Connect with us

Economy

Czołgi podstawowe: W poszukiwaniu panter — ekonomia

Published

on

Czołgi podstawowe: W poszukiwaniu panter — ekonomia

Używany czołg bojowy, zdaniem tych, którzy często mają z nim do czynienia, niewiele różni się od starego samochodu. Kiedy taki pojazd stoi przez lata nieużywany, sytuacja nigdy się nie poprawi.

Więc jest w porządku, jeśli te szafki stoją w suchym korytarzu. Ale najczęściej stoją gdzieś z innymi czołgami w okolicy. Gdzieś na ogrodzonym kawałku lasu, na dużej łące. Następnie po pewnym czasie wewnątrz może znajdować się pleśń, uszczelki, które już nie uszczelniają, wiązki przewodów, które wymagają wymiany, porowate części gumowe i elementy hydrauliczne, które nie są już dobre. W tym względzie prawdopodobnie bardzo realistyczne jest to, co powiedział dziś szef grupy ds. zbrojeń w Düsseldorfie, Armin Papperger: nawet jeśli jutro rząd federalny zdecyduje, Fahad„Możecie wysłać czołgi do Kijowa”, potrwa to do początku przyszłego roku. Ponieważ wycofane z eksploatacji czołgi bojowe potrzebują roku – „naprawa”, przynajmniej jak mówi branża.

Nie chodzi o wdrożenie w pewnym momencie. Ale szybko

Epicki czas naprawy nie jest całkowicie nieistotny, ponieważ jeśli wezwania do dostarczenia czołgów na Ukrainę są obecnie głośniejsze, nie chodzi o dostawę w określonym czasie. Zamiast tego: JAK NAJSZYBCIEJ.

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski od dawna opowiada się za posiadaniem niemieckich czołgów bojowych. Ale skoro teraz Polska czy Finlandia to też Niemcy Lampart 2Chce zrezygnować z czołgów bojowych, jeśli Parlament Europejski zwróci się do kanclerza Olafa Scholza (SPD) o zaprzestanie dostarczania czołgów Fahad– Aby wpuścić główne czołgi bojowe Ukrainy, ciśnienie wzrośnie. Również dlatego, że rząd federalny musi zwolnić eksport. Wielka Brytania eksportuje już czołgi podstawowe tego typu Pretendent 2 Zapowiedział, że Stany Zjednoczone mogą pójść w jego ślady.

Jak taki Europejczyk powinien Fahad– Konsorcjum w końcu tak wygląda? Jeśli polski premier Mateusz Morawiecki chce przekonać swoich europejskich partnerów do wysłania na Ukrainę łącznie 100 czołgów podstawowych, kluczowe pytanie brzmi: skąd mają one pochodzić i kto powinien je dostarczyć?

READ  20 listopada 2023 – Międzynarodowy Przegląd Prasy

Rheinmetall ma jeszcze gdzieś 22 używane czołgi. Ale najpierw trzeba to naprawić

Szef Rheinmetall i mechanik czołgów Papperger, który wiele lat temu przeszedł na emeryturę z Bundeswehry Tygrys 2 Obecnie w sprzedaży są 22 modele, które według niego mogą zostać wysłane w ciągu roku. Krauss-Maffei Wegmann, producent Tygrys 2 Według źródeł firmy z Monachium nie ma obecnie żadnych czołgów podstawowych. A wojsko? Spośród 3600 czołgów podstawowych zbudowanych od 1979 roku, miał znaczną część we własnym portfolio. W tej chwili powinno to być nieco ponad 300. Pytanie brzmi: czy naprawdę można dostarczać większe jednostki bez uszczerbku dla zdolności operacyjnej? A gdzie tu będzie granica, ile maksymalnie powinna wynosić?

Polska, Finlandia i Hiszpania – ale także kraje takie jak Grecja i Turcja od lat kupują od Krauss-Maffei Wegmann i kupiły setki czołgów podstawowych w ramach strajku eksportowego. Tygrys 2 Wierny. Ale kto w końcu zrezygnuje z numeru?

W budowę czołgu bojowego zaangażowanych jest około 1000 dostawców

Fakt, że nowe czołgi powstają szybko, jest bardzo trudny. „I tak nie mamy jeszcze popytu”, mówi branża. Przede wszystkim potrzebujesz berlińskiej licencji produkcyjnej, a takie rzeczy wymagają czasu. A potem będzie bardzo długi łańcuch produkcji i dostaw: około jednego lamparty Znawcy szacują, że budowa wymagałaby około 1000 dostawców korporacyjnych, którzy z kolei musieli planować. Zanim więc Kraus-Maffei Wegmann zbuduje nowe czołgi bojowe, wiele trzeba zamówić – od 120-milimetrowej armaty gładkolufowej firmy Rheinmetall po skrzynię biegów firmy Renk, dostawcy z Augsburga. i wiele więcej.

Do tego dochodzi kwestia finansowania. Płacisz Ukrainie? kraje trzecie? Unia Europejska? „Nie stać nas na zapłacenie kilkuset milionów euro z góry”, mówi jeden z przedstawicieli branży. Musisz także „płacić pracownikom i naszym dostawcom”.

Wpisz działo przeciwlotnicze GepardBojowy wóz piechoty ukłucie – Na razie wszystko działa. Na ciężkim czołgu bojowym Tygrys 2 Ale przy pragnieniu Ukrainy odzyskania terytorium okupowanego przez Rosję i przedarcia się przez pozycje atakujących, czerwona linia zawsze była. W każdym razie do tego tygodnia. Jeśli tabu upadnie, będziesz potrzebować planu w ciągu kilku dni – a może godzin. „Jeszcze kilka lat temu i tak dominowała opinia: nie potrzebujemy już czegoś takiego” – mówi jeden z pracowników przemysłu obronnego. A teraz w Europie toczy się wojna, która bardzo przypomina II wojnę światową w sposobie, w jaki była prowadzona.

READ  Amerykańskie giełdy zamknęły się na minusie, a analitycy oczekują, że dane techniczne Nvidii wzrosną do końca roku
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Skoncentruj się na robotach: raport: Tesla chowa swoje plany dotyczące tanich samochodów elektrycznych
Continue Reading

Economy

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

Published

on

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.

Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.

Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.
Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.

© Stock.adobe.com

Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.

Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne

Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.

Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.

Continue Reading

Economy

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Published

on

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.

Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.

Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.

Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że ​​Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.

Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.

READ  Amerykańskie giełdy zamknęły się na minusie, a analitycy oczekują, że dane techniczne Nvidii wzrosną do końca roku
Continue Reading

Trending