Connect with us

Tech

Gran Turismo 7: Brand Central, tryb wieloosobowy, pogoda i tuning

Published

on

Gran Turismo 7 zostało ujawnione wczoraj wieczorem jako część nowej części serii State of Play. Jeśli przegapiłeś pokaz: Poniżej tych linii znajduje się nagranie. Udało mi się też przeglądać naszą stronę przez kilka godzin Zapowiedź Gran Turismo 7 otwory.

Ponadto twórca serii, Kazunori Yamauchi, szeroko omówił najnowszą część serii gier wyścigowych. Według niego „Gran Turismo 7” został zaprojektowany w taki sposób, aby nawet ci, którzy nie mieli kontaktu z kulturą samochodową, mogli doświadczyć „bogatego, głębokiego świata samochodów”.


Ponad 400 samochodów marek z całego świata jest wyposażonych na nadchodzący mecz wyścigowy. Możesz także spodziewać się 34 lokalizacji na całym świecie z ponad 90 układami. Więcej torów i samochodów zostanie zawartych w przyszłych aktualizacjach online.

Oprócz pojazdów i torów „Gran Turismo 7” zawiera kilka obszarów, w których można się zrelaksować. zacząć w Mapa świata. To menu, które daje dostęp do różnych funkcji Gran Turismo 7. „Naszą inspiracją było stworzenie Heaven, wakacyjnego miejsca, które celebruje kulturę motoryzacyjną” – mówi Yamauchi.

Na początku kampanii kupujesz mały samochód z dostępnym saldem i bierzesz z nim udział w wyścigach. Kiedy osiągniesz najwyższe pozycje, zarabiasz więcej kredytów, które możesz wykorzystać do tuningu samochodu lub ostatecznie do zakupu wysokiej jakości samochodu.

Ale Gran Turismo 7 ma więcej do zaoferowania, w tym to Wielka kawiarnia turystyczna. Jest to centrum nowej mapy gry wyścigowej. W kawiarni gracze otrzymują menu autokompilacji. Możesz uzupełnić każdą listę, wygrywając wyścigi i mistrzostwa podczas zwiedzania kurortu.

„Czasami ludzie, którzy zbudowali te samochody, pojawiają się, aby osobiście porozmawiać o projekcie. Wypełniając listy różnych kolekcji samochodów w kawiarni, gracze w naturalny sposób uzyskają kontakt z historią samochodów i kulturą za nimi”. obiecał producent gry.

Centrum marki Turn to centrum handlowe, w którym można kupić nowe samochody. Od 2001 roku dostępnych jest około 300 modeli samochodów. Według Polyphony Digital zgromadzili się tam producenci samochodów z całego świata.

Jeśli nie masz pieniędzy na zakup nowego samochodu, możesz spróbować szczęścia Dealer samochodów używanych próbować. Znajdziesz tam pojazdy w korzystniejszych warunkach. „Jednak niektóre bardzo popularne samochody używane mogą być sprzedawane po wyższej cenie niż wtedy, gdy pojawiły się na rynku. Należą do nich japońskie samochody sportowe z lat 90., które są bardzo popularne na całym świecie”, mówi Yamauchi. Gama pojazdów jest codziennie aktualizowana i nieznacznie się zmienia.

READ  Producent Famicom Detective Club może sobie wyobrazić nową część serii - nowator

Nawet starsze pojazdy można znaleźć w Muzeum, gdzie można poznać historię każdej marki. Na przykład Muzeum Porsche zaczyna się wraz z narodzinami D. Ferdinand Porsche, który założył własne biuro projektowe. W salonie są również kultowe i legendarne samochody Legendarna Agencja Samochodowa Można ich znaleźć specjalizujących się w słynnych pojazdach.

Wyścigi są tak samo ważne jak same pojazdy. Na Tor światowy Daje dostęp do różnych torów, w tym 34 lokacji wspomnianych na początku i ponad 90 układów, które zostaną rozszerzone wraz z aktualizacjami. Należą do nich prawdziwe i fikcyjne utwory, które powracają w zremasterowanej wersji, w tym Trial Mountain, Deep Forest i High Speed ​​Ring.

Na każdym torze odbywają się różne wyścigi i mistrzostwa. Aktywność Track Experience została zaprojektowana, aby pomóc Ci zapoznać się z tymi trasami. W trybie wyścigów niestandardowych możesz wpływać na warunki pogodowe i pojazdy AI, aby tworzyć własne wyścigi. Wróciły też testy licencyjne.

Jak sterujesz Gran Turismo 7?


w Zadanie Według producenta znajdziesz tu „wyjątkowe imprezy, które wykraczają poza tradycyjne wyścigi i próby czasowe”. Na przykład jest wyścig drag, w którym musisz dostroić samochód, aby uzyskać więcej mocy i zachować ostrożność podczas używania pedału przyspieszenia. Istnieją również doświadczenia związane z driftem, w których gracze rywalizują ze sobą za pomocą własnych technik driftowych.

Tryb wieloosobowy, ray tracing i pogoda

W „Gran Turismo 7” wiele czeka Możliwości gry wieloosobowej na ciebie. Po pierwsze, jest odtwarzacz na podzielonym ekranie, z którego możesz korzystać z rodziną i przyjaciółmi. Istnieją również salony i przestrzenie konferencyjne na spotkania online. Wreszcie w trybie sportowym możesz rywalizować z graczami z całego świata w wyścigach.

READ  Brettspiel-News.de - Recenzja | Monopoly - Podróżuj po świecie


Możesz także uzyskać coś wizualnego. Według Polyphony Digital, wersja „Gran Turismo 7” na PS5 oferuje „realistyczną grafikę z ray tracingiem”. ten Rayraking Ma na celu dokładne odwzorowanie oświetlenia i odbić. „Ale najbardziej odpowiednią aplikacją mogą być samochody. To dlatego, że błyszczące powierzchnie samochodów odzwierciedlają otaczający ich świat. Śledząc promienie, grafika Gran Turismo przeskakuje do następnego wymiaru” – mówi Yamauchi.

To ma ogromne znaczenie Symulacja czasu i pogody Jeden. Kolor nieba i kształt chmur, które widzisz na co dzień, zależą od energii słońca i samej ziemi oraz stanu otaczającej atmosfery. W „Gran Turismo 7” symulowany jest ten proces tworzenia się chmur – na podstawie danych meteorologicznych, temperatur, wilgotności powietrza i ciśnienia powietrza, które są specyficzne dla każdego regionu.

Oznacza to, że niebo w Japonii zmieni się jak w Japonii. Niebo zmieni się w Kalifornii, tak jak w Kalifornii.

Gwiaździste niebo, które można zobaczyć w określonych miejscach o określonych porach, jest również rysowane za pomocą symulacji. Pod uwagę brane są nie tylko gwiazdy, ale nawet planety. „Księżyc wschodzi i zachodzi wraz ze wschodem i zachodem słońca. Kolor gwiazd zmienia się w zależności od tego, czy pogoda jest pogodna, czy mglista.

Zmiany czasu i symulacje pogodowe wpływają na temperaturę powietrza i powierzchni, a zatem mają wpływ na przyczepność opon, osiągi silnika i aktualną udarność. Stawy powstają w miejscach na nie narażonych. Kiedy deszcz ustaje, powierzchnia zaczyna wysychać w miejscach, które wysychają jako pierwsze. Obszary z kałużami pozostają wilgotne najdłużej.

Zmiany pogody nie sprawiają, że jesteś nieprzygotowany. Jako gracz możesz spojrzeć na radar pogodowy i przewidzieć do pewnego stopnia nadchodzącą pogodę. Wyścig może o tym zadecydować. Ponieważ na ogromnym torze, takim jak Nürburgring, na jednej części toru może padać deszcz, podczas gdy na innej jest słonecznie.

READ  Nigdy więcej aktualizacji FritzBox: te modele są posortowane


Również w „Gran Turismo 7” często znajdziesz się w Sekcja syntezy zatrzymać. Firma Polyphony Digital przygotowała 60 rodzajów części wykonawczych do każdego pojazdu. Dzięki tej kombinacji możesz dowolnie zmieniać osiągi i ogólne wrażenia z jazdy. Do tego dochodzi ponad 650 części aerodynamicznych, 130 typów kół i 1200 kolorów z danymi dotyczącymi lakieru.

ten Edytor karoserii Dekoracja i lakierowanie samochodów zostały również opracowane zgodnie z Polyphony Digital. Pozwala to na umieszczanie naklejek w miejscach, które wcześniej nie były możliwe. Zwiększono również liczbę naklejek.

Inne funkcje „Gran Turismo 7” to tryb odtwarzania i „odtwarzanie muzyki”. Dzięki tej ostatniej funkcji kamery są dynamicznie ustawiane na muzykę podczas odtwarzania. „Gran Turismo 7” korzysta również z obsługi 3D na PS5, dzięki czemu dźwięki można lepiej dostosować.

także Scapes-Modus plony. Według twórcy oferuje „nowy świat fotografii i jest trybem, w którym możesz podróżować po świecie swoim ulubionym samochodem”. Aby uzyskać wrażenia, możesz wybierać spośród 2500 lokalizacji na całym świecie i robić „najnowsze zdjęcia HDR”. Jest to również możliwe w kontekście wyścigów Futomodus Być używana.

Oczekuje się, że Gran Turismo 7 zostanie wydane 4 marca 2022 roku na PS4 i PS5.

Więcej wiadomości na temat Wielkie zwiedzanie 7.

Omów tę wiadomość na PlayStation Forum

Zazwyczaj linki do Amazon, Media Markt, Saturn i niektórych innych sprzedawców są linkami partnerskimi. Jeśli dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, którą możemy wykorzystać do sfinansowania darmowej witryny. Nie masz wad.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

„Największy cud” – NASA ponownie łączy się z legendarną sondą kosmiczną „Voyager 1”.

Published

on

„Największy cud” – NASA ponownie łączy się z legendarną sondą kosmiczną „Voyager 1”.
  1. Strona główna
  2. panorama

Naciska

Ilustracja: Statek kosmiczny NASA Voyager w przestrzeni kosmicznej. © Imago/Biblioteka obrazów naukowych

Po miesiącach ciszy radiowej NASA odzyskała kontakt z sondą kosmiczną Voyager 1, ale problem nie został jeszcze całkowicie rozwiązany.

PASADENA – Sonda Voyager 1 jest rekordzistą jako najdalszy obiekt stworzony przez człowieka od Ziemi. Od kilku lat znajduje się w przestrzeni międzygwiezdnej, poza naszym zasięgiem Układ SłonecznyWysłał na Ziemię cenne dane naukowe do 14 listopada 2023 r. Jednak od tego dnia amerykańska agencja kosmiczna NASA Nie otrzymujesz już zrozumiałych danych z Voyagera 1.. Niepokojące jest to, że sonda kosmiczna jest ważnym narzędziem naukowym tylko dlatego, że znajduje się daleko od Ziemi.

Voyager 1 przez pięć miesięcy wysyłał niezrozumiałe sygnały

Od nieco ponad pięciu miesięcy problemy Voyagera 1 nękają zespół z Jet Propulsion Laboratory (JPL) NASA. Być może jednak obawy te teraz zniknęły. 20 kwietnia 2024 roku Voyager 1 po raz pierwszy wysłał sygnał z powrotem na Ziemię, który został zrozumiały dla zespołu Voyagera. Według NASA Po raz pierwszy od pięciu miesięcy udało się zweryfikować stan i stan statku kosmicznego.

Podróżnik 1
5 września 1977
24,3 miliarda kilometrów
22 godziny i 33 minuty
4 z 10
Jej identyczna siostrzana sonda, Voyager 2, została wystrzelona około dwa tygodnie temu
Źródło: NASA

Sonda kosmiczna Voyager 1 NASA wysyła wyraźny sygnał z powrotem na Ziemię

Jednak kilka miesięcy przed nadejściem tej pozytywnej wiadomości zespół desperacko próbował nakłonić Voyagera 1 do ponownego mówienia. Wyzwanie: Sonda kosmiczna jest zbyt daleko, aby ją odwiedzić i naprawić – w końcu między Ziemią a sondą wystrzeloną w 1977 r. jest obecnie ponad 24 miliardy kilometrów. Ma to również wpływ na próby naprawy: sygnał zabiera podróż między Ziemią a sondą kosmiczną zajmuje około 22 godzin i 33 minut, a podróż powrotna trwa tyle samo czasu.

READ  t3n - Cyfrowi pionierzy | Magazyn dla cyfrowego biznesu

Zespół Voyagera musiał czekać około dwóch dni po każdej zmianie, aby wysłać statek kosmiczny w przestrzeń kosmiczną. Dopiero wtedy będzie można stwierdzić, czy zmiany się powiodły. 20 kwietnia w końcu nadszedł ten moment: zespołowi udało się zidentyfikować problem na Voyagerze 1 i znaleźć rozwiązanie. Według NASA przyczyną problemu był podsystem danych lotu (FDS), jeden z trzech komputerów znajdujących się na pokładzie statku kosmicznego.

Na pokładzie „Voyagera 1” znajduje się uszkodzony chip

Departament Obrony i Bezpieczeństwa jest odpowiedzialny za uzupełnianie danych naukowych i sytuacyjnych przed wysłaniem ich na Ziemię. Jednak część oprogramowania FDS była przechowywana na chipie, który okazał się wadliwy. To sprawia, że ​​przesyłane dane są nieczytelne. Ponieważ nie da się łatwo wymienić wadliwego chipa w kosmosie, zespół musiał wykazać się kreatywnością. Rozwiązanie: Kod programu, którego dotyczy problem, musi zostać zapisany w innym miejscu pamięci FDS.

18 kwietnia po raz pierwszy do Voyagera 1 wysłano polecenie przechowywania kodu pakującego dane systemowe statku kosmicznego w innym miejscu. Odpowiedź statku kosmicznego z 20 kwietnia pokazała, że ​​próba zakończyła się sukcesem, a Voyager 1 wysłał czytelną aktualizację statusu. Pozostałe części oprogramowania, którego dotyczy problem, zostaną przeniesione w ten sposób w ciągu najbliższych kilku tygodni. Voyager 1 wyśle ​​następnie czytelne dane naukowe z powrotem na Ziemię. Wielu badaczy już na to czeka.

Voyager 1 to legendarna sonda kosmiczna NASA

Sonda kosmiczna Voyager 1 należąca do NASA jest legendarna w zakresie podróży kosmicznych: odwiedziła kilka planet w drodze na krańce Układu Słonecznego i zapewniła badaniom mnóstwo danych. Między innymi wykonała także słynne zdjęcie „bladoniebieskiej kropki”, które ukazuje Ziemię jako małą bladoniebieską kropkę w bezkresie kosmosu.

Susan Dodd, szefowa projektu Voyager, wyraziła w lutym ostrożny optymizm: „Byłoby największym cudem, gdybyśmy go odzyskali. Jesteśmy dalecy od poddania się. Wygląda na to, że „największy cud” dzieje się właśnie teraz. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading

Tech

„Największy cud” – NASA ponownie łączy się z legendarną sondą kosmiczną „Voyager 1”.

Published

on

„Największy cud” – NASA ponownie łączy się z legendarną sondą kosmiczną „Voyager 1”.
  1. Strona główna
  2. Dowiedzmy się

Naciska

Ilustracja: Statek kosmiczny NASA Voyager w przestrzeni kosmicznej. © Imago/Biblioteka obrazów naukowych

Po miesiącach ciszy radiowej NASA odzyskała kontakt z sondą kosmiczną Voyager 1, ale problem nie został jeszcze całkowicie rozwiązany.

PASADENA – Sonda Voyager 1 jest rekordzistą jako najdalszy obiekt stworzony przez człowieka od Ziemi. Od kilku lat znajduje się w przestrzeni międzygwiezdnej, poza naszym zasięgiem Układ SłonecznyWysłał na Ziemię cenne dane naukowe do 14 listopada 2023 r. Jednak od tego dnia amerykańska agencja kosmiczna NASA Nie otrzymujesz już zrozumiałych danych z Voyagera 1.. Niepokojące jest to, że sonda kosmiczna jest ważnym narzędziem naukowym tylko dlatego, że znajduje się daleko od Ziemi.

Voyager 1 przez pięć miesięcy wysyłał niezrozumiałe sygnały

Od nieco ponad pięciu miesięcy problemy Voyagera 1 nękają zespół z Jet Propulsion Laboratory (JPL) NASA. Być może jednak obawy te teraz zniknęły. 20 kwietnia 2024 roku Voyager 1 po raz pierwszy wysłał sygnał z powrotem na Ziemię, który został zrozumiały dla zespołu Voyagera. Według NASA Po raz pierwszy od pięciu miesięcy udało się zweryfikować stan i stan statku kosmicznego.

Podróżnik 1
5 września 1977
24,3 miliarda kilometrów
22 godziny i 33 minuty
4 z 10
Jej identyczna siostrzana sonda, Voyager 2, została wystrzelona około dwa tygodnie temu
Źródło: NASA

Sonda kosmiczna Voyager 1 NASA wysyła wyraźny sygnał z powrotem na Ziemię

Jednak kilka miesięcy przed nadejściem tej pozytywnej wiadomości zespół desperacko próbował nakłonić Voyagera 1 do ponownego mówienia. Wyzwanie: Sonda kosmiczna jest zbyt daleko, aby ją odwiedzić i naprawić – w końcu między Ziemią a sondą wystrzeloną w 1977 r. jest obecnie ponad 24 miliardy kilometrów. Ma to również wpływ na próby naprawy: sygnał zabiera podróż między Ziemią a sondą kosmiczną zajmuje około 22 godzin i 33 minut, a podróż powrotna trwa tyle samo czasu.

READ  Microsoft 365: nowa subskrypcja dla początkujących | gorąco w Internecie

Zespół Voyagera musiał czekać około dwóch dni po każdej zmianie, aby wysłać statek kosmiczny w przestrzeń kosmiczną. Dopiero wtedy będzie można stwierdzić, czy zmiany się powiodły. 20 kwietnia w końcu nadszedł ten moment: zespołowi udało się zidentyfikować problem na Voyagerze 1 i znaleźć rozwiązanie. Według NASA przyczyną problemu był podsystem danych lotu (FDS), jeden z trzech komputerów znajdujących się na pokładzie statku kosmicznego.

Na pokładzie „Voyagera 1” znajduje się uszkodzony chip

Departament Obrony i Bezpieczeństwa jest odpowiedzialny za uzupełnianie danych naukowych i sytuacyjnych przed wysłaniem ich na Ziemię. Jednak część oprogramowania FDS była przechowywana na chipie, który okazał się wadliwy. To sprawia, że ​​przesyłane dane są nieczytelne. Ponieważ nie da się łatwo wymienić wadliwego chipa w kosmosie, zespół musiał wykazać się kreatywnością. Rozwiązanie: Kod programu, którego dotyczy problem, musi zostać zapisany w innym miejscu pamięci FDS.

18 kwietnia po raz pierwszy do Voyagera 1 wysłano polecenie przechowywania kodu pakującego dane systemowe statku kosmicznego w innym miejscu. Odpowiedź statku kosmicznego z 20 kwietnia pokazała, że ​​próba zakończyła się sukcesem, a Voyager 1 wysłał czytelną aktualizację statusu. Pozostałe części oprogramowania, którego dotyczy problem, zostaną przeniesione w ten sposób w ciągu najbliższych kilku tygodni. Voyager 1 wyśle ​​następnie czytelne dane naukowe z powrotem na Ziemię. Wielu badaczy już na to czeka.

Voyager 1 to legendarna sonda kosmiczna NASA

Sonda kosmiczna Voyager 1 należąca do NASA jest legendarna w zakresie podróży kosmicznych: odwiedziła kilka planet w drodze na krańce Układu Słonecznego i zapewniła badaniom mnóstwo danych. Między innymi wykonała także słynne zdjęcie „bladoniebieskiej kropki”, które ukazuje Ziemię jako małą bladoniebieską kropkę w bezkresie kosmosu.

Susan Dodd, szefowa projektu Voyager, wyraziła w lutym ostrożny optymizm: „Byłoby największym cudem, gdybyśmy go odzyskali. Jesteśmy dalecy od poddania się. Wygląda na to, że „największy cud” dzieje się właśnie teraz. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading

Tech

Procesor Zilog Z80: horror Intela wreszcie opuszcza pole

Published

on

Procesor Zilog Z80: horror Intela wreszcie opuszcza pole

Ta wiadomość zasmuca nerdów: Z80, jeden z najbardziej wszechstronnych 8-bitowych procesorów w historii, zostanie wycofany z produkcji po prawie 48 latach. Ze stosunkowo jasnym przesłaniem Producent ogłosił zakończenie produkcji legendarnego 8-bitowego procesora (PDF).

reklama

Pierwsza myśl: Czy nadal był budowany? Oczywiście – Z80 od początku miał służyć do różnych celów: od automatów arcade, przez komputery domowe, aż po stacje robocze czy pierwsze komputery osobiste. Z80 był instalowany w wielu komputerach od czasów pionierów komputerów i nadal można go znaleźć w drukarkach, sprzęcie gospodarstwa domowego i systemach wbudowanych. Krótko mówiąc: przez ostatnie trzy dekady trudno było go przezwyciężyć. Jego wszechstronność, przystępne ceny i wygodna polityka licencyjna sprawiły, że jest to ulubiony produkt wszechczasów.

Od Raspi-NES w pudełku Lego po historię magazynów o grach: artykuły z heise online i heise+ na temat retro.

Procesor pojawił się w wyniku sporu między Federico Fagginem a Intelem: był niezadowolony ze stanu rozwoju mikroprocesorów w Intelu. Ludzie woleli zarabiać na układach pamięci niż na procesorach. Fagen opuścił Intela w październiku 1974 roku i wraz z byłym kolegą z Intela, Ralphem Angermanem, założył firmę Zilog w Dolinie Krzemowej, aby opracować własny procesor.

Nazwa firmy była kombinacją „Integrated Z Logic”, ponieważ Z miało reprezentować ostatnie słowo w zintegrowanej logice – chcieli mieć w nim ostatnie słowo. Procesor musiał być kompatybilny, ale lepszy niż Intel 8080. Zrobił to mały zespół kierowany przez Fagena, który w 1975 roku zatrudnił także Masatoshiego Shimę, innego ważnego programistę Intela.

W 1976 nadszedł ten czas: wprowadzono Z80, który był szokiem dla Intela. Nie był kompatybilny z Intel 8080, był kompatybilny binarnie. Otrzymał także pewne ulepszenia: był w stanie korzystać z napięcia zasilania 5 V i nie potrzebował trzech, jak Intel (+5 V/-5 V/+12 V), zegar generacji jest taki sam, a także zintegrowano kontrolę odświeżania pamięci RAM. W przypadku 8080 potrzebne były do ​​tego zewnętrzne komponenty.

Dzięki kompatybilności z procesorem 8080 system operacyjny CP/M działał także na procesorze, co w czasach przed Windowsem i pakietem Office było prawdziwym argumentem zabójczym. Programy takie jak program do pisania WordStar, baza danych DBase i arkusz kalkulacyjny VisiCalc były kluczowymi powodami wykorzystania komputerów w biznesie. Dzięki procesorowi Z80, Który kosztuje ułamek 360 8080 dolarówTechnologia komputerowa stała się również bardziej przystępna cenowo.

Typowe komputery Z80 w Niemczech: Schneider CPC 464 z zielonym wyświetlaczem GT65. Obok widać następcę zgodnego z CPC 6128, z 3-calowym przetwornikiem. Wystawiony w budce harzretro.de Na Retro Computing Festival 2024 w Forum Muzeum Heinza Nixdorfa w Paderborn.

(Zdjęcie: Marcus Weil)

Weteran Detlef Grell opisał sukces Z80 w technologii CP/M w artykule na temat historii CP/M:
„Projektując Z80, Faggin uwzględnił wszystko, co według niego można ulepszyć w 8080. Sukces Z80 był tak ogromny, że przez całą moją karierę, łącznie ze studiami, nigdy nie spotkałem ani jednego komputera CP/M wyposażonego w Jednakże, według kolegi Andreasa Stellera, do redakcji trafił komputer Siemens wyposażony w procesor 8085, nieco ulepszony 8080.

Sukces rynkowy był taki, że pierwszym produktem sprzętowym Microsoftu była karta rozszerzeń Z80 dla Apple II, w której można było używać CP/M. Oprócz MOS 8502, Commodore 128 miał również na pokładzie procesor Z80 przeznaczony właśnie do tego celu. Osborne 1 to pierwszy na rynku laptop z procesorem Z80 i systemem operacyjnym CP/M. W bloku wschodnim w latach 80. używano replik Z80, takich jak MME U880, który zniknął dopiero po upadku muru berlińskiego.

Ale Z80 odniósł sukces także poza zastosowaniami profesjonalnymi. Trafił do wielu komputerów domowych: był instalowany w różnych komputerach Tandy, w ZX Spectrum, a także w serii Amstrad CPC, która niedawno obchodziła swoje 40-lecie. Oprócz komputerów domowych maszyny były także rynkiem zbytu dla procesora: spotykano je w wielu automatach zręcznościowych, takich jak Galaxian i Pac-Man. Z80, czyli licencjonowane repliki można spotkać także w różnych konsolach: procesor montowany był w Sega Master System, Game Gear i Mega Drive (ten ostatni jako koprocesor). Nintendo również z niego skorzystało, choć w zmodyfikowanej formie: nieco zmodyfikowana wersja Z80 firmy Sharp znalazła zastosowanie w różnych odsłonach serii Game Boy.

Później zaczęto go stosować również w przypadku egzaminów w szkołach średnich: trafił do kalkulatorów kieszonkowych serii TI-84 Plus, które do dziś stanowią część kalkulatorów zatwierdzonych do egzaminów w szkołach średnich. Wiele lat temu jego kolega Tim Gerber wyraźnie nienawidził praktyki oligopolistycznych ubezpieczeń. Z80 znalazł się także w innych produktach takich jak miksery, drukarki i inne urządzenia codziennego użytku – był to procesor niezawodny i prosty. 16-bitowy Zilog Z8000 nie odniósł takiego sukcesu jak Z80 – w tym obszarze Intel spisał się znacznie lepiej.

W latach 80. i 90. trudno było to zignorować. Wiele zadań informatycznych i programistycznych rozpoczęło się przy użyciu tego procesora. Przede wszystkim dla wielu był to pierwszy znaczący kontakt z technologią komputerową. Zamówienia będą przyjmowane do czerwca, kiedy to producent Zilog zaprzestanie produkcji Z80 w pierwotnej formie. Jak na ironię, Zilog ogłosił koniec Z80 w okolicach 50. rocznicy powstania modelu: Intel 8080 został wprowadzony na rynek w kwietniu 1974 roku. Jednak Z80 przeżył 8080 o 34 lata, ponieważ produkcja procesora Intel zakończyła się w 1990 roku. Tak więc Z80 był na rynku trzy razy dłużej niż jego konkurent – ​​przynajmniej Zilog z pewnością ma w tej kwestii ostatnie słowo.


(Schronienie)

Do strony głównej

READ  Samsung Galaxy S22: Insider verrät, warum Fans zum Verkaufsstart tief in die Tasche greifen müssen
Continue Reading

Trending