Daimler Truck wydziela Mercedes-Benz i ma ambitne cele związane z ciężarówkami napędzanymi wodorem. Producent pojazdów użytkowych eliminuje miejsca pracy dla skrzyni biegów mobilności — a powód jest zaskakujący.
Daimler Truck działa jako niezależna spółka akcyjna i opiera się na akumulatorach i silnikach wodorowych.
Zdjęcie: Daimler
Ciężarówki i autobusy zyskują coraz większe zainteresowanie: Daimler Truck promuje również strategię elektroniczną Pojazdy napędzane wodorem. Ale biznes w Europie mógłby działać lepiej. W ciągu najbliższych 10 lat producent planuje zmniejszyć liczbę miejsc pracy.
Przejście na silniki elektryczne jest dużym wyzwaniem dla Daimler Truck, a zmiana ta będzie oznaczać utratę wielu miejsc pracy.
„W naszych zakładach, gdzie produkowane są skrzynie biegów, silniki i osie, od 30 do 40 procent miejsc pracy można wyeliminować”, mówi Martin Dohm, prezes Daimler Truck.
Miejsca pracy mają zostać zlikwidowane w ciągu najbliższych 10 lat. Firma twierdzi, że zbudowanie samochodu elektrycznego wymaga mniej pracy. Ponadto Daimler– Konsolidacja w dwie niezależne spółki akcyjne. Daimler Truck jest reprezentowany w 35 głównych lokalizacjach na całym świecie. Dla producenta ciężarówek i autobusów pracuje około 100 000 pracowników.
Mercedes-Benz i Daimler Truck idą własnymi drogami
Mercedes-Benz i Daimler Truck Divide – Wyzwania dla samochodów osobowych i dostawczych, a także dużych pojazdów użytkowych, takich jak ciężarówki, są bardzo różne. W ten sposób oba działy mogą lepiej skoncentrować się na potrzebach klientów, mówi Daum. Daimler Truck osiąga roczny obrót w wysokości 40 miliardów euro i jest jednym ze światowych liderów w branży samochodów ciężarowych i autobusów. Według Dauma, firma od lat generuje zysk operacyjny w wysokości 2 miliardów euro i jest „bardzo solidna i bardzo dobrze finansowana”. Jednak konkurencja powoduje problemy, na których będzie lepiej finansowo. Przede wszystkim biznes w Europie musi się poprawić.
Szef ciężarówek Daimlera nie widzi pełnego końca silnika spalinowego. W niszach z pewnością będzie żył jeszcze długo. W Europie ostatnia ciężarówka z silnikiem Diesla zostanie zbudowana po nim w latach 2030-2040. Daum nie uważa, że bardziej konkretna data ukończenia jest odpowiednia. Na przykład w pojazdach budowlanych lub zamiatarkach ulicznych często nie ma miejsca na duży akumulator. Zgodnie z tym modelem silniki spalinowe mogą mieć przyszłość jako pojazdy specjalne.
Aby zredukować szkodliwe dla klimatu emisje CO2, Daimler Truck znacznie zmniejsza udział konwencjonalnych silników spalinowych.
„W 2030 roku chcemy sprzedawać w Europie więcej ciężarówek elektrycznych niż nieelektrycznych” – powiedziała członek zarządu Karen Radstrom.
Przejście powinno się udać w przypadku pojazdów użytkowych zasilanych bateriami, energią elektryczną i wodorem. „Wciąż jest wiele do zrobienia” – powiedział Radstrom. Infrastruktura jest ważnym czynnikiem, podobnie jak „wiarygodne warunki ramowe”.
Daimler dostrzega potencjał w ogniwach paliwowych
W przypadku napędów alternatywnych Daimler Truck opiera się nie tylko na systemach akumulatorowych, ale także na pojazdach elektrycznych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Kierownik firmy jako przyczynę podaje brak infrastruktury sklepowej. Infrastruktura ładowania samochodów ciężarowych musi być silniejsza niż stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Wykonanie techniczne na stacjach obsługi autostrad – jak to jest dzisiaj – jest trudne do wyobrażenia.
Dlatego preferujemy wodorowe ogniwa paliwowe. Ale to z kolei musi być przyjazne dla środowiska, to znaczy musi być produkowane z odnawialnej energii elektrycznej.
W drugiej połowie dekady samochody ciężarowe Daimler Truck na ogniwa paliwowe będą produkowane w większej liczbie. W tym celu Daimler współpracuje z firmą Shell. Infrastruktura zbiorników musi być opracowywana wspólnie. Ważne są dalekie odległości.
Firma postrzega zelektryfikowaną ciężarówkę jako najważniejszy produkt przyszłości.
Zdjęcie: Daimler Truck AG
W przypadku ogniw paliwowych trzy czwarte obecnie wykorzystywanej energii jest tracone w wyniku konwersji. I według Doma „nie o to chodzi”. Zielona energia musi być magazynowana, a także importowana z zagranicy. Na przykład w Australii prowadzone są wstępne projekty badawcze. Po węglowodorach wodór jest zdecydowanie najlepszym medium magazynującym.
Mike Schmidt, kierownik ds. analizy systemowej w Centrum Badań nad Słoneczną i Wodorem w Badenii-Wirtembergii (ZSW), opowiada w podcaście „Technik auf Ohr” o tym, jak zielony wodór z Australii dotarł do Niemiec. Ona sama była na wycieczce badawczej w Australii.
Co to jest układ napędowy z ogniwami paliwowymi?
W tym układzie napędowym pojazd z ogniwami paliwowymi wykorzystuje wodór. Para wodna wytwarzana jest jako spaliny. Ogniwo paliwowe jest instalowane w pojazdach napędzanych wodorem, aby zapewnić jazdę. Ich „paliwem” jest gazowy wodór. Reaguje z tlenem w procesie chemicznym. Energia zmagazynowana w wodorze jest uwalniana w postaci elektryczności, która z kolei napędza silnik elektryczny.
Daimler Truck: Kryzys z powodu wąskich gardeł w dostawach komponentów półprzewodnikowych
Ambitne plany Daimler Truck są przyćmione przez wąskie gardła w dostawach krytycznych komponentów półprzewodnikowych. Wpływ na produkcję ma Niemcy i Stany Zjednoczone. Stan zamówienia jest bardzo dobry, ale brakuje ważnych elementów. Dlatego Daimler masowo produkował ciężarówki na palach. „Nagłe pogorszenie sytuacji podażowej w miesiącach letnich może mieć znaczący wpływ na sprzedaż w trzecim kwartale” – powiedział dyrektor generalny Martin Daum.
Do 2030 r. Daimler Truck może osiągnąć „40, 50 lub 60 procent” udziału baterii neutralnych pod względem emisji CO2 lub ciężarówek z wodorowymi ogniwami paliwowymi w swojej sprzedaży w UE. Kilka lat pokaże, jaki będzie efekt końcowy.
Aby osiągnąć cele w zakresie neutralności klimatycznej, grupa opiera się na dwóch technologiach: do określonych klas wagowych ciężarówki elektryczne z napędem akumulatorowym zastępują silniki wysokoprężne. W transporcie dalekobieżnym producent widzi wodór jako odpowiedź. Przede wszystkim będzie jeździł z nim główną ciężarówką Actrosa.
„Aby to osiągnąć, nie ma jednego idealnego rozwiązania ani żadnego magicznego rozwiązania. W świetle wielu różnych zastosowań dla naszych klientów postępujemy zgodnie z podwójną strategią – opracowujemy wózki zasilane bateriami, które są zarówno elektryczne, jak i wodorowe „, mówi Radstrom.
E-Actros jest już testowany przez klientów, a seryjna produkcja rozpocznie się w październiku 2021 r. Można zainstalować do czterech modułów akumulatorowych 105 kWh. Zasięg E-Actrosa powinien wynosić maksymalnie 400 kilometrów. Model „LongHaul”, klasyczny ciągnik dalekobieżny, ma zasięg 500 km. Ta ciężarówka ma zostać uruchomiona w 2024 roku.
Aby zaoszczędzić pieniądze, producenci żywności uciekają się do drastycznych środków, takich jak zmiana składników. Na liście znajdują się produkty dotknięte „oszczędnością inflacyjną”.
WAŻNE – Twój ulubiony gotowy produkt z supermarket Nagle smakuje inaczej? Być może natknąłeś się na oszustwo związane z fabryką żywności. Aby zaoszczędzić drogie składniki w gotowych produktach, niektórzy producenci zmieniają recepturę. Do pogorszenia jakości może także prowadzić tzw. „oszczędność inflacyjna”. Jakość niektórych produktów na półkach supermarketów faktycznie spadła, On pisze spieszyć się.
Produkty te zostały dotknięte „skąpą inflacją”.
Co więc dokładnie oznacza termin „oszczędność inflacyjna”? Słowo to składa się z angielskiego słowa „skąpić” (oszczędzać) i puchnąć. Według raportów termin ten opisuje taktykę stosowaną przez producentów żywności, polegającą na oszczędzaniu cennych składników, a jednocześnie oferowaniu produktu po tej samej cenie. Centrum Konsumenckie w Hamburgu. W miarę zachowywania niektórych składników pogarsza się także jakość produktów.
the Centrum Konsumenckie w Hamburgu Wskazuje na niedawne przypadki „inflacji”. Na produkty te wpływa m.in.:
Gut & Günstig Cream Steak (Edeka): Ten produkt zawiera mniej wieprzowiny niż wcześniej. Odsetek ten spadł z 32 do 24 proc. Brakujące mięso jest pokryte większą ilością grzybów i śmietany i jest tańsze.
Serbska zupa fasolowa firmy Erasco: W gotowej zupie producenta Erasco udział rozdrobnionych pomidorów zmniejszono o sześć procent. Producent unika także boczku.
Gulasz z kurczaka z makaronem Sonnen Bassermann: Konsumenci znajdują w zupie mniej makaronu niż w przeszłości. Zamiast 35% makaronu w pudełku jest teraz tylko 26%. Guma guar została niedawno dodana do listy składników jako środek zagęszczający.
Producenci tacy jak Granini, Rügenwalder Mühle i Iglo również wprowadzali w przeszłości zmiany komponentów. Informacje na opakowaniu typu „nowa formuła” lub „ulepszona formuła” mogą być głośne Centrum Konsumenckie w Hamburgu Wskazuje potencjał „inflacji”.
Na prośbę Centrum Konsumenckie w Hamburgu Producenci żywności zazwyczaj opierają swoje zmiany receptur na życzeniach swoich klientów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego oświadcza, że są to wymówki. Na przykład jeden z producentów żywności stwierdził: „Dzięki tej modyfikacji odpowiadamy na zapotrzebowanie konsumentów na mniej intensywny smak czekolady…”.
Oprócz „deflacji” przedsiębiorstwa starają się osiągnąć wyższe zyski także poprzez tzw. „deflację”. W ten sposób zmniejsza się ilość produktów, a cena pozostaje taka sama.
Frankfurt nad Odrą (dpa) – Premier Brandenburgii Dietmar Woidke chce współpracować z Polską, aby zmniejszyć ryzyko korków we Frankfurcie nad Odrą w świetle wprowadzonych kontroli granicznych przeciwko nielegalnej migracji. „Chcielibyśmy oczywiście, aby kontrole graniczne nie utrudniały w miarę możliwości normalnego ruchu. Ze stroną polską toczy się szereg rozmów w tej sprawie i myślę, że teraz z nowym polskim rządem jest to łatwiejsze do osiągnięcia niż miało to miejsce pół roku temu. temu” – Woidke powiedział gazecie Märkische Oderzeitung (wtorek). Rządy Niemiec i Polski muszą połączyć siły, aby znaleźć wspólne rozwiązania. „Niestety, od prawie ośmiu lat nie było żadnych konsultacji rządowych. Myślę, że to bardzo dobry znak i cieszę się, że w końcu ogłoszono, że zostanie on ogłoszony na ten rok. „Dlatego istnieje wielka nadzieja na znalezienie lepszych rozwiązań”.
Ze względu na kontrole graniczne na moście miejskim we Frankfurcie nad Odrą i na autostradzie A12 często tworzą się długie korki. Od miesięcy słyszymy skargi od pasażerów, zwłaszcza z branży logistycznej.
W wywiadzie dla gazety „Märkische Oderzeitung” premier Fedke podkreślił znaczenie Europejskiego Uniwersytetu Viadrina we Frankfurcie nad Odrą w świetle prowadzonych tam studiów ukraińskich. „Po niedzielnych przemówieniach, które często słyszeliśmy na temat przystąpienia do UE i innych tematów, musimy teraz podjąć praktyczne kroki, a konkretnie: w jaki sposób Ukraina może teraz zbliżyć się do Europy Zachodniej? I to jest proces, w którym Viadryna – która ma z najwyższym Doświadczenia ukraińskie w Niemczech – główna rola.
Obecnie trwa wycofywanie kiełbas Aldi Nord. Klienci, którzy je spożywają, mogą spodziewać się nieprzyjemnych objawów.
Dortmund – Za kilka dni nastąpi kolejne wycofanie z Aldi. Tym razem szczególnie miłośnicy mięsa powinni zwrócić uwagę na rodzaj kiełbasy, którą jedzą, czyli w tym przypadku: lepiej jej nie jeść.
Przypomnienie od Aldi: Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek
Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG Zaproszenie do artykułu”Dobre trzy dębowe kiełbaski wieprzowe Harz„Zaczęło się Data przydatności do spożycia (BBD) 3 maja 2024 r Bierzemy. Odbywa się to ze względów zapobiegawczych w zakresie ochrony konsumentów. Ostrzeżenie opublikowano 24 kwietnia.
Podczas badania wewnętrznego w próbce wykryto salmonellę, która może powodować choroby przewodu pokarmowego i objawy grypopodobne. Konsumenci proszeni są o nie spożywanie wycofywanego produktu.
Co to jest salmonella?
Salmonella to bakteria, która często powoduje zakażenia przenoszone przez żywność, zwłaszcza poprzez spożycie skażonego mięsa, jaj lub produktów mlecznych. Zakażenie Salmonellą, znane również jako salmonelloza, zwykle objawia się takimi objawami, jak biegunka, skurcze brzucha i gorączka, które zwykle pojawiają się w ciągu 12 do 72 godzin od spożycia skażonej żywności.
Chociaż większość zarażonych osób wraca do zdrowia w ciągu kilku dni bez specjalnego leczenia, infekcja salmonellą może być poważniejsza u niemowląt, osób starszych i osób z osłabionym układem odpornościowym. Aby zapobiec salmonellozie, ważne jest przestrzeganie dobrych praktyk higienicznych podczas przygotowywania i podgrzewania żywności.
Przypomnij Aldi: Nie jedz kiełbasek przecenionych w niektórych obszarach
Wycofana kiełbasa była dostępna w oddziałach Aldi Nord w regionach Datlen, Laert-Severhausen, Hahn. Mundena, Salzgittera i Wehrla Sprzedany. Zarówno Gmyrek, jak i Aldi Nord natychmiast zareagowały i wycofały kiełbaski ze sprzedaży.
Klienci, którzy zakupili kiełbaski wieprzowe, mogą je zwrócić w dowolnym oddziale Aldi Nord bez okazywania paragonu. Cena zakupu zostanie zwrócona.
Przypomnijmy z Aldi: Producent kiełbasy dostarcza więcej informacji
Bieżące wycofanie dotyczy wyłącznie produktów z określoną datą przydatności do spożycia. Nie ma to wpływu na inne produkty producenta lub inne produkty marki „Gut Drei Eichen”.
Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. przeprasza. KG zapewnia konsumentom ulgę w niedogodnościach i wsparcie w przypadku jakichkolwiek pytań za pośrednictwem adresu e-mail [email protected].