Connect with us

entertainment

„EO” Jerzego Skolimowskiego w kinie: Big Ass – Kultura

Published

on

„EO” Jerzego Skolimowskiego w kinie: Big Ass – Kultura

Migające czerwone światła, koła, kanciaste kształty: film rozpoczyna się w pełnym stresie, gdy cyrkowcy występują na arenie. Bohater wydaje się nie wiedzieć, co się z nim dzieje, ale musi się z tym pogodzić. Młoda kobieta, która pozwala mu robić sztuczki, jest dla niego czuła i daje mu przytulanki i przytulanki. Ale arena, cyrk, widowisko, to wszystko należy do sfery ludzkiej. On, osioł o imieniu Io, nie może z nim nic zrobić.

Potem cyrk eksploduje, Eo zostaje sprzedany, a zwierzę wyrusza w długą i surrealistyczną podróż, którą śledzi Jerzy Skolimowski w swoim pięknym „EO”. W tym roku to właśnie w konkursie w Cannes słynny polski reżyser Skolimowski zasłużenie otrzymał Nagrodę Jury. Główny aktor o imieniu Taco, który był w stanie pokonać wszystkich innych kandydatów w castingu na osły, odszedł z pustymi rękami, podobnie jak para pięciu osłów, których imiona podano w napisach końcowych. Niestety, na festiwalach filmowych za osły można wygrać równie mało, jak w prawdziwym życiu.

W filmie Eo ciągle przechodzi z rąk do rąk. Trafia do stajni Hali Ujeżdżenia i Opiekunów Zwierząt, gdzie pracuje jako opiekunka do dzieci z zespołem Downa. Został maskotką klubu piłkarskiego, a kibice przeciwni pobili go do szpitala dla zwierząt. Robi się z niego salami z osła. Związuje się z sadystycznym oprawcą zwierząt, ale także z włoskim księdzem zadłużonym w grach hazardowych i hrabiną graną przez Isabelle Huppert, która zabiera go do ich wiejskiego domu w Toskanii.

Bohater pragnie wolności – miłość do ludzi pozostawia go bez zmartwień

Eo naprawdę mógł sięgnąć nieba: beztrosko pasąc się na soczyście zielonych łąkach w ciepłych temperaturach w cieniu majestatycznych sosen, trudno o lepszy sposób na bycie osłem. Ale ponieważ Eo jest tak kochający wolność i tak niewrażliwy na ludzką miłość, jak na bolesne warunki jego egzystencji, ucieknie stamtąd ponownie i ze stoickim spokojem rzuci się ku swojemu przeznaczeniu, które dzieli z wieloma innymi zwierzętami hodowlanymi w naszym sąsiedztwie. planeta.

READ  Wybuch gniewu w „Pokucie celebrytów”: „Zamknij się!” zabawa

Film jest hołdem złożonym klasykowi współczesnego kina „Ex. Balthazar” Roberta Bressona z 1966 roku. Bresson faktycznie opowiedział historię namiętności osła, w którym zwierzę utrzymuje bardziej intymną relację z bohaterem, uosabianym wówczas przez Annę Wizemski, niż w „EO”. Osioł Brysona zawsze był chrześcijańskim symbolem, który uosabia ludzkie cierpienie. Skolimowski z kolei opowiada historię w całości z perspektywy zwierzęcia.

W tym sensie świat człowieka jawi się jako teatr absurdu – czy to cyrk, wielkie otwarcie ujeżdżalni, sesja zdjęciowa szlachetnego białego konia, na którego Eyo patrzy tylko z zazdrością, czy jego brutalność , barwny, patriotyczny obrzęd piłkarzy z polskiej wsi. W końcu Hubert i jej ksiądz odgrywają scenę w kuchni swojego wiejskiego domu, dotyczącą długów, zawiedzionych oczekiwań i zerwanych związków.

Z kolei Skolimowski, także malarz, tworzy swój własny, imponujący świat wizerunków swojego osła. Czasami kamera przyjmuje perspektywę ptaka szybującego nad czerwonym korytem rzeki, a czasami mrówkę obserwującą Io z trawy, co sprawia, że ​​jest gigantyczny i nieostry. W nocnym lesie Eo wkracza do baśniowego świata żab, bulgoczącej wody i pająków. Czworonożny robot zaskakująco ucieleśnia wizję zmaltretowanego osła, który znów może chodzić.

W ten sposób Skolimowski bada ducha i duchowość osła. Osły tego świata mogą się tym nie przejmować. Ale może to uczynić nas trochę lepszymi widzami, przynajmniej na czas trwania tego filmu.

READ  Oto laureaci Festiwalu Filmowego w Nicei

EO, Polska / Włochy 2022. – Reżyseria: Jerzy Skolimowski. Scenariusze: Ewa Piaskowska, Skolimowski. Kamera: Michel Demick. Z Taco, Sandrą Drzymalską, Tomaszem Organic. Filmy Rapid Eye, 88 minut Premiera kinowa: 22 grudnia 2022 r.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

und-Leben.de – polski film o molestowaniu zamieszczony na YouTube

Published

on

und-Leben.de – polski film o molestowaniu zamieszczony na YouTube

Dziennikarz telewizyjny Tomasz Siekelski zamieścił w weekend na YouTube film dokumentalny o nadużyciach w polskim Kościele katolickim. Film osiągnął już ponad siedem milionów wyświetleń.

Umieszczony na YouTubie dokument o molestowaniu seksualnym duchownych wywołał w Polsce powszechną panikę. Dokument znanego dziennikarza telewizyjnego Tomasza Szekelskiego przedstawia historię osób, które padły ofiarą przemocy ze strony urzędników kościelnych.

Pokazuje między innymi spotkania ofiar z byłymi oprawcami. Omówiono także tuszowanie i opóźnienia w kilku sprawach ze strony biskupstwa. Film nosi tytuł „Tylko nie mów nikomu” (niem. „Nie mów nikomu”).

Siedem milionów wyświetleń na YouTube

Koszt filmu, wynoszący 105 000 euro, zebrano dzięki crowdfundingowi. Dwugodzinny dokument w ciągu pierwszych 24 godzin obejrzało ponad trzy miliony widzów. Obecnie ma ponad siedem milionów wyświetleń. Film można oglądać z napisami polskimi i angielskimi. W filmie mogą być także wyświetlane napisy w języku niemieckim. Widzowie mogą wybrać je w Ustawieniach.


Dokumenty zostały udostępnione od weekendu Można go znaleźć na YouTube. | Wideo: YouTube

W wyniku działań edukacyjnych papieża Franciszka Kościół katolicki w Polsce stara się obecnie bardziej agresywnie zająć się problemem molestowania. W marcu polskie biskupstwo poinformowało, że od 1990 r. do połowy ubiegłego roku Kościół zgłosił 382 przypadki molestowania. 198 ofiar w chwili popełnienia przestępstwa miało mniej niż 15 lat. Sekelskiemu nie udało się jednak przeprowadzić wywiadu z przedstawicielem episkopatu na temat swojego filmu.

Biskupi i politycy reagują na dokumentację

„Przepraszam za każdą krzywdę, jaką Kościół wyrządził ludziom” – powiedział w sobotni wieczór polski arcybiskup Wojciech Polak. Film był „głęboko poruszony”.

Konferencja Episkopatu Polski również z radością przyjęła film i ponownie przeprosiła za znęcanie się nad dzieckiem. Jej przewodniczący biskup Stanisław Gądecki powiedział: „W imieniu całej Konferencji Episkopatu pragnę serdecznie przeprosić wszystkie osoby, których to dotknęło”. Podziękował reżyserowi za jego pracę. Oglądał dokument Sekelskiego „wzruszony i zasmucony”. Szef rządzącej partii Prawo i Sprawiedliwość Jarosław Kaczyński zapowiedział w niedzielę w świetle filmu zaostrzenie walki z pedofilią.

READ  Oto laureaci Festiwalu Filmowego w Nicei
Continue Reading

entertainment

Holenderska rodzina królewska błyszczy w „Koningsdag” – królowa Máxima nie może dobrać sobie nakrycia głowy

Published

on

Holenderska rodzina królewska błyszczy w „Koningsdag” – królowa Máxima nie może dobrać sobie nakrycia głowy
  1. Strona główna
  2. Szeroka ulica wysadzana drzewami

Naciska

W Koningsdag królowa Máxima zaskoczyła wszystkich odważnym nakryciem głowy i pojawiła się z rojem motyli na głowie. Jednak wybór jej stroju nie był przypadkowy.

Emmen – Król Willem-Aleksander kończy 57 lat i cały kraj świętuje. Tradycyjnie dzień ku czci holenderskiego monarchy, znany również jako „Koningsdag”, obchodzony jest w całym kraju poprzez festiwale i imprezy uliczne. Jednak na oficjalnym przyjęciu to nie król Willem-Aleksander przykuł uwagę wszystkich; Królowa Maksima (52).

Rój motyli na głowie: królowa Máxima dokucza jej specjalnym dodatkiem w „Koningsdagu”

Król Holandii Willem-Alexander spędził swój wyjątkowy dzień w mieście Emmen, położonym w południowo-wschodniej części holenderskiej prowincji Drenthe. Towarzyszyła mu żona, królowa Máxima (52 lata) i ich trzy córki: Amalia (20 lat), Alexia (18 lat) i Ariane (17 lat).

Jak donosi holenderski dziennik De Telegraaf m.in. holenderską rodzinę królewską przyjęli tam burmistrz miasta Erik van Oosterhout i Jetta Klinsma, komisarz królewski w Drenthe. Naturalnie nie poszli na kompromis w kwestii mody na tę okazję.

Księżniczka Ariane (od lewej), księżniczka Amalia, królowa Máxima, król Willem-Alexander i księżniczka Alexia z Holandii pozują razem podczas Dnia Króla.  Rodzina królewska i członkowie rodziny królewskiej zwiedzają miasto w prowincji Drenthe.
Księżniczka Ariane (od lewej), księżniczka Amalia, królowa Máxima, król Willem-Alexander i księżniczka Alexia z Holandii pozują razem podczas Dnia Króla. Rodzina królewska i członkowie rodziny królewskiej zwiedzają miasto w prowincji Drenthe. © DPA/Frik van den Berg

Podczas gdy król Willem-Aleksander zachowywał prostą powściągliwość w niebieskim garniturze z lekkim krawatem, królowa Maxima błyszczała w szerokiej zielonej sukni i białej marynarce. To, co szczególnie przykuło uwagę, to ozdoba do włosów w kształcie roju zielono-złotych motyli.

Królowa Máxima przyciąga uwagę swoim nakryciem głowy: a oto dlaczego

Według holenderskiego magazynu libelle.nl ten przyciągający wzrok dodatek pochodzi od Perry’ego Rotjesa. Projektantka tworzyła w przeszłości biżuterię dla królowej Máximy. Wybór tego charakterystycznego egzemplarza nie powinien być przypadkowy. Ponieważ miasto Emmen znane jest jako miasto motyli. Mówi się też, że wyboru kolorystyki swojej garderoby dokonała świadomie. Flaga Emine jest zielono-biała.

Księżniczka Ariane (od lewej), księżniczka Amalia, królowa Máxima, król Willem-Alexander i księżniczka Alexia z Holandii pozują razem podczas Dnia Króla.  Zbliżenie na nakrycie głowy królowej Maksymy (fotomontaż)
Królowa Máxima przyciąga uwagę swoim nakryciem głowy: oto, co się za nim kryje © IMAGO/BSR Agency & IMAGO/PPE

W hadisie: Nie ma miejsca na negocjacje Królowa Holandii Maxima w sprawie kieszonkowego swoich trzech córek: Amalii, Alexii i Ariane. Wykorzystane źródła: De Telegraaf, libelle.nl

READ  Scholz przed wyborem: zwlekanie lub doradca czołgowy - Polska oferuje politykę składania wniosków o tankowanie
Continue Reading

entertainment

Zmarł reżyser Michael Verhoeven

Published

on

Zmarł reżyser Michael Verhoeven
  1. tz
  2. świat

Naciska

Michael Verhoeven, mąż Sinty Berger i reżyser filmu „Biała róża”, zmarł w poniedziałek w wieku 85 lat po ciężkiej, krótkotrwałej chorobie.

MONACHIUM – Michael Verhoeven odniósł światowy sukces filmami takimi jak „Biała róża” i „Straszna dziewczyna”. Teraz świat filmowy i jego żona Sinta Berger żegnają się: Verhoeven zmarł 22 kwietnia w wieku 85 lat. Podzieliła się tym jego rodzina Niemiecka Agencja Informacyjna W Monachium z. W związku z tym reżyser przed śmiercią przeszedł krótką i ciężką chorobę choroba Rodzina początkowo nie chciała podać więcej szczegółów na temat przyczyny śmierci. W piątek zostanie pochowany w najbliższej dzielnicy.

Reżyser Michael Verhoeven zmarł 22 kwietnia: od 1966 roku aż do śmierci był żonaty z aktorem Sintą Bergerem. © ImageBroker/Sigra Asmuel/Imago

Zmarł Michael Verhoeven: urodzony w aktorskiej rodzinie i posiadający kwalifikacje lekarza

Verhoeven urodził się w Berlinie w 1938 roku. Dorastał w teatralnej rodzinie. Jego matka Doris była aktorką, a ojciec Paul aktorem oraz reżyserem teatralnym i filmowym. Verhoeven zadebiutował w teatrze w wieku 13 lat w sztuce „Pünktchen und Anton” opartej na tej historii Powieść Erica Kastnera. Verhoeven dostał swoją pierwszą rolę filmową w Latającej klasie (1953), także adaptacji filmowej Kästnera.

Po kolejnych rolach w „Paukerze” (1958) i „Młodzieży sędziego” (1960) w reżyserii ojca, Verhoeven po ukończeniu szkoły średniej w 1957 roku zdecydował się zostać lekarzem, a następnie studiował medycynę w Monachium, Berlinie i Homburgu. Ukończył je w 1969 roku, uzyskując doktorat z „Psychologicznego maskowania guzów mózgu”.

Verhoeven poślubił Sentanę Berger w 1966 roku i wraz z nią założył Sentana Filmproduktions.

Jednak podczas studiów Verhoeven kontynuował działalność aktorską i zaczynał jako niezależny reżyser filmowy. Podczas kręcenia filmu „Jack i Jenny” (1963) Verhoeven poznał swoją żonę, Sintę Berger. W 1966 roku pobrali się i oboje założyli firmę Sentana Film Production. W 1967 roku Verhoeven zadebiutował jako reżyser filmem „Parungen”.

wysoki filmportal.de Mało który reżyser tak konsekwentnie i bezpośrednio zajmuje się w swoich dziełach kwestiami politycznymi. Główny nacisk położono na rozliczenie się z narodowym socjalizmem. Swoimi filmami wielokrotnie wywoływał dyskusje.

READ  Polska: napaść seksualna w kościele? W Polsce to pytanie jest już uważane za obraźliwe

Sukcesy Verhoevena: „Biała róża” wywołała dyskusje – „Straszna dziewczyna” była nominowana do Oscara

Tak też jest w przypadku jego najsłynniejszego dzieła „Biała róża” (1982). W napisach końcowych filmu krytykowano fakt, że wyroki śmierci wydane przez „Sąd Ludowy” na grupę oporu były nadal uznawane przez niemiecki sąd za prawomocne. Prezentacja wywołała poważną debatę, a orzeczenia zostały unieważnione dopiero w 1998 roku.

Film „Straszna dziewczyna” (1991) pokazał, jak dziewczyna w swoim rodzinnym mieście zbiera informacje o nazistowskiej przeszłości i spotyka się z tego powodu z wrogością. Film był nominowany do Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny w 1991 roku. Jego główne role wielokrotnie grają kobiety oporu, jak miało to miejsce w jego ostatnim filmie „Matka Courage” (1994), poruszającym tematykę narodowego socjalizmu.

Następnie ukazały się takie dzieła jak „Nieznany żołnierz” z 2006 roku, poruszający tematykę brytyjskich zbrodni wojennych podczas II wojny światowej. W tym roku otrzymał także nagrodę za całokształt twórczości Festiwalu Filmów Żydowskich. Poruszał także kwestię amerykańskiej kary śmierci w swojej pracy „Druga egzekucja – Ameryka i kara śmierci” (2011). W 2016 roku Verhoeven ponownie powrócił do kina jako producent filmu „Witamy w rodzinie Hartmannów” w reżyserii jego syna Simona Verhoevena.

Federalny Krzyż Zasługi i nie tylko: Michael Verhoeven otrzymał te nagrody

Był jednym z założycieli Niemieckiej Akademii Filmowej w 2003 roku i laureatem wielu nagród filmowych i politycznych, w tym Medalu Josefa Neubergera (1997) przyznawanego przez Centralną Radę Żydów i Federalnego Krzyża Zasługi (1999). . ) i Bawarski Order Zasługi (2002). W styczniu 2022 roku otrzymał za całokształt twórczości Nagrodę im. Helmuta Kuttnera przyznaną przez stolicę stanu Düsseldorf.

Niedawno świat filmowy opłakiwał także śmierć reżysera Percy'ego Adlona, ​​który zmarł w wieku 88 lat. Wielki smutek odczuwa także zmarły aktor Fritz Weber.

Continue Reading

Trending