Connect with us

Economy

Ubezpieczyciel VIG w pierwszej połowie roku wraz ze wzrostem szkód sztormowych – gospodarka –

Published

on


Towarzystwo ubezpieczeniowe VIG z większymi zyskami w pierwszej połowie roku
© APA / OBRAZ TEMATYCZNY

Vienna Insurance Group (VIG) odnotowała znacznie więcej szkód spowodowanych przez burze w pierwszej połowie roku. Łącznie 200 mln euro było dwukrotnie wyższe w grupie niż w tym samym okresie poprzedniego roku, powiedziała APA Elisabeth Stadler, prezes VIG. Po odliczeniu reasekuracji około połowa z nich zakochała się w VIG. W pierwszym półroczu VIG wypracował znacznie większe zyski i wyższy przychód ze składki, poinformowała dziś grupa ubezpieczeniowa.

Klęski żywiołowe nie są ubezpieczone we wszystkich przypadkach, ale według Stadlera należy stworzyć warunki ramowe poprzez politykę. Branża ubezpieczeniowa już wiele lat temu przedstawiła propozycje obowiązkowego ubezpieczenia, na przykład poprzez dokowanie z ubezpieczeniem od ognia. Stadler podkreślił, że dla klientów ochrona przed klęskami żywiołowymi powinna być przystępna i przystępna cenowo. Ważne jest również podjęcie środków zapobiegawczych i zapobiegawczych.

Zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi wzrosło w czasie pandemii Corona, a także nastąpiła niewielka tendencja wzrostowa liczby transakcji. Świadczenia z prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego spadły w pierwszej fazie pandemii, na przykład operacje zostały przełożone. Teraz następuje proces nadrabiania zaległości i powrót do normalności. VIG zwiększył dochód ze składek w ubezpieczeniach zdrowotnych o 3,3% do 368 mln euro w pierwszej połowie roku.

W ubezpieczeniach na życie nastąpił wzrost o 1,9 proc. do 1,36 mld euro w stosunku do składki regularnej, podczas gdy składki indywidualne spadły o 6,7 proc. do 446 mln euro, zgodnie ze strategią. W świetle niższych stóp procentowych Stadler dostrzega trend w kierunku ubezpieczeń na życie opartych na jednostkach i indeksach. W grupie będą nadal oferowane klasyczne ubezpieczenia na życie.

Stadler nadal dostrzega największy potencjał wzrostu dla VIG w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). Oczekuje największego wzrostu w najbliższych latach w Polsce. Tematem przewodnim działów w okolicy są ubezpieczenia majątkowe, ale zainteresowanie zaczynają się też pojawiać ubezpieczenia na życie.

READ  Polskie firmy w dalszym ciągu importują rosyjskie drewno

Vienna Insurance Group w swojej nowej strategii zamierza zająć co najmniej 3 pozycję na podstawowym rynku 20 krajów Europy Środkowo-Wschodniej z wyjątkiem Słowenii. Nie znajdują się jeszcze w pierwszej trójce w Polsce, na Węgrzech, w Chorwacji, Serbii, Bośni i Czarnogórze. Według Stadlera na większych rynkach, takich jak Polska i Węgry, osiągnięcie tego celu bez przejęć zajmie trochę więcej czasu. Jak informowaliśmy, pod koniec zeszłego tygodnia VIG otrzymał zielone światło od unijnego organu nadzoru konkurencji na planowane przejęcie portfela CEE holenderskiej grupy ubezpieczeniowej Aegon, który jest obecnie blokowany przez Węgry. Stadler postrzega to również jako pozytywny znak dla rozmów z Węgrami. VIG nadal prowadzi konstruktywne rozmowy z węgierskim Ministerstwem Finansów.

W pierwszym półroczu VIG wypracował bardzo mocny wynik pomimo globalnej pandemii, co podkreślił prezes VIG. Według Stadlera rozwój biznesu jest zbliżony do poziomu sprzed pandemii Corony. Stadler postrzega model biznesowy jako mający pozytywny wpływ na stabilny rozwój, co daje wszystkim spółkom z grupy regionalnej swobodę organizowania projektów w celu osiągnięcia sukcesu dzięki lokalnie koordynowanym ofertom i rozwiązaniom.

Zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 25 procent do 251,4 mln euro w pierwszej połowie roku i obejmuje rezerwy na Covid-19 i burze w wysokości 1 mln euro. Zysk po opodatkowaniu i udziałach niekontrolujących wzrósł o 47,5% do 186,3 mln euro, poinformowała w środę VIG. Wskaźnik mieszany – odszkodowania i koszty mierzone do przychodów – poprawił się i spadł o 0,3 pp do 95,2 proc.

Wolumen składek ubezpieczeniowych wzrósł o 3,5 procent do 5,77 mld euro. W szczególności ubezpieczenia majątkowe odnotowały silny wzrost o 5,7% do 2,9 mld euro. W ubezpieczeniach samochodowych całkowite dochody wzrosły o 7,3 proc. do 709 mln euro, a pasywa o 3,7 proc. do 810 mln euro. Generalnie składki wzrosły najbardziej w sektorach Czech, Polski, Rumunii i Węgier. Całkowite koszty roszczeń ubezpieczeniowych pomniejszone o udział reasekuratorów wyniosły 3,6 miliarda euro, co stanowi wzrost o 0,9 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

READ  Szczyt UE zobowiązuje się do konkretnych celów społecznych - Polska i Węgry blokują słowo „równość płci”

Potwierdzone prognozy całoroczne. Oprócz trwającej pandemii korony i wysokiego poziomu niepewności co do rozwoju i skutków zmiennej delta, na przebieg drugiej połowy 2021 r. mogą wpłynąć inne klęski żywiołowe. „Jednak ze względu na naszą ostrożną politykę rezerwacji jesteśmy pewni że osiągniemy Nasze cele na 2021 rok. „Potwierdzamy więc nasz pogląd na osiągnięcie wysokości składki w wysokości około 10,4 miliarda euro i zysku przed opodatkowaniem w przedziale od 450 do 500 milionów euro. Ogólny stosunek powinien wynosić około 95 procent”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Published

on

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych
  1. ruhr24
  2. praca
Kierowcy wkrótce nie będą już mogli znaleźć stacji benzynowych z napędem odrzutowym. © Bond5 Obrazy/Imago; MacFoto/Imago; Wydział: RUHR24

Już niedługo wszystkie stacje benzynowe w Niemczech i Austrii staną się historią. Klienci powinni przygotować się na zmiany na dystrybutorach gazu.

Dortmund – Każdy, kto zawsze jeździ na zwykłą stację benzynową z żółto-niebieskim logo samolotu, wkrótce będzie musiał się do tego przyzwyczaić. Nie tylko dlatego, że na dystrybutorach dostępny jest nowy rodzaj paliwa, ale także dlatego, że spółka-matka Phillips 66 wyprzedaje wszystkie swoje stacje benzynowe do samolotów w Niemczech i Austrii.

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Jet obsługuje obecnie łącznie 815 stacji benzynowych w Niemczech i 154 lokalizacje w Austrii. Jednak teraz, jak podaje portal informacyjny, wygląda na to, że cała sieć oddziałów jest bliska sprzedaży”.pionier„.

Amerykańska firma „Philips 66” pisze w swoim kwartalnym raporcie o planie „monetyzowania aktywów, które nie pasują już do jej długoterminowej strategii”, takich jak ten. Sieć redakcyjna Niemcy Zacytowany. Stacje benzynowe dla statków powietrznych nie są już częścią podstawowej działalności. Mówi się również, że inwestorzy Phillips 66 domagali się większego skupienia się na działalności rafineryjnej, a mniejszego na działalności detalicznej.

Wszystkie stacje benzynowe Jet zostaną wkrótce sprzedane – kupujący musi zapłacić prawie 3 miliardy euro

Podobno sprzedaż już się rozpoczęła. Nie ma jednak konkretnego harmonogramu. Przecież najpierw trzeba znaleźć kupca na jego blisko 1000 oddziałów.

Musi zainwestować mnóstwo pieniędzy. Wartość wszystkich oddziałów szacowana jest na około 2,8 miliarda euro. Koszt stacji benzynowej w Niemczech to około 1 milion euro (więcej o jeździe i ruchu w RUHR24).

Obserwuj RUHR24 w Google News:

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości dnia? Potem następuje RUHR24 w Wiadomościach Google.

Dla klientów sprzedaż samolotów nieuchronnie wiąże się ze zmianami. Przecież Jet to jeden z sześciu operatorów stacji benzynowych z największą liczbą oddziałów w Niemczech. Na przykład Aral, Shell, Total i Esso mają więcej lokalizacji, jak pokazują statystyki Abu Dhabi Airports Company z 2021 r.

READ  Polskie firmy w dalszym ciągu importują rosyjskie drewno

Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będą nadal działać stacje benzynowe. Ale kiedy dystrybutory benzyny przestaną działać pod żółto-niebieską flagą, konsumenci będą wiedzieć, że sprzedaż została zakończona.

Continue Reading

Economy

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw

Published

on

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw
Praca Badanie IWH

Liczba upadłości przedsiębiorstw w kwietniu po raz trzeci z rzędu osiągnęła rekordowy poziom

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w związku z jej upadłością dotknęło to szereg stanowisk pracy

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w kwietniu w związku z upadłością liczba zwolnionych pracowników była w kwietniu „wyjątkowo wysoka”

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Andreas Arnold

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako osoby trzecie. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

IWH odnotowało w kwietniu 1367 upadłości spółek osobowych i korporacji, co oznacza wzrost o pięć procent w porównaniu z marcem i kolejny rekord. Ale koniec fali upadłości jest już widoczny.

drZ badania wynika, że ​​w kwietniu liczba upadłości przedsiębiorstw w Niemczech osiągnęła rekordowy poziom trzeci miesiąc z rzędu. Według Instytutu Badań Ekonomicznych Leibniza w Halle (IWH) we wtorek całkowita liczba upadłości spółek osobowych i spółek sięgnęła 1367. Zbadaj go Ogłaszać. To o pięć procent więcej niż poprzedni rekord ustanowiony w marcu. Liczba dotkniętych miejsc pracy jest zatem „niezwykle wysoka”, także ze względu na upadłość Galerii Karstadt Kaufhof. Widać jednak koniec fali upadłości.

Z informacji wynika, że ​​obecna wartość jest o 47 proc. wyższa niż w kwietniu 2023 r. i o 40 proc. wyższa od średniej kwietniowej z lat 2016-2019, czyli lat poprzedzających pandemię korony. Dodał: „Wysoki poziom został osiągnięty w wielu sektorach, w tym w szczególności w budownictwie, handlu i usługach, ale także w mniejszych sektorach, takich jak informacja i komunikacja”.

Według analizy IWH, w 10% największych firm, które ogłosiły upadłość w samym kwietniu, ucierpiało około 34 000 miejsc pracy. To trzykrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Od rozpoczęcia badania w 2016 r. liczba dotkniętych stanowisk pracy wzrosła dopiero w lipcu 2020 r. „Jednym z powodów dużej liczby dotkniętych miejsc pracy jest ponowne bankructwo Galerii Karstadt Kaufhof” – stwierdziła. Wiadomo już jednak, że grupa domów towarowych będzie kontynuowana przez nowych inwestorów, a zdecydowana większość miejsc pracy zostanie utrzymana.

IWH gromadzi wczesne wskaźniki, które przyspieszają proces upadłości o około dwa do trzech miesięcy. Wartości w kwietniu były na najniższym poziomie od sześciu miesięcy, powiedział Stephen Muller, szef ds. zmian strukturalnych i produktywności w IWH. „Chociaż obecnie wyjątkowo wysoka liczba bankructw wydaje się niepokojąca, pierwsze wskaźniki wyraźnie wskazują na złagodzenie sytuacji” – stwierdził Mueller. „Zakładam, że od maja liczba upadłości ponownie spadnie, ale najpóźniej od czerwca”.

Continue Reading

Economy

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Published

on

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Samochód elektryczny chińskiej firmy BYD po przybyciu do Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Chiński producent samochodów elektrycznych sprowadził w lutym tysiące pojazdów do Bremerhaven, aby podbić niemiecki rynek.

Jednak według doniesień mediów sprzedaż Volkswagena i Mercedes-Benz w kraju stoi w miejscu. W marcu nowo zarejestrowano zaledwie trzycyfrową liczbę samochodów BYD.

Gazeta Handelsblatt również doniosła o problemie z pleśnią w dostarczonych samochodach. BYD temu zaprzecza.

Były to obrazy o symbolicznej mocy: w lutym ubiegłego roku ukazał się „BYD Explorer No. 1”. Statek towarowy należący do chińskiego producenta samochodów elektrycznych BYD przywiózł do Niemiec 3000 pojazdów. Najwyraźniej był to początek podboju kraju przez Volkswagena i Mercedesa-Benza. Jednak według doniesień mediów najnowsze dane dotyczące BYD w tym kraju są alarmujące.

W marcu w Niemczech zarejestrowano nie więcej niż 160 nowych samochodów nowego giganta samochodowego. To właśnie mówię”Handelsblatt”, powołując się na dane branżowego serwisu Dataforce. Trend ten utrzymuje się w poprzednich miesiącach.

Przeczytaj także

Na wystawie samochodowej obok siebie stały trzy modele sportowego sedana Xiaomi SU7.  Na pierwszym planie turkusowy samochód, za nim biały, a za nim pomarańczowy.

Nowy samochód e-sportowy z Chin: Xiaomi SU7 podobno przewyższy BMW, VW i Teslę pod względem „chińskiej prędkości”.

W pierwszym kwartale tego roku BYD zarejestrowało w Republice Federalnej zaledwie 393 samochody. Jeśli ekstrapolować tę liczbę na cały rok, producentowi zabrakłoby znacznie do 4141 samochodów z poprzedniego roku.

Sytuacja w innych krajach wydaje się lepsza. We Francji BYD udało się prawie podwoić liczbę rejestracji z 2023 r. do prawie 1000 w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Jednak do tej pory najważniejszym rynkiem zbytu grupy w Europie pozostały Niemcy. BYD już w tym roku chce podwoić sprzedaż zagraniczną. Tylko dzięki swojej sile na chińskim rynku krajowym BYD był w stanie na krótko zastąpić Teslę jako największego na świecie producenta pojazdów elektrycznych.

Statek towarowy

Statek towarowy „BYD Explorer nr 1” w lutym ubiegłego roku stanął na terminalu samochodowym w Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Według Handelsblatta słaby popyt w Niemczech jest obecnie widoczny także w Bremerhaven, jednym z największych punktów przeładunku nowych samochodów na świecie. Rzecznik firmy logistycznej BLG potwierdził gazecie, że samochody BYD „obecnie są dłuższe” na tamtejszej stacji samochodowej. Dotyczy to również innych producentów i jest „związane z popytem rynkowym”.

READ  Hamulce awaryjne koronawirusa mają wpływ na Aldi, Lidl & Co .: Co powinni wiedzieć klienci

Brzydki: według raportu problem pleśni występuje również w dostarczanych samochodach elektrycznych. Zdarza się to od czasu do czasu podczas długiego transportu zagranicznego i nie mówi zbyt wiele o jakości samochodu – twierdzi gazeta „Handelsblatt”.

Przeczytaj także

Fabryka Tesli w Grünheide.

„Słaby rynek sprzedaży samochodów elektrycznych”: Tesla chce zwolnić 400 pracowników w Gruenheide

Mówi się jednak, że problem dotyczy kilku pojazdów w BYD, co wpływa na dostawy. Mówi się o dłuższym czasie oczekiwania dla trzycyfrowej liczby niemieckich klientów. Firma BYD potwierdziła gazecie, że w zeszłym roku napotkała „rozproszone” problemy związane z epidemiami pleśni. Jednak według producenta samochodów nie miało to wpływu na pojazdy w Bremerhaven.

Fu

Continue Reading

Trending