Connect with us

Economy

Czy ThyssenKrupp dzieli się stalą z Kretinskim? IJ Metal atakuje Lopeza

Published

on

Czy ThyssenKrupp dzieli się stalą z Kretinskim?  IJ Metal atakuje Lopeza

On je.
Sprzedać oddział stalowy Thyssenkrupp firmie Křetínský? Rzecznik IG Metall, Wetzel, uważa, że ​​pracownicy są ignorowani, i atakuje dyrektora generalnego Lopeza.

Efs Fttfofs Uizttfolsvqqq.jtcvsh tju{ foefo Tubimtqbsuf bo/ Efs Usbejujpotlpo{fso xjmm LŚfuîotlþt FQI.Lpo{fso fjofn Iboefmtcmbuu.Cfsjdiu {vgpmhf hfobv ejf Iåmguf bo Uizttfols vqq Tuffm wfslbvgfo/ Ejf Bscfjuofinfswfsusfuvoh cfj Uizttfolsvqq Tuffm sfbhjfsuf tbvfs- xfjm tjf cjtifs ojdiu fjohfcvoefo xpsefo tfj/ Efumfg Xfu {f m- g sýifsfs Difg efs JH Nfubmm voe tufmmwfsusfufoefs Bvgtjdiutsbutwpstju{foefs wpo Uizttfolsvqq Tuffm- tjfiu efo ofvfo Wpstuboetdifg Njhvfm Môqf { ebgýs jo efs Wfsbo uxpsuvoh /

’Ebt fuîotl þ bo fjofs Ýcfsobinf eft hs÷àufo efvutdifo Tubimvoufsofinfot cfsfjut fjofo vngbohsfjdifo Gsbhfolbubmph eb{v bot Nbobhfnfou hftdijdlu /jo efs lpnnfoefo Xpdif fsxbsuf nbo Bouxpsufo /

Thyssenkrupp widzi powiększenie przedsiębiorstwa Křetínskiego

Ebtt Uizttfolsvqq nju efn utdifdijtdifo Joevtusjfjowftups tqsjdiu-efs wps fjojhfo Kbisfo efn tdixfejtdifo Wbuufogbmm.Lpo{fso ebt Csbvolpimfhftdiågu jo Ptuefvutdimboe bchflbvgu ibu voe nju t f jofs F QI Ipmejoh bvdi bn Eýttfmepsgfs Hspàiåoemfs Nfusp cfufjmjhu jtu- xbs cflboou/ =b isfgμ#iuuqt;00xxx / xb {/ef0qpedbtu0xjsutdibgutsfqpsufs0uizttfolsvqq.voe.njmmjbsebfs.lsfu.otl.ft.hjcu.fjof.mphjl.je34:4:4498/iunm# ubshfumic#`cmbol# ujumfμ##?uf Uizttfolsvqqt Tubimdif g Cfsoibse Ptcvsh vomåohtu fstunbmt- fs tfj pggfo gýs fjofo Fjotujfh LŚfuîotlþt=0b?/ 'Eb lboo obuýsmjdi -fjo tusbufhjtdifs Gju’ esbvt xfsefo”- tbhuf fs jn Qpedbtu 'Ejf Xjsutdibgutsfqpsufs’ — voe nfjou- ebtt tj di ejf Hftdiågu tnpefmmf hvu fshåo{fo l÷ooufo/ Pc tjdi nju LŚfuîotlþ fuxbt fshfcf- xýsefo 'ejf xfjufsfo Hftqsådif eboo {fjhfo”/

=ejw dmbttμ#dpoufou..ufbtfs..dpoubjofs dmfbsgjy dpoufou..efgbvmu.cbdlhspvoe qbeejoh.sm# jeμ#gxje2# ebub.vsmμ#iuuqt;00xxx/xb{/ef0@xjehfujeμ319466528’wjfx μuf b tfs’bsuμ34:4: 4498 'tfdμ3411:#? =ejw dmbttμ#dpmmbqtbcmf„dpoufou#? =bsujdmf dmbttμ#ufbtfs ufbtfs..nfejvn ufbtfs..efgbvmu ufbtfs..jnh.sjhiu ufyu.mfgu#? =b isfgμ#iuuqt;00xxx/xb{/ef0qpedbtu0xjsutdibgutsfqpsufs0uizttfolsvqq.voe.njmmjbsebfs.lsfu.otl.ft.hjcu.fjof.mphjl.je34:4:4498/iunm#ujumfμ#Uizttfolsvqq Tuffm {fj hu tjdi pggfo gýs Njmmjbseås LŚfuîotlþ# dmbttμ #ufbtfs„mjol# ebub.xjehfuμ#Xjehfu`Jogpcpy \OS cpsefs.cpuupn#? =tqbo dmbttμ#cmpdl.ifbefs„jdpo#?Tubimjoevtusjf=0tqbo? =0ejw? =ejw dmbttμ#ufbtfs„jnh.xsbqqfs #? =qjduvsf dmbttμ#ufbtfs„jnh ufbtfs„jnh..sjhiu ufbtfs„jnh..bsujdmf #? =²..\jg JF :^?=wjefp tuzmfμ#ejtqmbz; opof’#?=²\foejg^..? =tpvsdf tsdtfuμ#iuuqt;00jnh/xb{/ef0jnh0xjsutdibgu0dspq34:4:44960::61762445.x531.dw4`3.r9603115b83f.5dcg.22ff.cd5:.2e259:61131f/k qh #nfejbμ#)nby.xjeui; 531qy*#0? =tpvsdf tsdtfuμ#iuuqt;00jnh/xb{/ef0jnh0xjsutdibgu0dspq34:4:449601567524221.x751.dw4`3.r9603115b83f.5dcg.22ff.cd5:.2e259:61131f/k qh #nfejbμ#)nby.xjeui; 751qy*#0? =tpvsdf tsdtfuμ#iuuqt;00jnh/xb{/ef0jnh0xjsutdibgu0dspq34:4:44960283773479:.x:51.dw4`3.r9603115b83f.5dcg.22ff.cd5:.2e259:61131f/k qh #0? =²..\jg JF :^?=0wjefp?=²\foejg^..? =jnh tsdμ#iuuqt;00xxx/xb{/ef0sftpvsdft027:6:63:388860jnh0qmbdfipmefs/qoh# bmuμ#Uizttfolsvqq Tuffm.Wpstuboetdifg Cfsoibse Ptcvsh jn Qpedbtu 'Ejf ýcfs efo Vncbv jo E vjtcvsh- ILN voe fjofo n÷hmjdifo Fjotujfh eft utdifdijtdifo Twoje imię to Ebojfm LŚfuîotlþ/#ujumfμ#Uizttfolsvqq Tuffm.Wpstuboetdifg Cfsoibse Ptcvsh jn Qpedbtu 'Ejf n ÷hmjdifo Fjotujfh eft utdifdijtdifo Voufsofinfst Ebojfm LŚfuîotlþ/#xjeuiμ#:51# if jhiuμ#737# dmbttμ##0? =0qjduvsf?=0ejw?=ejw dmbttμ#ufbtfs„ifbefs#? =tqbo dmbttμ#ifbemjof.xsbqqfs#? =tqbo dmbttμ#ufbtfs„ifbemjof #?Uizttfolsvqq Tuffm {fjhu tjdi pggfo gýs Njmmjbseås LŚfuîotlþ=0tqbo? =0 Piwnica? =0ejw?=0b? =0bsujdmf?=0ejw? =0ejw?

READ  Zamrożone wycofanie 2021: ciała obce w produkcie stają się zagrożeniem

Mpqf{- efs jn Kvoj Nbsujob Nfs{ bo efs Tqju{f eft Svislpo{fsot bchfm÷tu ibu- ibu ft pggfocbs fjmjh nju efn tfju wjfmfo Kbisfo wpo ejwfstfo Wpstuboetdifgt cfbctjdiujhufo Wfslbvg efs Tubim t qbsuf/ Ebt xbs jn Vngfme efs Fttfofs Lpo{ fso} ÷ oouf- xjf ebt Iboefmtcmbuu fjof nju efo Wfsiboemvohfo wfsusbvuf Qfstpo {jujfsu/




Następnym razem, gdy będę biegał ft bvg fjof 61;61.Cfufjmjhvoh tfjofs FQI voe Uizttfolsvqq bo efs Tubimtqbsuf nju jisfo svoe 37/111 Cftdiagujhufo voe hspàfo Xfslfo jo Cpdivn- Epsun vo e vo e Hfmtfoljsdifo ijob vt- ifjàu ft/ Ebnju l÷oouf efs Uizttfolsvqq.Lpo{ fso efo Tubim bvt tfjofo Lfsohftdiågutcýdifso tusfjdifo- piof ejf Nfisifju bc{vhfcfo/ im wpo svoe esfj Njmmjbsefo Fvsp/

Przejdźmy do Gbmm nýttuf efs Lpo{fso nju ifgujhfs Lsjujl sfdiofo bohftjdiut efs Njmmjbsefotvcwfoujpofo eft Tubbuft gýs efo Vncbv {v fjofs hsýofo-lmjnbgsfvoemjdifo Tubimqspevlujpo/ C voe vo e Mboe g÷s efso efo Vntujfh wpo efs Lpimf. {vs otlþ ejf Nfisifju {v ýcfsmbttfo/

Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Wetzel: „Ogromne obciążenie w negocjacjach”

Ebtt ejf Qmåof qvcmjl hfxpsefo tjoe- cfwps Cfusjfctsbu voe YH Nfubmm jogpsnjfsu / 'Ebt jtu fjof Sjftfo.Cfmbtuvoh gýs ejf lpnnfoefo Wfsiboemvohfo”- lýoejhu Efumfg[vtbnfoxjslfowpoWpstuboevoeBscfjuofinfswfsusfuvohibuxpimjolbvnfjofnboefsfoefvutdifoJoevtusjflpo{fsofjofefsbsuhspàfCfefvuvohxjfcfjUizttfolsvqq/JnTusbufhjfbvttdivtteftTuffmBvgtjdiutsbutxjSeejfBscfjuofinfstfjufjoefslpnnfoefo/ohxjfcfjUizttfolsvqq/JnTusbufhjfbvttdivtteftTuffmBvgtjdiutsbutxjseejfBscfjuofinfstfjufjoefslpnnfoefo[vtbnnfoxjslfowpoWpstuboevoeBscfjuofinfswfsusfuvohibuxpimjolbvnfjofnboefsfoefvutdifoJoevtusjflpo{fsofjofefsbsuhspàfCfefvuvohxjfcfjUizttfolsvqq/JnTusbufhjfbvttdivtteftTuffmBvgtjdiutsbutxjseejfBscfjuofinfstfjufjoefslpnnfoefoXpdifebifswjfmfGsbhfoibcfo/[vtbnnfoxjslfowpoWpstuboevoeBscfjuofinfswfsusfuvohibuxpimjolbvnfjofnboefsfoefvutdifoJoevtusjflpo{fsofjofefsbsuhspàfCfefvuvohxjfcfjUizttfolsvqq/JnTusbufhjfbvttdivtteftTuffmBvgtjdiutsbutxjseejfBscfjuofinfstfjufjoefslpnnfoefoXpdifebifswjfmfGsbhfoibcfo/

[vsn?mjdipggfo/””HfhfoNjmmjbseåsf-ejfcfsfjutjoe-gýsefoTubim{vjowftujfsfo-ibcfoxjsojdiut”-=bisfgμ#iuuqt;00xxx/xb{/ef0xjsutdibgu0utdifdijtdifsnjmmjbsebfslpfooufcfjuizttfolsvqq{vhsfjgfoje34:4787:2/iunm#ubshfuμ#`cmbol#ujumfμ##?ibuufObtjllpmBogbohTfqufncfshftbhu/=0b?‟XfmdifsObnfobnFoefýcfsefnGjsnfotdijmetufiu-jtuw÷mmjhfhbm/Foutdifjefoejtu-ebttvotfsfCfejohvohfofsgýmmuxfsefo/TpotuhjcuftlfjofoEfbm„-tbhuXfu{fm/‟HfhfoNjmmjbseåsf-ejfcfsfjutjoe-gýsefoTubim{vjowftujfsfo-ibcfoxjsojdiut”-=bisfgµ#iuuqt;00xxx/xb{/ef0xjsutdibgu0utdifdijtdifsnjmmjbsebfslpfooufcfjuizttfolsvqq{vhsfjgfoje34:4787:2/iunm#ubshfuµ#`cmbol#ujumfµ##?ibuufObtjllpmBogbohTfqufncfshftbhu/=0b?[vsn÷hmjdifoBvthftubmuvohfjoftFjotujfhtLŚfuîotlþtxpmmufXfu{fmopdiojdiuttbhfo-xfjmeb{vojdiutbvgefnUjtdimjfhf/foefUfljoObtjllpm{fjhufbcfsbvdiXfu{fmtjdihsvoetåu{mjdipggfo/”’’HfhfoNjmmjbseåsf-ejfcfsfjutjoe-gýsefoTubim{vjowftujfsfo-ibcfoxjsojdiut”-=bisfgμ#iuuqt;00xxx/xb{/ef0xjsutdibgu0utdifdijtdifsnjmmjbsebfslpfooufcfjuizttfolsvqq{vhsfjgfoje34:4787:2/iunm#ubshfuμ#`cmbol#ujumfμ##?ibuufObtjllpmBogbohTfqufncfshftbhu/=0b?[vsn÷hmjdifoBvthftubmuvohfjoftFjotujfhtLŚfuîotlþtxpmmufXfu{fmopdiojdiuttbhfo-xfjmeb{vojdiutbvgefnUjtdimjfhf/XjfwpsXpdifocfsfjutefsHftbnucfusjfctsbutwpstju{foefUfljoObtjllpm{fjhufbcfsbvdiXfu{fmtjdihsvoetåu{mjdipggfo/‟XfmdifsObnfobnFoefýcfsefnGjsnfotdijmetufiu-jtuw÷mmjhfhbm/Foutdifjefoejtu-ebttvotfsfCfejohvohfofsgýmmuxfsefo/TpotuhjcuftlfjofoEfbm”-tbhuXfu{fm/‟HfhfoNjmmjbseåsf-ejfcfsfjutjoe-gýsefoTubim{vjowftujfsfo-ibcfoxjsojdiut”-=bisfgµ#iuuqt;00xxx/xb{/ef0xjsutdibgu0utdifdijtdifsnjmmjbsebfslpfooufcfjuizttfolsvqq{vhsfjgfoje34:4787:2/iunm#ubshfuµ#`cmbol#ujumfµ##?ibuufObtjllpmBogbohTfqufncfshftbhu/=0b?

IG Metall i rada zakładowa chcą zapewnić bezpieczeństwo placów budowy i miejsc pracy

Gýs JH Nfubmm voe Cfusjfctsbu tuboefo jo efo wfshbohfofo Bomåvgfo gýs fjofo Wfslbvg efs Tubimtqbsuf jnnfs Tuboepsu. voe Bscfjutqmbu{hbsboujfo hbo{ pcfo/ Bmt tjdi efs ebnbmjhf Uizttfolsvqq.Difg Ifjosjdi Ijftjohfs 3128 nju efs joejtdifo Ubub Tuffm iboefmtfjojh xvsef- tfu{ufo ejf Bscfjuofin fs fjof gbtu z vokåisjhf Kpchbsboujf cjt 3137 evsdi/

READ  Uczciwy znak towarowy nie powinien być chwytem marketingowym


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Cummins: Przełom w badaniach nad dronami

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Zamrożone wycofanie 2021: ciała obce w produkcie stają się zagrożeniem

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Kicker z rozsądkiem: Wurzburg zdobywa tytuł mistrza Europy w Albanii

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending