Connect with us

Economy

Amerykańska agencja bada OpenAI, ponieważ ChatGPT zniesławia ludzi

Published

on

Amerykańska agencja bada OpenAI, ponieważ ChatGPT zniesławia ludzi

OpenAI, operator ChatGPT, musi stawić czoła dochodzeniu prowadzonemu przez amerykański organ ds. konkurencji, FTC (Federal Trade Commission). Urząd przesłał firmie 20 stron pytań, na które trzeba szczegółowo odpowiedzieć. Najważniejszy Hadid: Co OpenAI robi przeciwko oczernianiu prawdziwych ludzi za pomocą swoich modeli językowych, takich jak ChatGPT?

reklama

Na przykład FTC chce wiedzieć, jakie skargi otrzymało OpenAI i jak je rozpatruje, jaką analizę bezpieczeństwa i ryzyka przeprowadza firma przed wydaniem modelu językowego, w jaki sposób wykrywa dezinformację i jakie wytyczne stosuje, aby określić, jakie to okoliczności. W ogóle tak jest i możliwe jest wyprowadzanie danych osobowych za pośrednictwem sztucznej inteligencji. Czyniąc to, OpenAI musi również ujawnić, czy dyskryminuje osoby interesu publicznego i inne osoby podczas przetwarzania i udostępniania danych osobowych.

Wiele pytań dotyczy bardziej fundamentalnych kwestii: kim są właściciele, dyrektorzy, odpowiedzialni pracownicy i partnerzy biznesowi, w jaki sposób OpenAI mierzy wydajność swoich usług i jak je reklamuje oraz co wie o użytkownikach (mis) zrozumienie funkcjonalności, dokładności, niezawodności i gromadzenia danych w swoich modelach językowych? Oto możliwy kierunek ataku ze strony FTC: jeśli OpenAI wie o nieporozumieniu, ale firma nic z tym nie robi, a nawet rozpowszechnia błędne przekonania opinii publicznej za pomocą własnych danych, może to być niezgodne z prawem federalnym Stanów Zjednoczonych. Zabrania to nieuczciwej konkurencji, wprowadzającej w błąd reklamy lub fałszywego przedstawiania cech produktu.

FTC chce również wiedzieć, w jaki sposób OpenAI trenuje, ulepsza, testuje, monitoruje i ponownie szkoli swoje modele językowe pod kątem podstawowych problemów, w jaki sposób uwzględnia wkład człowieka we wszystkich tych procesach i jak zapobiega wprowadzaniu informacji umożliwiających identyfikację osób do szkolenia. Ostatnie pytanie dotyczy ochrony danych. Trzy miesiące temu inspektorzy ochrony danych w Niemczech wszczęli postępowanie przeciwko OpenAI.

READ  Kłopoty zjazdowe: elektryczne Mustangi idą w rzędach

Ponadto FTC wymaga obszernej listy źródeł wszystkich danych szkoleniowych, w tym adresów stron internetowych, oraz ich odpowiedniego udziału w całkowitym zasobie danych. Dane wykorzystywane niezgodnie z prawem mogą wskazywać np. na nieuczciwą konkurencję.

Niektóre inne pytania wskazują, że FTC jest szczególnie zainteresowany marcowym incydentem, w którym ChatGPT ujawnił fragmenty rozmów, które inni użytkownicy prowadzili z ChatGPT. Ponadto system informatyczny OpenAI nieprawidłowo ujawnił nazwiska, adresy rozliczeniowe, adresy e-mail i częściowe informacje o kartach kredytowych niektórych innych subskrybentów. Następnie OpenAI zaprzestało świadczenia usług i Przyznaj się do błędów.

reklama

Ponadto OpenAI powinno dostarczać informacji o interfejsach programistycznych i wtyczkach, związanych z nimi zagrożeniach i sposobach ich zwalczania. Na koniec organ żąda listy wszystkich prób obejścia przez użytkowników filtrów i ograniczeń modeli językowych za pomocą poleceń czatu (natychmiastowe wstrzyknięcie) lub uruchomienia funkcji niezamierzonych przez OpenAI.

Indeks pytań odnosi się przede wszystkim do okresu od 1 czerwca 2020 r., ale częściowo do 2017 r. OpenAI zostało założone w grudniu 2015 r. Pod względem prawnym i politycznym FKH musi zadbać o to, by prowadzone przez nią dochodzenia nie wykraczały poza jej jurysdykcję. Jej podstawowym zadaniem jest zwalczanie nieuczciwej konkurencji, oszustw, nielegalnych monopoli i innych postaw antykonkurencyjnych; Grzywny wchodzą w życie, gdy konsumenci poniosą szkodę.

Agencja jest również odpowiedzialna za stosowanie różnych przepisów prawa materialnego. Ustawa o uczciwości, powiadamianiu i uczciwości na internetowych platformach sprzedaży detalicznej dla konsumentów została niedawno dodana. Sprzedawcy w amerykańskich sklepach internetowych są zobowiązani do ujawniania swojej tożsamości i komunikowania się z klientami. Wreszcie FTC gromadzi wszelkiego rodzaju informacje o rynkach i uczestnikach rynku, generuje z nich raporty i przedstawia propozycje zmian legislacyjnych. Z drugiej strony sama kara za zniesławienie jest zwykle prerogatywą prawa poszczególnych państw.


(S)

READ  Odszkodowanie dla Polski nie ma podstawy prawnej

do strony głównej

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Twarde informacje w sprawie skandalu z emisją spalin VW: Winterkorn doprowadza prokuratorów do rozpaczy
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Nord Stream 2 Zielony Opór - EURACTIV.pl
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Twarde informacje w sprawie skandalu z emisją spalin VW: Winterkorn doprowadza prokuratorów do rozpaczy

Continue Reading

Trending