Connect with us

Economy

Sat.1 szuka najlepszego przeciwnika – ale oferta jest porażką

Published

on

Sat.1 szuka najlepszego przeciwnika – ale oferta jest porażką

drEkspert w ogóle nie lubi chleba. Stefan Luke uważa, że ​​mieszany chleb Penny ze sklepu dyskontowego jest miękki jak poduszka do łóżka. Ale oferty Aldiego, Lidla i Netto też nie przekonały dietetyka: „Dla mnie nie ma nic wspaniałego”.

Przynajmniej ma łatwego faworyta: „To też nie jest zbyt ekscytujące, ale przynajmniej jest trochę lepsze niż Aldi” – Luke mówi o chlebie z Lidla.

Sat.1 porówna cztery duże dyskonty Aldi, Lidl, Penny i Netto 21 września o godzinie 20:15. W ciągu dwóch godzin stacja przedstawia model, który ugruntował się w niemieckiej telewizji: konsumenci naiwnie testują produkty, komentują eksperci i oceniają rzeczników firm.

Więcej o supermarketach

394597022 (1)

Półka supermarketowa: marki własne

Czynnik inflacji w sektorze detalicznym

Sat.1 od roku ma w swoim programie serię „Sat.1-Check”, zainspirowaną sukcesem wielu podobnych formatów konsumenckich na ARD i ZDF, które zwykle zajmują trzy kwadranse. W poprzednich pięciu odcinkach pod specjalnym mikroskopem prezentera znajdowały się sklepy z artykułami żelaznymi, sieci fast foodów i sklepy optyczne.

Przeczytaj także

Według magazynu branżowego DWDL spotkało się to z mieszanymi ocenami. Ponieważ koncepcja osiąga swoje granice w okresie, który wypełnia czas szczytu. W pięciu sekcjach dziennikarze telewizyjni próbują dociec różnic między dyskontami.

Chodzi tu o same firmy, ich spółki zależne, asortyment produktów, marki własne i oferty specjalne. To, co na początku ma charakter informacyjny, na dłuższą metę staje się wyczerpujące, zwłaszcza że film wyprodukowany przez Spiegel TV wyraźnie stara się zachować równowagę.

Czeki debetowe nie są zbyt przydatne

Film przedstawia zakup dziesięciu konkretnych produktów w autoryzowanym przez firmę sklepie flagowym z czterokrotnymi aparatami o tej samej długości. Zdobycze wiedzy są niewielkie: parze w średnim wieku zakupy w Penny’s i Nito’s zajmują mniej więcej tyle samo czasu, ale wymagają mniejszej liczby kroków w Penny’s. W wyjątkowo dużej placówce Lidla zakupy trwają zauważalnie dłużej – choć testuje tu emeryt.

READ  Pracownik Burger King otrzymuje ten prezent po 27 latach bez dnia wolnego - News International

Testy produktów też nie są zbyt pomocne: marynowane steki są pyszne we wszystkich czterech rabatach i nie są już tak kiepskiej jakości jak kilka lat temu. Jednak grupa grillujących amatorów będzie cieszyć się mięsem tak samo, jak eksperci w kuchni studyjnej.

Przeczytaj także

Inwestowanie w gwiazdy dywidendowe

Wiertarka akumulatorowa Lidla radzi sobie z ceglaną ścianą równie dobrze jak tania wiertarka ze sklepu z narzędziami, ale obie są gorsze od wiertarki udarowej Bosch, która jest czterokrotnie droższa. Czasem jeden dostawca jest tańszy, czasem drugi – w zależności od tego, co aktualnie znajduje się w ofercie specjalnej. Dlatego możesz zaoszczędzić, przeglądając broszury. Póki co, banał.

„Duże rabaty są bardzo podobne, ale różnią się szczegółami. «Jeśli przyjrzysz się cenom, możesz tu dużo zaoszczędzić» – to kiepski wniosek po 105 minutach czasu antenowego – z reklamami zablokowanymi nawet na dwie godziny i dziesięć minut .”

Sat.1 – Czek od stron przeciwnych jest jak film szkoleniowy

Prezentacja zaczyna się dość pouczająco. Przecież nie każdy zdaje sobie sprawę z różnic w koncepcji od struktury sklepów po liczbę produktów i ich marki oraz wielkość firmy. Warto także rzucić okiem na historię pionierskiej firmy Aldi, która w 1962 roku otworzyła swój pierwszy dyskont w górniczej dzielnicy Evening w Dortmundzie.

Biorąc jednak pod uwagę liczbę pozytywnych wypowiedzi rzeczników i menedżerów firm na temat przysługujących im rabatów, pokaz Sat.1 czasami przypomina film szkoleniowy dla początkujących specjalistów ds. marketingu detalicznego, którzy mają zaprojektować własną koncepcję rabatu.

Rzecznik Penny, Andreas Kramer, wyjaśnia nazwę urządzenia debetowego Rewe Group: Odniesienie do najmniejszej brytyjskiej monety pokazuje, że „każdy może zwracać uwagę na grosz”. W końcu niemiecki handel detaliczny stoi w obliczu „najtrudniejszej konkurencji na świecie”.

Niestety, Sat.1 nie wykorzystuje swojego wyjątkowo długiego czasu antenowego do badania konsekwencji takich stwierdzeń. Eksperci ds. handlu detalicznego mogą zgłaszać, że ostro walczą z producentami o ceny. Otwartym pytaniem pozostaje jednak, co to oznacza dla producentów żywności, od średnich przedsiębiorstw po rolników.

W jakim stopniu producenci mleka cierpią z powodu konkurencji cenowej? Czy niskie ceny skłaniają ludzi do konsumpcji bez zastanowienia? Jak uczciwa jest konkurencja między firmami wartymi miliardy dolarów?

Żadnej krytyki niegrzecznej taktyki negocjacyjnej

Film nie porusza także bieżących oskarżeń małych producentów, że handel doprowadza ich do ruiny. Krytyka niegrzecznej taktyki negocjacyjnej stosowanej przez przeciwnych właścicieli nie została omówiona.

Film nie porusza także innych krytycznie omawianych kwestii, od tanich produktów organicznych po warunki pracy personelu u dostawców po obniżonych stawkach, nie wspominając o rodzinnych zmaganiach spadkobierców Aldi czy dziwnej publicznej nieśmiałości właściciela Lidla, Dietera Schwarza. Film ignoruje nawet obecne eskapady marketingowe, takie jak kontrowersyjna kampania Penny „Prawdziwa cena”.

Zamiast tego Sat.1 wypełnia czas antenowy nauczycielem, pielęgniarką i dyrektorem finansowym degustującymi kawę filtrowaną. Doszli do pocieszającego wniosku, że wszystkie dyskonty robią stosunkowo dobrą kawę biurową.

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

W końcu jest to jedyny test, w którym uczestnicy testu nie znają jeszcze marek – co jest właściwie podstawowym wymogiem uzyskania w miarę czystych wyników. „Kawa to dla wielu osób bardzo ważny produkt, wszak tak zaczyna się dzień” – mówi ekspert, wprowadzając w marketingowe pojęcie „przedmioty cenowe”, czyli produkty, których cena sprzedaży jest o jeden cent niższa niż okrągła suma.

READ  Medien - Rostock - Nagroda Mediów "Rufer" dla Dziennikarstwa Biznesowego - Ekonomia

„Sobotni Check 1” nie będzie przeszkadzał nikomu w siedzibie czterech rywali. Bo nie przekona to żadnego widza do nielojalności wobec ulubionego sklepu. Film jest jak chleb przeceniony: miękki jak poduszka i pozbawiony niespodzianek.

„Sat.1 Discount Check!”, 21 września, godz. 20:15 w telewizji i na Joyn Channel

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pilne wycofanie wypieków – dotyczy to dwóch krajów związkowych

Published

on

Pilne wycofanie wypieków – dotyczy to dwóch krajów związkowych
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Wydano ostrzeżenie dotyczące żywności: firma Backhaus Bickert wycofuje kilka wypieków. Powodem jest możliwa obecność wiórów metalowych w produktach.

Monachium – Co może być milszego niż zjedzenie pysznych wypieków do porannej kawy? Ale bądź ostrożny! Obecnie nie ma żadnych raportów na temat możliwego skażenia żywności. Ogłoszono już ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa dotyczące wypieków. Klienci w Bawarii i Hess Apelował o ostrożność. Właścicielem takiego urządzenia jest znana firma Backhaus Bickert z siedzibą w Großostheim w powiecie Aschaffenburg On pamięta Publikowane dla różnych wypieków.

Dotknęło to wycofanie z rynku produktów piekarniczych w dwóch krajach związkowych: bułek z rodzynkami i czekolady

the ostrzeżenie Dotyczy wypieków, które były dostępne w okresie od 10 do 15 maja 2024 r. Wycofanie dotyczy całej gamy produktów. Zawierają:

  • Ciasto herbaciane
  • Ciasto czekoladowe
  • Napisane Spitz
  • Szmaragd
  • Kornspitz
  • Roladki wieloziarniste
  • Ciastka żytnie
Ewentualne opiłki metalu spowodowały wycofanie wypieków z Bawarii i Hesji. (Awatar) © Imago Images

Wypieki mogą być zanieczyszczone wiórami metalowymi

Firma podała, że ​​powodem wycofania jest to, że wymienione produkty mogą zawierać wióry metalowe. Klient miał raporty nt Główne echo Według niego bułkę z rodzynkami kupił w piątek (10 maja) w oddziale w Hesji. Kiedy go zjadł, znalazł w nim metalowy odłamek.

Konsument zwrócił jednak rolkę dopiero po czterech dniach od zakupu, we wtorek, 14 maja. Po konsultacji z Bawarskim Urzędem Nadzoru Bezpieczeństwa Żywności w Kulmbach oraz zarządzaniem kryzysowym i higieną wewnętrzną, firma zdecydowała się na wdrożenie kampanii wycofania.

„W ramach środków ostrożności postanowiliśmy wycofać wszystkie produkty, które zostały zakupione w jednym z naszych oddziałów w dniach 10–15 maja” – powiedział portalowi Thomas Ruhlmann, autoryzowany przedstawiciel firmy Beckert.

Uwaga dla konsumentów: Zagrożenie zdrowia spowodowane przez obce przedmioty metalowe

Odłamki metalu lub wióry w jedzeniu wydają irytujący dźwięk Próba ekologiczna Znaczące zagrożenia dla zdrowia. Szczególne ryzyko występuje w przypadku infekcji jamy ustnej i gardła oraz przewodu pokarmowego.

READ  Medien - Rostock - Nagroda Mediów "Rufer" dla Dziennikarstwa Biznesowego - Ekonomia

Prosimy klientów, którzy zakupili przedmiotowe produkty, aby ich nie spożywali. Zamiast tego muszą zwrócić wypieki do oddziału Backhaus Bickert GmbH & Co. KG o pełny zwrot pieniędzy. W przemyśle spożywczym zawsze dochodzi do wycofań ze względów bezpieczeństwa konsumentów. Po pierwsze Ostatnio wycofano kilka rodzajów oliwy z oliwek Pojawiło się także ostrzeżenie żywieniowe dla czekolady marek Aldi, Edeka i Kaufland.(dpa/ls)

Continue Reading

Economy

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu

Published

on

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

W trzech partiach marki oliwy z oliwek wykryto pestycyd zakazany w Unii Europejskiej. Producent wydał wycofanie.

Kassel – W dzisiejszych czasach często trzeba zainwestować dużo pieniędzy, aby kupić oliwę z oliwek. Te dodatkowe koszty często trzeba zaakceptować, choć niechętnie. Ponieważ do niektórych przepisów niezbędny jest popularny olej kuchenny. Jeśli jednak posiadasz w swojej szafce kuchennej produkty określonej marki, powinieneś zachować ostrożność. Zawierają one jedną resztę w Unia Europejska Sprawdzone, nieautoryzowane pestycydy. W związku z tym producent zainicjował wycofanie produktu. Eksperci ostrzegają, że obchodzenie się z tym pestycydem jest „niezwykle niebezpieczne”. Owoce sprzedawane w Rewe również niedawno zostały wycofane z rynku ze względu na skażenie pestycydami.

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki „Gaea”. © Importhaus Wilms/Impuls GmbH & Co. KG

Producent przypomina oliwę z oliwek – pestycyd zakazany w Unii Europejskiej, który wykryto podczas kontroli

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki GAEA. Dom importowy Wilms został ukończony foodwarning.eu Stwierdzono, że badanie trzech partii produktów wykazało przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej zawartości chloropiryfosu. Ten środek owadobójczy jest zakazany w Unii Europejskiej od 2020 roku.

Wycofanie dotyczy następujących oliw z oliwek:

  • GAEA CLASSIC 500 ML – SERIA L4008 / TERMIN NAJLEPSZOŚCI PRZED: 08.07.2025
  • GAEA SELECT 500ml – partia L4010 / Najlepiej spożyć przed: 10 lipca 2025 r.
  • Olej sałatkowy GAEA 500ml – partia L4009 / Najlepiej spożyć przed: 9 lipca 2025 r.

Producent ostrzega, że ​​długotrwałe, wysokie spożycie pestycydów może prowadzić do chorób. W komunikacie potwierdza się: „Ze względów ostrożności w celu ochrony konsumenta nie zaleca się spożywania powyższych partii”. Klienci, którzy zakupili produkt z dotkniętych partii, mogą zwrócić go do supermarketów bez okazywania paragonu i otrzymać zwrot ceny zakupu.

Pamiętaj o oliwie z oliwek: narażenie na pestycydy może spowodować uszkodzenie mózgu

Sieć Akcji Pestycydowej ma taką ogłoszenie Wyjaśnił, że chloropiryfos jest bardzo niebezpieczny. Istnieją mocne dowody na to, że pestycyd ma negatywny wpływ na rozwój układu nerwowego i może prowadzić między innymi do obniżenia IQ, utraty pamięci roboczej i problemów z koncentracją.

Chociaż ta substancja chemiczna jest zakazana w ponad 40 krajach na całym świecie, insektycyd jest nadal stosowany w wielu krajach, mimo że istnieją już bezpieczne alternatywy dla środowiska i rolno-środowiskowe. Wysoki poziom pestycydów jest prawie zawsze przyczyną wycofania produktów, w tym produktów z kurczaka.

READ  Podwójne wycofanie firmy Edeka: problem dotyczy innego produktu
Continue Reading

Economy

Hybrydę plug-in VW Golfa można zamówić z zasięgiem elektrycznym do 143 km

Published

on

Hybrydę plug-in VW Golfa można zamówić z zasięgiem elektrycznym do 143 km

Można zamówić nowego Golfa GTE i nowego Golfa eHybrid. Wprowadzili nową technologię hybrydową i szereg udoskonaleń. Golfa eHybrid można skonfigurować i zamówić już od 44 240 euro. Cena nowego Golfa GTE zaczyna się od 46 745 euro.

Silnik nowego Golfa GTE o mocy 200 kW (272 KM) ma jeszcze wyższą wydajność niż nowy Golf GTI dzięki dodatkowej mocy elektrycznej. Zaprojektowany, aby zapewnić najwyższy możliwy poziom komfortu, Golf eHybrid ma moc 150 kW (204 KM). Zasięg GTE na napędzie elektrycznym został zwiększony do 131 km zgodnie ze standardami WLTP, a w trybie eHybrid do 143 km. Obydwa modele wyposażono także w funkcję szybkiego ładowania DC.

Z zewnątrz modele kompaktowe można rozpoznać między innymi po zmodernizowanej części przedniej z reflektorami LED Plus, a także nowo zaprojektowanych tylnych światłach LED i standardowych 17-calowych felgach aluminiowych „Richmond”. „Nowoczesne systemy informacyjno-rozrywkowe i liczne systemy wspomagające kierowcę zwiększają komfort” – deklaruje Volkswagen.

Moc obu samochodów elektrycznych przenoszona jest częściowo na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni DSG przeznaczonej do napędów hybrydowych typu plug-in. Dzięki przejściu na nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i zmienną geometrią turbosprężarki, a także „wysoce wydajnym” procesowi spalania TSI-evo i nowemu akumulatorowi o pojemności 19,7 kWh (netto/zaawansowane: 10,6 kWh), hybryda typu plug-in Mówi się, że jest „wysoce skuteczny”. Ponadto oba modele zapewniają dużą przyjemność z jazdy, ponieważ dysponują dużym momentem obrotowym nawet od postoju za pomocą silnika elektrycznego.

Akumulator napędowy ładuje się w stacji ładowania Wallbox i innych punktach ładowania AC mocą do 11 kW (poprzednio 3,6 kW). Ponadto Golf eHybrid i Golf GTE po raz pierwszy mogą pobierać prąd ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW.

Golf GTE podkreśla swój sportowy charakter za pomocą sportowych foteli z kwadratowym wzorem, wielofunkcyjnej skórzanej sportowej kierownicy oraz dekoracyjnych wstawek na desce rozdzielczej i panelach przednich drzwi. Golf eHybrid jest zazwyczaj oferowany w eleganckiej wersji wyposażenia „Style” i według VW jest polecany jako szczególnie komfortowy model hybrydowy typu plug-in.

READ  Najpierw polski rynek, potem boom: dlaczego nasz sąsiad nadrabia zaległości

Zarówno Golf GTE, jak i Golf eHybrid są standardowo wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy „Digital Cockpit Pro” i system nawigacji „Discover Media”, którymi można sterować za pomocą niezależnego ekranu dotykowego (przekątna: 32,8 cm/12,9 cala). Pakiet systemów wspomagających kierowcę obejmuje m.in. „Travel Assist” wspomagający jazdę z prędkością do 210 km/h, asystenta hamowania awaryjnego „Front Assist”, asystenta utrzymania pasa ruchu „Lane Assist” oraz funkcję odzyskiwania.

Continue Reading

Trending