Connect with us

Economy

Globalna zdolność do elektrolizy wodoru powinna zostać zwiększona 1000 razy do 2040 roku …

Published

on

14.05.2021 – 08:45

Aurora Energy Research

Berlin (OTS)

- Studie von Aurora Energy Research zum Wasserstoffmarkt: Bis 2040 sind weltweit 213,5 Gigawatt Elektrolyseur-Kapazitäten geplant, 1000-mal so viel wie die derzeit in Betrieb befindlichen 0,2 Gigawatt
- Deutsche und europäische Unternehmen sind führend: 23 Prozent der Projekte in Deutschland geplant, in Europa insgesamt 85 Prozent
- Deutschland bleibt attraktivster Markt für Investitionen in emissionsarmen Wasserstoff, aber auch in Italien, Polen und Großbritannien gibt es neue ambitionierte Planungen und Strategien
- Kosten und CO2-Fußabdruck des verwendeten Stroms sind entscheidende Erfolgsfaktoren: Wasserstoff, der direkt aus erneuerbaren Energien und nicht mit Netzstrom hergestellt wird, dürfte als einziger die von der EU festgelegten Grenzwerte für die CO2-Intensität einhalten 

Liczba elektrolizerów do produkcji wodoru gwałtownie rośnie: do 2040 r. Firmy na całym świecie planują systemy o łącznej mocy ponad 210 gigawatów – 1000 razy większej niż obecnie. Niemcy zajmują pierwsze miejsce: planuje się tu blisko jedną czwartą globalnych projektów, a także zajmuje czołowe miejsce w rankingu krajów, które przyciągają inwestycje w wodór. Jest to wynik najnowszej publikacji Raportu o atrakcyjności rynku wodoru (HyMAR) opublikowanego przez Aurora Energy Research, ponieważ firma analizująca rynek energii co sześć miesięcy bada globalny rynek projektów wodorowych.

Rząd federalny właśnie poprawił swoje prawo dotyczące ochrony klimatu i zaostrzył plany osiągnięcia neutralności węglowej. Unia Europejska i inne kraje również wprowadziły cele dekarbonizacji do 2040 lub 2050 roku, co stwarza wielką potrzebę działania na rzecz ich dostaw energii: „Aby osiągnąć zerową emisję netto, wszystkie sektory gospodarki muszą zostać przekształcone w bezemisyjne zasoby energii w nadchodzących dziesięcioleciach ”, mówi Hans Koenig, kierownik projektów delegowanych na Europę Środkową w Aurora Energy Research. „Wodór będzie odgrywał ważną rolę, zwłaszcza na obszarach, gdzie neutralność klimatyczna jest trudna lub niemożliwa do osiągnięcia: dotyczy to przede wszystkim niektórych gałęzi przemysłu, takich jak produkcja stali i części przemysłu chemicznego, ale także części sektora transportu, takie jak: jako ruch lotniczy. ”

READ  Chaos w Aldi, Lidl, Rewe i Edece: Hamulce awaryjne zaskoczyły wielu klientów

Wodór jest obecnie produkowany głównie z gazu ziemnego, a powstający w ten sposób dwutlenek węgla jest uwalniany do atmosfery. W interesie neutralności klimatycznej skupiono się zatem na potencjale niskoemisyjnego wodoru. Może to być na przykład wytwarzane z gazu ziemnego z wychwytywaniem i magazynowaniem dwutlenku węgla (CCS, „niebieski wodór”) lub przez elektrolizę wody przy użyciu zielonej energii elektrycznej („zielony wodór”). Wiele rządów w Europie szczególnie zachęca do tego ostatniego; Unia Europejska dąży do osiągnięcia wydajności elektrolizera na poziomie 40 gigawatów do 2030 r., A rządy krajowe w Europie przeznaczyły już 34 gigawaty.

Firmy wykorzystują możliwości, jakie daje gospodarka wodorowa

„Analiza rynku pokazuje, jak szybko firmy reagują na tę okazję i opracowują nowe instalacje do produkcji wodoru” – mówi Anise Ganbold, dyrektor ds. Globalnych rynków energii w Aurora Energy Research: „Obecnie mamy projekty w globalnej bazie danych elektrolizerów o łącznej wydajności 213,5 GW, które powinno zostać zrealizowane do 2030 r. 2040 r. To tysiąc razy więcej niż obecna moc. Jeśli wszystkie te projekty zostaną uruchomione, mogą wyprodukować do 32 mln ton wodoru rocznie, co stanowi już połowę zapotrzebowania na wodór obecnie ”.

Niemcy, z 23 procentami projektów przewidywanych do 2040 roku, są światowym liderem, z Europą 85 procent. Jednak porównanie z celami europejskimi pokazuje również, że duża część projektów prawdopodobnie nie zostanie zrealizowana lub wdrożona przed 2030 rokiem. są zwiększane. Wiele projektów jest wciąż na bardzo wczesnym etapie koncepcyjnym, ale z drugiej strony są też bardzo konkretne plany: do 2030 r. W samych Niemczech będzie działać ponad 9 gigawatów, 6 gigawatów w Holandii i 4 gigawaty w Wielkiej Brytanii – i trend ma miejsce.

Szybko rośnie również skala poszczególnych projektów elektrolizerów, co świadczy o dojrzałości technologii i łańcucha dostaw: obecnie większość elektrolizerów wytwarza mniej niż 10 megawatów (MW). Na początku 2025 r. Typowy system będzie miał moc od 100 do 500 MW i będzie wytwarzał wodór dla bezpośrednio podłączonych odbiorców. Do 2030 r. Wielkość elektrowni wzrośnie do 1 gigawata i więcej, wraz z projektami na dużą skalę, które produkują wodór na eksport do krajów z tanią energią elektryczną.

READ  Po nowym rekordzie w tym roku: DAX znów spada

Niemcy pozostają najbardziej atrakcyjnym rynkiem dla zastosowań wodoru

Półroczny raport o atrakcyjności rynku wodoru Aurora Energy Research klasyfikuje kraje europejskie pod względem atrakcyjności inwestycji w niskoemisyjny wodór: w oparciu o takie kryteria, jak polityka, systemy motywacyjne, koszty produkcji i potencjalne centra zapotrzebowania na wodór, Niemcy zajmują pierwsze miejsce jako najbardziej atrakcyjny rynek dla takich projektów. „Jednak inne kraje również wprowadzają obecnie ambitne plany dotyczące wodoru i nadrabiają zaległości” – mówi Janbold. „Na przykład Włochy prowadzą długoterminową politykę strategiczną, aby z jednej strony pełnić rolę mostu wodorowego między Afryką a Zachodem. Z drugiej strony Europa generuje jedną piątą swojego końcowego zużycia energii z wodoru. z drugiej strony do 2050 roku Polska jest nastawiona na cele krótkoterminowe i chce zbudować 2 gigawaty mocy elektrolizera do 2025 roku i wprowadzić kontrakt węglowy na dyferencjały, aby promować droższe metody produkcji niskoemisyjnego wodoru. ”

Generalnie autorzy badania zaklasyfikowali wyniki swojej analizy jako wskazówkę, że w najbliższych latach rośnie prawdopodobieństwo szybkiego rozwoju infrastruktury wodorowej. Jednak oprócz ambitnych planów istnieją również poważne przeszkody w warunkach ramowych w wielu krajach: od biurokracji i braku wytycznych po bezproduktywne zachęty. Na razie nadal będzie obowiązywać duża rozbieżność kosztów między produkcją „zielonego” wodoru z elektrolizera a obecnymi źródłami wodoru o dużej gęstości węgla.

Kluczowe znaczenie dla sukcesu: cena energii elektrycznej oraz gęstość wodoru i dwutlenku węgla

Firmy, które inwestują w projekty elektrolizerów, powinny pomyśleć o swoim modelu biznesowym i jak optymalnie zaprojektować dla niego swój projekt. Ma to wpływ zarówno na wykorzystywane źródła energii, jak i zużycie wytwarzanego wodoru. Większość projektów w bazie danych Aurora Electrolyser będzie wykorzystywała energię wiatru, a następnie energię słoneczną. Niewielka część planuje wykorzystać główną energię elektryczną. W większości przypadków branża jest nazywana użytkownikiem końcowym, a następnie nawigacją.

READ  Nowe zasady płatności w Volksbank, Sparkasse & Co.: musisz wiedzieć

„Sukces zielonego wodoru z elektrolizy będzie zależał od dwóch głównych czynników”, mówi Koenig: Z jednej strony istnieją koszty energii elektrycznej, które stanowią większość kosztów produkcji. Z drugiej strony to bilans dwutlenku węgla ma kluczowe znaczenie dla tego, czy wytwarzany wodór można uznać za przyjazny dla klimatu ”. Jeśli chodzi o cenę energii elektrycznej z sieci, Francja prawdopodobnie będzie najtańsza do 2040 r. . Pod względem intensywności emisji dwutlenku węgla najlepsze są sieci elektroenergetyczne w Norwegii, Szwecji i Francji. „Tylko w tych krajach elektrolizer pierwotny będzie przestrzegał stosunkowo surowych wartości progowych, które Unia Europejska planuje określić jako„ zrównoważony ”wodór. Koenig mówi, że do 2030 r. ma to na celu odłączenie się od sieci i bezpośrednie dostarczanie zielonej energii elektrycznej z wiatru, słońca i wody, na przykład za pośrednictwem PPA. ”

Aurora co sześć miesięcy aktualizuje analizę i ranking perspektyw dotyczących wodoru w krajach europejskich. Analiza elektrolizera jest oparta na bazie danych Aurora Global Electrolyzer, która rejestruje cały prąd i schemat elektrolizera.

Krótki zapis badania można znaleźć pod adresem //www.everydayhealth.com/drugs/project https://ots.de/uIEAmB

O firmie Aurora Energy Research

Aurora Energy Research to firma specjalizująca się w analizie i modelowaniu europejskich i światowych rynków energii. Założona w 2013 roku przez ekonomistów z Uniwersytetu Oksfordzkiego, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na wysokiej jakości dane i fakty na rynku energii, obecnie jesteśmy między innymi największym dostawcą analiz rynku energii elektrycznej w Europie. Dzięki prawie 200 ekspertom ds. Energii oraz biurom w Oksfordzie, Sydney i Berlinie wspieramy firmy, rządy i instytucje w całym łańcuchu wartości w podejmowaniu długoterminowych decyzji strategicznych. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z sekcją www.auroraer.com/

Poinformuj mnie:

Matthias Hopfmüller
Telefon: +49 176 48864196
E-mail: [email protected]

Oryginalna treść: Aurora Energy Research, zgłoszona przez Aktuell News

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Published

on

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych
  1. ruhr24
  2. praca
Kierowcy wkrótce nie będą już mogli znaleźć stacji benzynowych z napędem odrzutowym. © Bond5 Obrazy/Imago; MacFoto/Imago; Wydział: RUHR24

Już niedługo wszystkie stacje benzynowe w Niemczech i Austrii staną się historią. Klienci powinni przygotować się na zmiany na dystrybutorach gazu.

Dortmund – Każdy, kto zawsze jeździ na zwykłą stację benzynową z żółto-niebieskim logo samolotu, wkrótce będzie musiał się do tego przyzwyczaić. Nie tylko dlatego, że na dystrybutorach dostępny jest nowy rodzaj paliwa, ale także dlatego, że spółka-matka Phillips 66 wyprzedaje wszystkie swoje stacje benzynowe do samolotów w Niemczech i Austrii.

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Jet obsługuje obecnie łącznie 815 stacji benzynowych w Niemczech i 154 lokalizacje w Austrii. Jednak teraz, jak podaje portal informacyjny, wygląda na to, że cała sieć oddziałów jest bliska sprzedaży”.pionier„.

Amerykańska firma „Philips 66” pisze w swoim kwartalnym raporcie o planie „monetyzowania aktywów, które nie pasują już do jej długoterminowej strategii”, takich jak ten. Sieć redakcyjna Niemcy Zacytowany. Stacje benzynowe dla statków powietrznych nie są już częścią podstawowej działalności. Mówi się również, że inwestorzy Phillips 66 domagali się większego skupienia się na działalności rafineryjnej, a mniejszego na działalności detalicznej.

Wszystkie stacje benzynowe Jet zostaną wkrótce sprzedane – kupujący musi zapłacić prawie 3 miliardy euro

Podobno sprzedaż już się rozpoczęła. Nie ma jednak konkretnego harmonogramu. Przecież najpierw trzeba znaleźć kupca na jego blisko 1000 oddziałów.

Musi zainwestować mnóstwo pieniędzy. Wartość wszystkich oddziałów szacowana jest na około 2,8 miliarda euro. Koszt stacji benzynowej w Niemczech to około 1 milion euro (więcej o jeździe i ruchu w RUHR24).

Obserwuj RUHR24 w Google News:

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości dnia? Potem następuje RUHR24 w Wiadomościach Google.

Dla klientów sprzedaż samolotów nieuchronnie wiąże się ze zmianami. Przecież Jet to jeden z sześciu operatorów stacji benzynowych z największą liczbą oddziałów w Niemczech. Na przykład Aral, Shell, Total i Esso mają więcej lokalizacji, jak pokazują statystyki Abu Dhabi Airports Company z 2021 r.

READ  Od maja: kraje produkujące ropę zaskakująco ogłaszają cięcia produkcji

Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będą nadal działać stacje benzynowe. Ale kiedy dystrybutory benzyny przestaną działać pod żółto-niebieską flagą, konsumenci będą wiedzieć, że sprzedaż została zakończona.

Continue Reading

Economy

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw

Published

on

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw
Praca Badanie IWH

Liczba upadłości przedsiębiorstw w kwietniu po raz trzeci z rzędu osiągnęła rekordowy poziom

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w związku z jej upadłością dotknęło to szereg stanowisk pracy

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w kwietniu w związku z upadłością liczba zwolnionych pracowników była w kwietniu „wyjątkowo wysoka”

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Andreas Arnold

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako osoby trzecie. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

IWH odnotowało w kwietniu 1367 upadłości spółek osobowych i korporacji, co oznacza wzrost o pięć procent w porównaniu z marcem i kolejny rekord. Ale koniec fali upadłości jest już widoczny.

drZ badania wynika, że ​​w kwietniu liczba upadłości przedsiębiorstw w Niemczech osiągnęła rekordowy poziom trzeci miesiąc z rzędu. Według Instytutu Badań Ekonomicznych Leibniza w Halle (IWH) we wtorek całkowita liczba upadłości spółek osobowych i spółek sięgnęła 1367. Zbadaj go Ogłaszać. To o pięć procent więcej niż poprzedni rekord ustanowiony w marcu. Liczba dotkniętych miejsc pracy jest zatem „niezwykle wysoka”, także ze względu na upadłość Galerii Karstadt Kaufhof. Widać jednak koniec fali upadłości.

Z informacji wynika, że ​​obecna wartość jest o 47 proc. wyższa niż w kwietniu 2023 r. i o 40 proc. wyższa od średniej kwietniowej z lat 2016-2019, czyli lat poprzedzających pandemię korony. Dodał: „Wysoki poziom został osiągnięty w wielu sektorach, w tym w szczególności w budownictwie, handlu i usługach, ale także w mniejszych sektorach, takich jak informacja i komunikacja”.

Według analizy IWH, w 10% największych firm, które ogłosiły upadłość w samym kwietniu, ucierpiało około 34 000 miejsc pracy. To trzykrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Od rozpoczęcia badania w 2016 r. liczba dotkniętych stanowisk pracy wzrosła dopiero w lipcu 2020 r. „Jednym z powodów dużej liczby dotkniętych miejsc pracy jest ponowne bankructwo Galerii Karstadt Kaufhof” – stwierdziła. Wiadomo już jednak, że grupa domów towarowych będzie kontynuowana przez nowych inwestorów, a zdecydowana większość miejsc pracy zostanie utrzymana.

IWH gromadzi wczesne wskaźniki, które przyspieszają proces upadłości o około dwa do trzech miesięcy. Wartości w kwietniu były na najniższym poziomie od sześciu miesięcy, powiedział Stephen Muller, szef ds. zmian strukturalnych i produktywności w IWH. „Chociaż obecnie wyjątkowo wysoka liczba bankructw wydaje się niepokojąca, pierwsze wskaźniki wyraźnie wskazują na złagodzenie sytuacji” – stwierdził Mueller. „Zakładam, że od maja liczba upadłości ponownie spadnie, ale najpóźniej od czerwca”.

Continue Reading

Economy

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Published

on

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Samochód elektryczny chińskiej firmy BYD po przybyciu do Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Chiński producent samochodów elektrycznych sprowadził w lutym tysiące pojazdów do Bremerhaven, aby podbić niemiecki rynek.

Jednak według doniesień mediów sprzedaż Volkswagena i Mercedes-Benz w kraju stoi w miejscu. W marcu nowo zarejestrowano zaledwie trzycyfrową liczbę samochodów BYD.

Gazeta Handelsblatt również doniosła o problemie z pleśnią w dostarczonych samochodach. BYD temu zaprzecza.

Były to obrazy o symbolicznej mocy: w lutym ubiegłego roku ukazał się „BYD Explorer No. 1”. Statek towarowy należący do chińskiego producenta samochodów elektrycznych BYD przywiózł do Niemiec 3000 pojazdów. Najwyraźniej był to początek podboju kraju przez Volkswagena i Mercedesa-Benza. Jednak według doniesień mediów najnowsze dane dotyczące BYD w tym kraju są alarmujące.

W marcu w Niemczech zarejestrowano nie więcej niż 160 nowych samochodów nowego giganta samochodowego. To właśnie mówię”Handelsblatt”, powołując się na dane branżowego serwisu Dataforce. Trend ten utrzymuje się w poprzednich miesiącach.

Przeczytaj także

Na wystawie samochodowej obok siebie stały trzy modele sportowego sedana Xiaomi SU7.  Na pierwszym planie turkusowy samochód, za nim biały, a za nim pomarańczowy.

Nowy samochód e-sportowy z Chin: Xiaomi SU7 podobno przewyższy BMW, VW i Teslę pod względem „chińskiej prędkości”.

W pierwszym kwartale tego roku BYD zarejestrowało w Republice Federalnej zaledwie 393 samochody. Jeśli ekstrapolować tę liczbę na cały rok, producentowi zabrakłoby znacznie do 4141 samochodów z poprzedniego roku.

Sytuacja w innych krajach wydaje się lepsza. We Francji BYD udało się prawie podwoić liczbę rejestracji z 2023 r. do prawie 1000 w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Jednak do tej pory najważniejszym rynkiem zbytu grupy w Europie pozostały Niemcy. BYD już w tym roku chce podwoić sprzedaż zagraniczną. Tylko dzięki swojej sile na chińskim rynku krajowym BYD był w stanie na krótko zastąpić Teslę jako największego na świecie producenta pojazdów elektrycznych.

Statek towarowy

Statek towarowy „BYD Explorer nr 1” w lutym ubiegłego roku stanął na terminalu samochodowym w Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Według Handelsblatta słaby popyt w Niemczech jest obecnie widoczny także w Bremerhaven, jednym z największych punktów przeładunku nowych samochodów na świecie. Rzecznik firmy logistycznej BLG potwierdził gazecie, że samochody BYD „obecnie są dłuższe” na tamtejszej stacji samochodowej. Dotyczy to również innych producentów i jest „związane z popytem rynkowym”.

READ  Upadek akcji Henkla: płaskie zyski w 2023 r. – dalsze zwolnienia

Brzydki: według raportu problem pleśni występuje również w dostarczanych samochodach elektrycznych. Zdarza się to od czasu do czasu podczas długiego transportu zagranicznego i nie mówi zbyt wiele o jakości samochodu – twierdzi gazeta „Handelsblatt”.

Przeczytaj także

Fabryka Tesli w Grünheide.

„Słaby rynek sprzedaży samochodów elektrycznych”: Tesla chce zwolnić 400 pracowników w Gruenheide

Mówi się jednak, że problem dotyczy kilku pojazdów w BYD, co wpływa na dostawy. Mówi się o dłuższym czasie oczekiwania dla trzycyfrowej liczby niemieckich klientów. Firma BYD potwierdziła gazecie, że w zeszłym roku napotkała „rozproszone” problemy związane z epidemiami pleśni. Jednak według producenta samochodów nie miało to wpływu na pojazdy w Bremerhaven.

Fu

Continue Reading

Trending