Connect with us

Economy

Likwidacja Wintershall Dea – pracę w Castle straci 600 pracowników

Published

on

Likwidacja Wintershall Dea – pracę w Castle straci 600 pracowników
  1. Strona główna
  2. Zamek

W wyniku wyjścia Rosji spółka Wintershall Dea skurczyła się prawie o połowę: na zdjęciu fabryka gazu w Nowym Urengoju w północno-zachodniej Syberii, spółka joint venture Wintershall Dea i Gazprom. Zdjęcie archiwalne © Wintershall/Dea/nh

Wintershall Dea została podzielona, ​​a działalność produkcyjna sprzedana angielskiej firmie finansowej Harbour. Zakończenie transakcji zaplanowano na rok 2024.

Kassel – Wintershall Dea zostanie podzielona i rozwiązana. Według planów BASF w ciągu najbliższych dwóch lat wszystkich 600 pracowników fabryki w Kassel straci pracę. Poinformował o tym w czwartek główny akcjonariusz producenta ropy i gazu Wintershall, firma BASF z Ludwigshafen. Pracownicy Wintershall zostaną dzisiaj bardziej szczegółowo poinformowani podczas wewnętrznego wydarzenia przez przewodniczącego Rady Nadzorczej BASF Hansa-Ulricha Engela i prezesa zarządu Wintershall Dea Mario Mehrena.

Mario Mehren powiedział naszej gazecie: „Dla zespołu Wintershall Dea w Kassel i Hamburgu oraz dla mnie osobiście ta wiadomość tuż przed Bożym Narodzeniem jest ogromnym rozczarowaniem”.

Wintershall Dea została podzielona, ​​a działalność finansowa została sprzedana

Tłem jest podział Wintershall na dwie spółki: jedna łączy wycofany z giełdy biznes rosyjski, a druga zajmuje się światowym wydobyciem gazu i ropy. Wiadomo już, że zapowiadane jesienią zwolnienia części pracowników Zamku nie ustaną. Koncesje na wydobycie, w tym platformy, zostaną sprzedane spółce papierów wartościowych English Harbour. Planowane jest również zamknięcie siedziby głównej w Hamburgu.

Wintershall i miasto Kassel

Pod koniec lat pięćdziesiątych Wintershall zdecydował się na lokalizację swojej siedziby w Kassel, a w 1957 roku pierwsi pracownicy przenieśli się do wieżowca przy Friedrich-Ebertstrasse. W następnych dziesięcioleciach Wintershall stał się jednym z najważniejszych podatników komercyjnych w mieście. Firma wzięła także odpowiedzialność za społeczność miasta: Wintershall jest siłą napędową inicjatywy „Otwartość na różnorodność” i jest sponsorem wielu lokalnych wydarzeń kulturalnych.

Oczekuje się, że fuzja Wintershall zakończy się latem 2024 r. Sprzedaż spółce Harbour mogłaby nastąpić w drugiej połowie 2024 r. Wintershall będzie wówczas mogła nadal istnieć z niewielką siłą roboczą, której głównym zadaniem będzie pozyskiwanie gwarancji dla swoich rosyjskich biznes z Republiki Federalizm.

READ  Dow Jones zamyka indeksy na minusie: amerykańscy inwestorzy hamują w pogoni za rekordami

W oświadczeniu BASF wyjaśniono, że do czasu zakończenia transakcji Wintershall Dea i Harbour będą nadal działać jako niezależne spółki. Nie ma gwarancji, że uzgodniona transakcja zostanie sfinalizowana. Dodał, że transakcja wymaga m.in. zgód antymonopolowych i zezwoleń organów regulacyjnych na inwestycje zagraniczne w różnych krajach. (John Rutzel)

Wintershall: Wycofanie się z Rosji w związku z wojną na Ukrainie.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Published

on

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Pickup elektryczny
Oszustwo Muska: Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Tesla Cybertruck to bardzo szybki samochód, ale nie tak szybki, jak twierdzi Tesla.

© Tesla/PR

Dyrektor generalny Elon Musk uczcił dostawę Tesli Cybertruck dużą prezentacją. Ma to udowodnić, że pickup może zabrać Porsche na przyczepie o ponad ćwierć mili szybciej niż samo Porsche. Szybko pojawiły się wątpliwości, a teraz są dowody na to, że nie może to być prawdą.

Tesla Cybertruck w coraz większym stopniu staje się sposobem na dotrzymywanie obietnic. Nie tylko coraz większa liczba samochodów w Stanach Zjednoczonych regularnie ujawnia nowe słabe punkty, ale liczne chwyty marketingowe dotyczące pickupa ze stali nierdzewnej raz po raz okazują się żartem. Być może najbardziej ekscytujący pokaz umiejętności prowadzenia pojazdu: wyścigi jeden na jednego Porsche – z przyczepą, na której znajduje się Porsche.

Elon Musk przechwalał się tym podczas prezentacji transmitowanej na cały świat, kiedy po raz pierwszy dostarczono Cybertrucks. Musk pokazał materiał filmowy z wyścigu na ćwierć mili Cybertruck przeciwko Porsche. Pickup wygrał, ale potem sytuacja się pogorszyła: z tyłu ciężarówki była przyczepiona przyczepa, na której znajdowało się kolejne Porsche. Przesłanie było jasne: „Cybertruck może holować Porsche o ćwierć mili szybciej, niż samo Porsche jest w stanie nim jeździć” – oznajmił z dumą Musk.

To szybko wzbudziło sceptyków. Kanał YouTube „Engineering Explored” stwierdził, że z pokazanym filmem Tesli jest coś nie tak – i nawet Wes Morrill, obecnie główny inżynier Cybertrucka Tesli, miał rację. Podał względy bezpieczeństwa, aby nie pokazywać na filmie wyścigu na ćwierć mili, a jedynie na osiem mil (więcej można dowiedzieć się tutaj).

Bez przyczepy Cybertruck jest trudny do pokonania

„Magazyn Specjalistyczny”Kierunek silnika„ To nie wystarczyło — chcieli przedstawić oparte na faktach dowody na to, że Musk kłamie, nie dyskredytując ciężarówki. Dlatego eksperci od początku powiedzieli jasno: „Przy przyspieszeniu do 60 mil na godzinę w ciągu zaledwie 2,5 sekundy trzy pojazdy Tesli zostały w stanie… – Ta napędzana elektrycznie ciężarówka przewyższa każdą Corvettę, McLarena i wszystkie Lamborghini z wyjątkiem jednego, które testowaliśmy w branżowym teście przyspieszenia. I oczywiście bez przyczepy.

Ale czy to wystarczy, aby przejść test przyczepy w świecie rzeczywistym? Krótka odpowiedź: nie.

Podczas konfiguracji testowej Motortrend trzymał się ściśle pojazdów określonych w filmie Tesli. Jedynym możliwym Porsche było więc 911 Carrera T, co widać także w materiałach producenta. Carrera T to „najwolniejsza” (wciąż szybka) 911, jaką można obecnie kupić. Cybertruck wyposażony jest w lekką aluminiową przyczepę, a na niej kolejne 911 T.

Wynik: Cybertruck przegrał sześć z sześciu wyścigów na ćwierć mili. Ani razu elektryczny pickup nie stanowił zagrożenia dla Porsche jadącego prosto w stronę domu. Jeśli porównamy najlepszy czas Cybertrucka z najwolniejszym czasem 911, różnica wynosi co najmniej 0,229 sekundy.

A cena za kilometr? Tutaj także Porsche wygrało cztery z sześciu wyścigów – nawet znacznie krótszy dystans rzadko pokonuje ciężarówka z przyczepą szybciej niż samochód sportowy bez dodatkowego ładunku.

Kolejna złamana obietnica Tesli

„Oto prawda: Tesla Cybertruck nie jest w stanie holować Porsche 911 Carrera T o więcej niż ćwierć mili szybciej niż samo 911 Carrera T. Dodaj to do długiej listy złamanych obietnic Tesli” – podsumowuje Motortrend.

Małe pocieszenie: Motortrend donosi, że Cybertruck bez przyczepy nie będzie miał problemu z pokonaniem Porsche 911 Carrera T. Ale o tym nie ma mowy w prezentacji producenta.

READ  Pliki sprzedawcy po bankructwie – inni mogą wkrótce śledzić
Continue Reading

Economy

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media | Wiadomości robota

Published

on

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media |  Wiadomości robota

To jest maszynowe tłumaczenie artykułu z Portal elektroniczny Korrespondent.net. Tłumaczenie nie zostało poddane korekcie ani redakcji, a pisownia nazw i nazw geograficznych nie jest zgodna z nazwami zwyczajowymi Wiadomości z Ukrainy Stosowane konwencje.

W Polsce są setki tysięcy Ukraińców, a ich utrata będzie miała wpływ na gospodarkę kraju.

Magazyn Forbes podał, że wsparcie polskich władz w powrocie poborowych do ojczyzny może mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę.

Być może tysiące obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce będzie musiało porzucić pracę i wstąpić do wojska, co będzie miało wpływ na gospodarkę kraju.

Rosną także obawy, że duża ich część będzie próbowała opuścić Polskę, aby uniknąć poboru do wojska.

Warto zauważyć, że spośród ponad miliona Ukraińców, którzy przybyli do Polski od początku zakrojonej na szeroką skalę rosyjskiej inwazji w lutym 2022 roku, 371 tys. mężczyzn w wieku służby wojskowej może zgodnie z prawem podlegać poborowi.

Ministerstwo Obrony Narodowej już wcześniej informowało, że Warszawa może pomóc Ukrainie w repatriacji poborowych.

Ambasador RP na Ukrainie Jarosław Gozy powiedział, że ukraińscy mężczyźni w wieku poborowym nie będą przymusowo repatriowani z Polski, ale Warszawa nie podjęła jeszcze decyzji, co z nimi zrobić.

W Polsce jest mniej ukraińskich uchodźców – As-Safir

tłumacz: Głębokie l – Słowa: 229

Spodobał Ci się artykuł? Może powinieneś taki dostać Prezent Brać pod uwagę.
Dyskusje na temat tego artykułu i innych tematów można również znaleźć pod adresem forum.

Powiadomienia o nowych wpisach dostępne są poprzez Facebook, wiadomości Google, Mastodont, kabel, X (dawniej Twitter), VK, RSS Codziennie lub co tydzień e-mail.

READ  Opel Astra gegen VW Golf: Vergleich, Motoren, Preise
Continue Reading

Economy

Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa dla Bawarii i Hesji

Published

on

Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa dla Bawarii i Hesji
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Konsumenci, uważajcie: popularne produkty, takie jak bułeczki czekoladowe Backhaus Bickert, są wycofywane ze względu na możliwe wióry metalowe.

Kassel – Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa wypieków zyskuje obecnie coraz większą popularność wśród klientów Bawaria I Hess paragon. To wiadomość od słynnej firmy Backhaus Bickert z siedzibą w Großostheim w dzielnicy Aschaffenburg. Wiele wypieków, które były dostępne w dniach 10–15 maja 2024 r., zostało obecnie wycofanych.

Wycofanie wypieków z Hesji i Bawarii: Ostrzeżenie dotyczące żywności dla firmy Kornspitz, bułek czekoladowych i jej partnerów

Wycofanie dotyczy wielu popularnych wypieków. To zawiera:

  • Ciasto czekoladowe
  • Ciasto herbaciane
  • Szmaragd
  • Ciastka żytnie
  • Kornspitz
  • Muffiny wieloziarniste
  • Napisane Spitz

Powód wycofania: Nie można wykluczyć obecności wiórów metalicznych w produktach

Powodem wycofania jest możliwa obecność wiórów metalicznych we wspomnianych produktach. „Ze względu na usterkę techniczną układu czyszczącego nie można wykluczyć obecności wiórów metalowych na następujących produktach zakupionych w okresie od piątku 10 24 maja do środy 15 maja 24 maja” – czytamy w komunikacie prasowym spółki.

Ewentualne opiłki metalu spowodowały wycofanie wypieków z Bawarii i Hesji. (Awatar) © Imago Images

Te wióry metalowe stanowią poważne zagrożenie dla konsumentów, ponieważ stwarzają poważne zagrożenie dla zdrowia. Istnieje szczególne ryzyko zakażenia jamy ustnej, gardła i przewodu pokarmowego. Jeszcze kilka miesięcy temu w całym kraju doszło do wycofania wypieków od dużego producenta.

Gorzki smak dla konsumentów: kawałek metalu występujący w bułkach z rodzynkami

Klient miał raporty nt main-echo.de Według niego, w piątek 10 maja kupiłem bułkę z rodzynkami w oddziale w Hesji. Kiedy go zjadł, znalazł w nim metalowy odłamek.

Klient zwrócił rolkę dopiero po czterech dniach od zakupu we wtorek (14 maja). Po konsultacjach z Bawarskim Urzędem Nadzoru ds. Bezpieczeństwa Żywności w Kulmbach oraz wewnętrznym zarządzaniem kryzysowym i higieną firma zdecydowała się rozpocząć kampanię wycofania.

READ  Rezerwa Federalna USA pozostawia otwarte opcje na dalsze podwyżki stóp procentowych

„W ramach środków ostrożności postanowiliśmy wycofać wszystkie produkty zakupione w jednym z naszych oddziałów w dniach 10–15 maja” – powiedział Thomas Ruhlmann, autoryzowany przedstawiciel firmy Beckert. main-echo.de.

Przypomnienia w branży spożywczej: Zalecany sposób postępowania dla klientów

Klienci, którzy kupili te wypieki, których dotyczy problem, powinni pilnie unikać ich spożywania. Zamiast tego proszeni są o zwrot produktów do oddziału Backhaus Bickert GmbH & Co. KG, gdzie otrzymają gwarancję pełnego zwrotu pieniędzy.

Wycofania produktów ze względów bezpieczeństwa nie są rzadkością w branży spożywczej. Niedawno wycofano oliwy z oliwek i produkty czekoladowe od kilku sprzedawców detalicznych, takich jak Aldi, Edeka i Kaufland. Bezpieczeństwo konsumentów jest zawsze w centrum uwagi. (dpa/ls)

Continue Reading

Trending