Connect with us

Top News

Habeck nie jest w stanie osiągnąć celów klimatycznych – Niemcy pozostają w tyle za Włochami i Polską

Published

on

Habeck nie jest w stanie osiągnąć celów klimatycznych – Niemcy pozostają w tyle za Włochami i Polską
  1. Strona główna
  2. Handlowy

Roberta Habeka. © Krisztian Bocsi/Bloomberg

Nawet przy udziale Zielonych w koalicji niemieckie cele klimatyczne nie zostaną zrealizowane. Inne kraje UE już pokazują, jak to działa.

BERLIN – Nawet mając na czele jednego z najpotężniejszych zielonych polityków na świecie, Niemcom nie udało się osiągnąć wszystkich swoich celów klimatycznych. Robert Habeck, wicekanclerz nadzorujący kwestie energii i klimatu, był świadkiem, jak w tym roku wszelkie wysiłki na rzecz ograniczenia emisji padły ofiarą obaw gospodarczych lub frustracji wyborców. Jego koalicja rządząca jest już blisko półmetka zadeklarowania setek miliardów euro na ochronę środowiska, ale nadal pozostaje w tyle w zakresie zobowiązań dotyczących ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

Habeck: Cel ograniczenia emisji o dwie trzecie do 2030 r. nie zostanie osiągnięty

Haebecke musiał przyznać, że cel polegający na obniżeniu emisji gazów cieplarnianych o dwie trzecie do 2030 r. w porównaniu z poziomem z 1990 r. zostanie osiągnięty ze znacznym marginesem – o połowę niższym niż w Wielkiej Brytanii poziom emisji w zeszłym roku.

Pierwsza koalicja z Zielonymi od prawie dwóch dekad – choć udało jej się forsować politykę zmierzającą do osiągnięcia celów kraju – poniosła poważne niepowodzenia, w tym zakaz ogrzewania paliwami kopalnymi. Wzrosło zużycie węgla. Ten powolny postęp kontrastuje z wysiłkami Niemiec zmierzającymi do przekonania Chin i innych krajów zużywających paliwa kopalne do ochrony naszej planety.

Czytaj Washington Post za darmo przez cztery tygodnie

Twój standardowy bilet Washingtonpost.com: Zdobądź ekskluzywne badania i ponad 200 historii Cztery tygodnie za darmo.

„Przy każdej słabości i każdym ograniczeniu cel nie jest bardziej osiągalny niż już jest” – powiedział Detlef Fischer, szef Bawarskiego Stowarzyszenia Przemysłu Energetycznego i Wodnego.

Energia i czas Klimat Poparcie społeczne dla partii rządzących, nadal postrzegane przez wyborców jako jedna z najpilniejszych kwestii w Niemczech, od wyborów w 2021 r. gwałtownie spadło. Tymczasem w ostatnich wyborach stanowych popularność skrajnie prawicowej, sceptycznej klimatycznie AfD wzrosła, a dla wyborców ważniejsze stały się inne kwestie, takie jak migracja.

READ  18 studentów z Włoch, Hiszpanii i Polski studiuje GMG i miasto Amberg - Region Amberg - Aktualności

Produkcja energii wiatrowej i słonecznej wzrosła dwukrotnie

Niemcy są odpowiedzialne za jedną czwartą zanieczyszczenia dwutlenkiem węgla w UE związanego z energią, razem z kolejnymi największymi emitentami – Włochami i Polską – łącznie. Wynika to przede wszystkim z silnego uzależnienia niemieckiego sektora produkcyjnego od paliw kopalnych.

Simon Peter, szef Niemieckiego Stowarzyszenia Energii Odnawialnej, powiedział, że obecna koalicja zrobiła więcej w celu promowania czystych alternatyw niż poprzedni rząd. Produkcja energii wiatrowej i słonecznej wzrosła prawie dwukrotnie w ciągu ostatnich 10 lat, przy czym w ciągu ostatnich dwóch lat nastąpił szczególny wzrost produkcji energii fotowoltaicznej.

Największą część emisji w kraju przypada jednak na sektor energetyczny. Niemcy nie chcą zaprzestać spalania węgla do 2038 r. – znacznie później niż inne kraje europejskie, a wysiłki mające na celu przyspieszenie tego terminu utknęły w martwym punkcie – i drugiej zimy zwiększą wykorzystanie węgla do wytwarzania energii, aby uniknąć niedoborów.

Zdjęcie z odkrywkowej kopalni węgla brunatnego LEAG Jnschwalde i mostu przenośnikowego elektrowni na węgiel brunatny Jnschwalde, Brandenburgia, Niemcy.
Zdjęcie z odkrywkowej kopalni węgla brunatnego LEAG Jnschwalde i mostu przenośnikowego elektrowni na węgiel brunatny Jnschwalde, Brandenburgia, Niemcy. © Krisztian Bocsi/Bloomberg

Rozszerzanie czystych alternatyw – takich jak elektrownie gazowe charakteryzujące się większą efektywnością wykorzystania energii wiatrowej i słonecznej oraz nową mocą produkcyjną wodoru – wymaga czasu i inwestycji, których niektóre firmy nie są obecnie skłonne dokonywać, szczególnie ze względu na wysokie koszty finansowania zewnętrznego. Według DIHK infrastruktura umożliwiająca odpowiedni transport i magazynowanie tej energii elektrycznej jest „pilnie potrzebna”.

Dlatego cel Niemiec, jakim jest produkcja 80 procent energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych do 2030 r. – w porównaniu z 48 procent w zeszłym roku – jest „całkowicie nierealny” – mówi Graham Weil, ekonomista ds. energii na Uniwersytecie Ruhr w Bochum.

Dla porównania, Polska jeszcze oficjalnie nie poparła zobowiązania UE do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r., ale największy spadek emisji w UE odnotowała w 2022 r., gdy ograniczyła zużycie węgla i stała się najszybciej rozwijającym się rynkiem energii słonecznej.

READ  Zastosowanie: Policja zatrzymuje złodziei rowerów w pobliżu polskiej granicy

Ustawa o ciepłownictwie w dużym stopniu przyczyniłaby się do osiągnięcia celów klimatycznych

Udział budynków w emisji w Niemczech jest znacznie niższy niż producentów, ale wiele z nich jest starych i źle ocieplonych, a 75 proc. domów ogrzewanych jest gazem lub olejem.

Na początku tego roku Habeck zaproponował wprowadzenie zakazu stosowania nowych systemów grzewczych zasilanych paliwami kopalnymi od 2024 r. – byłoby to posunięcie, które mogłoby znacząco przyczynić się do ograniczenia emisji w tym sektorze. Jednak po oburzeniu opinii publicznej związanym z kosztami związanymi z takim posunięciem, posunięcie to należało złagodzić i spowodowałoby usunięcie jedynie trzech czwartych pierwotnie zakładanych emisji.

Cele dotyczące wykorzystania czystej energii w miejskich sieciach ciepłowniczych również zostały obniżone z pierwotnych 50 procent do obecnych 30 procent do roku 2030. Koalicja odłożyła także na półkę plany zaostrzenia standardów użytkowych dla nowych budynków ze względu na kryzys w branży budowlanej i niedobory mieszkań.

Z kolei Włochy, drugi pod względem wielkości podmiot zanieczyszczający w UE, są na dobrej drodze do osiągnięcia swoich celów na rok 2030 – według Międzynarodowej Agencji Energetycznej, w dużej mierze dzięki programowi mającemu na celu zwiększenie efektywności energetycznej budynków.

Wysiłki działu transportu nie są wystarczające

Chociaż rząd przynajmniej przedstawił strategie dla sektorów energetycznego i mieszkaniowego, sektor transportu pozostaje głównym maruderem. Po spadku spowodowanym pandemią, w ciągu ostatnich dwóch lat emisje z transportu drogowego ponownie wzrosły.

Na początku roku rząd wprowadził tańszy ogólnokrajowy bilet na transport publiczny, aby zachęcić ludzi do przesiadania się z pojazdów prywatnych. Jednak według ostatnich szacunków Stowarzyszenia Niemieckich Firm Transportowych zastąpiło ono jedynie 5 procent podróży samochodem, a stowarzyszenie uważa, że ​​należy zrobić więcej, aby rozszerzyć możliwości transportu publicznego w mniejszych miastach i na obszarach wiejskich.

Wielu Niemców w dalszym ciągu korzysta z samochodów z silnikami spalinowymi. Aby jednak osiągnąć cele klimatyczne kraju, liczba takich pojazdów musiałaby zostać zmniejszona do 2025 r., co obecnie wydaje się „niemożliwe” – napisała w listopadzie ubiegłego roku Rada Doradcza ds. Klimatu. Wyraził obawę, że pomimo zakupu nowych pojazdów elektrycznych nadal będzie można korzystać ze starych samochodów.

READ  Wojna na Ukrainie: Jak wspierani są ukraińscy uchodźcy w Polsce

Niemcy również stały za nawoływaniem do zniesienia na początku tego roku ogólnounijnego zakazu sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym po 2035 roku. Opowiadała się za zwolnieniem samochodów napędzanych energią elektryczną, które zdaniem ekspertów nie są energooszczędne.

Jednocześnie same indywidualne działania polityczne nie uniemożliwiają postępu. Niemcy zmieniły także swoją ogólną strategię redukcji emisji, koncentrując się obecnie na celach makroekonomicznych, a nie na poszczególnych sektorach. Nowe podejście ułatwia zanieczyszczający przemysł przy minimalnych zmianach, dopóki nie nastąpi postęp w innych obszarach. Posunięcie to zostało przyjęte z zadowoleniem przez przemysł motoryzacyjny.

„Jako bogaty, rozwinięty kraj, na którym spoczywa historyczna odpowiedzialność, Niemcy nadal nie robią wystarczająco dużo” – stwierdziła Hannah Feggett, współzałożycielka New Climate Institute.

Przy wsparciu Macieja Martewicza i Alberto Brambilli.

Obecnie testujemy tłumaczenia maszynowe. Ten artykuł został automatycznie przetłumaczony z angielskiego na niemiecki.

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany w języku angielskim 25 października 2023 r.Washingtonpost.com” Opublikowano – w ramach współpracy, która jest już dostępna w tłumaczeniu dla czytelników portali IPPEN.MEDIA.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Po wypadku kolejowym w Hamburgu: Brak ruchu S-Bahn na dworcu głównym | NDR.de – Aktualności

Published

on

Po wypadku kolejowym w Hamburgu: Brak ruchu S-Bahn na dworcu głównym |  NDR.de – Aktualności

Stan na: 27 kwietnia 2024 r., godzina 7:12

Po wypadku pociągu budowlanego na dworcu głównym w Hamburgu, który miał miejsce w piątkowe popołudnie, zniesiono większość zamkniętych torów. Jednak dziś rano pociągi S-Bahn nie dotrą na stację.

Według S-Bahn linie S1, S2, S3 i S5 będą miały wpływ w sobotę rano. na nim Strona internetowa Firma szczegółowo wyjaśnia, które trasy obecnie działają. Radzi także swoim klientom, aby w miarę możliwości korzystali z autobusów i metra.

W piątkowe popołudnie mały pociąg budowlany wjechał pod most Ernsta Mercka na głównym dworcu kolejowym, gdy jego nadbudówka uderzyła w strop mostu. Służby ratunkowe podały, że w wypadku rannych zostało siedem osób, a jeden pracownik został ciężko ranny. Na miejscu pojawiła się straż pożarna z dużym zespołem liczącym około 120 służb ratowniczych. Pociąg jest wydobywany przy użyciu ciężkiego sprzętu Agencji Ratownictwa Technicznego. Nie jest jeszcze jasne, kiedy to nastąpi.

Wznowiono ruch dalekobieżny i regionalny

Rzeczniczka Deutsche Bahn powiedziała, że ​​ruch kolejowy został wznowiony około godziny 6:20 po tymczasowym zamknięciu stacji. Linia pomiędzy stacją główną a Altoną oraz tory S-Bahn są zamknięte.

Ze względu na dochodzenie policyjne pociągi dalekobieżne chwilowo nie mogą kursować na północ od głównego dworca kolejowego w Hamburgu (Hamburg-Altona, Hamburg-Dumttor, Szlezwik-Holsztyn, Dania). Były odwołania i opóźnienia. Pociągi do i ze Szlezwiku-Holsztynu tymczasowo rozpoczynały się i kończyły w Hamburg-Altona.

Audio: Katastrofa pociągu na głównym dworcu w Hamburgu doprowadziła do wielokrotnych odwołań (1 min)

Utrudnienia w ruchu występują także poza dworcem kolejowym

Dworzec Główny w Hamburgu po wykolejeniu pociągu.  © NDR Zdjęcie: Karo Weiß

W piątek po katastrofie pociągu na dworcu głównym w Hamburgu panował chaos.

Po wypadku kolejowym na budowie ewakuowano łącznie siedem składów kolei miejskiej S-Bahn – podano, że wzdłuż torów ewakuowano 1580 osób. W wyniku zawieszenia połączeń kolejowych tysiące osób dojeżdżających do pracy próbowało przesiąść się do autobusów i samochodów. W rezultacie ruch wokół wieży telewizyjnej w Hamburgu został wstrzymany, a kilka autobusów było przepełnionych.

logo NTR
Continue Reading

Top News

Broń nuklearna NATO czyni z Polski „uprawniony cel”.

Published

on

Broń nuklearna NATO czyni z Polski „uprawniony cel”.
  1. Strona główna
  2. Polityka

Naciskać

Zagrożenia dla Rosji i Zachodu: Jeśli Polska zaprzestanie amerykańskiej broni nuklearnej, będzie pierwszym celem rosyjskiego ataku wojskowego.

Moskwa – w przypadku obecności NATO Wojna ukraińska Rosja wyznaczyła już jasne cele: Maria Zacharowa, rzeczniczka rosyjskiego ministra spraw zagranicznych Siergieja Ławrowa, nazwała w czwartek Polskę „uzasadnionym celem”. Jest to następstwem decyzji Polski o przechowywaniu broni nuklearnej NATO na polskiej ziemi. „Takie podejście można uznać za czerwoną linię” – powiedział rzecznik amerykańskiego serwisu informacyjnego. Newsweek zgłoszone. Taktyczna broń nuklearna Stanów Zjednoczonych znajduje się obecnie w Belgii, Niemczech, Włoszech, Holandii i Turcji, natomiast Francja i Wielka Brytania posiadają własną broń nuklearną.

Rosja ostrzega Polskę przed rozmieszczeniem broni nuklearnej – „kluczowym celem naszych planów wojskowych”.

Do rosyjskiej agencji prasowej Podrzucenie Wiceminister spraw zagranicznych Rosji Siergiej Riabkow powiedział: „To posunięcie nie sprawi, że Polska będzie bezpieczniejsza; zamiast tego takie obiekty nuklearne staną się kluczowymi celami naszych planów wojskowych”. Rosja wobec wrogiej polityki. Odnosi się wrażenie, że Warszawa gorączkowo stara się zwrócić na siebie jeszcze większą uwagę planistów wojskowych w rosyjskim Sztabie Generalnym.

To prawda, że ​​Sacharow i Ryabko wyciągają pazury w sprawie dostaw amerykańskiej broni nuklearnej do Polski. Wyjaśnienia udzielił jednak minister obrony Siergiej Szojgu ZDF, Rosja nie ma militarnego ani geopolitycznego interesu w atakowaniu krajów NATO. Twierdzi jednak, że Stany Zjednoczone celowo przedłużają wojnę na Ukrainie, wywierając bezprecedensową presję na swoich sojuszników.

Rzeczniczka MSZ Rosji Maria Zacharowa mówi o „czerwonej linii”, jeśli chodzi o broń nuklearną w Polsce. © IMAGO/Bulkin Sergey

Prezydent Polski Duda wyraźnie postrzega siebie jako sojusznika NATO

Prezydent Polski Andrzej Duda wyraźnie pozycjonuje się jako sojusznik Organizacji Narodów Zjednoczonych. W wywiadzie dla polskiej gazety PRAWDA Przywódca kraju mówi: „Jako sojusznik NATO wywiązujemy się z naszych zobowiązań, wdrażając wspólne zasady”.

READ  18 studentów z Włoch, Hiszpanii i Polski studiuje GMG i miasto Amberg - Region Amberg - Aktualności

Ale nie sam prezydent Ukrainy dysponuje bronią nuklearną Wołodymyr Zełenski Widzi niebezpieczeństwa. Jego zdaniem zagrożenie stanowi także okupacja ukraińskiej elektrowni jądrowej w Zaporożu. W rocznicę awarii reaktora w Czarnobylu Zełenski napisał w telegramie: „Największa w Europie elektrownia jądrowa w pobliżu Zaporoża jest już w rękach. Rosyjscy terroryści przez 785 dni ZDF Według doniesień prezydent wezwał inne kraje do wywarcia nacisku na Rosję, aby zwróciła Ukrainie kontrolę nad elektrownią.

Continue Reading

Top News

Jedna osoba została ciężko ranna w pożarze mieszkania w Berlinie-Schöneberg

Published

on

Jedna osoba została ciężko ranna w pożarze mieszkania w Berlinie-Schöneberg

W czwartkowy wieczór w pożarze mieszkania w Berlinie-Schöneberg rannych zostało dziewięć osób. Jak poinformowała w piątek rbb berlińska straż pożarna, mieszkanie na drugim piętrze sześciopiętrowego apartamentowca przy Eisackstrasse stanęło w płomieniach.

Według wstępnych informacji, około godziny 18:25 w mieszkaniu na pierwszym piętrze wybuchł pożar. Z doniesień wynika, że ​​64-letni mieszkaniec zaobserwował pożar i próbował go ugasić, po czym wybiegł z mieszkania.

Podczas gdy strażacy gasili pożar, pozostali strażacy rozłożyli materac do skakania, z którego 62-letnia żona spadła z płonącego mieszkania. Doznał poparzeń zagrażających życiu i został przetransportowany śmigłowcem do szpitala przez ekipę ratownictwa medycznego. Według raportów RBP osiem innych osób odniosło lekkie obrażenia. Trzy osoby udało się uratować za pomocą drabin obrotowych straży pożarnej, resztę udało się uratować za pomocą schodów.

Na miejsce przybyło 78 służb ratowniczych, które ugasiły ogień. Na czas operacji Rubenstrasse pomiędzy Main Street a Drägerstrasse była zamknięta do godziny 20:00. Dochodzenie jest w toku przez Komendanta Straży Pożarnej z wydziału kryminalnego policji stanowej.

Transmisja: rbb24 Inforadio, 26 kwietnia 2024, godz. 6:00

READ  Poszukiwania zaginionej kobiety z Montabaur jak dotąd bezskuteczne - SWR Aktuell
Continue Reading

Trending