Connect with us

Economy

Cummins: Przełom w badaniach nad dronami

Published

on

Cummins. Powietrzna taksówka nad miastem zastępuje samoloty? Ogromne drony przynoszące towary do klientów? Wkrótce nie było to już fantazją. Kiedy dzieci w latach siedemdziesiątych poproszono o namalowanie, jak wyobrażają sobie przyszłość za 50 lat, rzeczy mogły wyglądać trochę inaczej niż to, co wkrótce wystartuje z lotniska Cummins. Ale badania nad takimi obiektami latającymi będą prowadzone tutaj w przyszłości. Centrum AEF znajduje się na lotnisku.

Intensywne przygotowania trwały przez ostatnie osiemnaście miesięcy do innowacyjnego projektu, unikalnego na Łużycach i nie tylko. Poniedziałek w porze lunchu był dobrym czasem na kolejny kamień milowy na tej ścieżce: odbyła się symboliczna ceremonia, aby położyć podwaliny pod nową stodołę przy idealnej pogodzie. Albo lepiej: nad starym pasem startowym byłego lotniska wojskowego.

Partnerzy międzynarodowi łączą swoje kompetencje

Do jesieni powstanie nowa hala o powierzchni 1500 metrów kwadratowych, w której prace badawczo-rozwojowe będą możliwe w możliwie najlepszych warunkach. Do symbolicznej akcji przystąpiło wielu przedstawicieli polityki, biznesu i nauki. W związku z tym niewielki kopiec na ceremonię wmurowania kamienia węgielnego został gęsto ogrodzony.

Mnóstwo celebrytów dla małej ziemi: aktorzy ze świata polityki, biznesu i nauki podczas ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowego hangaru na lotnisku Cummins. © Matthias Schumann

Minister stanu ds. Rozwoju regionalnego Saksonii Thomas Schmidt (CDU) również skorzystał z okazji, aby wziąć udział w wybiegającej w przyszłość konferencji. W końcu sieć międzynarodowych partnerów łączy obecnie swoje doświadczenie w zakresie silników elektrycznych i hybryd w Leissingstadt. Oprócz miasta Cummins obejmuje to również instytuty Fraunhofera, uniwersytety i ponad 20 firm z różnych branż, a także partnerów z Turyngii, Brandenburgii, Francji, Polski i Czech.

Czy w przyszłości przesyłki będą dostarczane dronem?

Profesor dr powiedział. Johannes Markmiller z Aerospace Institute w TU Dresden, który komunikował się z gośćmi za pośrednictwem czatu wideo. Dzięki chęci szukania tylko odważnych osób wszystko idzie do przodu. Oczywiście autonomiczne latanie nie jest już dostępne dla wielu ludzi i czasami jest postrzegane ze sceptycyzmem.

Przepaść Niemiec w technologii dronów w porównaniu z wiodącymi krajami, takimi jak USA, Izrael czy Chiny w sektorze wojskowym i cywilnym, jest ogromna. Podczas gdy Amazon testuje już wysyłkę paczek dronami na przykład w USA, nie jest to nawet oczekiwane w Niemczech – również ze względu na kilka przepisów.

Można stworzyć ponad 200 miejsc pracy

To jest miejsce, w którym AEF chce zacząć w ciągu najbliższych kilku lat. Fakt, że temat autonomicznego lotu dużo się porusza, można również zauważyć w wielkim zainteresowaniu, które trwało od czasu, gdy projekt Cummins stał się znany. „Co tydzień otrzymujemy podania od młodych ludzi, mimo że nawet nie opublikowaliśmy ofert pracy” – mówi Thomas Ernstberger z AEF.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, firma spodziewa się stworzyć ponad 200 miejsc pracy do 2030/35 roku. Będzie to miało ogromne znaczenie, zwłaszcza w słabym strukturalnie regionie Łużyc.

Miasto Cummins inwestuje ponad milion

W świetle tych perspektyw miasto Cummins zainwestuje również ponad 1 mln euro w swoje lotnisko w 2021 roku, które zostało zbudowane 30 lat wcześniej niż dawne lotnisko wojskowe. Przede wszystkim uwzględniono koszty budowy nowej drogi startowej. „Sześć różnych firm chce jak najszybciej się tu osiedlić” – mówi burmistrz Roland Dantz (nie jest partyzantem). Radość w tym jest świetna. „Więc nie mogliśmy się całkowicie mylić 30 lat temu! Utworzenie teraz dużego centrum badawczego to świetna zabawa”.

Z 16 000 lotów rocznie, Kamenz jest jednym z najlepiej działających portów lotniczych w regionie. Jest ich sporo. Teraz też ważne będzie ich powiązanie. Sekretarz stanu Thomas Schmidt pochwalił doskonałe warunki na miejscu. „Musimy lepiej połączyć umiejętności, które można znaleźć w Saksonii” – mówi. „To dobry dzień dla firmy Cummins” – mówi dyrektor okręgowy Michael Harrig (CDU). „I dobry dzień dla dzielnicy!”

Jeśli chodzi o badania UAV firmy Cummins, liczy się nie tylko sam bezzałogowy statek powietrzny, ale także związana z nim infrastruktura naziemna i komunikacja danych między komponentami. Następnie zbuduje prawdziwe laboratorium i zamieni wieżę w centrum seminariów i innowacji. Oprogramowanie do drona jest już napisane na miejscu. Temat technologii 5G odgrywa w tym kontekście istotną rolę. Zainteresowanie badaniami wyrazili również silni partnerzy przemysłowi.

Inne artykuły

Cummins: To się dzieje na lotnisku

Co jest dziś ważne w dzielnicy Budziszyn? Znajdziesz go codziennie w naszym bezpłatnym biuletynie. Zarejestruj się teraz.

Więcej aktualności z Budziszyna można przeczytać tutaj.

Więcej aktualności z Bischofswerdy można przeczytać tutaj.

Przeczytaj więcej wiadomości od Cummins tutaj.

READ  Dałem się oszukać: aktorzy teatralni z SV Rötenberg prezentują „Dobre kłamstwa żyją dłużej” – Schramberg i okolice
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

50 lat od rozpoczęcia produkcji: dlaczego Volkswagen Golf odniósł taki sukces?

Published

on

50 lat od rozpoczęcia produkcji: dlaczego Volkswagen Golf odniósł taki sukces?


tło

Stan na: 29 marca 2024 o 12:05

We wczesnych latach siedemdziesiątych Volkswagen cierpiał z powodu spadających wyników sprzedaży i krótkotrwałej działalności. Włoski projektant zaprojektował pierwszy samochód Golf i wprowadził zmiany. 50 lat później Golf jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie.

Napisane przez Torbena Hildebrandta, NDR

Ingo Weissenfels jest zapalonym golfistą. Wszystko zaczęło się w latach 80. w jego pokoju dziecięcym. „Trzymałem w dłoni Golfa 1 kabriolet jak samochodzik-zabawkę” – wspomina Weissenfels. Nieco później zobaczył w telewizji „Klinikę Schwarzwaldu”. W serialu telewizyjnym aktor Sascha Hehn uwielbiał wskakiwać do białego golfa kabrioletu.

Jako dorosły miłośnik samochodów z Ekelloh w Dolnej Saksonii spełnił swoje marzenie: kupił własnego golfa topless. Rok produkcji 1983 Kolor: zielony papirus metalik, sportowy silnik GTI o mocy 112 KM. „Długo szukałam, aż znalazłam idealny model” – mówi z dumą Weissenfels. „Bardzo mi się to podobało, ponieważ inni kierowcy uważają, że nie można być tak szybkim”.

Jeśli coś nie wyjdzie, 42-latek poradzi sobie sam; Zna swoje umiejętności jako mechanik samochodowy. Kabriolet Weißenfels przeszedł do historii motoryzacji jako „kosz truskawek” – ze względu na charakterystyczną kierownicę przypominającą uchwyt. Kiedyś kontrowersyjny, dziś legendarny.

Ingo Weißenfels pielęgnuje i utrzymuje grę „Topless Golf” od 1983 roku.

Raczej sportowy i kanciasty niż mały i okrągły

Golf Weißenfels to jeden z ponad 37 milionów pojazdów dostarczonych dotychczas przez Volkswagena. Golf jest najczęściej używanym samochodem w Europie. Historia sukcesu rozpoczęła się w marcu 1974 roku – z konieczności. W tym czasie Volkswagen przeżywał głęboki kryzys, sprzedaż spadała, a firma wysyłała swoich pracowników do pracy doraźnej lub całkowicie do domu.

W tych burzliwych czasach Volkswagen wykazał się odwagą i 29 marca 1974 r. rozpoczął produkcję seryjną samochodu, jakiego Niemcy nigdy wcześniej nie widziały. Volkswagen zatrudnił włoskiego projektanta Giorgetto Giugiaro. Żegna się z zaokrągloną stylistyką Garbusa i tworzy kompaktowy samochód sportowy o czystych kątach i liniach.

READ  Pompy ciepła w teście: trzy urządzenia z przyjaznym dla klimatu czynnikiem chłodniczym | Życie i wiedza

Silnik nie jest już umiejscowiony z tyłu auta. Zamiast tego Golf otrzymuje bagażnik z dużą tylną klapą. „Golf powstał z popiołów jak feniks” – mówi Rainer Wessel, obecny szef fabryki Volkswagena w Wolfsburgu. Dzięki niezwykłemu designowi i silnikowi umieszczonemu z przodu Golf natychmiast podbił serca ludzi.

„Gwarant i firma”

Pierwsza wersja dostępna jest za 8000 DM, początkowo bez zagłówków i prawego lusterka zewnętrznego. Przez pewien czas Volkswagen oferował równolegle Garbusa i Golfa. Ale szybko stało się jasne, kto był zwycięzcą wyścigu: w 1976 roku, dwa lata po rozpoczęciu produkcji, Golf przekroczył magiczną barierę sprzedaży miliona samochodów. Klienci diesli czasami muszą czekać rok na nowy samochód, ponieważ VW nie nadąża z produkcją.

Pokolenie podąża za pokoleniem. Ósmy model zjeżdża obecnie z linii montażowej w Wolfsburgu. Jedne odnosiły większy sukces, inne mniej – ale zawsze było jasne, że samochody te należą do rodziny Golfów. Obecny model jest w produkcji od 2019 roku, jednak na początku było sporo drgań. Problemy z oprogramowaniem spowolniły start, a klienci byli niezadowoleni z koncepcji obsługi kokpitu.

Golf 8 nabiera tempa: w ubiegłym roku sprzedano około 81 000 samochodów i był to najczęściej rejestrowany samochód w Niemczech – pomimo trendu na SUV-y. Obecnie w fabryce w Wolfsburgu nad samochodem pracuje około 7 000 pracowników. Wolfsburg bez golfa? „To niewyobrażalne” – mówi kierownik zakładu Wessel. „Golf jest stałą gwarancją w fabryce w Wolfsburgu od 1974 roku.”

„Klasa golfa” i „Pokolenie golfa”

Volkswagen wyznaczył swoje standardy w latach 70. i 80. XX wieku, a termin „klasa golfowa” stał się powszechnie używany. Później, w 2000 roku, autor Florian Ellis wymyślił „Generację Golfa” na potrzeby swojej książki non-fiction o tym samym tytule. Ekspertka motoryzacyjna Helena Weisbert z Uniwersytetu Ostfalii w Wolfsburgu wyjaśnia sukces modelu pod względem przydatności samochodu dla mas: „Golf jest samochodem wszechstronnym i jest doceniany zarówno przez klientów prywatnych, jak i komercyjnych, ponieważ spełnia wiele wymagań „samochodu codziennego użytku”” – wyjaśnia Weisbert.

READ  Ożywienie gospodarcze: cena miedzi - na drodze do rekordowego poziomu? | Wiadomość

Tak naprawdę golf może inspirować, ale też nie przeszkadza. Niektórzy uważają go za nudny, ale kupują go ze względu na jego niezawodność. Samochód golfowy może być rodzinnym kombi lub zabawką o dużej mocy dla sportowego kierowcy. „Gra w golfa jest inna niż wszystkie” – mówi kierownik zakładu Wessel.

Przyszłość jest elektryczna

Ponieważ VW rozpoczyna przechodzenie na pojazdy elektryczne i wprowadza na rynek modele ID, wiele osób uważa, że ​​dni Golfa są policzone. Często mówi się, że ósme pokolenie może być ostatnim. Ale potem sprawy przybierają inny obrót. Wydaje się, że elektryczne samochody Volkswagena nie mają tego, czego potrzeba, aby stać się ikonami. W zeszłym roku Golf z silnikiem spalinowym sprzedawał się w Niemczech trzy razy lepiej niż elektryczny ID.3.

Teraz jest już jasne, że Golf będzie kontynuowany – wyłącznie z silnikiem elektrycznym. „Golf będzie nadal odgrywał ważną rolę w przyszłości, nawet przy odmiennych technikach jazdy” – mówi Wessel. „Każdy dzieciak zna nazwę Golf, zna ją każda osoba na świecie – dlaczego mielibyśmy się żegnać z taką nazwą?” Jak będzie wyglądał następny golf? Kiedy on wróci? Wszystko jest otwarte.

Zdaniem ekspertki samochodowej Heleny Weisbert popularność Golfa może mieć znaczenie w rywalizacji z tańszymi, międzynarodowymi dostawcami samochodów elektrycznych. „Dzięki temu Volkswagen może odróżnić się od nowych marek, które nie mają tej samej historii, a wchodzą na rynek dopiero teraz” – uważa profesor motoryzacji. W ten sposób Golf może ponownie stać się latarnią nadziei dla Volkswagena – tak jak miało to miejsce w momencie rozpoczęcia produkcji w 1974 roku.

Continue Reading

Economy

„Silniki spalinowe mają gwarancję na następne sto lat”.

Published

on

„Silniki spalinowe mają gwarancję na następne sto lat”.
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kupujący samochody mogą liczyć na zwiększone rabaty – ale tylko na modele z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia ekspertów winna jest polityka.

Berlin – Sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech spada. Jednym z powodów jest nagłe zakończenie finansowania państwowego w grudniu. Ale zły wizerunek Strummera prawdopodobnie również odgrywa pewną rolę. Ale nie tylko sprzedaż samochodów elektrycznych, ale cały rynek nowych samochodów rozwija się słabo.

Badanie Ferdinanda Dudenhöfera: Rabaty przy zakupie silników spalinowych są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych

W odpowiedzi producenci samochodów ponownie w coraz większym stopniu polegali na modelach z silnikami spalinowymi. Według badań Ferdinanda Dudenhofera, eksperta samochodowego z Bochum, próbował Volkswagena, BMW, Stellantis & Co., w celu zwiększenia sprzedaży modeli benzynowych i wysokoprężnych dzięki wysokim rabatom. Pokazuje to analiza rabatów w marcu. W związku z tym rabaty przy zakupie silnika spalinowego są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych.

Według Dudenhofera nabywcy samochodów mogą w marcu spodziewać się średnio 16,8 proc. rabatu na samochody benzynowe i diesla, podczas gdy na samochody elektryczne wyniosło to zaledwie 16,2 proc. W lutym rabaty na oba typy dysków pozostały takie same. Ocena opiera się na danych zebranych od niezależnych brokerów nowych samochodów w Internecie. Zbadano piętnaście modeli spalinowych i elektrycznych jedenastu producentów.

Producenci samochodów ponownie coraz częściej stawiają na modele z silnikami spalinowymi. © Jochen Tuck/Imago

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Zwłaszcza Volkswagen zwiększa swoje rabaty

Z badania wynika, że ​​w marcu Volkswagen szczególnie zwiększył rabaty na modele spalinowe. Zaktualizowana wersja Golfa 8, która została zaprezentowana w styczniu i której dostawę zaplanowano na lato, była oferowana online z 17,5% rabatem od ceny katalogowej. W lutym osiągnęło ono 13,8 proc. Dudenhofer twierdzi, że tak wysokie rabaty są niezwykłe w przypadku nowego modelu.

READ  Dałem się oszukać: aktorzy teatralni z SV Rötenberg prezentują „Dobre kłamstwa żyją dłużej” – Schramberg i okolice

Oznacza to, że poziom rabatów jest zbliżony do modeli elektrycznych Volkswagena. Tam Volkswagen w dalszym ciągu oferuje wyższe rabaty na ID.4, sięgające 21,7 procent. W porównaniu do lutego poziom utrzymał się na stabilnym poziomie. W przypadku pozostałych objętych badaniem producentów rabaty w marcu pozostały na zasadniczo stabilnym poziomie. Jednak według Dudenhofera dla większości z nich rabaty na silniki spalinowe były już w lutym wyższe niż na samochody elektryczne.

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Na silnikach spalinowych można zarobić więcej niż na samochodach elektrycznych

Po wygaśnięciu z końcem 2023 roku premii za zakup samochodów elektrycznych w Niemczech producenci otrzymali rabaty Samochody elektryczne Początkowo znacznie wzrosła, aby zrekompensować utratę składki. Jednak w międzyczasie widać zmianę w sposobie myślenia, mówi Dudenhofer. W związku z ogólnie słabym popytem podejmowane są próby ożywienia działalności w oparciu o nadal dominujące silniki spalinowe i tym samym maksymalne wykorzystanie własnych zakładów.

„Słaby rynek samochodowy przechodzi zwrot” – powiedział Dudenhofer. „Pojazdy elektryczne są również w mniejszym stopniu promowane wśród producentów samochodów”. Biorąc pod uwagę wyższe marże zysku silników spalinowych, producentom łatwiej jest tutaj udzielać rabatów. Jednak w przypadku samochodów elektrycznych po zniesieniu rządowej premii za zakup możliwe były jedynie niewielkie zyski, a nawet straty. W dobie kryzysu producenci w coraz większym stopniu polegają na silnikach spalinowych, które w dalszym ciągu „dobrze zarabiają”.

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Politycy zniszczyli samochody elektryczne

Dudenhöffer broni jednak producentów samochodów. Po zniesieniu dotacji na elektromobilność nie mieli już innej możliwości pełnego wykorzystania swoich fabryk. „To nie producenci samochodów zniszczyli samochód elektryczny, ale politycy” – stwierdził ekspert instytutu ds. motoryzacji. Tydzień pracy. Jako główną osobę odpowiedzialną wskazuje federalnego ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), który wolałby opiekować się „domami z kukułką” jak produkcją zielonej stali, niż pielęgnować przemysł samochodowy.

ale również Unia EuropejskaWedług Dudenhofera przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen (CDU) przyczynia się do złego stanu samochodów elektrycznych, potwierdzając przegląd zakazu silników spalinowych w 2026 r. W świetle obecnego rozwoju sytuacji Dudenhofer Tydzień pracy Do następującego wniosku: „Silnik spalinowy jest bezpieczny na następne sto lat”.

Continue Reading

Economy

Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego | Życie i wiedza

Published

on

Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego |  Życie i wiedza

Über 80 Fahrzeuge mussten sich seit 2014 im AUTO BILD-Dauertest beweisen. Über 100 000 Kilometer werden die Autos auf Herz und Nieren geprüft– und am Ende in ihre Einzelteile zerlegt. Erst dann zeigen sich die nicht sofort sichtbaren Mängel.

▶︎ BILD hat die dreizehn Modelle mit der Bestnote „glatte Eins“ für Sie zusammengestellt. Die Dauertest-Sieger sind auch heute noch beliebte Kandidaten am Gebrauchtwagenmarkt und zählen zu den zuverlässigen Modellen. Echte Kauftipps also.

Besser geht’s nicht!

In der Liste der dreizehn besten Dauertest-Modellen sticht ein Kandidat besonders hervor: der [–>Audi A3 Sportback g-tron[–> (Teststart: 2015 – Platz: 1). Mit seinem Erdgas-Antrieb zählt er zwar zu den Exoten und ist am Gebrauchtwagenmarkt nicht in Hülle und Fülle anzutreffen, doch während des 100 000-Kilometer-Tests überzeugte er die Prüfer. Keine Ausfälle, keine Schäden! Auch die Abschlussuntersuchung nach Demontage bringt nichts Auffälliges zutage.

Fehlerpunkte: 0. Note: 1+

Der Erdgas-Audi steht mit null Fehlerpunkten an der Spitze im Ranking

Foto: AUTO BILD

▶︎ Audi A3 g-tron: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*

Spaßfaktor, Alltagstauglichkeit und Qualität sind top

Der [–>BMW Z4[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) hat den Dauertest praktisch verschleißfrei und ohne Komplikationen weggesteckt. Während des gesamten Dauertests musste er nie unplanmäßig in die Werkstatt. Auch die Zerlegung unter den strengen Augen der DEKRA förderte weder Mängel noch nennenswerten Verschleiß zutage.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

So macht das luftige Fahrvergnügen noch mehr Spaß – Bestnote fürs BMW-Cabriolet

So macht das luftige Fahrvergnügen noch mehr Spaß – Bestnote fürs BMW-Cabriolet

Foto: AUTO BILD

▶︎ BMW Z4 sDrive 30i: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 35 000 Euro*

READ  Dałem się oszukać: aktorzy teatralni z SV Rötenberg prezentują „Dobre kłamstwa żyją dłużej” – Schramberg i okolice

Business-Kombi mit Bestnote

Auch der [–>Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) holte eine Bestplatzierung. Bis auf einen Parksensor, der immer wieder für Fehlermeldungen sorgte, gab es keine Ausfälle. Haltbar bis zum Schluss – nach fast 115 000 Kilometern.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Auch der Business-Kombi Audi A6 Avant meisterte den 100 000-Kilometer-Test

Auch der Business-Kombi Audi A6 Avant meisterte den 100 000-Kilometer-Test

Foto: AUTO BILD

▶︎ Audi A6 Avant 40 TDI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 24 000 Euro*

Spanische Glanzleistung mit Mini-Mängeln

Nach Langstrecken klagen mehrere Fahrer über Rückenschmerzen und eingeschlafene Hinterteile. Das trübt mit einem Strafpunkt den tollen, ansonsten fehlerfreien Auftritt. Das ist aber nur der Zwischenstand: Der [–>Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style [–>(Teststart: 2018 – Platz: 2) wurde nach Erreichen der 100.000 Kilometer nicht demontiert – er ging in die Verlängerung.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Trotz Mini-Mängeln fährt der Seat Ateca ganz vorne mit

Trotz Mini-Mängeln fährt der Seat Ateca ganz vorne mit

Foto: AUTO BILD

▶︎ Seat Ateca 1.4 EcoTSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*

Vorsprung durch Qualität

Beim Zerlegen nach 100 000 Kilometern zeigt sich die Zuverlässigkeit des [–>Audi A4 Avant [–>(Teststart: 2017 – Platz 2). Weder bei der Technik noch bei der Innenausstattung oder Verarbeitung gibt es Probleme oder Grund für Klagen. Das beschert dem dritten Audi im Best-Of-Dauertest die Note 1!

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Noch ein Audi: Mit dem A4 Avant holen gleich drei Ingolstädter die Note 1

Noch ein Audi: Mit dem A4 Avant holen gleich drei Ingolstädter die Note 1

Foto: AUTO BILD

▶︎ [–> Audi A4 Avant 2.0 TFSI ultra: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 17 000 Euro*[–>

READ  Ożywienie gospodarcze: cena miedzi - na drodze do rekordowego poziomu? | Wiadomość

Der Überraschungs-Kandidat

Auch ein eher exotisches Modell im Dauertest-Sieger-Ranking holt die Bestnote: der postgelbe [–>Suzuki Swift Sport [–>(Teststart: 2018 – Platz: 6). Der Japaner kam ohne Probleme durch den Dauertest. Erst bei der Zerlegung stießen die Tester auf einen Mangel: (noch harmloser) Rost in den Längsträgern. Der Korrosionsschutz war nicht ausreichend.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Mit einer Bestnote hatte niemand gerechnet. Der Suzuki Swift Sport überrasche die Tester

Mit einer Bestnote hatte niemand gerechnet. Der Suzuki Swift Sport überrasche die Tester

Foto: AUTO BILD

▶︎ Suzuki Swift Sport: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 4000 Euro*[–>

Der zuverlässige Japaner

Auch der [–>Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD[–> (Teststart: 2019 – Platz: 6) meisterte den Dauertest ohne Probleme. Lediglich unter der Kofferraumdichtung fand man bei der Zerlegung beginnende, aber noch harmlose Korrosion. Der 2,2-Liter-Diesel hat sich von den 100 000 Kilometern nicht übermäßig beeindrucken lassen.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Bei der zweiten Generation des CX-5 hat Mazda dazugelernt. Aus 1- wird eine glatte 1

Bei der zweiten Generation des CX-5 hat Mazda dazugelernt. Aus 1- wird eine glatte 1

Foto: AUTO BILD

▶︎ CX-5 mit Diesel. [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt: ab rund 9000 Euro*[–>

Spitzen-Kombi-Note

Den 100 000-Kilometer-Test hat der [–>BMW 3er Touring[–> (Teststart: 2020 – Platz 6) problemlos abgespult. Ein paar funktionale Schwächen im Alltag, ein paar (eher kosmetische) Beanstandungen bei der Zerlegung und der hohe Preis – mehr ist auf der Negativseite nicht zu notieren.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Unaufgeregt und souverän sichert sich auch der BMW 3er Touring einen Platz unter den Dauertest-Königen

Unaufgeregt und souverän sichert sich auch der BMW 3er Touring einen Platz unter den Dauertest-Königen

Foto: AUTO BILD

▶︎ BMW 320 d Touring: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 20 000 Euro*[–>

READ  Pompy ciepła w teście: trzy urządzenia z przyjaznym dla klimatu czynnikiem chłodniczym | Życie i wiedza

Stern mit Bestnote

Auch der [–>Mercedes A 220 d[–> (Teststart: 2019 – Platz: 9) stellt sich dem Dauertest-Prozedere. Bis auf kleine Punkte überzeugte er die Tester. Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen. Und auch sonst gab es nur wenig zu bemängeln.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen!

Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen!

Foto: AUTO BILD

▶︎ Mercedes A 220 d: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 23 000 Euro*[–>

Prima-Prius

Die technischen Komponenten des [–>Toyota Prius IV [–>(Teststart: 2017 – Platz: 9) ließen bei der Zerlegung keinen nennenswerten Verschleiß erkennen. Die Haltbarkeit der Innenraum-Materialien verdiente ein Extra-Lob. Lediglich in den Hohlräumen der Karosserie spürten die Tester Spuren von Korrosion auf – kleine braune Fleckchen auf der ansonsten blütenweißen Weste.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Die Optik muss einem Gefallen. Doch der Prius überzeugt mit seiner Zuverlässigkeit

Die Optik muss einem Gefallen. Doch der Prius überzeugt mit seiner Zuverlässigkeit

Foto: AUTO BILD

▶︎ Toyota Prius IV: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 16 000 Euro*[–>

Bestnote auch nach Verlängerung

Der [–>Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline[–> (Teststart: 2015 – Platz: 9) hatte die 100 000 Kilometer so überzeugend und pannenfrei überstanden, dass der Test um weitere 50 000 Kilometer verlängert wurde. Und auch die hat er fast klaglos absolviert. Es gab nur Kleinigkeiten.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Auch nach 150 000 Kilometern gab es nur Kleinigkeiten zu beanstanden

Auch nach 150 000 Kilometern gab es nur Kleinigkeiten zu beanstanden

Foto: AUTO BILD

▶︎ Golf Sportsvan 1.4 TSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 500 Euro*[–>

Koreaner auf Top-Niveau

Die 100 000 Kilometer meisterte der [–>Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Spirit [–>(Teststart: 2014 – Platz: 9) ohne jede Panne. Völlig unauffällig blieb der Sportage auch bei der abschließenden Untersuchung im demontierten Zustand.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

100 000 Kilometer? Kein Problem für den Kia Sportage

100 000 Kilometer? Kein Problem für den Kia Sportage

Foto: AUTO BILD

▶︎ [–> Kia Sportage mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 000 Euro*[–>

Der Beste im Norden

Ein Edel-SUV, das den hohen Preis mit vorbildlicher Zuverlässigkeit rechtfertigt. Antrieb, Platzangebot und Dauerqualität des [–>Volvo XC60 D4 Summum FWD[–> (Teststart: – Platz: 9) überzeugten – es mangelt nur bei Kleinigkeiten. Der Motor war nach 100.000 Kilometern noch immer topfit, wie sich bei der abschließenden Untersuchung zeigte.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Alter Schwede – der Volvo XC60 überzeugt das Tester-Team

Alter Schwede – der Volvo XC60 überzeugt das Tester-Team

Foto: AUTO BILD

▶︎ Volvo XC60 mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 12 000 Euro*[–>

(*) Preise beziehen sind auf das jeweilige Modell mit einer maximalen Laufleistung von 150 000 Kilometer.

Continue Reading

Trending