Connect with us

Economy

RWPG: historia i porażka sojuszu gospodarczego | NDR.de – Historia

Published

on

Stan: 28.06.2021 9:15

Wystarczy 15 minut, by Rada Wzajemnej Pomocy Gospodarczej uznała 28 czerwca 1991 r. za oficjalną datę, ostatecznie jeden z najważniejszych sojuszy gospodarczych okresu powojennego. RWPG w dużej mierze zdeterminował gospodarkę NRD i „bloku wschodniego”.

Matthias Gaudt, autor gościnny guest

Rada Wzajemnej Pomocy Gospodarczej (Comecon), powszechnie znana jako RWPG (od angielskiego skrótu Council for Mutual Economic Assistance) lub „Blok Wschodni”, była sojuszem gospodarczym krajów socjalistycznych. Organizacja powstała 25 stycznia 1949 r. Oprócz wiodącej potęgi Związku Radzieckiego początkowo obejmowała Polskę, Rumunię, Bułgarię, Węgry i Czechosłowację. Sojusz, pierwotnie utworzony w odpowiedzi na zacieśnienie stosunków między krajami Europy Zachodniej a Stanami Zjednoczonymi Ameryki w ramach Planu Marshalla, od początku starał się zacieśnić więzi między państwami członkowskimi.

Niemcy Wschodnie dołączyły do ​​RWPG w 1950

W kolejnych latach do RWPG przystąpiły inne kraje, w tym Niemiecka Republika Demokratyczna, która została członkiem 29 września 1950 r. Inne kraje, takie jak Albania czy Chiny, były tam tylko przez pewien czas. Poprzez umowę stowarzyszeniową lub przyznanie statusu obserwatora RWPG połączyła kraje na czterech kontynentach – a więc kraje o bardzo różnych siłach gospodarczych. Oprócz tradycyjnych krajów uprzemysłowionych, takich jak Niemiecka Republika Demokratyczna i Czechosłowacja, militarne supermocarstwo Związku Radzieckiego i przynajmniej początkowo silnie agrarne kraje europejskie, takie jak Polska, Rumunia, Bułgaria i Węgry, z RWPG kojarzone były również kraje rozwijające się: Kuba i Na przykład Wietnam.

Sojusz państw o ​​różnych potęgach gospodarczych

W zakresie zebranych w komiksie dokonań gospodarczych z bardzo różnych krajów główny mankament również był oczywisty. Wymagana specjalizacja poszczególnych krajów w wytwarzaniu produktów w celu zaspokojenia całkowitych potrzeb krajów RWPG znalazła pierwszą granicę w bardzo różnych możliwościach krajów uczestniczących. Na przykład autobusy na Węgrzech i tramwaje w Czechosłowacji zostały zbudowane dla wszystkich krajów członkowskich. Niemcy Wschodnie były głównym producentem autobusów pasażerskich, zwłaszcza ze względu na ogromne potrzeby Związku Radzieckiego. Ale w przeciwieństwie do rzekomego internacjonalizmu i tak zwanej socjalistycznej integracji gospodarczej, ta specjalizacja członków RWPG faktycznie odniosła sukces tylko przy stosunkowo niewielkiej liczbie produktów.

READ  Ford Saarlouis Business Council - Fabryka w Walencji drożeje

Niemcy Wschodnie obsługiwały głównie przesyłki sowieckie

Volkswerft Stralsund rozwijał się od 1954 roku, stając się jedną z największych firm eksportowych w NRD.

Polska i Niemiecka Republika Demokratyczna odegrały ważną rolę w przemyśle stoczniowym, a Związek Radziecki był ich ogromnym rynkiem zbytu z ogromnym popytem. Wszystkie ważne zakłady stoczniowe na wybrzeżu Bałtyku NRD były intensywnie wykorzystywane przez rozkazy ZSRR (Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich), co – logicznie – powinno stać się głównym problemem strukturalnym nowego kraju związkowego Meklemburgia-Pomorze po zakończeniu demokracja Republiki Niemieckiej. Ale tak długo, jak trwał sojusz, wszystkie strony korzystały z budowy statków na północnym wschodzie.

Nie ma takich współpracy jak „RGW-Auto”

Ale w innych obszarach bliższa współpraca zawiodła. Czasami pojawiały się problemy jakościowe – na przykład z wózkami widłowymi lub lokomotywami, które ze względu na swoje wady wolały kontynuować produkcję w NRD. Przede wszystkim realna współpraca między socjalistycznymi „państwami siostrzanymi” przebiegała z trudem lub wcale. Najbardziej znaczącym tego przykładem była awaria „samochodu RGW”, z którym początkowo Niemcy Wschodnie i Czechosłowacja chciały współpracować. Pojawiły się również poważne problemy w rozwoju Zunifikowanego Systemu Informatyki Elektronicznej (ESER), który nadal borykał się z trudnościami i konkurencyjnością w stosunku do najpotężniejszych komputerów na rynku.

Egoizm narodowy wyznacza wąskie granice dla idei międzynarodowych

W przeciwieństwie do przypadku integracji zachodnioeuropejskiej w ramach społeczeństw europejskich, gdzie rządy i korporacje forsowały rozwój industrializacji opartej na podziale pracy, nie udało się to w ramach „bloku wschodniego” – mimo ideologicznie domniemany internacjonalizm – z powodu wszystkiego, co wyznacza narodowy egoizm. O ścisłą współpracę.

Historia i konsekwencje RWPG – O projekcie

Współpraca w sektorze energetycznym stała się projektem wizytówkowym

Po pierwszym odkryciu ropy użytkowej na platformie wiertniczej "Petrobaltic 1980 Powiązany gaz ropopochodny jest spalany przez odpowietrznik.  © Detlev Schwan

W 1980 roku na platformie wiertniczej Petrobeltek dokonano pierwszego odkrycia ropy użytkowej.

Był jednak jeden zasadniczy wyjątek: ścisła współpraca w sektorze energetycznym. Bazując na zależności mniejszych państw członkowskich od dostaw gazu ziemnego i ropy naftowej ze Związku Radzieckiego, państwom RWPG udało się rozbudować sieć rurociągów przez wschodnią część kontynentu europejskiego, przez którą ostatecznie zaopatrywano państwa Europy Zachodniej.

Rurociągi kontynuacyjne prowadzące do Nord Stream są sporne

Budowa gazociągów Nord Stream 1 i 2 przez Morze Bałtyckie między Rosją a Niemcami opiera się na tej historii sukcesu z czasów starożytnych. Po latach po zakończeniu Socjalistycznego Sojuszu Gospodarczego stał się przedmiotem sporów politycznych z USA i innymi krajami, w których stawką były konkretne interesy gospodarcze. USA obawiają się, że Niemcy (i inne kraje) staną się nadmiernie uzależnione od dostaw rosyjskiego gazu, ale chcą też sprzedawać nadwyżki LNG (ciekły gaz ziemny) na odbiorczy rynek europejski. Polska i Ukraina obawiają się utraty opłat tranzytowych za przesyłanie rosyjskiego gazu podziemnymi rurociągami.

Sieć energetyczna jako udany przykład współpracy „Bloku Wschodniego”

W podobny sposób wspólna sieć energetyczna może być postrzegana jako udany przykład wieloletniej współpracy między krajami „Bloku Wschodniego”, który znalazł się w Europie Zachodniej jako odpowiednik. Ciekawym efektem jest to, że zasilacz działa przez długi czas Zjednoczone Niemcy w 1990 r., czyli stosunkowo słabe połączenie między sieciami elektroenergetycznymi RFN i NRD, które jest lepiej połączone z sieciami zachodnich i wschodnich sąsiadów, należy określić. Mimo to energia wiatrowa z północno-wschodniego wybrzeża Bałtyku dociera lepiej do Austrii przez Polskę i Czechy niż do Bawarii.

Pragnienie zachodniej wymiany zagranicznej eroduje RWPG.

Erozja komiksu rozpoczęła się w latach 80., przed upadkiem państwowego socjalizmu w Europie. To prawda, że ​​handel między państwami członkowskimi odbywał się w dużej mierze finansowo w walucie księgowej czysto „rubla wymienialnego” za pośrednictwem kont w oficjalnym banku z siedzibą w Moskwie. Jednak coraz więcej państw członkowskich domagało się zwiększenia handlu zachodnimi twardymi walutami.

READ  Sektor przed ożywieniem: Eksperci twierdzą, że te zapasy półprzewodników mogą być teraz interesujące | biuletyn

Tak było z pewnością wcześniej, zwłaszcza że Związek Radziecki zamroził ilościowo dostawy ropy do pewnej wartości dla każdego państwa członkowskiego RWPG. Ta ograniczona kwota nadal może być zapłacona w rublach wymienialnych. Jednak wszelkie prośby o dostawę wykraczające poza to musiały być opłacane w zachodnich walutach. W latach 80. nastawione na reformy kraje, takie jak Węgry, żądały z jednej strony, by więcej płaciło się za dobra prywatne, z drugiej zaś za świadczenie usług turystycznych płaciło się twardą walutą.

RWPG nie da się naprawić w gospodarce rynkowej

Konferencja RWPG w Berlinie Wschodnim 6 czerwca 1989 r. © picture Alliance / gdrbildarchiv Zdjęcie: Burkhard Lange

W 1989 r. komiks jeszcze spotykał się w berlińskim pałacu Niederschonhausen – dwa lata później sojusz gospodarczy został rozwiązany.

Te przykłady są jednym z powodów, dla których COMECON ostatecznie znika ze sceny. NRD opuściła sojusz 3 października 1990 r., kiedy przystąpiła do Republiki Federalnej. Próby pozostałych członków utrzymania comconu na zasadach rynkowych nie powiodły się, więc organizacja została rozwiązana poniekąd po cichu 28 czerwca 1991 roku.

Dodatkowe informacje

Półautomatyczne zbiory w sadzie VEG Waßmannsdorf w powiecie Königs Wusterhausen w Brandenburgii w NRD we wrześniu 1964 r. © picture-alliance / dpa

Z planową gospodarką socjalistyczną NRD obiecuje sprawiedliwość społeczną. Ale troska o wszystkich stała się wyzwaniem. Jeszcze

Widok ze szczytu dużego pola, po którym jedzie traktor.

Pola i lasy są własnością publiczną w Niemieckiej Republice Demokratycznej. Według teorii marksistowskiej nie ma to żadnej wartości. To się zmienia w 1990 roku. Więcej

Elektrownia jądrowa w Lubminie została zlikwidowana w 1992 roku. © picture-alliance

Po upadku muru zanieczyszczenie środowiska z terenów toksycznych zanieczyszczonych w Niemieckiej Republice Demokratycznej stało się publiczne. Sądownictwo połyka miliardy. Jeszcze

W 1996 roku pracownik Greifenfleisch GmbH Greifswald przygotował nową partię wędlin pomorskich.  © ZB - Zdjęcie: Stefan Sauer

Fundusz powinien sprywatyzować ponad 12 000 spółek w Niemczech Wschodnich, w tym VEB Fleischwaren w Greifswaldzie. Jeszcze

Ten temat znajduje się w programie:

Magazyn Północ | 26.06.2021 | Jest 19:30

NDR . logo
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

„Silniki spalinowe mają gwarancję na następne sto lat”.

Published

on

„Silniki spalinowe mają gwarancję na następne sto lat”.
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kupujący samochody mogą liczyć na zwiększone rabaty – ale tylko na modele z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia ekspertów winna jest polityka.

Berlin – Sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech spada. Jednym z powodów jest nagłe zakończenie finansowania państwowego w grudniu. Ale zły wizerunek Strummera prawdopodobnie również odgrywa pewną rolę. Ale nie tylko sprzedaż samochodów elektrycznych, ale cały rynek nowych samochodów rozwija się słabo.

Badanie Ferdinanda Dudenhöfera: Rabaty przy zakupie silników spalinowych są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych

W odpowiedzi producenci samochodów ponownie w coraz większym stopniu polegali na modelach z silnikami spalinowymi. Według badań Ferdinanda Dudenhofera, eksperta samochodowego z Bochum, próbował Volkswagena, BMW, Stellantis & Co., w celu zwiększenia sprzedaży modeli benzynowych i wysokoprężnych dzięki wysokim rabatom. Pokazuje to analiza rabatów w marcu. W związku z tym rabaty przy zakupie silnika spalinowego są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych.

Według Dudenhofera nabywcy samochodów mogą w marcu spodziewać się średnio 16,8 proc. rabatu na samochody benzynowe i diesla, podczas gdy na samochody elektryczne wyniosło to zaledwie 16,2 proc. W lutym rabaty na oba typy dysków pozostały takie same. Ocena opiera się na danych zebranych od niezależnych brokerów nowych samochodów w Internecie. Zbadano piętnaście modeli spalinowych i elektrycznych jedenastu producentów.

Producenci samochodów ponownie coraz częściej stawiają na modele z silnikami spalinowymi. © Jochen Tuck/Imago

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Zwłaszcza Volkswagen zwiększa swoje rabaty

Z badania wynika, że ​​w marcu Volkswagen szczególnie zwiększył rabaty na modele spalinowe. Zaktualizowana wersja Golfa 8, która została zaprezentowana w styczniu i której dostawę zaplanowano na lato, była oferowana online z 17,5% rabatem od ceny katalogowej. W lutym osiągnęło ono 13,8 proc. Dudenhofer twierdzi, że tak wysokie rabaty są niezwykłe w przypadku nowego modelu.

READ  Kudam czy Poczdam? Najważniejsze jest Zachód!

Oznacza to, że poziom rabatów jest zbliżony do modeli elektrycznych Volkswagena. Tam Volkswagen w dalszym ciągu oferuje wyższe rabaty na ID.4, sięgające 21,7 procent. W porównaniu do lutego poziom utrzymał się na stabilnym poziomie. W przypadku pozostałych objętych badaniem producentów rabaty w marcu pozostały na zasadniczo stabilnym poziomie. Jednak według Dudenhofera dla większości z nich rabaty na silniki spalinowe były już w lutym wyższe niż na samochody elektryczne.

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Na silnikach spalinowych można zarobić więcej niż na samochodach elektrycznych

Po wygaśnięciu z końcem 2023 roku premii za zakup samochodów elektrycznych w Niemczech producenci otrzymali rabaty Samochody elektryczne Początkowo znacznie wzrosła, aby zrekompensować utratę składki. Jednak w międzyczasie widać zmianę w sposobie myślenia, mówi Dudenhofer. W związku z ogólnie słabym popytem podejmowane są próby ożywienia działalności w oparciu o nadal dominujące silniki spalinowe i tym samym maksymalne wykorzystanie własnych zakładów.

„Słaby rynek samochodowy przechodzi zwrot” – powiedział Dudenhofer. „Pojazdy elektryczne są również w mniejszym stopniu promowane wśród producentów samochodów”. Biorąc pod uwagę wyższe marże zysku silników spalinowych, producentom łatwiej jest tutaj udzielać rabatów. Jednak w przypadku samochodów elektrycznych po zniesieniu rządowej premii za zakup możliwe były jedynie niewielkie zyski, a nawet straty. W dobie kryzysu producenci w coraz większym stopniu polegają na silnikach spalinowych, które w dalszym ciągu „dobrze zarabiają”.

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Politycy zniszczyli samochody elektryczne

Dudenhöffer broni jednak producentów samochodów. Po zniesieniu dotacji na elektromobilność nie mieli już innej możliwości pełnego wykorzystania swoich fabryk. „To nie producenci samochodów zniszczyli samochód elektryczny, ale politycy” – stwierdził ekspert instytutu ds. motoryzacji. Tydzień pracy. Jako główną osobę odpowiedzialną wskazuje federalnego ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), który wolałby opiekować się „domami z kukułką” jak produkcją zielonej stali, niż pielęgnować przemysł samochodowy.

ale również Unia EuropejskaWedług Dudenhofera przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen (CDU) przyczynia się do złego stanu samochodów elektrycznych, potwierdzając przegląd zakazu silników spalinowych w 2026 r. W świetle obecnego rozwoju sytuacji Dudenhofer Tydzień pracy Do następującego wniosku: „Silnik spalinowy jest bezpieczny na następne sto lat”.

Continue Reading

Economy

Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego | Życie i wiedza

Published

on

Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego |  Życie i wiedza

Über 80 Fahrzeuge mussten sich seit 2014 im AUTO BILD-Dauertest beweisen. Über 100 000 Kilometer werden die Autos auf Herz und Nieren geprüft– und am Ende in ihre Einzelteile zerlegt. Erst dann zeigen sich die nicht sofort sichtbaren Mängel.

▶︎ BILD hat die dreizehn Modelle mit der Bestnote „glatte Eins“ für Sie zusammengestellt. Die Dauertest-Sieger sind auch heute noch beliebte Kandidaten am Gebrauchtwagenmarkt und zählen zu den zuverlässigen Modellen. Echte Kauftipps also.

Besser geht’s nicht!

In der Liste der dreizehn besten Dauertest-Modellen sticht ein Kandidat besonders hervor: der [–>Audi A3 Sportback g-tron[–> (Teststart: 2015 – Platz: 1). Mit seinem Erdgas-Antrieb zählt er zwar zu den Exoten und ist am Gebrauchtwagenmarkt nicht in Hülle und Fülle anzutreffen, doch während des 100 000-Kilometer-Tests überzeugte er die Prüfer. Keine Ausfälle, keine Schäden! Auch die Abschlussuntersuchung nach Demontage bringt nichts Auffälliges zutage.

Fehlerpunkte: 0. Note: 1+

Der Erdgas-Audi steht mit null Fehlerpunkten an der Spitze im Ranking

Foto: AUTO BILD

▶︎ Audi A3 g-tron: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*

Spaßfaktor, Alltagstauglichkeit und Qualität sind top

Der [–>BMW Z4[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) hat den Dauertest praktisch verschleißfrei und ohne Komplikationen weggesteckt. Während des gesamten Dauertests musste er nie unplanmäßig in die Werkstatt. Auch die Zerlegung unter den strengen Augen der DEKRA förderte weder Mängel noch nennenswerten Verschleiß zutage.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

So macht das luftige Fahrvergnügen noch mehr Spaß – Bestnote fürs BMW-Cabriolet

So macht das luftige Fahrvergnügen noch mehr Spaß – Bestnote fürs BMW-Cabriolet

Foto: AUTO BILD

▶︎ BMW Z4 sDrive 30i: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 35 000 Euro*

READ  Zaparkowany mercedes wywołuje zamieszanie

Business-Kombi mit Bestnote

Auch der [–>Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) holte eine Bestplatzierung. Bis auf einen Parksensor, der immer wieder für Fehlermeldungen sorgte, gab es keine Ausfälle. Haltbar bis zum Schluss – nach fast 115 000 Kilometern.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Auch der Business-Kombi Audi A6 Avant meisterte den 100 000-Kilometer-Test

Auch der Business-Kombi Audi A6 Avant meisterte den 100 000-Kilometer-Test

Foto: AUTO BILD

▶︎ Audi A6 Avant 40 TDI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 24 000 Euro*

Spanische Glanzleistung mit Mini-Mängeln

Nach Langstrecken klagen mehrere Fahrer über Rückenschmerzen und eingeschlafene Hinterteile. Das trübt mit einem Strafpunkt den tollen, ansonsten fehlerfreien Auftritt. Das ist aber nur der Zwischenstand: Der [–>Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style [–>(Teststart: 2018 – Platz: 2) wurde nach Erreichen der 100.000 Kilometer nicht demontiert – er ging in die Verlängerung.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Trotz Mini-Mängeln fährt der Seat Ateca ganz vorne mit

Trotz Mini-Mängeln fährt der Seat Ateca ganz vorne mit

Foto: AUTO BILD

▶︎ Seat Ateca 1.4 EcoTSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*

Vorsprung durch Qualität

Beim Zerlegen nach 100 000 Kilometern zeigt sich die Zuverlässigkeit des [–>Audi A4 Avant [–>(Teststart: 2017 – Platz 2). Weder bei der Technik noch bei der Innenausstattung oder Verarbeitung gibt es Probleme oder Grund für Klagen. Das beschert dem dritten Audi im Best-Of-Dauertest die Note 1!

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Noch ein Audi: Mit dem A4 Avant holen gleich drei Ingolstädter die Note 1

Noch ein Audi: Mit dem A4 Avant holen gleich drei Ingolstädter die Note 1

Foto: AUTO BILD

▶︎ [–> Audi A4 Avant 2.0 TFSI ultra: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 17 000 Euro*[–>

READ  Jako pierwszy stadion w League Two: BBBank Wildpark otrzymał 5G

Der Überraschungs-Kandidat

Auch ein eher exotisches Modell im Dauertest-Sieger-Ranking holt die Bestnote: der postgelbe [–>Suzuki Swift Sport [–>(Teststart: 2018 – Platz: 6). Der Japaner kam ohne Probleme durch den Dauertest. Erst bei der Zerlegung stießen die Tester auf einen Mangel: (noch harmloser) Rost in den Längsträgern. Der Korrosionsschutz war nicht ausreichend.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Mit einer Bestnote hatte niemand gerechnet. Der Suzuki Swift Sport überrasche die Tester

Mit einer Bestnote hatte niemand gerechnet. Der Suzuki Swift Sport überrasche die Tester

Foto: AUTO BILD

▶︎ Suzuki Swift Sport: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 4000 Euro*[–>

Der zuverlässige Japaner

Auch der [–>Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD[–> (Teststart: 2019 – Platz: 6) meisterte den Dauertest ohne Probleme. Lediglich unter der Kofferraumdichtung fand man bei der Zerlegung beginnende, aber noch harmlose Korrosion. Der 2,2-Liter-Diesel hat sich von den 100 000 Kilometern nicht übermäßig beeindrucken lassen.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Bei der zweiten Generation des CX-5 hat Mazda dazugelernt. Aus 1- wird eine glatte 1

Bei der zweiten Generation des CX-5 hat Mazda dazugelernt. Aus 1- wird eine glatte 1

Foto: AUTO BILD

▶︎ CX-5 mit Diesel. [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt: ab rund 9000 Euro*[–>

Spitzen-Kombi-Note

Den 100 000-Kilometer-Test hat der [–>BMW 3er Touring[–> (Teststart: 2020 – Platz 6) problemlos abgespult. Ein paar funktionale Schwächen im Alltag, ein paar (eher kosmetische) Beanstandungen bei der Zerlegung und der hohe Preis – mehr ist auf der Negativseite nicht zu notieren.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Unaufgeregt und souverän sichert sich auch der BMW 3er Touring einen Platz unter den Dauertest-Königen

Unaufgeregt und souverän sichert sich auch der BMW 3er Touring einen Platz unter den Dauertest-Königen

Foto: AUTO BILD

▶︎ BMW 320 d Touring: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 20 000 Euro*[–>

READ  Kudam czy Poczdam? Najważniejsze jest Zachód!

Stern mit Bestnote

Auch der [–>Mercedes A 220 d[–> (Teststart: 2019 – Platz: 9) stellt sich dem Dauertest-Prozedere. Bis auf kleine Punkte überzeugte er die Tester. Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen. Und auch sonst gab es nur wenig zu bemängeln.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen!

Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen!

Foto: AUTO BILD

▶︎ Mercedes A 220 d: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 23 000 Euro*[–>

Prima-Prius

Die technischen Komponenten des [–>Toyota Prius IV [–>(Teststart: 2017 – Platz: 9) ließen bei der Zerlegung keinen nennenswerten Verschleiß erkennen. Die Haltbarkeit der Innenraum-Materialien verdiente ein Extra-Lob. Lediglich in den Hohlräumen der Karosserie spürten die Tester Spuren von Korrosion auf – kleine braune Fleckchen auf der ansonsten blütenweißen Weste.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Die Optik muss einem Gefallen. Doch der Prius überzeugt mit seiner Zuverlässigkeit

Die Optik muss einem Gefallen. Doch der Prius überzeugt mit seiner Zuverlässigkeit

Foto: AUTO BILD

▶︎ Toyota Prius IV: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 16 000 Euro*[–>

Bestnote auch nach Verlängerung

Der [–>Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline[–> (Teststart: 2015 – Platz: 9) hatte die 100 000 Kilometer so überzeugend und pannenfrei überstanden, dass der Test um weitere 50 000 Kilometer verlängert wurde. Und auch die hat er fast klaglos absolviert. Es gab nur Kleinigkeiten.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Auch nach 150 000 Kilometern gab es nur Kleinigkeiten zu beanstanden

Auch nach 150 000 Kilometern gab es nur Kleinigkeiten zu beanstanden

Foto: AUTO BILD

▶︎ Golf Sportsvan 1.4 TSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 500 Euro*[–>

Koreaner auf Top-Niveau

Die 100 000 Kilometer meisterte der [–>Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Spirit [–>(Teststart: 2014 – Platz: 9) ohne jede Panne. Völlig unauffällig blieb der Sportage auch bei der abschließenden Untersuchung im demontierten Zustand.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

100 000 Kilometer? Kein Problem für den Kia Sportage

100 000 Kilometer? Kein Problem für den Kia Sportage

Foto: AUTO BILD

▶︎ [–> Kia Sportage mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 000 Euro*[–>

Der Beste im Norden

Ein Edel-SUV, das den hohen Preis mit vorbildlicher Zuverlässigkeit rechtfertigt. Antrieb, Platzangebot und Dauerqualität des [–>Volvo XC60 D4 Summum FWD[–> (Teststart: – Platz: 9) überzeugten – es mangelt nur bei Kleinigkeiten. Der Motor war nach 100.000 Kilometern noch immer topfit, wie sich bei der abschließenden Untersuchung zeigte.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Alter Schwede – der Volvo XC60 überzeugt das Tester-Team

Alter Schwede – der Volvo XC60 überzeugt das Tester-Team

Foto: AUTO BILD

▶︎ Volvo XC60 mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 12 000 Euro*[–>

(*) Preise beziehen sind auf das jeweilige Modell mit einer maximalen Laufleistung von 150 000 Kilometer.

Continue Reading

Economy

Prezes UBS Sergio Ermotti: 9 miesięcy pracy z pensją 14 mln euro | pieniądze

Published

on

Prezes UBS Sergio Ermotti: 9 miesięcy pracy z pensją 14 mln euro |  pieniądze

Bei dieser Summe müssen selbst die finanzfreundlichen Schweizer schlucken. UBS-Chef Sergio Ermotti (63) bekommt für neun Monate Arbeit im vergangenen Jahr insgesamt 14,4 Millionen Franken (umgerechnet 14,7 Millionen Euro) ausbezahlt. Das berichtet der „Blick“.

Das Geld teilt sich auf in ein Fixgehalt von 2,1 Millionen Franken, plus Bonus in Höhe von 12,3 Millionen Franken. Hinzukommen 300 000 Franken für Ermottis Pensionskasse.

Viel Unverständnis für das XXL-Gehalt

Hintergrund des XXL-Gehalts: Sergio Ermotti hatte 2020 bei der Großbank eigentlich aufgehört. Im Zuge der Übernahme der taumelnden Credit Suisse durch die UBS wurde der heute 63-Jährige im April 2023 wieder an die Spitze des Kreditinstituts berufen.

Die fürstliche Bezahlung stößt nicht überall auf Verständnis.

▶ Der Präsident der Schweizer Liberalen, Thierry Burkhart (48, FDP), pestet bei X/Twitter: „Die anmaßenden Boni-Exzesse einiger Top-Manager zerstören das Vertrauen der Bevölkerung in die Wirtschaft als Ganzes. Gerade bei Banken, deren Geschäftsrisiken faktisch die Bevölkerung trägt, wäre mehr Bescheidenheit angebracht.“

+++ App-Nutzer kommen hier zu unserer Umfrage: Sollten Managergehälter gedeckelt werden? +++

[–>Mark Balsiger (57), Analyst und Autor, schreibt in dem Netzwerk: „Ich zweifle nicht an seinen Fähigkeiten, aber weiterhin an der Boni-Kultur bei den Großbanken. Nichts rechtfertigt solche Gehälter.“ Stefan Müller-Altermatt (47, Die Mitte): „Mein Kopf schmerzt vom vielen Schütteln.“

UBS mit 28 Mrd. Dollar Gewinn

Sergio Ermottis Vorgänger Ralph Hamers (58) verdiente in zwölf Monaten des Jahres 2022 „nur“ 12,6 Millionen Franken.

Immerhin: Für das Geschäftsjahr 2023, das Ermotti zu neun Zwölfteln zu verantworten hat, weist die UBS einen Reingewinn von 27,8 Milliarden US-Dollar aus (entspricht 25,7 Milliarden Euro). Dafür schüttet sich die gesamte Geschäftsleitung um den 63-Jährigen insgesamt 140,3 Millionen Franken aus. Ein Plus von mehr als 33 Millionen im Vergleich zum Vorjahr.

READ  Państwo zachęca do poradnictwa dla zagranicznych pracowników

Continue Reading

Trending