Connect with us

Economy

Tesla Model Y: Wyboisty start Elona Muska

Published

on

W lipcu 2021 r., zgodnie z pierwotnym planem, pierwsze egzemplarze Tesli Model Y mają wyjechać z nowej fabryki w Grünheide pod Berlinem. Ale Kalifornijczycy rozszerzyli plany konstrukcyjne o produkcję baterii, a nowe procedury zatwierdzania skróciły harmonogram. Jednak całkowicie elektryczny Model Y jest teraz dostępny publicznie po raz pierwszy w Niemcy przyjść. Na przykład w sklepie Tesli w „Mall of Berlin” niedaleko Potsdamer Platz Model Y zostanie zaprezentowany w czwartek po południu.

Model został po raz pierwszy pokazany na świecie w marcu 2019 roku. Rok później rozpoczęła się sprzedaż w Ameryka północnaSamochód od jakiegoś czasu stoi w środku Europa do zamówienia. Ale ci, którzy go zamówili, wiedzą tylko o samochodzie. Teraz tylko pierwsze egzemplarze w serwisie. Ani samochody testowe w europejskich sklepach Tesli, ani samochody dostarczone do pierwszych europejskich klientów nie pochodzą z Grünheide. To samochody wyprodukowane w Chinach.

Jest to więc tylko łagodny i uroczy początek modelu Y w Europie. Dla Tesli oznacza to „koszmar logistyczny” – tak analityk portalu internetowego „Teslamag” opisał wysyłkę typu Tesla 3 i Y, przeznaczoną do Europy, na pół świata. Tesla obecnie produkuje pojazdy elektryczne w swojej siedzibie w Fremont w Kalifornii. Od początku 2020 r. w dużej mierze identyczne modele 3 i Y dostępne są również w Szanghaj Wkrótce pojawią się zakłady Giga w Austin w Teksasie i Grunheide.

Pod koniec lipca do belgijskiego Zeebrugge przybył pierwszy statek do transportu samochodów z Chin z próbkami Typu Y dla Europy. Dwóch innych przewoźników samochodowych poszło w ich ślady w zeszłym tygodniu. Teslamag informuje, że do Europy przybyło łącznie 8210 modeli Y. Zdjęcia ciężarówek z nowymi modelami Tesli krążą również w obszarze przesyłania online, niektóre z filmami podprogowymi oznaczonymi „Not Model Y”. Gag, często nieco dziwaczny humor szefa Tesli Elona Muska Pasuje.

Ein Tesla w wyglądzie SUV-a

Oczekiwania modelu Y są wysokie. Technologia samochodu jest podobna do tej z bestsellerowej Tesli Model 3. Ale podwozie jest znacznie wyższe, co wpływa na jego przydatność do codziennego użytku. Model Y może być wyposażony w siedem siedzeń. Bagażniki pod przednią maską i duża tylna klapa zapewniają maksymalnie 2158 litrów przestrzeni. Dodatkowo, masywne podwozie sprawia, że ​​Model Y wygląda jak sportowy SUV. Jak wiadomo, ten gatunek jest obecnie sprzedawany tylko. To nie przypadek, że konkurencyjne modele elektryczne, takie jak VW ID.4 i Audi Q4 E-Tron, BMW iX czy Mercedes EQC są podobnie proporcjonalne.

READ  Eksplozja cen benzyny, ogrzewania i energii elektrycznej. Strach przed zmianami klimatycznymi.. Strach przed żółtymi kurtkami.. Polityka

Tesla już wywiera dużą presję na producentów, którzy są znani ze swoich modeli na rynek masowy. Ferdinand Dudenhofer, dyrektor Automotive Research Center at Duisburg. „To o 40 procent więcej. To uczucie”. Nowa fabryka w Grünheide wzmacnia również Teslę. „Gigafabryka to po pierwsze rodzaj pomocy rozwojowej w zakresie innowacji dla Niemiec, a po drugie silna promocja wizerunku Tesli” – mówi Dudenhöffer.

Kluczowe pytanie: jaki akumulator jest w samochodzie?

Jednak wtajemniczeni Tesli i zainteresowane strony nie są pewni, czy pierwszy europejski Model Y będzie tak dobry, jak się spodziewano. Np. kwestia baterii w modelach Y chińskiej produkcji. To może być mniej niż ten, który miał kiedyś przyjechać z Grünheide.

Do tej pory na Europę zatwierdzono dwa różne typy akumulatorów, czyli zatwierdzone technicznie, które mają pozwolić na zasięg 507 lub 542 kilometrów (zgodnie ze standardem WLTP). Podczas porównania napędów dla wypożyczalni samochodów elektrycznych Nextmove Lipsk Dodatkowe zużycie Modelu Y w porównaniu z Modelem 3 wyniosło około dziesięciu procent. Jak na SUV-a kontra sedan, to przyzwoita liczba.

Jednak Model Y może nieco wyprzedzić swoje czasy, gdy zostanie wyprodukowany w Grünheide. Bo tam, przynajmniej według wtajemniczonych Tesli, produkowane są i instalowane w pojazdach baterie z tzw. 4680 ogniwami. Ten akumulator o większej gęstości energii i szybszym ładowaniu będzie kolejnym krokiem w innowacji.

Pierwszy samochód Tesli z Niemiec w 2021 roku?

Najwyraźniej niektóre z wczesnych krajowych ptaszków Modelu Y spekulowały na temat zakupu samochodu z nowym, zaawansowanym technologicznie akumulatorem. Teraz jednak pierwsze auta, które przyjeżdżają do Europy z Chin – może ich być kilkadziesiąt tysięcy – mają w pełni rozwiniętą baterię, ale nie najnowsze. Na niektórych forach mówi się, że klienci Model Y rozważają anulowanie. Może to jednak na razie prowadzić do bezterminowego okresu oczekiwania.

Ponieważ pytanie, kiedy zacznie działać w zakładzie w Brandenburgii, pozostaje bez odpowiedzi. W październiku, jak to się czasem nazywało ostatnim? A może później? Jörg Steinbach, Minister Gospodarki Brandenburgii.SPD) ostatnio pozostał niejasny i optymistyczny w stosunku do „Handelsblatt”: „Mam nadzieję, że pierwszy samochód zjeżdżający z taśmy urodzi się w 2021 roku”.

READ  Czy Polska skorzysta na odbudowie Ukrainy?

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Published

on

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych
  1. ruhr24
  2. praca
Kierowcy wkrótce nie będą już mogli znaleźć stacji benzynowych z napędem odrzutowym. © Bond5 Obrazy/Imago; MacFoto/Imago; Wydział: RUHR24

Już niedługo wszystkie stacje benzynowe w Niemczech i Austrii staną się historią. Klienci powinni przygotować się na zmiany na dystrybutorach gazu.

Dortmund – Każdy, kto zawsze jeździ na zwykłą stację benzynową z żółto-niebieskim logo samolotu, wkrótce będzie musiał się do tego przyzwyczaić. Nie tylko dlatego, że na dystrybutorach dostępny jest nowy rodzaj paliwa, ale także dlatego, że spółka-matka Phillips 66 wyprzedaje wszystkie swoje stacje benzynowe do samolotów w Niemczech i Austrii.

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Jet obsługuje obecnie łącznie 815 stacji benzynowych w Niemczech i 154 lokalizacje w Austrii. Jednak teraz, jak podaje portal informacyjny, wygląda na to, że cała sieć oddziałów jest bliska sprzedaży”.pionier„.

Amerykańska firma „Philips 66” pisze w swoim kwartalnym raporcie o planie „monetyzowania aktywów, które nie pasują już do jej długoterminowej strategii”, takich jak ten. Sieć redakcyjna Niemcy Zacytowany. Stacje benzynowe dla statków powietrznych nie są już częścią podstawowej działalności. Mówi się również, że inwestorzy Phillips 66 domagali się większego skupienia się na działalności rafineryjnej, a mniejszego na działalności detalicznej.

Wszystkie stacje benzynowe Jet zostaną wkrótce sprzedane – kupujący musi zapłacić prawie 3 miliardy euro

Podobno sprzedaż już się rozpoczęła. Nie ma jednak konkretnego harmonogramu. Przecież najpierw trzeba znaleźć kupca na jego blisko 1000 oddziałów.

Musi zainwestować mnóstwo pieniędzy. Wartość wszystkich oddziałów szacowana jest na około 2,8 miliarda euro. Koszt stacji benzynowej w Niemczech to około 1 milion euro (więcej o jeździe i ruchu w RUHR24).

Obserwuj RUHR24 w Google News:

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości dnia? Potem następuje RUHR24 w Wiadomościach Google.

Dla klientów sprzedaż samolotów nieuchronnie wiąże się ze zmianami. Przecież Jet to jeden z sześciu operatorów stacji benzynowych z największą liczbą oddziałów w Niemczech. Na przykład Aral, Shell, Total i Esso mają więcej lokalizacji, jak pokazują statystyki Abu Dhabi Airports Company z 2021 r.

READ  Unia Europejska po Merkel: kryzysy, rozliczenia i wizje

Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będą nadal działać stacje benzynowe. Ale kiedy dystrybutory benzyny przestaną działać pod żółto-niebieską flagą, konsumenci będą wiedzieć, że sprzedaż została zakończona.

Continue Reading

Economy

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw

Published

on

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw
Praca Badanie IWH

Liczba upadłości przedsiębiorstw w kwietniu po raz trzeci z rzędu osiągnęła rekordowy poziom

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w związku z jej upadłością dotknęło to szereg stanowisk pracy

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w kwietniu w związku z upadłością liczba zwolnionych pracowników była w kwietniu „wyjątkowo wysoka”

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Andreas Arnold

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako osoby trzecie. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

IWH odnotowało w kwietniu 1367 upadłości spółek osobowych i korporacji, co oznacza wzrost o pięć procent w porównaniu z marcem i kolejny rekord. Ale koniec fali upadłości jest już widoczny.

drZ badania wynika, że ​​w kwietniu liczba upadłości przedsiębiorstw w Niemczech osiągnęła rekordowy poziom trzeci miesiąc z rzędu. Według Instytutu Badań Ekonomicznych Leibniza w Halle (IWH) we wtorek całkowita liczba upadłości spółek osobowych i spółek sięgnęła 1367. Zbadaj go Ogłaszać. To o pięć procent więcej niż poprzedni rekord ustanowiony w marcu. Liczba dotkniętych miejsc pracy jest zatem „niezwykle wysoka”, także ze względu na upadłość Galerii Karstadt Kaufhof. Widać jednak koniec fali upadłości.

Z informacji wynika, że ​​obecna wartość jest o 47 proc. wyższa niż w kwietniu 2023 r. i o 40 proc. wyższa od średniej kwietniowej z lat 2016-2019, czyli lat poprzedzających pandemię korony. Dodał: „Wysoki poziom został osiągnięty w wielu sektorach, w tym w szczególności w budownictwie, handlu i usługach, ale także w mniejszych sektorach, takich jak informacja i komunikacja”.

Według analizy IWH, w 10% największych firm, które ogłosiły upadłość w samym kwietniu, ucierpiało około 34 000 miejsc pracy. To trzykrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Od rozpoczęcia badania w 2016 r. liczba dotkniętych stanowisk pracy wzrosła dopiero w lipcu 2020 r. „Jednym z powodów dużej liczby dotkniętych miejsc pracy jest ponowne bankructwo Galerii Karstadt Kaufhof” – stwierdziła. Wiadomo już jednak, że grupa domów towarowych będzie kontynuowana przez nowych inwestorów, a zdecydowana większość miejsc pracy zostanie utrzymana.

IWH gromadzi wczesne wskaźniki, które przyspieszają proces upadłości o około dwa do trzech miesięcy. Wartości w kwietniu były na najniższym poziomie od sześciu miesięcy, powiedział Stephen Muller, szef ds. zmian strukturalnych i produktywności w IWH. „Chociaż obecnie wyjątkowo wysoka liczba bankructw wydaje się niepokojąca, pierwsze wskaźniki wyraźnie wskazują na złagodzenie sytuacji” – stwierdził Mueller. „Zakładam, że od maja liczba upadłości ponownie spadnie, ale najpóźniej od czerwca”.

Continue Reading

Economy

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Published

on

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Samochód elektryczny chińskiej firmy BYD po przybyciu do Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Chiński producent samochodów elektrycznych sprowadził w lutym tysiące pojazdów do Bremerhaven, aby podbić niemiecki rynek.

Jednak według doniesień mediów sprzedaż Volkswagena i Mercedes-Benz w kraju stoi w miejscu. W marcu nowo zarejestrowano zaledwie trzycyfrową liczbę samochodów BYD.

Gazeta Handelsblatt również doniosła o problemie z pleśnią w dostarczonych samochodach. BYD temu zaprzecza.

Były to obrazy o symbolicznej mocy: w lutym ubiegłego roku ukazał się „BYD Explorer No. 1”. Statek towarowy należący do chińskiego producenta samochodów elektrycznych BYD przywiózł do Niemiec 3000 pojazdów. Najwyraźniej był to początek podboju kraju przez Volkswagena i Mercedesa-Benza. Jednak według doniesień mediów najnowsze dane dotyczące BYD w tym kraju są alarmujące.

W marcu w Niemczech zarejestrowano nie więcej niż 160 nowych samochodów nowego giganta samochodowego. To właśnie mówię”Handelsblatt”, powołując się na dane branżowego serwisu Dataforce. Trend ten utrzymuje się w poprzednich miesiącach.

Przeczytaj także

Na wystawie samochodowej obok siebie stały trzy modele sportowego sedana Xiaomi SU7.  Na pierwszym planie turkusowy samochód, za nim biały, a za nim pomarańczowy.

Nowy samochód e-sportowy z Chin: Xiaomi SU7 podobno przewyższy BMW, VW i Teslę pod względem „chińskiej prędkości”.

W pierwszym kwartale tego roku BYD zarejestrowało w Republice Federalnej zaledwie 393 samochody. Jeśli ekstrapolować tę liczbę na cały rok, producentowi zabrakłoby znacznie do 4141 samochodów z poprzedniego roku.

Sytuacja w innych krajach wydaje się lepsza. We Francji BYD udało się prawie podwoić liczbę rejestracji z 2023 r. do prawie 1000 w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Jednak do tej pory najważniejszym rynkiem zbytu grupy w Europie pozostały Niemcy. BYD już w tym roku chce podwoić sprzedaż zagraniczną. Tylko dzięki swojej sile na chińskim rynku krajowym BYD był w stanie na krótko zastąpić Teslę jako największego na świecie producenta pojazdów elektrycznych.

Statek towarowy

Statek towarowy „BYD Explorer nr 1” w lutym ubiegłego roku stanął na terminalu samochodowym w Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Według Handelsblatta słaby popyt w Niemczech jest obecnie widoczny także w Bremerhaven, jednym z największych punktów przeładunku nowych samochodów na świecie. Rzecznik firmy logistycznej BLG potwierdził gazecie, że samochody BYD „obecnie są dłuższe” na tamtejszej stacji samochodowej. Dotyczy to również innych producentów i jest „związane z popytem rynkowym”.

READ  Podwójne wycofanie firmy Edeka: problem dotyczy innego produktu

Brzydki: według raportu problem pleśni występuje również w dostarczanych samochodach elektrycznych. Zdarza się to od czasu do czasu podczas długiego transportu zagranicznego i nie mówi zbyt wiele o jakości samochodu – twierdzi gazeta „Handelsblatt”.

Przeczytaj także

Fabryka Tesli w Grünheide.

„Słaby rynek sprzedaży samochodów elektrycznych”: Tesla chce zwolnić 400 pracowników w Gruenheide

Mówi się jednak, że problem dotyczy kilku pojazdów w BYD, co wpływa na dostawy. Mówi się o dłuższym czasie oczekiwania dla trzycyfrowej liczby niemieckich klientów. Firma BYD potwierdziła gazecie, że w zeszłym roku napotkała „rozproszone” problemy związane z epidemiami pleśni. Jednak według producenta samochodów nie miało to wpływu na pojazdy w Bremerhaven.

Fu

Continue Reading

Trending