Connect with us

Economy

Sat.1 szuka najlepszego przeciwnika – ale oferta jest porażką

Published

on

Sat.1 szuka najlepszego przeciwnika – ale oferta jest porażką

drEkspert w ogóle nie lubi chleba. Stefan Luke uważa, że ​​mieszany chleb Penny ze sklepu dyskontowego jest miękki jak poduszka do łóżka. Ale oferty Aldiego, Lidla i Netto też nie przekonały dietetyka: „Dla mnie nie ma nic wspaniałego”.

Przynajmniej ma łatwego faworyta: „To też nie jest zbyt ekscytujące, ale przynajmniej jest trochę lepsze niż Aldi” – Luke mówi o chlebie z Lidla.

Sat.1 porówna cztery duże dyskonty Aldi, Lidl, Penny i Netto 21 września o godzinie 20:15. W ciągu dwóch godzin stacja przedstawia model, który ugruntował się w niemieckiej telewizji: konsumenci naiwnie testują produkty, komentują eksperci i oceniają rzeczników firm.

Więcej o supermarketach

394597022 (1)

Półka supermarketowa: marki własne

Czynnik inflacji w sektorze detalicznym

Sat.1 od roku ma w swoim programie serię „Sat.1-Check”, zainspirowaną sukcesem wielu podobnych formatów konsumenckich na ARD i ZDF, które zwykle zajmują trzy kwadranse. W poprzednich pięciu odcinkach pod specjalnym mikroskopem prezentera znajdowały się sklepy z artykułami żelaznymi, sieci fast foodów i sklepy optyczne.

Przeczytaj także

Według magazynu branżowego DWDL spotkało się to z mieszanymi ocenami. Ponieważ koncepcja osiąga swoje granice w okresie, który wypełnia czas szczytu. W pięciu sekcjach dziennikarze telewizyjni próbują dociec różnic między dyskontami.

Chodzi tu o same firmy, ich spółki zależne, asortyment produktów, marki własne i oferty specjalne. To, co na początku ma charakter informacyjny, na dłuższą metę staje się wyczerpujące, zwłaszcza że film wyprodukowany przez Spiegel TV wyraźnie stara się zachować równowagę.

Czeki debetowe nie są zbyt przydatne

Film przedstawia zakup dziesięciu konkretnych produktów w autoryzowanym przez firmę sklepie flagowym z czterokrotnymi aparatami o tej samej długości. Zdobycze wiedzy są niewielkie: parze w średnim wieku zakupy w Penny’s i Nito’s zajmują mniej więcej tyle samo czasu, ale wymagają mniejszej liczby kroków w Penny’s. W wyjątkowo dużej placówce Lidla zakupy trwają zauważalnie dłużej – choć testuje tu emeryt.

READ  Habeck usunął producenta chipów z chińskim właścicielem z listy finansowania

Testy produktów też nie są zbyt pomocne: marynowane steki są pyszne we wszystkich czterech rabatach i nie są już tak kiepskiej jakości jak kilka lat temu. Jednak grupa grillujących amatorów będzie cieszyć się mięsem tak samo, jak eksperci w kuchni studyjnej.

Przeczytaj także

Inwestowanie w gwiazdy dywidendowe

Wiertarka akumulatorowa Lidla radzi sobie z ceglaną ścianą równie dobrze jak tania wiertarka ze sklepu z narzędziami, ale obie są gorsze od wiertarki udarowej Bosch, która jest czterokrotnie droższa. Czasem jeden dostawca jest tańszy, czasem drugi – w zależności od tego, co aktualnie znajduje się w ofercie specjalnej. Dlatego możesz zaoszczędzić, przeglądając broszury. Póki co, banał.

„Duże rabaty są bardzo podobne, ale różnią się szczegółami. «Jeśli przyjrzysz się cenom, możesz tu dużo zaoszczędzić» – to kiepski wniosek po 105 minutach czasu antenowego – z reklamami zablokowanymi nawet na dwie godziny i dziesięć minut .”

Sat.1 – Czek od stron przeciwnych jest jak film szkoleniowy

Prezentacja zaczyna się dość pouczająco. Przecież nie każdy zdaje sobie sprawę z różnic w koncepcji od struktury sklepów po liczbę produktów i ich marki oraz wielkość firmy. Warto także rzucić okiem na historię pionierskiej firmy Aldi, która w 1962 roku otworzyła swój pierwszy dyskont w górniczej dzielnicy Evening w Dortmundzie.

Biorąc jednak pod uwagę liczbę pozytywnych wypowiedzi rzeczników i menedżerów firm na temat przysługujących im rabatów, pokaz Sat.1 czasami przypomina film szkoleniowy dla początkujących specjalistów ds. marketingu detalicznego, którzy mają zaprojektować własną koncepcję rabatu.

Rzecznik Penny, Andreas Kramer, wyjaśnia nazwę urządzenia debetowego Rewe Group: Odniesienie do najmniejszej brytyjskiej monety pokazuje, że „każdy może zwracać uwagę na grosz”. W końcu niemiecki handel detaliczny stoi w obliczu „najtrudniejszej konkurencji na świecie”.

Niestety, Sat.1 nie wykorzystuje swojego wyjątkowo długiego czasu antenowego do badania konsekwencji takich stwierdzeń. Eksperci ds. handlu detalicznego mogą zgłaszać, że ostro walczą z producentami o ceny. Otwartym pytaniem pozostaje jednak, co to oznacza dla producentów żywności, od średnich przedsiębiorstw po rolników.

W jakim stopniu producenci mleka cierpią z powodu konkurencji cenowej? Czy niskie ceny skłaniają ludzi do konsumpcji bez zastanowienia? Jak uczciwa jest konkurencja między firmami wartymi miliardy dolarów?

Żadnej krytyki niegrzecznej taktyki negocjacyjnej

Film nie porusza także bieżących oskarżeń małych producentów, że handel doprowadza ich do ruiny. Krytyka niegrzecznej taktyki negocjacyjnej stosowanej przez przeciwnych właścicieli nie została omówiona.

Film nie porusza także innych krytycznie omawianych kwestii, od tanich produktów organicznych po warunki pracy personelu u dostawców po obniżonych stawkach, nie wspominając o rodzinnych zmaganiach spadkobierców Aldi czy dziwnej publicznej nieśmiałości właściciela Lidla, Dietera Schwarza. Film ignoruje nawet obecne eskapady marketingowe, takie jak kontrowersyjna kampania Penny „Prawdziwa cena”.

Zamiast tego Sat.1 wypełnia czas antenowy nauczycielem, pielęgniarką i dyrektorem finansowym degustującymi kawę filtrowaną. Doszli do pocieszającego wniosku, że wszystkie dyskonty robią stosunkowo dobrą kawę biurową.

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

W końcu jest to jedyny test, w którym uczestnicy testu nie znają jeszcze marek – co jest właściwie podstawowym wymogiem uzyskania w miarę czystych wyników. „Kawa to dla wielu osób bardzo ważny produkt, wszak tak zaczyna się dzień” – mówi ekspert, wprowadzając w marketingowe pojęcie „przedmioty cenowe”, czyli produkty, których cena sprzedaży jest o jeden cent niższa niż okrągła suma.

READ  Polska ETF: Dlaczego ten kraj jest gorącą wskazówką dla inwestorów

„Sobotni Check 1” nie będzie przeszkadzał nikomu w siedzibie czterech rywali. Bo nie przekona to żadnego widza do nielojalności wobec ulubionego sklepu. Film jest jak chleb przeceniony: miękki jak poduszka i pozbawiony niespodzianek.

„Sat.1 Discount Check!”, 21 września, godz. 20:15 w telewizji i na Joyn Channel

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Nowy podatek w Polsce – banki muszą finansować obietnice wyborcze rządu

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Historyczny punkt zwrotny w Polsce, ale na zwycięzców wyborów czekają trudne zadania
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Habeck usunął producenta chipów z chińskim właścicielem z listy finansowania

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Trending