Connect with us

Economy

Habek chce przyjąć uchodźców z Białorusi – Polityka

Published

on

Habek chce przyjąć uchodźców z Białorusi – Polityka

Robert Habeck, współlider Programu Zielonych, sugeruje, aby uchodźcy napływający obecnie do Polski przez Białoruś we wspólnym wysiłku europejskim zostali przyjęci do Unii Europejskiej. Polski rząd, kierowany przez konserwatywną prawicową partię Prawo i Sprawiedliwość, powinien być w tej sprawie wspierany, nawet jeśli do tej pory zawsze odmawiał przyjmowania uchodźców. „Może rząd PiS się zastanawia. W każdym razie musimy stanąć po stronie Polski i rozdzielić uchodźców z Białorusi w Europie. Musimy im przypomnieć o konieczności przestrzegania standardów humanitarnych” – powiedział Habeck w rozmowie z „Guardianem”. Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

Ponadto należy zaostrzyć sankcje nałożone na reżim białoruski za Aleksandra Łukaszenki. „Łukaszenko wykorzystuje ludzi w wojnie hybrydowej” – powiedział Habek. Jego celem jest złagodzenie przez Europę sankcji nałożonych na jej reżim. Unia Europejska nie może ulec temu „szantażowi”. Przykładem sankcji jest białoruski eksport potażu. Ponadto należy zastosować „surowsze sankcje wobec linii lotniczych”, aby „zapobiegać lotom do Mińska, które przywożą potrzebujących”. Łukaszenka rzekomo ma uchodźców z Iraku, Afganistanu i innych krajów, którzy zostali przewiezieni do stolicy Białorusi w ukierunkowany sposób. (23.10.2021)

NRW-CDU wybiera Hendrika Westa na miejsce Lascheta

Hendrik Fust jest nowym szefem CDU w Nadrenii Północnej-Westfalii. Na sobotniej konferencji partyjnej w Bielefeld minister transportu i desygnowany na premiera został wybrany na następcę Armina Lascheta z 98,3 procentami. 46-letni Wüst nie miał przeciwnika.

645 głosów na 656 uprawnionych elektorów trafiło do Wüst. Oddano 11 głosów przeciw i żaden z członków nie wstrzymał się ani nie unieważnił. „Dziękuję bardzo za tak fenomenalny wynik” – powiedział West. „Będę wypracowywać sposób, aby uzasadnić tę pochwałę z góry”. Laschet, który w tym roku kandydował jako kandydat Unii na kanclerza, już przed wyborami federalnymi zdecydował, że nie pozostanie na swoim stanowisku w Nadrenii Północnej-Westfalii, nawet jeśli mu się nie powiedzie. Oczekuje się, że West zostanie wybrany na nowego premiera w parlamencie stanowym w najbliższą środę.

Laschet, federalny szef CDU, wcześniej ostrzegał swoją partię przed mówieniem o scenariuszach kryzysowych po porażce związku w wyborach federalnych. Przemawiając na państwowej konferencji partii, powiedział, że mówienie o „największym kryzysie CDU od 1945 roku” zainspiruje „żadnego wyborcy do ponownego wyboru CDU”. Takie stwierdzenia są „zupełnym nonsensem”. Wręcz przeciwnie, kwestia darowizn od partii CDU w 2000 r. była w wątpliwość poważnym kryzysem dla partii. – Zostaw kubki w szafce – powiedział Laschet. Wcześniej federalny minister zdrowia i wiceprezes CDU Jens Spahn powiedział na portalu Deutschlandfunk, że CDU przeżywa największy kryzys w swojej historii.

READ  Wysoka szansa na zwrot: Rheinmetall z 18-procentową szansą

(23.10.2021)

FDP nie widzi „zrównoważonych alternatyw” dla sygnalizacji świetlnej

Sekretarz generalny FDP Volker Wessing uważa, że ​​„nie ma realnych alternatyw” dla koalicji rządowej z SPD i Zielonymi. Wesing powiedział, że fiasko negocjacji koalicyjnych „nie wchodzi w grę”. Nowa gazeta Osnabrück. Podkreślił, że rozmowy będą prowadzone „odpowiedzialnie i konstruktywnie” i powtórzył znaczenie ochrony klimatu w negocjacjach. Socjaldemokraci, Zieloni i Wolna Partia Demokratyczna rozpoczęli w czwartek rozmowy koalicyjne.

„Trzy strony wiedzą, że ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia wymaga ogromnego wysiłku” – powiedział Wesing. „Jesteśmy gotowi i chcemy wnieść swój wkład w osiągnięcie prawdziwej ochrony klimatu”. Biorąc pod uwagę roczne potrzeby inwestycyjne w wysokości 50 miliardów euro, które widzieli Zieloni, powiedział: „Ile zainwestujemy, będziemy negocjować ze sobą”. Wszystkie inwestycje muszą być „silnie finansowane”. Ale jasne jest, że należy zadbać o stabilność waluty.

Wesing przekonuje, że za inwestycje odpowiada nie tylko państwo. „Przesunięcie gospodarki w kierunku neutralności klimatycznej, wdrożenie cyfryzacji i zarządzanie zmianami demograficznymi to zniechęcające zadania, których państwo nie może kontrolować samodzielnie” – powiedział Wesing. W gospodarce rynkowej takie też są zadania firm. „Postawiliśmy sobie ambitny cel, jakim jest umożliwienie niezbędnych inwestycji bez podnoszenia podatków”. (23.10.2021)

Spahn wystawia się w wyborach na prezydenta partii

Według wiceprzewodniczącego partii, Jensa Spahna, CDU przeżywa największy kryzys w swojej historii. „Chciałbym utworzyć nową CDU” – powiedział federalny minister zdrowia na Deutschlandfunk. Objęcie przewodnictwa Unii Chrześcijańsko-Demokratycznej to zaszczyt dla każdego Chrześcijańskiego Demokraty. Jednocześnie zażądał respektowania uzgodnionych procedur i oczekiwania na konferencję prezydenta regionu zaplanowaną na koniec przyszłego tygodnia. Spahn powiedział, że po tym, jak Angela Merkel wycofała się z kierownictwa partii dwa lata temu, otwarta rywalizacja o jej następcę przyniosła korzyści CDU. Obecnie istnieje szeroka podstawa potrzeby udziału w podejmowaniu decyzji. Jednocześnie trzeba nie wdawać się w bójkę. Dlatego musi istnieć zespół, który zjednoczy imprezę.

Po przegranej w wyborach do Bundestagu CDU dąży do odnowienia składu i treści. Specjalnym zjazdem partyjnym jest ponowny wybór całej rady. Lider partii Armin Laschet zapowiedział, że odłoży swoje ambicje. Spahn, ekonomista Friedrich Merz, przewodniczący Unii Parlamentarnej Ralph Brinkhaus czy zagraniczny polityk Norbert Röttgen są uważani za kandydatów na jego następcę.

READ  Dow Jones zamyka indeksy na minusie: amerykańscy inwestorzy hamują w pogoni za rekordami

Merz wyjaśnił w gościnnym poście dla Frankfurter Allgemeine ZeitungJak związek powinien kształtować swoją rolę jako opozycji? Władza i aprobata elektoratu nie wynikają z „eleganckiego surfowania na fali ducha czasu, ale tylko z perswazyjnego działania materialnego i przekonywania ludzi”. W opozycji Unia musi teraz wykonać praktyczną pracę sama, bez uciekania się do aparatu i doświadczenia rządu: ale to też jest wielka szansa. Ponieważ „przemyślenie naszego kraju i jednoczesne chronienie naszych wartości” może uwolnić nową kreatywność i przyciągnąć nowe grupy wyborców. (22.10.2021)

Partia Socjaldemokratyczna, Partia Zielonych i Wolna Partia Demokratyczna dążą do wyboru kanclerza w drugim tygodniu grudnia

SPD, Zieloni i FDP dążą do szybkiego utworzenia rządu. Sekretarz generalny FDP Volker Wessing powiedział w czwartek na początku negocjacji koalicyjnych, że kontrakt powinien zostać złożony do końca listopada, wybór nowego kanclerza federalnego i utworzenie nowego rządu w tygodniu od 6 grudnia.

Sekretarz generalny Partii Socjaldemokratycznej Lars Klingbeil powiedział, że prace poszczególnych grup roboczych rozpoczną się w najbliższą środę. Stanowiska te powinny działać do 10 listopada, które następnie powinny trafić do głównych grup negocjacyjnych. (22.10.2021)

300 osób rozmawia teraz o koalicji sygnalizacji świetlnej

Prawie miesiąc po wyborach powszechnych w Niemczech Partia Socjaldemokratyczna, Partia Zielonych i Wolna Partia Demokratyczna rozpoczęły w czwartek negocjacje koalicyjne w celu utworzenia wspólnego rządu federalnego. Główni negocjatorzy, sześciu przedstawicieli wysokiego szczebla z każdej ze stron, spotykają się z szefami grup roboczych w Berlińskim Centrum Wystawienniczym. Łącznie 22 grupy robocze mają w najbliższych tygodniach negocjować szczegóły umowy koalicyjnej z zawodowymi politykami. Według Partii Socjaldemokratycznej weźmie w nim udział około 300 osób.

SPD, Zieloni i FDP dążą do utworzenia wspólnego rządu przed świętami Bożego Narodzenia. Będzie to pierwsza z tzw. koalicji sygnalizacji świetlnej na szczeblu federalnym. Główne punkty sporne w poszukiwaniu wspólnego programu to różnice w polityce fiskalnej i fiskalnej oraz właściwy kierunek ochrony klimatu. SPD, Zieloni i Wolna Partia Demokratyczna zmierzają do trudnych negocjacji w sprawie opłacalności finansowej ich projektów.

READ  Ford Capri: powrót jako elektryczny crossover

Przydział biur zwykle następuje pod koniec negocjacji koalicyjnych. Przynajmniej główne stanowisko ministra finansów jest już publicznie dyskutowane. Politycy z Wolnej Partii Demokratycznej i Partii Zielonych wprowadzili do gry liderów partii Christiana Lindnera i Roberta Habecka. Współprzewodnicząca Zielonych Annalina Barbuk podkreśliła w środowy wieczór w ARD „Tagstemen”, że zgodzili się przede wszystkim na zaostrzenie „obiektywnych barier ochronnych”, a następnie wyjaśnienie kwestii administracyjnych.

Barbock upierał się, że rząd powinien być zajęty równo. Olaf Schultz, kandydat na kanclerza SPD, podczas kampanii wyborczej zawsze podkreślał, że jego rząd będzie składał się z równych kobiet i mężczyzn. Lider Partii Zielonych ostrzegł, że nie jest to „pewny sukces”. (21.10.2021)

Branża budowlana domaga się własnego ministerstwa budownictwa w Berlinie

Związek zawodowy IG Bau i sektor budowlany apelują, aby przyszły rząd federalny miał własne Ministerstwo Budownictwa. „Mieszkanie jest kwestią społeczną naszych czasów. Zasługuje na polityczną wagę swojego federalnego ministerstwa”, powiedział federalny prezydent Przemysłowej Konfederacji Budownictwa, Rolnictwa i Środowiska Robert Weiger. Gazety Funk Media Group. Dział konstrukcyjny od 23 lat prowadzi „koczownicze życie” https://www.sueddeutsche.de/politik/. „Zawsze był dodatkiem — z ruchem ulicznym, środowiskiem, wnętrzem”. Za budowę odpowiada obecnie Federalne Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.

„Potrzebujemy silnego Federalnego Ministerstwa Budownictwa i Infrastruktury, aby realizować mega projekty modernizacji naszej infrastruktury” – zażądał dyrektor generalny Głównego Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Budowlanego (HDB) Tim Oliver Muller. Jedną z kluczowych dźwigni sukcesu transformacji energetycznej i mobilności będzie ambitna polityka budowlana, powiedział Mueller. „Budynek nie powinien już być przedłużeniem wydziału, ale raczej znajdować się w centrum pracy”.

W swoich poszukiwaniach SPD, Zieloni i FDP uzgodniły już cel budowy 400 000 nowych mieszkań rocznie. „Oznacza to, że około 1100 mieszkań jest nowo wybudowanych i gotowych do wprowadzenia się codziennie od poniedziałku do niedzieli – 46 na godzinę, trzy mieszkania co cztery minuty” – powiedział Weger. „To praca całodobowa. Wymaga pełnej siły, pełnego zaangażowania politycznego i pełnego ciężaru przy stole gabinetowym”. (21.10.2021)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ogromne pytanie w czasach kryzysu: czy nowy statek Disneya może uratować Meyer Werft?

Published

on

Ogromne pytanie w czasach kryzysu: czy nowy statek Disneya może uratować Meyer Werft?

Ogromny system w czasach kryzysu
Czy nowy statek Disneya może uratować Mayera Werft?

Napisane przez Katię Michel

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Tradycyjny Meyer Werft od tygodni walczy o życie. Wiadomość, że gigant wycieczkowy ma teraz budować kolejnego korporacyjnego giganta w Japonii, przynosi ulgę. Ale jest w tym haczyk.

Wreszcie wydawało się, że to dobra wiadomość: mocno uderzony Meyer Werft otrzymał nowe zamówienie. Starszy partner Bernard Meyer, będący w szóstym pokoleniu dyrektorem firmy, podpisał we wtorek umowę z firmą Oriental Land Company (OLC) w Tokio. Japońska firma jest partnerem Grupy Disney i zamówiła nowy statek wycieczkowy Disneya w firmie Meyer Werft. Gigantyczny statek ma zostać dostarczony w 2028 r., a jego pierwszy rejs odbędzie się w 2029 r.

Bernard Meyer (z prawej) i Kenji Yoshida z podpisanym kontraktem

Bernard Meyer (z prawej) i Kenji Yoshida z podpisanym kontraktem

„Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę dzisiaj podpisać to ważne zamówienie w Tokio i móc pozyskać dla firmy Meyer Werft kolejnego klienta z Japonii” – powiedział Bernhard Meyer w komunikacie prasowym stoczni. „To ważny element długoterminowej przyszłości przemysłu stoczniowego w Papenburgu”. Wtorkowe zdjęcie z Japonii przedstawia uśmiechniętego patriarchę obok prezydenta OLC Kenjiego Yoshidy, gdy dumnie trzymają przed aparatem podpisany kontrakt.

Do 2027 roku deficyt wyniesie około 2,8 miliarda euro

To mogła być przydatna podróż dla Mayera. Ponieważ w domu, w Papenburgu w Dolnej Saksonii, ponad 9 000 kilometrów od Tokio, przyszłość przemysłu stoczniowego, o którym mówi Mayer, jest niepewna. Firma rodzinna ma ponad 200 lat. Firma Meyer Werft jest znana na całym świecie ze swoich statków wycieczkowych i ma inne lokalizacje w Rostocku i Turku w Finlandii. Jednak tradycyjna stocznia od tygodni walczy o przetrwanie. To najgorszy kryzys w historii firmy. Mayer Werft do 2027 roku straci około 2,8 miliarda euro.

Na początku wydaje się to sprzeczne. Księga zamówień Myera jest już dobrze wypełniona. W związku z tym nowe zamówienia, takie jak te na nowy statek Disneya, nie rozwiążą kryzysu. „Nowe zamówienie ma sens, ponieważ pokazuje, że Disney w dalszym ciągu polega na Meyer Werft, ale to nie rozwiązuje problemu finansowania” – mówi Heiko Messerschmidt, kurator regionu IG Metall Coast.

Ponieważ problemy leżą gdzie indziej: klienci zamawiający statki płacą początkowo tylko 20 procent wartości zamówienia. Pozostałe 80 procent popłynie dopiero po dostarczeniu statków. Dlatego stocznie muszą je finansować z góry. Jednak obecnie Meyer Werft nie ma na to wsparcia finansowego.

Powodem jest epidemia. W czasach korony, kiedy statki wycieczkowe uważano za nośniki wirusów, a całe parowce przewożące tysiące pasażerów często poddawano kwarantannie, działalność wycieczkowa praktycznie ustała. W związku z tym przedsiębiorstwa żeglugowe nie zamówiły w tym okresie żadnych nowych statków wycieczkowych.

Meyer Werft utrzymał się na powierzchni, ale został zmuszony do zaciągnięcia długów. Ze względu na lukę w popycie w związku z pandemią korony dostarczanych i opłacanych jest obecnie mniej statków niż zwykle. Ponadto przemysł stoczniowy stał się znacznie droższy ze względu na inflację, na przykład z powodu rosnących cen stali i kosztów personelu. Ponieważ ceny statków są wyraźnie negocjowane z przedsiębiorstwami żeglugowymi, Meyer Werft nie może obecnie przenosić dodatkowych kosztów na swoich klientów.

Walka o przetrwanie na wybrzeżu to także tysiące miejsc pracy. Według własnych informacji firma zatrudnia około 7 tys. osób. Największym pracodawcą w regionie jest przedsiębiorstwo stoczniowe w Papenburgu. Kryzys prawdopodobnie dotknie nie tylko około 3600 osób pracujących bezpośrednio w stoczni. Tysiące innych miejsc pracy zależy od dostawców, takich jak tapicerskie czy stoczniowe lakiernie. Upadłość byłaby druzgocąca dla całego regionu. „Nastroje w okolicy są bardzo napięte” – mówi związkowiec Messerschmid. „Czy to w restauracji, czy w supermarkecie, kryzys w Meyer Werft stanowi problem wszędzie”.

Pieniądze z podatków na ratowanie stoczni?

Aby uzyskać kredyt, Mayer Werft potrzebuje 400 milionów euro. Od tygodni pojawiało się pytanie, czy kraj związkowy Dolna Saksonia i rząd federalny wkroczą, aby uratować stocznię za pieniądze podatników. Inwestorzy prywatni nie wydają się jeszcze wykazywać zainteresowania. Według NDR rządy stanowe i federalne zainwestowały już w stocznię od 2005 roku ponad 1 miliard euro, na przykład w pogłębienie kontrowersyjnej rzeki Ems, aby ogromne statki wycieczkowe ze stoczni mogły pływać na Morze Północne. Politycy obwarowują obecnie warunki potencjalnej pomocy. Meyer Holding przeniósł kiedyś swoją siedzibę z Ems do Luksemburga, aby nie musieć tworzyć rady nadzorczej. Teraz jest zgoda na przywrócenie siedziby, musi też powstać rada nadzorcza.

W przyszłości wpływy rodziny Mayerów mogą się zmniejszyć. Jak po raz pierwszy podała gazeta Osnabrücker Zeitung, Tim i Jan Mayer, synowie starszego wspólnika Bernharda Mayera, opuścili kierownictwo w czerwcu. Według NDR banki i klienci wywierają presję na zarząd stoczni. NDR zacytowała także Bernharda Mayera, który powiedział, że rodzina jest gotowa wnieść swój wkład. Nie jest jasne, czy oznacza to również, że rodzina zapłaci żądane 400 mln euro.

Rodzina Myersów to jedna z najbogatszych rodzin w kraju. Ostatni raz pojawili się na liście 500 najbogatszych Niemców magazynu Manager w 2021 r. i od tego czasu się tam nie pojawiają. Szacunkowa suma aktywów w tamtym czasie: 400 milionów euro.

Artykuł ukazał się po raz pierwszy na Capital.de

READ  Dzień Giełdy przypada we wtorek 16 sierpnia 2022 r.
Continue Reading

Economy

Według Federal Network Agency w pierwszej połowie roku 20 184 skarg: Deutsche Post coraz bardziej irytuje klientów

Published

on

Według Federal Network Agency w pierwszej połowie roku 20 184 skarg: Deutsche Post coraz bardziej irytuje klientów

Negatywny rekord dla żółtego olbrzyma
Coraz więcej klientów skarży się na usługi pocztowe

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Gdzie jest wiadomość i dlaczego paczka znajduje się w miejscu tak odmiennym od oczekiwanego? Każdy, kto narzeka na jakość usług pocztowych, może skontaktować się z Federalną Agencją ds. Sieci. W pierwszym półroczu organ naliczył znacznie większą liczbę skarg w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Niezadowolenie obywateli rośnie.

Znacznie więcej obywateli skarżyło się na opóźnione lub brakujące listy i paczki wysłane do Deutsche Post w pierwszej połowie 2024 r. niż w przeszłości. Federal Network Agency ogłosiła, że ​​wpłynęła 20 184 skargi pocztowe, o jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Około dwie trzecie skarg dotyczyło listów, a jedna trzecia dotyczyła paczek. 88 procent krytycznych komentarzy było skierowanych przeciwko liderowi rynku DHL i jego oddziałowi pocztowemu Deutsche Post, a pozostała część dotyczyła konkurentów. Jeżeli w drugiej połowie roku poziom skarg utrzyma się na bardzo wysokim poziomie, pod koniec 2024 r. Urząd Nadzoru w Bonn otrzyma w ciągu jednego roku więcej skarg pocztowych niż kiedykolwiek wcześniej.

Kary pieniężne powinny wkrótce stać się możliwe

Federal Network Agency na razie nie jest w stanie wiele tutaj zdziałać – w ostatecznym rozrachunku może jedynie kiwnąć ostrzegawczo palcem i wezwać żółtego giganta do poprawy. W wyniku reformy prawa pocztowego władza wkrótce otrzyma ostrzejszy miecz; Może wówczas nałożyć kary i grzywny, zwiększając w ten sposób presję na grupę logistyczną z Bonn.

Reforma zakłada jednak również, że poczta ma mniejszą presję czasu podczas transportu listów. Nawet teraz 80 procent wiadomości opublikowanych dzisiaj powinno dotrzeć następnego dnia roboczego. W przyszłości pierwsza obowiązkowa wartość będzie stosowana dopiero trzeciego dnia roboczego po jej opublikowaniu – wtedy trzeba będzie spełnić 95 proc. Oznacza to, że w przyszłości konsumenci będą musieli wykazać się nieco większą cierpliwością niż dotychczas.

Tylko kilka skarg w oparciu o kwotę przesyłki

Liczba reklamacji znacząco wzrosła w drugiej połowie 2022 r., kiedy w niektórych miejscach Poczty brakowało personelu. Następnie firma podjęła niezbędne działania w celu opanowania problemu. Jeśli przyjąć za kryterium liczbę skarg, nie będzie to krytyczny sukces.

Jednak odsetek reklamacji w porównaniu do całkowitego wolumenu – łącznie 15 miliardów paczek i listów w 2023 r. dla samego DHL – jest znikomy.

Prawdopodobnie rolę odgrywa również to, że możliwość złożenia skargi stała się z biegiem lat coraz bardziej znana – duża liczba może przynajmniej częściowo wynikać z faktu, że niektóre osoby nie skontaktowały się wcześniej z Federalną Agencją ds. Sieci, ponieważ nie były świadomy kanału skarg.

Odpowiedź od DHL

W odpowiedzi na dane półroczne rzecznik DHL stwierdził, że statystyki nie odzwierciedlają opinii grupy. „Wiele otrzymywanych przez nas skarg nie ma nic wspólnego z działalnością Deutsche Post”.

Przykładowo wiele opóźnień wynika z faktu, że pisma od klientów biznesowych, które nasi konkurenci wprowadzili do sieci pocztowej, docierają na pocztę dopiero ze znacznym opóźnieniem. „Jednak każda skarga to o jedną skargę za dużo i przykro nam, jeśli klienci nie są zadowoleni z naszych usług”.

Konsumenci mogą nie tylko skontaktować się z agencją sieciową, ale także bezpośrednio skontaktować się z DHL. Rzecznik firmy poinformował, że w maju i czerwcu do jego firmy wpłynęło więcej skarg niż wcześniej. Czasami podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego występowała nieoczekiwanie duża liczba przesyłek paczek i duża liczba przesyłek pocztowych, co skutkowało opóźnieniami. W niektórych miejscach wielu pracowników zachorowało, co czasami również spowalniało działalność.

READ  Dow Jones zamyka indeksy na minusie: amerykańscy inwestorzy hamują w pogoni za rekordami
Continue Reading

Economy

Sarrazin: W ten sposób budżet federalny znów staje się zdrowy

Published

on

W latach 2002-2009 podciął budżet Berlina i uratował miasto przed ruiną. Były senator finansów socjaldemokratów, następnie bankier federalny i dziennikarz Thilo Sarrazin opowiada o tym, jak zrestrukturyzować budżet federalny

Zdaniem byłego berlińskiego senatora ds. finansów Thilo Sarrazina, początkowe pytanie w przypadku jakiejkolwiek restrukturyzacji finansów państwa brzmi: „Gdzie nie są pokrywane niezbędne wydatki, a gdzie wydatki niepotrzebne?”

Brakuje środków na obronę narodową i infrastrukturę. Co roku do armii niemieckiej powinno wpływać 40 miliardów euro, na autostrady od pięciu do sześciu miliardów euro, a kolejne pięć miliardów do Deutsche Bahn.

Dodatkowe wydatki należy zaoszczędzić gdzie indziej. Tutaj Sarrazin proponuje: zmniejszenie funduszy obywateli i umożliwienie mniejszej liczbie beneficjentów składek – oszczędność 30 miliardów euro. Obetnij pomoc rozwojową, ponieważ jest „w dużej mierze niepotrzebna lub nawet szkodliwa dla odbiorców”: kolejne dwanaście miliardów.

Dodatkowe pięć miliardów można by zaoszczędzić, gdyby wyeliminowano wydatki pozadyplomatyczne w Departamencie Stanu – na przykład prezenty wręczane przez minister spraw zagranicznych Annalenę Baerbock podczas jej podróży; Powstało tu swego rodzaju drugie Ministerstwo Pomocy Rozwojowej.

Bariera konfliktu dla rodziny

„Lukę między rozumem a nonsensem wypełnia się pastą państwową”.

„Jeśli teraz zwolnicie sześciu z siedmiu ministrów stanu Roberta Habecka, aby poprawić jakość jego pracy, a następnie zaczniecie tam ponownie pracować i zmniejszycie liczbę urzędników państwowych, zaoszczędzicie jeszcze kilkaset milionów” – szacuje Sarrazin. Ministerstwo Gospodarki.

Bo to nie tylko przyciągnęło uwagę ministrów stanu z lobby klimatycznego, ale także spowodowało wysokie koszty doradztwa. „Myśląc samodzielnie i korzystając z wiedzy urzędników ministerstwa, jakość wszystkich decyzji ulegnie poprawie, a na głowy decydentów wiać zupełnie inne wiatry. Umożliwiłoby to nowe, nieznane oszczędności, które szacuję na kolejne 20 miliardów euro.

„Te propozycje są w 98% poważne” – podsumowuje Sarrazin ironicznie. Uważa, że ​​obecny rząd „nie ma pomysłów ani woli politycznej, aby przeprowadzić niezbędną reorganizację”.

READ  Awaria kryptowalut: cena Bitcoin spada poniżej 18 000 USD

Można by pomyśleć, że Christian Lindner i FDP to partnerzy koalicji w rządzie, którzy chcą i potrafią wdrożyć oszczędności. Zamiast jednak wyznaczać cele w zakresie oszczędności, Lindner wysłał okólniki do swoich kolegów z gabinetu, prosząc ich o sugestie. „żart!” Komentarz Sarrazina. Minister, który nie chce oszczędzać, „zaproponuje dokładnie te rzeczy, które są politycznie kontrowersyjne lub niemożliwe do zrealizowania”. Podważałoby to wysiłki oszczędnościowe.

„Nigdy nie udało się przekonać ministra, aby zaoszczędził pieniądze, przekonując go”. Ponieważ „kwestie przywództwa są także kwestiami władzy”, celem kanclerza jest jedynie utrzymanie się przy władzy do końca kadencji. Oszczędzanie nie pomaga. Rada Sarrazina: Schulz będzie musiał sporządzić z Lindnerem listę oszczędności i jej przestrzegać.

Wydany 27 sierpnia:
Thilo Sarrazin, Niemcy są na złej drodze Dokąd zmierza nasz kraj? LMV, twarda oprawa z obwolutą, 288 stron, 26,00 €.
Zamów już teraz w przedsprzedaży w sklepie TE!!!


Kupując w sklepie TE, wspierasz niezależne dziennikarstwo Tichys Insight! Dziękuję bardzo za to!!>>>

Continue Reading

Trending