Connect with us

Economy

Brama do wyzysku: zagraniczni pracownicy uwięzieni w prekariacie

Published

on

Brama do wyzysku: zagraniczni pracownicy uwięzieni w prekariacie

SWytrzymują: uzbeccy i gruzińscy kierowcy ciężarówek na obszarze obsługi A-5 w Grafenhausen koło Darmstadt od miesięcy czekają na płatności, które podobno jest im winien polski spedytor Lukas Mazur. Protest zwraca uwagę na złe warunki pracy kierowców ciężarówek z krajów spoza UE, bez których europejski ruch towarowy uległby załamaniu. Jednocześnie w Niemczech zaginęło około 70 000 kierowców ciężarówek.

raport

Do tej pory wymagania kwalifikacyjne dla tzw. obywateli krajów trzecich oraz bariery językowe utrudniały im dostęp do niemieckiego rynku pracy. Uchwalona właśnie ustawa o migracji mózgów ma na celu zaradzenie tej sytuacji – i to nie tylko w sektorze logistycznym. Zasadniczo, kiedy wejdzie w życie stopniowo od listopada wraz z szeregiem innych środków, powinien wprowadzić wielu wysoko opłacanych wykwalifikowanych pracowników, a także prostych pracowników z krajów trzecich do niemieckich stosunków pracy.

wysoki Make-it-in-germany.comPlatforma Federalnego Ministerstwa Gospodarki, formalne uznawanie zagranicznych kwalifikacji zawodowych często nie jest już konieczne. Przeszkolonym asystentom pielęgniarskim z krajów trzecich należy zapewnić dostęp do rynku pracy. A dla kierowców ciężarówek z krajów trzecich zostaną zniesione wymagania dotyczące znajomości języka, kontroli prawa jazdy i innych podstawowych kwalifikacji. Jednocześnie Joachim Stamp (FDP), komisarz rządu federalnego ds. porozumień migracyjnych, pracuje nad umowami dwustronnymi z takimi krajami jak Gruzja i Uzbekistan, aby ułatwić stamtąd migrację zarobkową.

Przeczytaj także

Zieloni nie spieszą się, by przekonać Tunezję do zawarcia umowy imigracyjnej.  Oto bezrobotni w stolicy, Tunisie

„Zwłaszcza dla kierowców ciężarówek”, mówi rzecznik Federalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, w którym Stamp ma swoją siedzibę, „przyszłe partnerstwa migracyjne mogą być budulcem, podobnie jak inne środki skutecznego zaradzenia niedoborom wykwalifikowanych pracowników wraz z firmami z branży logistycznej ”.

Czy nowe przepisy imigracyjne i wkrótce umowy imigracyjne zakończą nieuzasadniony wyzysk, jakiego doświadczają profesjonaliści, tacy jak kierowcy Mazura? Czy oni i inni nisko opłacani pracownicy mogliby wkrótce wejść na niemiecki rynek pracy na znacznie lepszych warunkach?

READ  Po zakazie aborcji: polski premier zaprzecza planom zakazu rozwodu

Jeden Badanie Rady Doradczej ds. Integracji i Migracji (SVR) Z czerwcowych notatek: Zwłaszcza w branżach, w których często pracują obywatele krajów trzecich z krajów biednych – budownictwo, pomoc domowa, przemysł mięsny, praca sezonowa – „pracodawcy systematycznie omijają obowiązujące prawo i przepisy o ochronie pracy”.

Badanie opisuje obecną sytuację pracowników Na przykład w opiece domowej jako: „Przekroczenie godzin pracy, niepłatny czas oczekiwania, izolacja społeczna, brak prywatności, nieodpowiednie warunki mieszkaniowe, przepracowanie, a czasem przemoc wobec opiekunów”.

Przeczytaj także

Kryzys opieki w Niemczech

A więc nowe przepisy dotyczące imigracji zarobkowej dla cudzoziemców z UE i obywateli krajów trzecich z krajów spoza UE: zaproszenie do imigracji z prawej strony?

DGB widzi więcej portali wykorzystujących luki w zabezpieczeniach

Nie, mówi Instytut Niemieckiej Gospodarki Zorientowanej na Pracodawcę (IW) w Kolonii: Jeśli chodzi o niedobór wykwalifikowanych pracowników, „wydaje się mało prawdopodobne, aby imigranci znaleźli bardzo niepewne miejsca pracy, ponieważ mają silną pozycję negocjacyjną”, mówi mówi ekspert ds. rynku pracy z IW, Holger Schäfer.

Federalne Ministerstwo Spraw Wewnętrznych nie widzi zagrożenia: „Warunki pracy są sprawdzane na podstawie norm lokalnych i branżowych i muszą odpowiadać warunkom obywateli. Dotyczy to również nowych przepisów, które wejdą w życie wraz z ustawą i rozporządzeniem w sprawie dalszego rozwoju migracji wykwalifikowanych pracowników – powiedział rzecznik resortu.W celu ochrony pracowników „istnieje również możliwość, że pracodawcy, którzy poważnie naruszyli swoje obowiązki zostanie wyłączony z zatwierdzania zatrudnienia cudzoziemca na okres do 5 lat.”

Przeczytaj także

24 lipca 2023 r., Hiszpania, Morze Śródziemne: Wolontariusze Open Arms pełnią służbę po uratowaniu ponad 70 migrantów na Morzu Śródziemnym.  Ludzie z Libii zaczęli kilka dni temu.  Statek Open Arms jest w drodze do portu w Neapolu.  Zdjęcie: Matias Chiofalo / EUROPA PRESS / dpa +++ dpa picture radio +++

Stamp, przedstawiciel Porozumień Migracyjnych, podkreśla: „Podczas rozmów z krajami trzecimi dowiedziałem się, że istnieje trwałe zainteresowanie umożliwieniem obywatelom, którzy czasami pracują za granicą w niepewnych warunkach, znalezienia alternatywnych dróg legalnej i bezpiecznej migracji na niemiecki rynek pracy. „

Z drugiej strony Michael Wahl z „Faire Mobility”, grupy doradczej Niemieckiej Konfederacji Związków Zawodowych (DGB) dla zagranicznych pracowników, sceptycznie odnosi się do planów rządu federalnego: „Niemiecka umowa o pracę nie jest jeszcze gwarancją dobrego praca wysokiej jakości” Ludzie z Unii Europejskiej są wykorzystywani niemieckimi umowami.” Oznacza to: „Umowy o pracę z minimalnym wynagrodzeniem za osiem godzin dziennie, ale które muszą być dostępne dla pracodawcy przez 13 do 15 godzin dziennie”.

W praktyce doradczej pracownicy opisywali różne sposoby, w jakie niemieccy pracodawcy łamią prawo. Na przykład: „Widzimy, że kierowcy ciężarówek z krajów UE są często zmuszani do nieprawidłowego rejestrowania godzin pracy i bezpłatnej pracy w nadgodzinach”.

Członek zarządu DGB, Anja Bell, mówi, że inicjatywa rządu federalnego w końcu stworzyła więcej punktów wejścia do eksploatacji, na przykład w celu rozszerzenia tak zwanych regulacji dotyczących Bałkanów Zachodnich. Miało to na celu zapewnienie Serbom i Albańczykom dostępu do niemieckiego rynku pracy przez ograniczony czas, a teraz zostało przedłużone. Bell mówi, że rozporządzenie rozszerza „rynek niepewnych, nisko płatnych miejsc pracy”.

Andre Reinholz, szef polityki rynku pracy w stowarzyszeniu Verdi Services, narzekał również na ciągły brak regulacji dla dostawców usług personalnych, którzy często regulują pracę obywateli UE i krajów trzecich; Jeśli chodzi o tych usługodawców, Bell mówi o „podejrzanych i nadużyciach w biznesie”.

Przeczytaj także

Związkowcy Bill Wernholz i Michael Wahl z Fair Mobility zgadzają się co do niezbędnych środków zaradczych: ściślejszej kontroli, rozszerzonego zakresu rokowań zbiorowych oraz: „Żądania muszą umożliwiać podjęcie działań do najniższego ogniwa w łańcuchu podwykonawców” — mówi Wahl. Jego zdaniem modelem mogłaby być tzw. odpowiedzialność generalnego wykonawcy w ustawie o płacy minimalnej, zgodnie z którą przedsiębiorcy sami odpowiadają za płacenie podwykonawcom.

A co stanie się z kierowcami ciężarówek, takimi jak ci na A5? Herbert Brooker z Instytutu Badań Rynku Pracy i Zawodów (IAB) przy Federalnej Agencji Zatrudnienia zasadniczo wątpi, czy przyszłe regulacje zasadniczo poprawią ich sytuację.

„Bez względu na to, jak odnosimy się do wykwalifikowanej migracji”, powiedział Brucker, „jeśli firmy mogą świadczyć usługi z innego kraju UE na korzystniejszych warunkach, firmy w Niemczech nadal będą miały dostęp”. Branża logistyczna w Niemczech zazwyczaj pracuje jako pracownicy firm w krajach wschodniej Unii Europejskiej. Przede wszystkim ci, którzy muszą być bezpośrednio zatrudnieni w Niemczech ze względu na swoją pracę, na przykład w sztuce gotowania lub opiece domowej, mogą obiecać poprawę. „Z powodu zmian demograficznych będzie ich coraz więcej”.

Tutaj znajdziesz Treści Osób Trzecich

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ dostawcy osadzonej treści jako dostawcy zewnętrzni wymagają takiej zgody [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji ON, wyrażasz na to zgodę (którą możesz w każdej chwili odwołać). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych Danych Osobowych do innych krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i Polityki prywatności na dole strony.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Dzień Giełdy Środa, 8 maja 2024 r

Published

on

Dzień Giełdy Środa, 8 maja 2024 r

Czerpanie zysków frustruje ich Rynki w Azji. Inwestorzy trzymają Szukaj nowych sygnałówczas i zakres Możliwe obniżki stóp procentowych przez Rezerwę Federalną USA można określić.

Nikki
Nikki 38.287,00

„Moment obniżki stóp procentowych w USA będzie miał znaczący wpływ na japońskie akcje” – powiedział Masahiro Ichikawa z Sumitomo Mitsui DS Asset Management. Jeśli inflacja w USA uspokoi się, a obniżki stóp procentowych staną się bardziej prawdopodobne, japońskie akcje pójdą w ślad za Wall Street. „Myślę, że jest bardzo prawdopodobne, że… Nikki „Do końca roku ponownie zbliży się do poziomu 39 000 lub 40 000”.

Na początku roku indeks utrzymywał się na jednym poziomie Najwyższy wynik w historii wynoszący 41 087 punktów Wzrosła, a następnie znacząco spadła w kwietniu. W Tokio szerszy indeks Nikkei, obejmujący 225 akcji, spadł o 1,4 proc. do 38 303,39 pkt. Topix Notowany o 1,2 proc. niżej 2712,70 punktów. Akcje spółki-matki Uniqlo Fast Retailing straciły 2,4 proc. Nintendo straciło 4,4 procent po tym, jak producent gier dostępnych po godzinach stwierdził, że spodziewa się spadku zysków operacyjnych w tym roku.

ToyotyToyoty
Toyoty 21.62

the Firma produkująca samochody Toyota Motor Indeks spadł o 1,6 procent, ponieważ inwestorzy czekali dziś na publikację danych finansowych za 2024 rok. the Gigantyczny chip Tokyo Electron I Producent testów chipowych Advantest Każdy stracił około jednego procenta.

the Giełda Papierów Wartościowych w Szanghaju Spadł o 0,2 proc. do 3140,78 pkt. Indeks najważniejszych spółek w Szanghaju i Shenzhen spadł o 0,4 proc. do 3643,40 pkt. W azjatyckim handlu walutami dolar wzrósł o 0,3 procent do 155,15 jenów i nieznacznie wzrósł do 7,2244 juanów. W porównaniu do waluty szwajcarskiej wzrosła ona nieznacznie do 0,9088 franka. W tym samym czasie euro spadło o 0,1 procent do 1,0739 dolara i nieznacznie wzrosło do 0,9763 franka. Funt szterling osiągnął poziom 1,2488 dolara.

READ  Braki kadrowe: nowa nadzieja na pozwolenia na pracę dla ukraińskich kierowców ciężarówek
Continue Reading

Economy

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Published

on

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych
  1. ruhr24
  2. praca
Kierowcy wkrótce nie będą już mogli znaleźć stacji benzynowych z napędem odrzutowym. © Bond5 Obrazy/Imago; MacFoto/Imago; Wydział: RUHR24

Już niedługo wszystkie stacje benzynowe w Niemczech i Austrii staną się historią. Klienci powinni przygotować się na zmiany na dystrybutorach gazu.

Dortmund – Każdy, kto zawsze jeździ na zwykłą stację benzynową z żółto-niebieskim logo samolotu, wkrótce będzie musiał się do tego przyzwyczaić. Nie tylko dlatego, że na dystrybutorach dostępny jest nowy rodzaj paliwa, ale także dlatego, że spółka-matka Phillips 66 wyprzedaje wszystkie swoje stacje benzynowe do samolotów w Niemczech i Austrii.

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Jet obsługuje obecnie łącznie 815 stacji benzynowych w Niemczech i 154 lokalizacje w Austrii. Jednak teraz, jak podaje portal informacyjny, wygląda na to, że cała sieć oddziałów jest bliska sprzedaży”.pionier„.

Amerykańska firma „Philips 66” pisze w swoim kwartalnym raporcie o planie „monetyzowania aktywów, które nie pasują już do jej długoterminowej strategii”, takich jak ten. Sieć redakcyjna Niemcy Zacytowany. Stacje benzynowe dla statków powietrznych nie są już częścią podstawowej działalności. Mówi się również, że inwestorzy Phillips 66 domagali się większego skupienia się na działalności rafineryjnej, a mniejszego na działalności detalicznej.

Wszystkie stacje benzynowe Jet zostaną wkrótce sprzedane – kupujący musi zapłacić prawie 3 miliardy euro

Podobno sprzedaż już się rozpoczęła. Nie ma jednak konkretnego harmonogramu. Przecież najpierw trzeba znaleźć kupca na jego blisko 1000 oddziałów.

Musi zainwestować mnóstwo pieniędzy. Wartość wszystkich oddziałów szacowana jest na około 2,8 miliarda euro. Koszt stacji benzynowej w Niemczech to około 1 milion euro (więcej o jeździe i ruchu w RUHR24).

Obserwuj RUHR24 w Google News:

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości dnia? Potem następuje RUHR24 w Wiadomościach Google.

Dla klientów sprzedaż samolotów nieuchronnie wiąże się ze zmianami. Przecież Jet to jeden z sześciu operatorów stacji benzynowych z największą liczbą oddziałów w Niemczech. Na przykład Aral, Shell, Total i Esso mają więcej lokalizacji, jak pokazują statystyki Abu Dhabi Airports Company z 2021 r.

READ  Szczyt G20 w Indonezji: Ukraina uzależnia udział od przebiegu wojny - Polityka

Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będą nadal działać stacje benzynowe. Ale kiedy dystrybutory benzyny przestaną działać pod żółto-niebieską flagą, konsumenci będą wiedzieć, że sprzedaż została zakończona.

Continue Reading

Economy

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw

Published

on

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw
Praca Badanie IWH

Liczba upadłości przedsiębiorstw w kwietniu po raz trzeci z rzędu osiągnęła rekordowy poziom

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w związku z jej upadłością dotknęło to szereg stanowisk pracy

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w kwietniu w związku z upadłością liczba zwolnionych pracowników była w kwietniu „wyjątkowo wysoka”

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Andreas Arnold

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako osoby trzecie. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

IWH odnotowało w kwietniu 1367 upadłości spółek osobowych i korporacji, co oznacza wzrost o pięć procent w porównaniu z marcem i kolejny rekord. Ale koniec fali upadłości jest już widoczny.

drZ badania wynika, że ​​w kwietniu liczba upadłości przedsiębiorstw w Niemczech osiągnęła rekordowy poziom trzeci miesiąc z rzędu. Według Instytutu Badań Ekonomicznych Leibniza w Halle (IWH) we wtorek całkowita liczba upadłości spółek osobowych i spółek sięgnęła 1367. Zbadaj go Ogłaszać. To o pięć procent więcej niż poprzedni rekord ustanowiony w marcu. Liczba dotkniętych miejsc pracy jest zatem „niezwykle wysoka”, także ze względu na upadłość Galerii Karstadt Kaufhof. Widać jednak koniec fali upadłości.

Z informacji wynika, że ​​obecna wartość jest o 47 proc. wyższa niż w kwietniu 2023 r. i o 40 proc. wyższa od średniej kwietniowej z lat 2016-2019, czyli lat poprzedzających pandemię korony. Dodał: „Wysoki poziom został osiągnięty w wielu sektorach, w tym w szczególności w budownictwie, handlu i usługach, ale także w mniejszych sektorach, takich jak informacja i komunikacja”.

Według analizy IWH, w 10% największych firm, które ogłosiły upadłość w samym kwietniu, ucierpiało około 34 000 miejsc pracy. To trzykrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Od rozpoczęcia badania w 2016 r. liczba dotkniętych stanowisk pracy wzrosła dopiero w lipcu 2020 r. „Jednym z powodów dużej liczby dotkniętych miejsc pracy jest ponowne bankructwo Galerii Karstadt Kaufhof” – stwierdziła. Wiadomo już jednak, że grupa domów towarowych będzie kontynuowana przez nowych inwestorów, a zdecydowana większość miejsc pracy zostanie utrzymana.

IWH gromadzi wczesne wskaźniki, które przyspieszają proces upadłości o około dwa do trzech miesięcy. Wartości w kwietniu były na najniższym poziomie od sześciu miesięcy, powiedział Stephen Muller, szef ds. zmian strukturalnych i produktywności w IWH. „Chociaż obecnie wyjątkowo wysoka liczba bankructw wydaje się niepokojąca, pierwsze wskaźniki wyraźnie wskazują na złagodzenie sytuacji” – stwierdził Mueller. „Zakładam, że od maja liczba upadłości ponownie spadnie, ale najpóźniej od czerwca”.

Continue Reading

Trending