Connect with us

Economy

Niemieckie i chińskie samochody elektryczne: porównanie pokazuje, kto jest z przodu

Published

on

Niemieckie i chińskie samochody elektryczne: porównanie pokazuje, kto jest z przodu
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Samochód elektryczny Ora 03 firmy Great Wall Motors: w teście porównawczym chiński model nie widzi żadnych korzyści. © Imago/Khalil Daoud

Niemieckie czy chińskie samochody elektryczne: kto wyprzedza w porównaniu? Według testu przeprowadzonego przez specjalistyczny magazyn nie ma wątpliwości co do zwycięzcy.

BERLIN/MUNICH – Zdaniem wielu ekspertów niemiecki przemysł motoryzacyjny zmierza w stronę przepaści, a chińscy producenci mają przyszłość i to nie tylko w dziedzinie samochodów elektrycznych. Nie ma wątpliwości, że koncerny samochodowe z Państwa Środka nadrobiły zaległości – pod względem globalnej sprzedaży pojazdów elektrycznych w 2023 roku przodowała firma BYD z PRL. Czy europejskim markom grozi strata w dłuższej perspektywie?

Test samochodu elektrycznego: Chińskie modele wypadają wyraźnie gorzej w porównaniu

Silnik samochodu i sport W celu dostarczenia informacji przetestowano cztery samochody elektryczne (dostępne od 29 lutego). Porównanie dostarcza wskazówek na temat konkurencyjności Europy i Chin w różnych kategoriach.

Modele Cupra Born (Volkswagen) i Opel Astra Electric (Stellantis) stawiają czoła konkurentom z Chin: BYD z Dolphin i Great Wall Motors (GWM) z Aura 03 (wcześniej znaną jako „Funky Cat”) mają w segmencie kompaktowym dwie oferty, które jest dostępny także w Niemczech.

Jak podaje branżowy magazyn, chińscy aktorzy nie mają najmniejszych szans. Porównania wygrywa Volkswagen Cupra Born, wyprzedzając przedstawiciela Opla. Pomiędzy zwycięzcą testu a przegranym, czyli BYD Dolphin, różnica wynosi około 100 punktów.

Chińskie samochody elektryczne: co jest rzekomo nie tak z BYD i GWM?

Z testu wynika, że ​​między tymi dwoma modelami istnieją „światy” oraz że GWM i BYD są gorsze od elektrycznej Astry. Według raportu lista niedociągnięć BYD Dolphin obejmuje następujące punkty:

  • Strojenie podwozia: samochód „kołysze się i chwieje”
  • Układ kierowniczy: „Wyczucie drogi – pozbawione precyzji”
  • Złe hamulce
  • „Zabawne” światła drogowe.
  • System ogrzewania jest niewystarczający
  • Słaba nawigacja bez planowania trasy z ładowaniem
  • Luki w zabezpieczeniach łączności (w tym Amazon Music i Spotify)
READ  Słynnemu producentowi kosmetyków – 3 tys. oddziałów na całym świecie – grozi bankructwo

Ogólne wrażenie Ory 03, która według statystyk KBA została zarejestrowana tysiące razy w zeszłym roku w Niemczech, wywołuje nie mniej skarg:

  • Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu kieruje pojazd do rowu na drogach wiejskich
  • Podwozie jest niewygodne nawet na małych nierównościach
  • Hamulce to utrapienie
  • Zachowanie układu kierowniczego jest „odrętwiałe” i „pośrednie”
  • Dużo hałasu wiatru z ciała
  • Poruszanie się po menu jest uciążliwe w przypadku systemu informacyjno-rozrywkowego

Porównanie samochodów elektrycznych: jakość Cupry i Opla znacznie lepsza?

Są dwie cechy, w których GWM Ora 03 radzi sobie lepiej niż BYD Dolphin: wnętrze jest lepsze, a materiały wyższej jakości.

Wniosek AMS Oznacza to, że BYD ma przewagę cenową nad rywalami z Cupry i Opla – ale nie ma szans, jeśli chodzi o jakość. Z drugiej strony Ora nie oferuje przewagi cenowej nad lokalnymi dostawcami.

Dla użytkowników portalu samochodów elektrycznych Ecomento.de Wynik testu wywołał gorącą dyskusję. Część użytkowników popiera ten wynik i nie postrzega chińskich samochodów elektrycznych jako poważnej konkurencji dla znanych producentów.

Porównanie samochodów elektrycznych: kontrowersje wokół chińskich modeli – „Kontrowersje wynikające wyłącznie ze strachu”

Inni czytelnicy krytykują to, co uważają za subiektywne raporty i podejrzenie stronniczości. Ich zdaniem wyrażona tam krytyka nie jest zgodna z wcześniejszymi doświadczeniami i wynika wyłącznie z faktu, że niemiecki przemysł motoryzacyjny jest znaczącym finansistą tego typu publikacji. Wybrane komentarze:

  • „W Chinach wymagania dotyczące pojazdów elektrycznych z akumulatorem są inne niż w Europie. Testy wymagają standardów europejskich i wynik jest odpowiedni.
  • „Ta hańba dla pojazdów elektrycznych BYD jest czystą kontrowersją wynikającą ze strachu. Neutralni testerzy opisali już prawdę na podstawie szeroko zakrojonych testów.
  • „Niezależnie od tego, jakie pojazdy są testowane/porównywane w TMS, można założyć, że kryteria zostaną dobrane w taki sposób, aby osiągnąć zamierzony efekt.”
  • „Testy przeprowadzone przez prasę branżową itp. powinny być takie, aby niemiecki przemysł samochodowy był w stanie produkować najlepsze samochody”.
  • „Samochody z Dalekiego Wschodu są dobre, ale w Europie jeszcze nie są dobre. Prędkość, jaką potrafią nadrobić, jest niesamowita”.
  • „Jeżdżę BYD od roku i jedno mogę powiedzieć na pewno: nie miałem żadnych problemów i jestem bardzo zadowolony z BYD. Artykuł ten jest na pewno jednostronny.
  • „Przed chińską inwazją preferowanymi konkurentami byli Koreańczycy, a wcześniej Japończycy, a wśród nich wciąż byli europejscy producenci samochodów, był ogień przeciwko Francuzom”.
  • „Punktacja jest przejrzysta, możesz ją zobaczyć, a to, czego nie potrzebujesz, nie wlicza się do Twojego osobistego wyniku”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Published

on

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Spodziewaj się wielu opóźnień w płatnościach
Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 roku

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W tych tygodniach wielu lokatorów otrzymuje rachunek za ogrzewanie i raczej nie będzie to powodem do radości. Ponieważ koszty ogrzewania gwałtownie wzrosły w zeszłym roku. Nawet ekonomiczne ogrzewanie i łagodne zimy pomagają tylko w ograniczonym stopniu.

Według obliczeń firmy doradczej Ista, koszty ogrzewania wynajmowanych domów w Niemczech w 2023 r. znacznie wzrosły. W porównaniu z 2022 r. koszty kilowatogodzin wzrosły średnio o 7 proc. w przypadku ogrzewania sieciowego, o 34 proc. w przypadku oleju opałowego i o 44 proc. procent w przypadku gazu ziemnego – podaje spółka. Liczby te opierają się na ocenie około 800 000 rachunków za ogrzewanie. Uwzględniono hamulce państwowych cen gazu i ciepła sieciowego, które obowiązywały w 2023 roku.

Ponieważ ogrzewanie było bardziej oszczędne na początku roku i raczej umiarkowane pod koniec roku, zużycie ciepła w 2023 r. było średnio nieco niższe niż w 2022 r. Dla przeciętnego mieszkania o powierzchni mieszkalnej 70 m2 roczne zużycie i ogrzewanie koszty ogrzewania sieciowego wzrosły średnio o 2 procent do 792 euro. Cena gazu ziemnego wzrosła o 37 procent do 817 euro, a oleju opałowego o 30 procent do 1095 euro. „Wielu najemców będzie musiało płacić więcej za ogrzewanie swoich mieszkań niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział prezes Ista, Hagen Lessing. Spółka zakłada, że ​​w wielu przypadkach za ogrzewanie gazem i olejem będą naliczane dodatkowe opłaty.

W kolejnej analizie miesięcznych danych grzewczych z 350 000 mieszkań ESTA określiła zużycie w 20 największych niemieckich miastach w sezonie grzewczym 2023/24, liczone od początku września do końca kwietnia. Wynik: po uwzględnieniu warunków pogodowych ogrzewanie najemców w Stuttgarcie było tylko o około jeden procent niższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Następnie Drezno ze wzrostem zużycia o jeden procent i Monachium ze wzrostem zużycia energii grzewczej o dwa procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Ostatecznie to właśnie Bielefeld po uwzględnieniu warunków pogodowych dodatkowe zużycie było o dwanaście procent wyższe. W sumie, według Esta, w sezonie grzewczym 2023/24 w Niemczech zużyto o pięć procent więcej energii grzewczej, po uwzględnieniu warunków pogodowych, niż w roku poprzednim.

READ  Słynnemu producentowi kosmetyków – 3 tys. oddziałów na całym świecie – grozi bankructwo
Continue Reading

Economy

Oddział Edeka irytuje klientów nowymi przepisami

Published

on

Oddział Edeka irytuje klientów nowymi przepisami

Jeden z oddziałów Edeki jest obecnie kłopotliwy ze względu na specjalny regulamin depozytowy. Zdjęcie: obrazy imago/Michael Gesttenbauer

Pieniądze i zakupy

Natalia Trapp

Żaden inny kraj nie ma tak wielu przepisów dotyczących depozytów jak Niemcy. W wyniku innowacji od przełomu roku systemem objęte zostały także butelki z mlekiem i mieszane napoje mleczne, co często skłania konsumentów do noszenia toreb pełnych kaucji do krajowych supermarketów.

Podobnie większość Niemców niepokoi regulacje dotyczące depozytów i związane z nimi wysiłki. Oddział Edeki denerwuje teraz swoich klientów powiadomieniem na żywo w automacie wpłatowym.

Logowanie się do wpłatomatów denerwuje klientów Edeki

W poście dot Reddit Użytkownik pokazał niedawno zdjęcie automatu na swoim Edeka Market. Poniżej otworu wejściowego widać kartkę papieru, na której znajduje się nietypowa notatka.

Znak bankomatu wywołuje panikę na Reddicie.

Znak bankomatu wywołuje panikę na Reddicie.Zdjęcie: zrzut ekranu z Reddita/HansDerkrieger

W związku z tym odpowiedni depozyt na tym rynku jest wypłacany „tylko na bony” o wartości pięciu euro. Nie jest jasne, w którym oddziale znajduje się znak. Komentarz użytkownika brzmi: „Gdzie mogę to zgłosić ponownie?”

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

W komentarzach oczywiście nie brakuje oburzenia – a także porad dotyczących ewentualnych osób odpowiedzialnych za taką sytuację. „Czarno-białe nielegalne” – podsumowuje jeden z użytkowników.

Społeczność Reddit oferuje prosty sposób na rozwiązanie problemu depozytu

Wiele osób doradza również osobom dotkniętym sytuacją, aby przekazały kaucję w kilku ratach. Problemu tego można łatwo uniknąć, korzystając z kilku bonów o wartości mniejszej niż pięć euro.

READ  Rok wojny na Ukrainie - Polska: dzięki życzliwemu uznaniu - Aktualności

„Muszą tylko zeskanować 20 paragonów” – podsumowuje zirytowany użytkownik. „Niehonorowe” – mówi krótko inny.

Młoda kobieta wrzuca puste plastikowe butelki do automatu.  Automatyczny zwrot pustych butelek Młoda kobieta wrzuca do automatu butelki zwrotne *** Młoda kobieta wrzuca do automatu puste butelki zwrotne...

System depozytowy w Niemczech jest unikalny w Europie. Zdjęcie: Imago Images/Michael Eichhammer

Jednak wielu konsumentów jest już obciążonych ograniczeniami dotyczącymi zwrotu kaucji. Oznacza to, że vouchery można zrealizować wyłącznie w oddziale, w którym wcześniej dostarczono odpowiednie kontenery.

Poza tym przynajmniej dyskonty akceptują tylko butelki z własnego asortymentu. Dowody wpłat są jednak ważne przez trzy lata.

Supermarket: Jest to wartość depozytu za butelkę w Niemczech

Jest jednak mało prawdopodobne, aby konwersja na bony oddziałowe była zgodna z ochroną konsumentów. Wreszcie, w razie wątpliwości, bony można opłacić także w formie dowodów wpłat w gotówce.

Dla niektórych konsumentów etykieta może mieć znaczenie. Wiele osób często zbiera depozyty tygodniami, a następnie za jednym razem zwraca wszystko do supermarketu.

Każdy, kto zwróci standardową skrzynkę piwa, otrzyma kaucję w wysokości 1,50 euro za samą skrzynkę plus pojedyncze butelki o wartości 8 centów każda. Nawet jeśli zwrócisz plastikowe butelki wielokrotnego użytku, cena 25 centów za butelkę szybko przekroczy podaną kwotę 5 euro.

Continue Reading

Economy

Tysiące zainfekowanych urządzeń: eksperci ostrzegają przed nowym złośliwym oprogramowaniem dla Androida

Published

on

Tysiące zainfekowanych urządzeń: eksperci ostrzegają przed nowym złośliwym oprogramowaniem dla Androida

Eksperci ds. bezpieczeństwa z zespołu QAX XLab zidentyfikowali nowe złośliwe oprogramowanie dla Androida o nazwie „Wpeeper”, które zostało wykryte w co najmniej dwóch nieoficjalnych sklepach z aplikacjami i naśladuje wygląd i sposób działania popularnego sklepu z aplikacjami Uptodown. To, co wyróżnia Wpeeper, to kreatywne wykorzystanie zainfekowanych witryn WordPress, które działają jako stacje przekaźnikowe dla rzeczywistych serwerów dowodzenia i kontroli, pomagając złośliwemu oprogramowaniu pozostać niewykrytym. (przez: „Uśpione komputery„)

18 kwietnia 2024 r. analitycy natknęli się na szkodliwe oprogramowanie podczas badania nieznanego pliku ELF. Został on zawarty w plikach APK (plikach pakietu Android), a Virus Total nie otrzymał jeszcze żadnych wyników. W bardzo krótkim czasie po odkryciu, 22 kwietnia, Wpeeper zaprzestał swojej działalności. Sugeruje to, że osoby stojące za atakiem starają się być mniej widoczne, aby uniknąć wykrycia przez ekspertów ds. bezpieczeństwa i zautomatyzowane systemy.

Według danych Google i pasywnego DNS, zanim zostało wykryte, złośliwe oprogramowanie Wpeeper zainfekowało już tysiące urządzeń. Jednak prawdziwy zakres operacji pozostaje nieznany.

READ  Pipeline: Niemcy i Stany Zjednoczone rozmawiają o Nord Stream 2 - Gospodarka
Continue Reading

Trending