje Intesa Sanpaolo spadły o 7,5 procent. W Niemczech akcje Commerzbanku straciły 3,8 proc., a Deutsche Banku 2,2 proc. Indeks DAX traci 0,5 proc. do 15 868 pkt. Indeks EuroStoxx50 również stracił 0,5 proc. Kurs euro wynosi 1,0984 USD.

09:18 – Stłumiony początek handlu na DAX and Co

Indeks DAX rozpoczął sesję od niewielkich strat. Po około 10 minutach od rozpoczęcia giełdy traci ona 0,4 proc. do 15 884 pkt. MDAX stracił 0,2 proc., a TecDAX 0,4 proc. Słabe dane gospodarcze z Chin, wszak drugiej co do wielkości gospodarki świata, nieco psują nastroje, a dane inflacyjne z Niemiec również nie dały pozytywnego impulsu. Federalny Urząd Statystyczny poinformował, że inflacja nieco spadła w lipcu do 6,2 proc., potwierdzając tym samym swoje ostatnie szacunki. Akcje banków są pod presją na DAX. Wczoraj włoski rząd zatwierdził 40-procentowy podatek od nadmiernych zysków dla banków, co ma wpływ na branżę. Deutsche Bank stracił 2,4 proc., a Commerzbank 2,9 proc. Farmaceutyczna i rolnicza firma Bayer poniosła łączną stratę w wysokości 1,88 miliarda euro w drugim kwartale z powodu zwiększonej konsumpcji glifosatu. Akcje straciły 0,1 proc. Euro po 1,0994 dolarów.

8.46 – stopa inflacji w Niemczech na poziomie 6,2%

W lipcu inflacja w Niemczech nieco spadła. Ponieważ ceny żywności nie rosną już gwałtownie, koszt towarów i usług jest średnio o 6,2 proc. wyższy niż rok wcześniej, wynika z danych Federalnego Urzędu Statystycznego, potwierdzającego wstępne szacunki z końca lipca.

8:10 – Bayer zgłasza miliardowe straty

Znaczący spadek wartości agrobiznesu spowodowany słabym biznesem z kontrowersyjnym środkiem chwastobójczym glifosatem obniżył zysk firmy Bayer do 1,88 miliarda euro w drugim kwartale. W analogicznym okresie ubiegłego roku wyniósł minus 298 mln euro. Strata była nieco mniejsza niż się obawiano. Bayer zakładał ostatnio deficyt w wysokości około 2 miliardów euro. W związku ze spadkiem cen środków chwastobójczych zawierających glifosat wartość firmy spadła o około 2,5 mld euro. Niekorzystne warunki pogodowe i niższa sprzedaż z powodu niższych zapasów u klientów również zwiększyły presję. Akcje Bayera straciły około 1%, zanim trafiły na rynek, a DAX jest o około 70 punktów lżejszy i wynosi 15 880 punktów. Euro po 1,0996 dolarów.

READ  Żadnych nowych szczytów: w warunkach inflacji i recesji: ekspert widzi te możliwości w 2023 r. dla złota i srebra | biuletyn Informacyjny

08:08 – Nikkei zamknął się z niewielkimi wzrostami

Pomimo słabych danych o handlu zagranicznym z Chin i niespodziewanie gwałtownego spadku eksportu i importu, Nikkei zakończył handel na plusie. Zamknął się o 0,4 procent do 32 377 punktów.

7:21 – Włochy postanawiają opodatkować nadwyżki zysków banków

Rada Ministrów w Rzymie zatwierdziła wczoraj nałożenie na banki 40-procentowego podatku od nadmiernych zysków na bieżący rok. Wicepremier Matteo Salvini powiedział, że wpływy zostaną wykorzystane na wsparcie posiadaczy kredytów hipotecznych i obniżenie podatków. Salvini powiedział, że wystarczy spojrzeć na zyski banków, które skorzystały na podwyżkach stóp przez Europejski Bank Centralny w pierwszym półroczu, aby zobaczyć, że są to prawdopodobnie miliardy, a nie kilka milionów. Od kwietnia ubiegłego roku pojawiły się doniesienia, że ​​włoskie Ministerstwo Finansów pracuje nad nałożeniem na banki opłaty w celu sfinansowania działań pomocowych dla rodzin dotkniętych rosnącymi kosztami utrzymania.

06:26 – Nie ma ożywienia w handlu zagranicznym Chin

Po już ostrych spadkach w poprzednich miesiącach, eksport w lipcu spadł o 14,5 proc. rok do roku. Pekiński urząd celny poinformował, że import z drugiej co do wielkości gospodarki świata po Stanach Zjednoczonych spadł o 12,4%. Obie wartości były gorsze niż oczekiwali analitycy. Na więcej liczyły też niemieckie firmy. Po mocnym początku roku chińska gospodarka wyraźnie straciła impet. Obecnie boryka się ze słabym popytem globalnym, burzliwym rynkiem nieruchomości i utrzymującą się słabą konsumpcją krajową, co potwierdzają również dzisiejsze słabe dane o handlu zagranicznym.

Nastroje na chińskich giełdach są słabe. Indeks Shanghai Composite pozostał bez zmian, a Hang Seng w Hongkongu stracił 1,4 proc. W Tokio Nikkei odnotował niewielki wzrost o 0,3 proc. Kurs euro wynosi 1,0986 USD.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Po raz kolejny spór o azyl kładzie się cieniem na unijnym szczycie

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  "może się pomylili"

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  Biały Dom prosi o kolejne 24 miliardy dolarów na wojnę z Ukrainą

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Economy

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Published

on

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlitz

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy obywateli Polski Unii Europejskiej. Stanowią największą zagraniczną grupę w mieście. Ich fuzja następuje po cichu.

Niemcy i Polacy mieszkają i świętują razem w Görlitz i Zgorgelz. Niemiecki Festiwal Staromiejski odbywa się w tym samym czasie, co Polski Festiwal Jacobi.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy polskich obywateli Unii Europejskiej. Tak wynika z aktualnych danych Urzędu Spisowego w Gorlicach. W marcu tego roku w Görlitz zarejestrowało się 5021 obywateli UE z sąsiedniego kraju. Miasto ostatni raz informowało o liczbie obcokrajowców w Görlitz w grudniu ubiegłego roku, kiedy wynosiła 4966 osób.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Rozwój ten stał się widoczny wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. O ile w latach 90. Görlitz liczyło nie więcej niż 400 obywateli Polski, o tyle w momencie przystąpienia do UE w mieście mieszkało już 750 Polaków, a w 2013 r. 1700 osób. Największe tempo wzrostu przypadło na lata 2014-2020, kiedy to Polonia w Görlitz przybywała do 500 członków rocznie. W ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wzrost spadł o połowę.

Emigracja z Polski lub powrót obywateli polskich bliżej ojczyzny stał się główną przyczyną stabilnego rozwoju populacji w Görlitz. Od marca 2022 r. do marca 2023 r. liczba ludności Görlitz prawie się nie zmieniła. Dwanaście miesięcy temu w mieście mieszkało 56 473 mieszkańców, obecnie jest to 56 466. Wśród nich 8567 posiada paszport zagraniczny, co stanowi około 15 proc. Zjawisko bardzo podobne do tego, które miało miejsce w Görlitz, można zaobserwować we Frankfurcie nad Odrą.

Integracja nie jest spektakularna. Niedawno potwierdziła to Kathrin Groschwald, szefowa agencji pracy w Budziszynie w rozmowie z SZ. Bez polskich pracowników część dużych fabryk, takich jak Birkenstock czy producent opon Borbet, nie byłaby w stanie funkcjonować, ale obywatele polscy mogą znaleźć pracę także w średnich firmach lub zakładach rzemieślniczych, a wielu z nich prowadzi także działalność na własny rachunek. ludzie. Pod względem kulturowym katolicy wśród ludności polskiej również szybko nawiązują kontakty w parafiach Görlitz. Do ubiegłego roku diecezja Goerlitz była jedyną diecezją w Niemczech, która przyjęła członków. Administracja diecezjalna przypisała to także polskiej imigracji.

Ludność polska stanowi największą grupę obcokrajowców w Görlitz. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Syrii. Liczba ta przez długi czas spadała, ale w ciągu ostatnich trzech miesięcy ponownie nieznacznie wzrosła do 548. Ruch uchodźców wśród osób przybywających z Afganistanu ponownie się nasila. Podczas gdy dwa lata temu w marcu dwa lata temu w Görlitz mieszkało ich 128, obecnie jest ich 180.

  • Tutaj możesz zapisać się na bezpłatny newsletter Görlitz-Niesky.

Do Gorlitz nadal napływają ukraińscy uchodźcy wojenni. Podczas gdy w grudniu było ich 1244, obecnie w Görlitz jest ich 1312. Większość obcokrajowców mieszka na dużych obszarach w stylu wilhelmińskim w centrum i południowej części miasta, a następnie w gotowej do zamieszkania dzielnicy mieszkalnej Königshofen.

READ  Dotyczy to 30 000 miejsc pracy: tradycyjny spedytor nie działa
Continue Reading

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Po EBC i metatrzęsienie: inwestorzy DAX nie odpoczywają
Continue Reading

Trending