Connect with us

Economy

Benzyna i olej napędowy: tyle możesz przechowywać w domu

Published

on

myśl

Benzyna i olej napędowy: tyle możesz przechowywać w domu

Ceny oleju napędowego i benzyny są na rekordowych poziomach. Może będzie drożej. Czy mogę kupić paliwo z wyprzedzeniem?

Berlin.

  • Ceny benzyny i oleju napędowego rosną do rekordowych poziomów
  • W krajach sąsiadujących z Niemcami benzyna bywa tańsza
  • Wiele osób korzysta z okazji i przechowuje benzynę w kanistrach – ale ile faktycznie można przechowywać w domu?

ten Ceny benzyny i oleju napędowego Obecnie przenosimy się na jeden Standard. W połowie tygodnia olej napędowy na stacjach benzynowych kosztuje średnio 1560 euro za litr, czyli o 3,4 centa więcej niż w poprzednim tygodniu. Wynika to z ocen ADAC. Koszt litra E10 wynosił średnio 1671 euro, czyli o 2,4 centa więcej niż w poprzednim tygodniu, według informacji lotniskowych w Abu Dhabi. Tym samym rekordowy poziom benzyny, który 13 września 2012 r. wyniósł 1,709, jest już na wyciągnięcie ręki.

Czy kierowcy powinni kupować paliwo już teraz, zanim stanie się droższe?

Niektóre kierowcy Teraz chcesz kupić benzynę lub olej napędowy jako środek ostrożności, zanim stanie się droższy. Zasadniczo: Paliwa to towary niebezpieczne, które mogą emitować szkodliwe i wysoce łatwopalne opary. Dlatego prawo zezwala na przechowywanie tylko niewielkich ilości. W przypadku własności prywatnej dozwolone jest maksymalnie 20 litrów benzyny i 200 litrów oleju napędowego – informuje firma ubezpieczeniowa ARAG. Czytaj więcej: Cena benzyny: tak kształtują się koszty paliwa

Gdzie mogę przechowywać benzynę i olej napędowy?

Paliwo należy przechowywać w zamkniętych, nietłukących się i niepalnych pojemnikach z atestem RKK. Dodatkowo musi to być paliwo atestowane, czyli paliwo, które można stosować w pompa gazowa Odbierać. Skąd bierzesz Pojemnik Pokonywanie zakrętów nie jest łatwą sprawą.



Według ARAG piwnice i garaże podziemne w budynkach mieszkalnych nie są odpowiednim miejscem do przechowywania – deska podłogowa nie jest zamknięta, więc w najgorszym przypadku płyn przedostaje się do budynku Wody gruntowe Można uzyskać. Powinno to również zapobiegać niepokojeniu sąsiadów zapachem opału lub pogarszaniu się ich zdrowia. ARAG również poleca umowa najmu Aby dokładnie sprawdzić – możliwe, że przechowywanie paliwa jest nieuprawnionym korzystaniem z wynajmowanej nieruchomości. Interesujące również: Ceny benzyny rosną: jak Mapy Google pomagają oszczędzać paliwo

Jak przewozić paliwo?

W samochodzie można przewieźć maksymalnie 60 litrów benzyny. warunek wstępny:

  • Obudowy są zgodne z aktualną normą DIN. Lepiej to zrobić w Skrzynka Zamknięte.
  • ARAG jednak przed tym ostrzega wysokie temperatury Powstają toksyczne opary, które mogą wnikać do wnętrza samochodu.
  • Wystarczy mała iskra i mieszanina powietrza eksploduje. Czytam tutaj: Podwyżki cen benzyny: kiedy najtaniej tankować?

Jak długo może wytrzymać benzyna i olej napędowy?

Paliwo w kontakcie z tlenem traci swoją jakość z powodu Liczba oktanowa ze zbiorników paliwa. Im dłużej przechowujesz olej napędowy i benzynę, tym więcej substancji może stopniowo wyciekać. Ogólnie rzecz biorąc, olej napędowy można przechowywać maksymalnie przez sześć miesięcy, nawet jeśli jest odpowiednio przechowywany. W przypadku benzyny jest to 1-2 miesiące. Więcej na ten temat: Benzyna i olej napędowy drożeją – co warto wiedzieć teraz

Ile paliwa mogę przywieźć z innych krajów?

W Bułgarii, Grecji, Chorwacji, Luksemburgu i Rumunii są Przynieś benzynę Jest to ogólnie zabronione. Na przykład w Czechach, Holandii, Austrii i na Węgrzech możesz zabrać ze sobą maksymalnie dziesięć litrów. W Polsce i na Słowacji 20 litrów. Ale bądź ostrożny: samotny Względy bezpieczeństwa Firma ubezpieczeniowa ARAG zaleca zabranie ze sobą nie więcej niż dziesięciu litrów. Przy imporcie ponad 20 litrów do Niemiec należy zapłacić podatek od oleju mineralnego.

Jaki jest koszt paliwa w naszych sąsiednich krajach?

  • Polska: Doskonały: 1,27 euro za litr. Olej napędowy: 1,30 euro za litr.
  • Czechy: Doskonały: 1,38 euro za litr. Olej napędowy: 1,31 euro za litr.
  • Austria: Doskonały: 1,38 euro za litr. Olej napędowy: 1,35 euro za litr.
  • Szwajcaria: Doskonały: 1,68 euro za litr. Olej napędowy: 1,73 euro za litr.
  • Francja: Doskonały: 1,67 euro za litr. Olej napędowy: 1,58 euro za litr.
  • Belgia: Doskonały: 1,65 euro za litr. Olej napędowy: 1,61 euro za litr.
  • Holandia: Doskonały: 1,98 euro za litr. Olej napędowy: 1,61 euro za litr.
  • Dania: Doskonały: 1,90 euro za litr. Olej napędowy: 1,72 euro za litr.

(Stan na 23 października 2021 r., źródło: ADAC)

(Tak)



READ  DAX jest stabilny pomimo poważnych obaw gospodarczych
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, częściowe i kompleksowe: Ceny ubezpieczeń pojazdów znacząco rosną

Published

on

Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, częściowe i kompleksowe: Ceny ubezpieczeń pojazdów znacząco rosną

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, częściowe i całkowite
Ceny ubezpieczeń komunikacyjnych znacząco rosną

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Inflacja spada, ale składki na ubezpieczenia komunikacyjne mają tendencję w przeciwnym kierunku. Każdy, kto chce obecnie ubezpieczyć nowo zakupiony samochód, płaci średnio o 20 procent więcej niż rok temu. Zmieniając firmę ubezpieczeniową, często można złagodzić wzrost cen.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez porównywarkę i portal sprzedażowy Verivox, w ciągu ostatniego roku znacząco wzrosły ceny ubezpieczeń komunikacyjnych. Każdy, kto ubezpiecza nowo zakupiony samochód, płaci dziś średnio o 20 proc. więcej niż rok temu. Taryfy w pełni inkluzywne w średnim segmencie cenowym są dziś o 21 proc. wyższe niż w kwietniu 2023 r., a taryfy częściowo inkluzywne są o 19 proc. wyższe niż przed rokiem. A w odpowiedzialności jest o 18 proc. więcej.

Gwałtownie rosną ceny dla ubezpieczających transferowych: na rynku ceny te są o 22 proc. wyższe niż w roku poprzednim, a w przypadku ubezpieczeń w pełni kompleksowych są o 23 proc. wyższe. Firma Heidelberg oblicza swoje liczby we współpracy ze statystykiem Wolfgangiem Bischofem z Uniwersytetu w Augsburgu.

Ceny będą nadal rosły

Większość kierowców może zmienić ubezpieczenie samochodu 1 stycznia każdego roku. Dlatego obecnie polisy wystawiane są najczęściej po zakupie pojazdu. Obecnie możliwość zmiany ubezpieczenia przysługuje wszystkim kierowcom, których ubezpieczenie pojazdu wygasa w ciągu roku. Ubezpieczeni mogą także zmienić się po każdym zgłoszeniu roszczenia ubezpieczeniowego.

Różnica między średnim i niskim segmentem cenowym w przypadku osób zmieniających pojazdy wynosi średnio 31 procent. Największy potencjał oszczędności ma ubezpieczenie OC na poziomie 36 proc.

„W sezonie zmianowym w październiku i listopadzie towarzystwa ubezpieczeniowe znacznie podniosły stawki, aby pokryć swoje koszty” – mówi Wolfgang Schütz, dyrektor zarządzający Verivox Versicherungsvergleich GmbH. „W związku z ciągłym wzrostem kosztów roszczeń towarzystwa ubezpieczeniowe w dalszym ciągu ponoszą straty. Dlatego stawki będą nadal rosły. Ubezpieczyciele chcą oferować swoim klientom konkurencyjne stawki pomimo niezbędnych podwyżek”. Dlatego zdaniem eksperta warto dokonać porównania już teraz. Różnice między tanimi taryfami a cenami średnimi są większe niż kiedykolwiek.

READ  Fala zwolnień: dlaczego Jeff Bezos obawia się drogich nowych zakupów — i dlaczego Amazon chce zwolnić tysiące pracowników
Continue Reading

Economy

Jak dotąd 630 upadłości: masowo bankrutują firmy z branży nieruchomości

Published

on

Jak dotąd 630 upadłości: masowo bankrutują firmy z branży nieruchomości
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Branża nieruchomości walczy o przetrwanie. Wraz ze wzrostem liczby upadłości rośnie niepewność: kto będzie następny?

Berlin – Niemiecki przemysł budowlany znajduje się pod ogromną presją. Napięcie jest zauważalne we wszystkich obszarach. Po tym jak w zeszłym roku pierwsi deweloperzy projektu zmuszeni byli zwrócić się do sądu upadłościowego z powodu braku wniosków, obecnie dotknięte są nim również obszary znajdujące się w dalszej części łańcucha dostaw. W szczególności upadłość dużej spółki z branży nieruchomości Deutsche Invest Immobilien (Dii), która w marcu stała się spółką publiczną. Wstrząsnęło to branżą i spowodowało większą niepewność. Pytanie, które zadaje sobie każdy: Czy będziemy następni?

Ekskluzywna bieżąca analiza przeprowadzona przez firmę konsultingową Falkensteg w zakresie zarządzania IPPEN.MEDIA Wynika z niego, że tylko w pierwszym kwartale 2024 roku upadłość musiało ogłosić 630 firm z branży nieruchomości. Oznacza to wzrost o 18,6 procent w porównaniu z rokiem poprzednim i 17,3 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem. W całym 2023 roku 1997 firm z branży nieruchomości w Niemczech zostało zmuszonych do ogłoszenia upadłości.

Kryzys budowlany potrwa do 2026 r.: liczba upadłości wzrośnie dwucyfrowo.

„Spodziewam się w tym roku co najmniej 10% wzrostu liczby upadłości” – prognozuje Christian Albers, dyrektor ds. nieruchomości w Falkenstig. „Przetrwanie do 25. roku życia było modnym hasłem w 2023 r. w sektorze nieruchomości” – dodaje. Jednak mantra wytrwałości może trwać dłużej, niż oczekuje branża. Kryzys będzie trwał do 2026 r., zanim zmiana stanie się wyraźna.

Według Falkensteega fala bankructw szczególnie dotyka duże firmy, których roczna sprzedaż przekracza dziesięć milionów euro. W całym 2023 roku w sektorze nieruchomości doszło do 31 poważnych upadłości. W pierwszym kwartale 2024 roku było ich już 21, ale w pierwszym kwartale 2023 roku było ich już tylko sześć. „Teraz pytanie brzmi, czy inwestowanie w Niemczech ma sens, ponieważ warunki ramowe dla projektów długoterminowych są bardzo niepewne” – mówi Albers.

READ  Zaoszczędź przed Czarnym Piątkiem — wyprzedaż Philips

Wyjaśnia dalej: „Spadek zamówień mocno uderzy w firmy budowlane, ponieważ nie będą one już w stanie w pełni wykorzystywać swoich pracowników i dostosowywać w odpowiednim czasie kosztów strukturalnych, aby działać z zyskiem. Kryzys osiągnął jeszcze wyższy poziom sektora nieruchomości i budownictwa, a „końca nie widać”.

Sygnalizacja świetlna niepokoi inwestorów z branży budowlanej

Obecny kryzys budowlany jest jak burza doskonała: od 2020 r. koszty budowy mieszkań wzrosły o 45%, co sprawia, że ​​tworzenie niedrogich mieszkań jest prawie niemożliwe, chyba że budowa będzie finansowana. Jednakże rząd sygnalizacji świetlnej pozwolił na wygaśnięcie ważnych programów finansowania, takich jak finansowanie KfW 55, w krótkim czasie i nie zapewnił terminowej wymiany. To zniechęciło inwestorów i do dziś powoduje ogromną niepewność. Ponadto Europejski Bank Centralny w walce z inflacją znacznie podniósł podstawowe stopy procentowe, co sprawia, że ​​dla większości osób zakup domu jednorodzinnego jest nierealny. Wszystko to oznacza, że ​​w tej chwili nic się nie wydarzy.

Kryzys budowlany powoduje falę bankructw w branży budowlanej. © Imago/Christoph Hardt

Thomas Reimann, dyrektor generalny ALEA Hoch- und Industriebau GmbH, skomentował to w swoim przemówieniu na spotkaniu branżowym Immotalk w Zły Vilbel W ubiegłym tygodniu: „Nie możemy i nie chcemy w dalszym ciągu przekazywać tak wielu złych wiadomości”. Dodał: „W lutym byliśmy świadkami spadku liczby pozwoleń na budowę o dobre 18 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Do lutego zatwierdzono jedynie 35 000 mieszkań. W styczniu i lutym 2023 r. mieszkań było jeszcze 44,2 tys., a w latach ubiegłych było ich około 58 tys.”.

Pompy ciepła i firmy produkujące energię słoneczną zapewniają boom

Christian Albers nadzieję dla branży nieruchomości widzi w firmach zajmujących się odnową energii, takich jak inżynierowie ciepłownicy, firmy zajmujące się fotowoltaiką i przedsiębiorstwa rzemieślnicze z tych dziedzin. Dodaje, że „prawie nie było bankructw” także w budownictwie magazynowo-logistycznym i przemysłowym w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

READ  Europejska gastronomia pozostaje napięta »Wiadomości o napojach

Z analizy Falkensteega wynika także, że wzrosła liczba upadłości poza sektorem nieruchomości. We wszystkich branżach i rozmiarach firm w pierwszym kwartale 2024 r. miało miejsce łącznie 4520 upadłości.Oznacza to wzrost o 12,6 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i 25,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Continue Reading

Economy

Wycofanie z Aldi – istnieje ryzyko zakażenia salmonellą

Published

on

Wycofanie z Aldi – istnieje ryzyko zakażenia salmonellą
  1. spieszyć się
  2. konsument

Naciska

Rabat pamięta organiczne nasiona słonecznika. W ramach kontroli w jednej próbce wykryto Salmonellę.

WAŻNE – Do odmiany sałatkowej zalicza się również nasiona słonecznika. Konsumenci powinni jednak zachować ostrożność podczas jego przygotowywania – przynajmniej jeśli nasiona słonecznika trafiają do miski jako składnik. Ponieważ dyskont Aldi wycofał odpowiedni produkt. Powód: Istnieje ryzyko zakażenia salmonellą.

Aldi wycofuje nasiona słonecznika, co ma wpływ na niektóre preferowane przez niego daktyle

Nasiona słonecznika są bogate w białko i są zdrowym źródłem składników odżywczych. Klienci będą jednak musieli teraz bliżej przyjrzeć się produktowi, który Aldi ma w swojej ofercie. Jak dyskont wie, dostawca „Estyria Naturprodukte GmbH” rozpoczął wycofywanie następujących towarów:

  • Produkt: Nasiona słonecznika Gotbio 650 gramów
  • Najlepiej spożyć przed: 03.2025
  • Płatność: 23007616/1
Dostawca wycofał organiczne nasiona słonecznika. © Productwarning.eu

Według doniesień podczas badania w próbce wykryto salmonellę. Salmonella może powodować choroby żołądkowo-jelitowe, takie jak biegunka, a także objawy grypopodobne, takie jak ból głowy i gorączka. Dlatego też nie należy spożywać wyżej wymienionej substancji. Mówią, że cena zakupu zostanie zwrócona w oddziałach – nawet bez przedstawienia paragonu.

Nie ma to wpływu na inne daty przydatności do spożycia i partie nasion słonecznika

Ogólne wycofanie nie ma wpływu na inne daty przydatności do spożycia i płatności za artykuł, inne artykuły od dostawcy i inne artykuły marki „GutBio” sprzedawane w Aldi.

W jednym z produktów Rewe's podejrzewano także salmonellę. Jednak bakterie nie zawsze powodują wycofanie produktu. W wielu sklepach istniało ryzyko, że szpinak może zawierać opiłki metalu.

READ  Współpraca portów lotniczych Neuhardenberg i Babimost, Izba Przemysłowo-Handlowa Wschodnia Brandenburgia, komunikat prasowy
Continue Reading

Trending