Connect with us

Economy

Decyzje klimatyczne UE dotyczące silników spalinowych: Auto Pope Dudenhöffer ostrzega – „Tankowanie zaszkodzi przyszłości”

Published

on

  • doThomas Schmidtutz

    Blisko

Według Unii Europejskiej od 2035 roku w Europie będą mogły jeździć samochody, które nie emitują dwutlenku węgla. Niemieccy producenci samochodów muszą być na czele ruchu, radzi ekspert motoryzacyjny Ferdinand Dudenhofer.

MONACHIUM – Szef Duisburg Center for Automotive Research (CAR), profesor Ferdinand Dudenhofer, wezwał niemieckich producentów do szybkiego przejścia na e-mobilność. Dudenhöffer powiedział, że im szybciej branża w Niemczech zaangażuje się w wymianę napędów, tym lepsze perspektywy dla producentów. Mercur.pl *. Jednocześnie ekspert motoryzacyjny ostrzegł przed rosnącymi cenami paliw i gwałtownym spadkiem cen używanych samochodów z silnikami spalinowymi.

Profesor Dudenhöffer, zgodnie z pomysłami UE, od 2035 roku samochody nie powinny już emitować dwutlenku węgla. Wielu postrzega to jako wyrok śmierci na piecu. dobrze?

To ostatni początek nowej ery. Auta zeroemisyjne, spokojnie i czy wreszcie uda nam się je zrobić z zieloną energią elektryczną, bez szkody dla klimatu. Silnik spalinowy w samochodzie to świat z przeszłości. Wchodzimy w świat jutra i im szybciej jedziemy, tym większy potencjał w Niemczech dla nowego przemysłu samochodowego i miejsc pracy przyszłości. Ci, którzy szybko wejdą w przyszłość, staną się światowymi liderami rynku przyszłości.

Poprzez program „Fit for 55” Unia Europejska tego zabrania* Nie sam silnik spalinowy, ale mówi, że od 2035 roku samochody nie będą mogły emitować dwutlenku węgla. Można to również osiągnąć dzięki neutralnym dla klimatu e-paliwom. Porsche widzi tu przecież ogromne możliwości ratowania silnika spalinowego. Czy piec ma jeszcze przyszłość dzięki e-paliwom?

Wiele dróg prowadzi do Rzymu, ale warto wybrać najkrótszą. Oczywiście możemy wytworzyć wodór z energii wiatru poprzez elektrolizę, a następnie przekształcić wodór w metan, a następnie metan w syntetyczny olej napędowy, a następnie spalić go całkowicie w silniku spalinowym ze sprawnością 40%. Tylko: bilans energetyczny jest przerażający. Ostatecznie do pojazdu dociera 15 procent pierwotnej energii wiatru. W przypadku samochodów elektrycznych odsetek ten wynosi 80 proc. Może to mieć sens w przypadku paliwa do silników odrzutowych, ale to nonsens w przypadku samochodów, nikt nie pomyślałby o ponownym wprowadzeniu lokomotyw parowych na kolej. Lokomotywy elektryczne są ekscytujące. Dzięki akumulatorom litowo-jonowym i ogromnym postępom, które zobaczymy w ciągu następnej dekady, w pełni elektryczne pojazdy są nie do pobicia.

READ  Hamulce awaryjne: Aldi, Lidl, Rewe, Edeka - Co zmieni się w supermarketach w maju?

Jednak wielu obserwatorów obawia się tragicznych konsekwencji dla miejsc pracy. Jak źle by to było?

Widzisz, miejsca pracy są zawsze zagrożone. Teraz możesz zacząć pięć lat wcześniej lub pięć lat później. Świat idzie do samochodu elektrycznego, tak jak wtedy, gdy z rąk do rąk zmieniały się żaglowce czy parowozy. Jeśli żyjemy w ostatnich pięciu latach dłużej, tracimy przyszłość. Wtedy Chińczycy, Japończycy czy Amerykanie będą kształtować technologię i budować przemysł przyszłości. Więc pytanie brzmi, czy nie ma sensu zaczynać wcześnie, ponieważ starożytny świat i tak jest zagubiony. Unia Europejska chce wspierać proces transformacji budżetami socjalnymi. Musimy wykorzystać okazję.

Spodziewany koniec silnika spalinowego prawdopodobnie uderzy również w nabywców nowych samochodów w przyszłości, ponieważ ceny używanych samochodów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi spadają, prawda?

Im dłużej idą w przyszłość, tym stają się mniej atrakcyjne. Za 15 lat nadal możesz jeździć samochodami, ale tankowanie będzie bolało. Ci, którzy przejeżdżają tylko 5000 km rocznie, radzą sobie z tym lepiej niż osoba dojeżdżająca do pracy, która przejeżdża 20 000 km rocznie. Za kilka lat podróżni będą w coraz większym stopniu polegać na samochodach elektrycznych.

Kiedy przestać kupować silnik spalinowy, bo wartość rezydualna spadnie do zera?

W dzisiejszych czasach bardzo sensowne jest pozostawienie ryzyka związanego z używanym samochodem lub wartością rezydualną profesjonalistom. Są to firmy leasingowe i banki. A dzięki nowemu produktowi „Auto-Abo” jest mi lepiej. Wszystkie koszty – z wyłączeniem paliwa – rozliczane są w jednej miesięcznej racie. Tym samym ryzyko nie leży już na barkach konsumenta. Model był udanym modelem samochodów firmy przez 20 lat. Tam nazywa się to wypożyczalnią z pełnym zakresem usług. Zmienia się więc nie tylko dysk, ale także zachowanie użytkownika. My, konsumenci, przenosimy ryzyko. Bardzo sprytne i atrakcyjne posunięcie w wielu przypadkach pod względem stosunku ceny do wartości, co określamy w naszym comiesięcznym raporcie motoryzacyjnym.

READ  Niestety te zmagania pozostaną z nami również w 2022 roku

Co oznaczają wytyczne dotyczące cen paliw w UE?

Cena dwutlenku węgla podniesie cenę paliwa. Spirala cen powstała, ponieważ musieliśmy odejść od wysokiej emisji CO2. Oczywiście mogę wtedy zatankować paliwo syntetyczne, ale rachunek za stację paliw będzie prawdopodobnie wyższy niż za stare paliwo. Stacje benzynowe przeobrażają się. Najlepszym przykładem jest Shell. W przyszłości Shell będzie sprzedawał energię elektryczną na „stacji paliw” z szybkimi ładowarkami. Tak więc „stacja benzynowa” może pozostać, ale zmienia się forma sprzedawanej energii. Tesla* Po prostu nazywa to superładowarką.

*Mercur.de Jest częścią programu IPPEN.MEDIA.

Zdjęcie listy nagłówków: © Nicolas Blandin / dpa

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów

Published

on

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

U giganta fast foodów zawsze jest coś nowego. Ale nie zawsze chodzi o listę. W niektórych lokalizacjach McDonald’s, jeśli powiesz coś niewłaściwego, nie dostaniesz jedzenia.

Saiki – Wiele się zmieniło w przypadku „Golden M” na przestrzeni lat, i nie tylko cena. McDonald’s używa teraz ekologicznych pojemników kartonowych zamiast plastikowych, zamawianie komputerów zwykle pozwala uniknąć długich kolejek, a dzieci z lat 90. musiały przez jakiś czas zamawiać „Happy Meal”, jeśli chciały „torbę-wiadro”.

Jednak nie wszystkie innowacje są dobrze odbierane; Zdaniem jednego z klientów nowy burger wegetariański nie był potrzebny. W niektórych gałęziach sieci fast foodów dźwięk stał się tym, co tworzy muzykę. Klienci muszą używać tych samych słów przy realizacji swoich zamówień. Tu nie chodzi o „proszę”, nawet jeśli jest to zawsze właściwe.

Oddziały McDonald’s korzystają ze sztucznej inteligencji, rozumieją jedynie jasne polecenia

Luźne usta z pewnością nie są w ogóle skuteczne. Pozornie absurdalna zasada językowa McDonald’s ma szczególnie prostą historię: bez określonego sformułowania zamówienie nie może zostać zrealizowane. Ponieważ: Komputer to akceptuje i rozumie tylko jasne polecenia.

Według postu na Reddicie w barze McDonald’s testowana jest sztuczna inteligencja (AI). Pod głośnikiem znajduje się napis w języku angielskim, który informuje o tym. Aby ułatwić pracę wirtualnemu pracownikowi, klienci proszeni są o określone zachowanie.

  • Mów bardzo wyraźnie
  • Oznacz produkty według ich dokładnych nazw na liście
  • Odpowiadaj na pytania licznika od AI przed dodaniem kolejnych produktów
  • Zakończ słowami „To wszystko”.

Jeśli nie ufasz technologii, nie będziesz musiał wracać do domu głodny. Jeśli chcesz, możesz zostać obsłużony także przez pracownika z krwi i kości. Służy do tego polecenie: „Członek zespołu”.

Sztuczna inteligencja McDonald’s ma na celu poprawę obsługi klienta i została przetestowana tysiące razy na całym świecie

Nie wiadomo, który to oddział. Ale może to być w USA. McDonald’s ogłosił w notatce prasowej, że od 2024 roku planuje testować sztuczną inteligencję w tysiącach lokalizacji na całym świecie. Firma współpracuje w tym celu z Google. Technologia ta ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych. „Ułatwi to prowadzenie restauracji, ale co ważniejsze, poprawi komfort naszych klientów i pracowników” – powiedział Brian Rice, wiceprezes McDonald’s.

READ  Nowa nazwa, nowa koncepcja: niemiecki gigant supermarketów chce się zmienić
W oddziale McDonald’s klienci muszą uzupełnić zamówienie wyraźnymi słowami, aby otrzymać jedzenie. (Awatar) © Christoph Schmidt/DPA

Jednak nie wszyscy wydają się tak optymistyczni, jeśli chodzi o nowe podejścia. Nie oznacza to, że sztuczna inteligencja jest często wykorzystywana w nikczemnych oszustwach. Portal z wiadomościami technologicznymi krawędź Obawia się, że w dłuższej perspektywie może to kosztować wielu pracowników utratę pracy. Nawet jeśli według szyldu na zdjęciu Reddit oddział McDonald’s w dalszym ciągu poszukuje pracowników. W Wielkiej Brytanii najważniejsza była siła robocza Jednym zamachem odwrócił się od firmy ma.

Cyberprzyszłość „Zamówiona na życzenie”: klienci kpią z innowacji AI McDonald’s

Ogłoszenie o pracę stało się również obiektem urazy wśród użytkowników Reddita. „Uważam, że sformułowanie «zatrudniamy» jest bardzo ironiczne” – napisała jedna z osób. Inni klienci również sceptycznie lub cynicznie reagują na innowacje AI. „Zabawne, jak ten samochód wygląda tak zaniedbany. Można by pomyśleć, że sztuczna inteligencja będzie prezentowana w postaci błyszczących robotów, a nie żałosnego znaku PowerPointa”. Inny sucho odpowiedział: „Żyjemy w cyberpunkowej dystopii, o którą prosił Wish”.

Niektórym użytkownikom przypomina się scena z hollywoodzkiej komedii „Stary, gdzie jest mój samochód” (2000). W tej scenie próba złożenia zamówienia w azjatyckiej restauracji na wynos doprowadza głównego bohatera do szału. Sprzedawca przy biurku na wszystko, co mówi, odpowiada: „A potem?” Nigdy nie mógł zobaczyć swojego jedzenia, bo ona po prostu nie pozwoliła mu dokończyć zamówienia. Jest więc możliwe, że sztuczna inteligencja McDonald’s uzyskała dane szkoleniowe z filmu i dlatego wyraźnie zażądała zakończenia współpracy. (Raku)

Continue Reading

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Hamulce awaryjne: Aldi, Lidl, Rewe, Edeka - Co zmieni się w supermarketach w maju?

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Tupperware grozi bankructwem: niespełnienie obietnicy gwarancyjnej?
Continue Reading

Trending