Connect with us

Economy

RWPG: historia i porażka sojuszu gospodarczego | NDR.de – Historia

Published

on

Stan: 28.06.2021 9:15

Wystarczy 15 minut, by Rada Wzajemnej Pomocy Gospodarczej uznała 28 czerwca 1991 r. za oficjalną datę, ostatecznie jeden z najważniejszych sojuszy gospodarczych okresu powojennego. RWPG w dużej mierze zdeterminował gospodarkę NRD i „bloku wschodniego”.

Matthias Gaudt, autor gościnny guest

Rada Wzajemnej Pomocy Gospodarczej (Comecon), powszechnie znana jako RWPG (od angielskiego skrótu Council for Mutual Economic Assistance) lub „Blok Wschodni”, była sojuszem gospodarczym krajów socjalistycznych. Organizacja powstała 25 stycznia 1949 r. Oprócz wiodącej potęgi Związku Radzieckiego początkowo obejmowała Polskę, Rumunię, Bułgarię, Węgry i Czechosłowację. Sojusz, pierwotnie utworzony w odpowiedzi na zacieśnienie stosunków między krajami Europy Zachodniej a Stanami Zjednoczonymi Ameryki w ramach Planu Marshalla, od początku starał się zacieśnić więzi między państwami członkowskimi.

Niemcy Wschodnie dołączyły do ​​RWPG w 1950

W kolejnych latach do RWPG przystąpiły inne kraje, w tym Niemiecka Republika Demokratyczna, która została członkiem 29 września 1950 r. Inne kraje, takie jak Albania czy Chiny, były tam tylko przez pewien czas. Poprzez umowę stowarzyszeniową lub przyznanie statusu obserwatora RWPG połączyła kraje na czterech kontynentach – a więc kraje o bardzo różnych siłach gospodarczych. Oprócz tradycyjnych krajów uprzemysłowionych, takich jak Niemiecka Republika Demokratyczna i Czechosłowacja, militarne supermocarstwo Związku Radzieckiego i przynajmniej początkowo silnie agrarne kraje europejskie, takie jak Polska, Rumunia, Bułgaria i Węgry, z RWPG kojarzone były również kraje rozwijające się: Kuba i Na przykład Wietnam.

Sojusz państw o ​​różnych potęgach gospodarczych

W zakresie zebranych w komiksie dokonań gospodarczych z bardzo różnych krajów główny mankament również był oczywisty. Wymagana specjalizacja poszczególnych krajów w wytwarzaniu produktów w celu zaspokojenia całkowitych potrzeb krajów RWPG znalazła pierwszą granicę w bardzo różnych możliwościach krajów uczestniczących. Na przykład autobusy na Węgrzech i tramwaje w Czechosłowacji zostały zbudowane dla wszystkich krajów członkowskich. Niemcy Wschodnie były głównym producentem autobusów pasażerskich, zwłaszcza ze względu na ogromne potrzeby Związku Radzieckiego. Ale w przeciwieństwie do rzekomego internacjonalizmu i tak zwanej socjalistycznej integracji gospodarczej, ta specjalizacja członków RWPG faktycznie odniosła sukces tylko przy stosunkowo niewielkiej liczbie produktów.

READ  Kryzys się nasilił: dlaczego Galeria znów ma kłopoty?

Niemcy Wschodnie obsługiwały głównie przesyłki sowieckie

Volkswerft Stralsund rozwijał się od 1954 roku, stając się jedną z największych firm eksportowych w NRD.

Polska i Niemiecka Republika Demokratyczna odegrały ważną rolę w przemyśle stoczniowym, a Związek Radziecki był ich ogromnym rynkiem zbytu z ogromnym popytem. Wszystkie ważne zakłady stoczniowe na wybrzeżu Bałtyku NRD były intensywnie wykorzystywane przez rozkazy ZSRR (Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich), co – logicznie – powinno stać się głównym problemem strukturalnym nowego kraju związkowego Meklemburgia-Pomorze po zakończeniu demokracja Republiki Niemieckiej. Ale tak długo, jak trwał sojusz, wszystkie strony korzystały z budowy statków na północnym wschodzie.

Nie ma takich współpracy jak „RGW-Auto”

Ale w innych obszarach bliższa współpraca zawiodła. Czasami pojawiały się problemy jakościowe – na przykład z wózkami widłowymi lub lokomotywami, które ze względu na swoje wady wolały kontynuować produkcję w NRD. Przede wszystkim realna współpraca między socjalistycznymi „państwami siostrzanymi” przebiegała z trudem lub wcale. Najbardziej znaczącym tego przykładem była awaria „samochodu RGW”, z którym początkowo Niemcy Wschodnie i Czechosłowacja chciały współpracować. Pojawiły się również poważne problemy w rozwoju Zunifikowanego Systemu Informatyki Elektronicznej (ESER), który nadal borykał się z trudnościami i konkurencyjnością w stosunku do najpotężniejszych komputerów na rynku.

Egoizm narodowy wyznacza wąskie granice dla idei międzynarodowych

W przeciwieństwie do przypadku integracji zachodnioeuropejskiej w ramach społeczeństw europejskich, gdzie rządy i korporacje forsowały rozwój industrializacji opartej na podziale pracy, nie udało się to w ramach „bloku wschodniego” – mimo ideologicznie domniemany internacjonalizm – z powodu wszystkiego, co wyznacza narodowy egoizm. O ścisłą współpracę.

Historia i konsekwencje RWPG – O projekcie

Współpraca w sektorze energetycznym stała się projektem wizytówkowym

Po pierwszym odkryciu ropy użytkowej na platformie wiertniczej "Petrobaltic 1980 Powiązany gaz ropopochodny jest spalany przez odpowietrznik.  © Detlev Schwan

W 1980 roku na platformie wiertniczej Petrobeltek dokonano pierwszego odkrycia ropy użytkowej.

Był jednak jeden zasadniczy wyjątek: ścisła współpraca w sektorze energetycznym. Bazując na zależności mniejszych państw członkowskich od dostaw gazu ziemnego i ropy naftowej ze Związku Radzieckiego, państwom RWPG udało się rozbudować sieć rurociągów przez wschodnią część kontynentu europejskiego, przez którą ostatecznie zaopatrywano państwa Europy Zachodniej.

Rurociągi kontynuacyjne prowadzące do Nord Stream są sporne

Budowa gazociągów Nord Stream 1 i 2 przez Morze Bałtyckie między Rosją a Niemcami opiera się na tej historii sukcesu z czasów starożytnych. Po latach po zakończeniu Socjalistycznego Sojuszu Gospodarczego stał się przedmiotem sporów politycznych z USA i innymi krajami, w których stawką były konkretne interesy gospodarcze. USA obawiają się, że Niemcy (i inne kraje) staną się nadmiernie uzależnione od dostaw rosyjskiego gazu, ale chcą też sprzedawać nadwyżki LNG (ciekły gaz ziemny) na odbiorczy rynek europejski. Polska i Ukraina obawiają się utraty opłat tranzytowych za przesyłanie rosyjskiego gazu podziemnymi rurociągami.

Sieć energetyczna jako udany przykład współpracy „Bloku Wschodniego”

W podobny sposób wspólna sieć energetyczna może być postrzegana jako udany przykład wieloletniej współpracy między krajami „Bloku Wschodniego”, który znalazł się w Europie Zachodniej jako odpowiednik. Ciekawym efektem jest to, że zasilacz działa przez długi czas Zjednoczone Niemcy w 1990 r., czyli stosunkowo słabe połączenie między sieciami elektroenergetycznymi RFN i NRD, które jest lepiej połączone z sieciami zachodnich i wschodnich sąsiadów, należy określić. Mimo to energia wiatrowa z północno-wschodniego wybrzeża Bałtyku dociera lepiej do Austrii przez Polskę i Czechy niż do Bawarii.

Pragnienie zachodniej wymiany zagranicznej eroduje RWPG.

Erozja komiksu rozpoczęła się w latach 80., przed upadkiem państwowego socjalizmu w Europie. To prawda, że ​​handel między państwami członkowskimi odbywał się w dużej mierze finansowo w walucie księgowej czysto „rubla wymienialnego” za pośrednictwem kont w oficjalnym banku z siedzibą w Moskwie. Jednak coraz więcej państw członkowskich domagało się zwiększenia handlu zachodnimi twardymi walutami.

READ  Gazprom wygrywa w polskim sądzie

Tak było z pewnością wcześniej, zwłaszcza że Związek Radziecki zamroził ilościowo dostawy ropy do pewnej wartości dla każdego państwa członkowskiego RWPG. Ta ograniczona kwota nadal może być zapłacona w rublach wymienialnych. Jednak wszelkie prośby o dostawę wykraczające poza to musiały być opłacane w zachodnich walutach. W latach 80. nastawione na reformy kraje, takie jak Węgry, żądały z jednej strony, by więcej płaciło się za dobra prywatne, z drugiej zaś za świadczenie usług turystycznych płaciło się twardą walutą.

RWPG nie da się naprawić w gospodarce rynkowej

Konferencja RWPG w Berlinie Wschodnim 6 czerwca 1989 r. © picture Alliance / gdrbildarchiv Zdjęcie: Burkhard Lange

W 1989 r. komiks jeszcze spotykał się w berlińskim pałacu Niederschonhausen – dwa lata później sojusz gospodarczy został rozwiązany.

Te przykłady są jednym z powodów, dla których COMECON ostatecznie znika ze sceny. NRD opuściła sojusz 3 października 1990 r., kiedy przystąpiła do Republiki Federalnej. Próby pozostałych członków utrzymania comconu na zasadach rynkowych nie powiodły się, więc organizacja została rozwiązana poniekąd po cichu 28 czerwca 1991 roku.

Dodatkowe informacje

Półautomatyczne zbiory w sadzie VEG Waßmannsdorf w powiecie Königs Wusterhausen w Brandenburgii w NRD we wrześniu 1964 r. © picture-alliance / dpa

Z planową gospodarką socjalistyczną NRD obiecuje sprawiedliwość społeczną. Ale troska o wszystkich stała się wyzwaniem. Jeszcze

Widok ze szczytu dużego pola, po którym jedzie traktor.

Pola i lasy są własnością publiczną w Niemieckiej Republice Demokratycznej. Według teorii marksistowskiej nie ma to żadnej wartości. To się zmienia w 1990 roku. Więcej

Elektrownia jądrowa w Lubminie została zlikwidowana w 1992 roku. © picture-alliance

Po upadku muru zanieczyszczenie środowiska z terenów toksycznych zanieczyszczonych w Niemieckiej Republice Demokratycznej stało się publiczne. Sądownictwo połyka miliardy. Jeszcze

W 1996 roku pracownik Greifenfleisch GmbH Greifswald przygotował nową partię wędlin pomorskich.  © ZB - Zdjęcie: Stefan Sauer

Fundusz powinien sprywatyzować ponad 12 000 spółek w Niemczech Wschodnich, w tym VEB Fleischwaren w Greifswaldzie. Jeszcze

Ten temat znajduje się w programie:

Magazyn Północ | 26.06.2021 | Jest 19:30

NDR . logo
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Członek zarządu Volkswagena, Thomas Olbrich, chce sprzedać milionową willę w Wolfsburgu

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Zmiana zakupu: Znane pomoce można anulować

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  Paliwo na stacji benzynowej wreszcie jest tańsze? Ceny ropy są prawie tak niskie, jak przez cały rok

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Economy

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Published

on

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlitz

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy obywateli Polski Unii Europejskiej. Stanowią największą zagraniczną grupę w mieście. Ich fuzja następuje po cichu.

Niemcy i Polacy mieszkają i świętują razem w Görlitz i Zgorgelz. Niemiecki Festiwal Staromiejski odbywa się w tym samym czasie, co Polski Festiwal Jacobi.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy polskich obywateli Unii Europejskiej. Tak wynika z aktualnych danych Urzędu Spisowego w Gorlicach. W marcu tego roku w Görlitz zarejestrowało się 5021 obywateli UE z sąsiedniego kraju. Miasto ostatni raz informowało o liczbie obcokrajowców w Görlitz w grudniu ubiegłego roku, kiedy wynosiła 4966 osób.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Rozwój ten stał się widoczny wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. O ile w latach 90. Görlitz liczyło nie więcej niż 400 obywateli Polski, o tyle w momencie przystąpienia do UE w mieście mieszkało już 750 Polaków, a w 2013 r. 1700 osób. Największe tempo wzrostu przypadło na lata 2014-2020, kiedy to Polonia w Görlitz przybywała do 500 członków rocznie. W ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wzrost spadł o połowę.

Emigracja z Polski lub powrót obywateli polskich bliżej ojczyzny stał się główną przyczyną stabilnego rozwoju populacji w Görlitz. Od marca 2022 r. do marca 2023 r. liczba ludności Görlitz prawie się nie zmieniła. Dwanaście miesięcy temu w mieście mieszkało 56 473 mieszkańców, obecnie jest to 56 466. Wśród nich 8567 posiada paszport zagraniczny, co stanowi około 15 proc. Zjawisko bardzo podobne do tego, które miało miejsce w Görlitz, można zaobserwować we Frankfurcie nad Odrą.

Integracja nie jest spektakularna. Niedawno potwierdziła to Kathrin Groschwald, szefowa agencji pracy w Budziszynie w rozmowie z SZ. Bez polskich pracowników część dużych fabryk, takich jak Birkenstock czy producent opon Borbet, nie byłaby w stanie funkcjonować, ale obywatele polscy mogą znaleźć pracę także w średnich firmach lub zakładach rzemieślniczych, a wielu z nich prowadzi także działalność na własny rachunek. ludzie. Pod względem kulturowym katolicy wśród ludności polskiej również szybko nawiązują kontakty w parafiach Görlitz. Do ubiegłego roku diecezja Goerlitz była jedyną diecezją w Niemczech, która przyjęła członków. Administracja diecezjalna przypisała to także polskiej imigracji.

Ludność polska stanowi największą grupę obcokrajowców w Görlitz. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Syrii. Liczba ta przez długi czas spadała, ale w ciągu ostatnich trzech miesięcy ponownie nieznacznie wzrosła do 548. Ruch uchodźców wśród osób przybywających z Afganistanu ponownie się nasila. Podczas gdy dwa lata temu w marcu dwa lata temu w Görlitz mieszkało ich 128, obecnie jest ich 180.

  • Tutaj możesz zapisać się na bezpłatny newsletter Görlitz-Niesky.

Do Gorlitz nadal napływają ukraińscy uchodźcy wojenni. Podczas gdy w grudniu było ich 1244, obecnie w Görlitz jest ich 1312. Większość obcokrajowców mieszka na dużych obszarach w stylu wilhelmińskim w centrum i południowej części miasta, a następnie w gotowej do zamieszkania dzielnicy mieszkalnej Königshofen.

READ  W Polsce pracownicy budowlani wyjeżdżają z Ukrainy - gospodarka -
Continue Reading

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  W Polsce pracownicy budowlani wyjeżdżają z Ukrainy - gospodarka -
Continue Reading

Trending