Connect with us

Economy

Hoyerswerda: Paliwa alternatywne są dobre dla klimatu

Published

on

Boksburg. Od połowy przyszłego roku osady ściekowe będą suszone w temperaturze 200°C na terenie elektrowni Boxberg. Veolia Deutschland GmbH inwestuje w tej dziedzinie dziesięć milionów euro. Chociaż we wtorek rano nie było tak gorąco, jak w suszarce, goście nadal bardzo się pocili podczas wilgotnej pogody. Zwłaszcza tych, którzy złamali symboliczną ceremonię wmurowania kamienia węgielnego. Wśród nich jest burmistrz Boxberg Achim Junker (CDU). Postrzega projekt jako „pierwszy konkretny konkretny środek pomyślnego rozwoju strukturalnego”.

Ścisły proces zatwierdzania

Nowa instalacja odwadniania osadów ściekowych o długości 60 metrów, szerokości 15 metrów i wysokości ośmiu metrów zacznie działać za około rok. Jej piasta, 20-metrowa suszarka taśmowa, będzie pracować w zamkniętym skarbcu. „Oznacza to, że nic nie czujemy” – potwierdził Laurent Hequet, dyrektor generalny Veolia Deutschland GmbH. Kwestia ta została dokładnie zbadana przez Radę Kontroli Niskiej Immunologii w Görlitz. Mokry szlam jest równomiernie rozprowadzany na drobne nitki poprzez prasowanie i suszenie dwóch taśm suszących ze stali nierdzewnej. Woda w osadzie odparowuje, a wilgotne powietrze suszące jest zawracane przez system kondensacji. Granulki wycięte z nici gromadzone są w silosie o wysokości około 25 metrów.

Rocznie w zakładzie poddawanych będzie recyklingowi do 50 000 ton osadów ściekowych. Dzieje się to za pomocą ciepła odpadowego wytwarzanego w elektrowni Boxberg należącej do Lausitz Energie Kraftwerk AG (Leag). Większość osadów ściekowych dostarczana jest z lokalnych oczyszczalni ścieków. Dr potwierdził. Matthias Staub, dyrektor ds. rozwoju komunalnego w Veolia Wasser Deutschland GmbH. Od pięciu do ośmiu ciężarówek dziennie będzie transportować osady ściekowe do terminalu drogą B 156.

Veolia od 30 lat jest zaufanym partnerem w świadczeniu usług publicznych w wielu niemieckich miastach i gminach, eksploatuje 120 oczyszczalni ścieków w całych Niemczech i unieszkodliwia około 500 000 ton osadów ściekowych powstających podczas oczyszczania ścieków na oczyszczalniach ścieków komunalnych – głównie w Saksonia i Łużyce. W przyszłości warunki nowych ram prawnych ograniczą rozprzestrzenianie się osadów ściekowych na polach. Tym samym jego recykling jest „jednym z najważniejszych komunalnych problemów przyszłości” w całych Niemczech, jak podkreślił szef Veolia Germany.

READ  Członek zarządu Volkswagena, Thomas Olbrich, chce sprzedać milionową willę w Wolfsburgu

Jak usłyszał we wtorek, Veolia i Liege zawsze były „dobrze wyszkolonym zespołem”. Osady ściekowe są spalane w elektrowni Boxberg od prawie 20 lat.

„Wykorzystując ciepło odpadowe z elektrowni, możemy odwadniać osady ściekowe w sposób oszczędzający zasoby. Oznacza to, że cenna energia nie jest tracona. jest używany”, mówi Laurent Heckett. W ten sposób Veolia i Leag wspólnie przyczynią się do zamknięcia torów w sposób racjonalny ekologicznie. Około 4,5 miliona kWh energii i około 1000 ton dwutlenku węgla można zaoszczędzić rocznie dzięki wykorzystaniu ciepła odpadowego. To nie jedyny powód, dla którego projekt jest postrzegany jako „zrównoważony projekt dla regionu Łużyce i ważny wkład w ochronę klimatu w Wolnym Kraju Saksonii”. Ze względu na wcześniejsze suszenie osadu ściekowego jego wartość opałowa jest większa niż surowego węgla brunatnego. Około 90 procent pelet jest wykorzystywane jako przyjazne dla środowiska paliwo alternatywne w elektrowni Boxberg do wytwarzania energii elektrycznej. Reszta trafia do cementowni, które wymagają dużej energii. Przyczynia się to również do ochrony zasobów, obniża koszty transportu, a tym samym emisję dwutlenku węgla.

Veolia planuje do czterech miejsc pracy przy obsłudze instalacji odwadniania osadów ściekowych w Boxbergu. Planuje się, że po zatrzymaniu dwóch ostatnich bloków elektrowni w 2038 r. ciepło do suszenia osadów ściekowych będzie pozyskiwane z odnawialnych źródeł energii.

Odpowiedni i przyjazny dla środowiska recykling termiczny paliw alternatywnych i osadów ściekowych odbywa się we wszystkich elektrowniach Leag w Saksonii i Brandenburgii. „W dużym stopniu odciąża to gminy i przedsiębiorstwa, podobnie jak klimat, ponieważ ilość zużywanego węgla można zmniejszyć przy wytwarzaniu energii elektrycznej i ciepła” – wyjaśnił Hubertus Altmann, członek Rady Dyrektorów Ligi.

Powiedział podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego, że nowy rozdział został otwarty we współpracy z Veolią. „Nie jesteśmy organem wydającym licencje, ale jesteśmy dobrymi sąsiadami i chcemy to udowodnić” – powiedziała Rada Ligi.

READ  Niesky: Firma: Corona ma wpływ

Inwestorzy są już dawno spóźnieni

Recykling termiczny odpadów to nie tylko ważny wkład w ochronę klimatu, ale także w transformację firmy. Jest to jeden z nowych obszarów biznesowych otwieranych przez stowarzyszenie. Na przykład prowadzą również rozmowy z gminą Boxberg w sprawie inwestycji w odnawialne źródła energii. „Mamy przestrzeń i wiedzę”, mówi Altman. Odwadnianie osadów ściekowych i rozszerzona współspalanie w Boxberg, a także zakład odzysku ciepła w Jänschwalde, zaplanowane wspólnie z Veolią i uruchomione w 2024 roku, to inwestycje na przyszłość. „Pomoże to zapewnić ciągłą utylizację i bezpieczeństwo dostaw” – powiedział.

Na początku 2019 r. rada miasta Boxberg zdecydowała, że ​​wycofywanie węgla „potrzebuje konkretnych czynników napędzających lokalną gospodarkę, która jest prawie całkowicie zależna od węgla”, jak wyjaśnił burmistrz Achim Juncker. Roczna siła ekonomiczna trzech milionów euro z turystyki nie może nawet zrównoważyć 400 milionów euro z przemysłu energetycznego.

Mieszkańcy 18 dzielnic liczącej 4500 mieszkańców gminy będą bacznie obserwować, jak powstają nowe elektrownie jądrowe lub na węgiel brunatny w bezpośrednim sąsiedztwie Polski lub Czech oraz jak specjalne strefy ekonomiczne tworzą idealny klimat dla miliardowych inwestycji. Ceremonia wmurowania kamienia węgielnego pod nowy budynek Veolia firmy Boxberg jest, kontynuuje Junker, „pierwszą iskrą dla innych długo oczekiwanych inwestorów”. To jeden z powodów, powiedział, że Boxbergerowie są „zasadniczo pozytywnie nastawieni do projektu”. Świadczy o tym udział społeczeństwa w procesie zatwierdzania.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów

Published

on

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

U giganta fast foodów zawsze jest coś nowego. Ale nie zawsze chodzi o listę. W niektórych lokalizacjach McDonald’s, jeśli powiesz coś niewłaściwego, nie dostaniesz jedzenia.

Saiki – Wiele się zmieniło w przypadku „Golden M” na przestrzeni lat, i nie tylko cena. McDonald’s używa teraz ekologicznych pojemników kartonowych zamiast plastikowych, zamawianie komputerów zwykle pozwala uniknąć długich kolejek, a dzieci z lat 90. musiały przez jakiś czas zamawiać „Happy Meal”, jeśli chciały „torbę-wiadro”.

Jednak nie wszystkie innowacje są dobrze odbierane; Zdaniem jednego z klientów nowy burger wegetariański nie był potrzebny. W niektórych gałęziach sieci fast foodów dźwięk stał się tym, co tworzy muzykę. Klienci muszą używać tych samych słów przy realizacji swoich zamówień. Tu nie chodzi o „proszę”, nawet jeśli jest to zawsze właściwe.

Oddziały McDonald’s korzystają ze sztucznej inteligencji, rozumieją jedynie jasne polecenia

Luźne usta z pewnością nie są w ogóle skuteczne. Pozornie absurdalna zasada językowa McDonald’s ma szczególnie prostą historię: bez określonego sformułowania zamówienie nie może zostać zrealizowane. Ponieważ: Komputer to akceptuje i rozumie tylko jasne polecenia.

Według postu na Reddicie w barze McDonald’s testowana jest sztuczna inteligencja (AI). Pod głośnikiem znajduje się napis w języku angielskim, który informuje o tym. Aby ułatwić pracę wirtualnemu pracownikowi, klienci proszeni są o określone zachowanie.

  • Mów bardzo wyraźnie
  • Oznacz produkty według ich dokładnych nazw na liście
  • Odpowiadaj na pytania licznika od AI przed dodaniem kolejnych produktów
  • Zakończ słowami „To wszystko”.

Jeśli nie ufasz technologii, nie będziesz musiał wracać do domu głodny. Jeśli chcesz, możesz zostać obsłużony także przez pracownika z krwi i kości. Służy do tego polecenie: „Członek zespołu”.

Sztuczna inteligencja McDonald’s ma na celu poprawę obsługi klienta i została przetestowana tysiące razy na całym świecie

Nie wiadomo, który to oddział. Ale może to być w USA. McDonald’s ogłosił w notatce prasowej, że od 2024 roku planuje testować sztuczną inteligencję w tysiącach lokalizacji na całym świecie. Firma współpracuje w tym celu z Google. Technologia ta ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych. „Ułatwi to prowadzenie restauracji, ale co ważniejsze, poprawi komfort naszych klientów i pracowników” – powiedział Brian Rice, wiceprezes McDonald’s.

READ  Produkcja w Niemczech nadal spada
W oddziale McDonald’s klienci muszą uzupełnić zamówienie wyraźnymi słowami, aby otrzymać jedzenie. (Awatar) © Christoph Schmidt/DPA

Jednak nie wszyscy wydają się tak optymistyczni, jeśli chodzi o nowe podejścia. Nie oznacza to, że sztuczna inteligencja jest często wykorzystywana w nikczemnych oszustwach. Portal z wiadomościami technologicznymi krawędź Obawia się, że w dłuższej perspektywie może to kosztować wielu pracowników utratę pracy. Nawet jeśli według szyldu na zdjęciu Reddit oddział McDonald’s w dalszym ciągu poszukuje pracowników. W Wielkiej Brytanii najważniejsza była siła robocza Jednym zamachem odwrócił się od firmy ma.

Cyberprzyszłość „Zamówiona na życzenie”: klienci kpią z innowacji AI McDonald’s

Ogłoszenie o pracę stało się również obiektem urazy wśród użytkowników Reddita. „Uważam, że sformułowanie «zatrudniamy» jest bardzo ironiczne” – napisała jedna z osób. Inni klienci również sceptycznie lub cynicznie reagują na innowacje AI. „Zabawne, jak ten samochód wygląda tak zaniedbany. Można by pomyśleć, że sztuczna inteligencja będzie prezentowana w postaci błyszczących robotów, a nie żałosnego znaku PowerPointa”. Inny sucho odpowiedział: „Żyjemy w cyberpunkowej dystopii, o którą prosił Wish”.

Niektórym użytkownikom przypomina się scena z hollywoodzkiej komedii „Stary, gdzie jest mój samochód” (2000). W tej scenie próba złożenia zamówienia w azjatyckiej restauracji na wynos doprowadza głównego bohatera do szału. Sprzedawca przy biurku na wszystko, co mówi, odpowiada: „A potem?” Nigdy nie mógł zobaczyć swojego jedzenia, bo ona po prostu nie pozwoliła mu dokończyć zamówienia. Jest więc możliwe, że sztuczna inteligencja McDonald’s uzyskała dane szkoleniowe z filmu i dlatego wyraźnie zażądała zakończenia współpracy. (Raku)

Continue Reading

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Produkcja w Niemczech nadal spada

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Rzucić palenie: 330 000 euro za 30 lat? - Ekonomia
Continue Reading

Trending