Connect with us

Economy

Strajk w Gräfenhausen: kierowcy ciężarówek czekają na ponad pół miliona euro pensji hessenschau.de

Published

on

Strajk w Gräfenhausen: kierowcy ciężarówek czekają na ponad pół miliona euro pensji hessenschau.de

Kierowcy ciężarówek strajkują na stacji paliw Autobahn w Gräfenhausen od czterech tygodni. Domagają się od polskiego spedytora ponad pół miliona euro wynagrodzenia. Istnieją również oskarżenia pod adresem zaangażowanych firm logistycznych.

Ciężarówki strajkujących kierowców od czterech tygodni stoją na parkingu A5 w Grafenhausen (Darmstadt-Deburg). Kierowcy od miesięcy krytykują polskie przedsiębiorstwo żeglugowe Mazur za brak płatności. Holenderski związkowiec Edwin Atema z Europejskiego Związku Pracowników Transportu powiedział w piątek, że łączna kwota wyniosła 543 000 euro.

W miniony weekend prawie 120 kierowców wybrało Ortimę na swojego głównego negocjatora. Kierowców tej samej polskiej firmy spedycyjnej reprezentował już w kwietniu. W tym czasie kierowcy otrzymywali zwrot wynagrodzenia po prawie sześciotygodniowym strajku.

„Rodziny nie da się nakarmić”

Niektórzy kierowcy z Gruzji, Uzbekistanu, Kazachstanu i innych republik Azji Środkowej twierdzą, że od pięciu miesięcy nie dostają pensji. W piątkowym oświadczeniu niemieckiej firmy czytamy, że kierowcy zarabiają tak mało, że „nie mogą wykarmić swoich rodzin, nie mają pieniędzy na wydanie euro na wizytę w toalecie na parkingu w Niemczech i czują się, jakby” są traktowani jak niewolnicy”. Konfederacja Związków Zawodowych (DGB) Hesja-Turyngia.

Według własnych oświadczeń kierowcy już podczas pierwszego strajku w kwietniu wysyłali petycje do klientów agencji transportowej. Dodała, że ​​celem petycji było „opisanie ich sytuacji wyzysku i zwrócenie się o pomoc do tych firm”. Wygląda jednak na to, że firmy nie zaprzestały współpracy ze spedytorem.

zarzuty łamania prawa

„To pokazuje wszystkim, że te firmy są skłonne łamać prawo” – powiedział DGB. W związku z tym duże firmy logistyczne naruszają wymogi ustawy o należytej staranności w łańcuchu dostaw (LKGS). Prawo reguluje odpowiedzialność biznesu za poszanowanie praw człowieka. Odbywa się to kosztem kierowców i ich żądań.

Małe firmy, których towary nadal znajdują się w Gräfenhausen, oferują teraz swoją pomoc, powiedział rzecznik kierowcy. Niektóre z tych firm nawet stwierdziły, że są skłonne płacić kierowcom. Wielkie korporacje nie udzieliły jednak żadnej pomocy. „Kierowcy nie słyszeli o grubej rybie, która ma realną moc rozwiązania sytuacji” – powiedział Atema.

Utracone zarobki w toku

Na początku strajku kilkunastu kierowców przeprowadziło indywidualne rozmowy i zwróciło samochody firmie transportowej. Od tego czasu do strajku przystąpiło aż 120 kierowców.

Nie wiadomo, jak długo potrwa strajk. Od tygodni nie było rozmów – obie strony obwiniają się nawzajem o impas. Teraz polski biznesmen złożył zawiadomienie do prokuratury w Darmstadt m.in. o wymuszenie.

Około trzy i pół miesiąca temu około 60 kierowców z tej samej firmy spedycyjnej strajkowało w Gräfenhausen i sześć tygodni później udało im się spełnić ich żądania. Ich działalność przemysłowa zwróciła również większą uwagę na warunki pracy w międzynarodowym transporcie towarowym.

Więcej informacji

Koniec więcej informacji

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pilne wycofanie wypieków – dotyczy to dwóch krajów związkowych

Published

on

Pilne wycofanie wypieków – dotyczy to dwóch krajów związkowych
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Wydano ostrzeżenie dotyczące żywności: firma Backhaus Bickert wycofuje kilka wypieków. Powodem jest możliwa obecność wiórów metalowych w produktach.

Monachium – Co może być milszego niż zjedzenie pysznych wypieków do porannej kawy? Ale bądź ostrożny! Obecnie nie ma żadnych raportów na temat możliwego skażenia żywności. Ogłoszono już ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa dotyczące wypieków. Klienci w Bawarii i Hess Apelował o ostrożność. Właścicielem takiego urządzenia jest znana firma Backhaus Bickert z siedzibą w Großostheim w powiecie Aschaffenburg On pamięta Publikowane dla różnych wypieków.

Dotknęło to wycofanie z rynku produktów piekarniczych w dwóch krajach związkowych: bułek z rodzynkami i czekolady

the ostrzeżenie Dotyczy wypieków, które były dostępne w okresie od 10 do 15 maja 2024 r. Wycofanie dotyczy całej gamy produktów. Zawierają:

  • Ciasto herbaciane
  • Ciasto czekoladowe
  • Napisane Spitz
  • Szmaragd
  • Kornspitz
  • Roladki wieloziarniste
  • Ciastka żytnie
Ewentualne opiłki metalu spowodowały wycofanie wypieków z Bawarii i Hesji. (Awatar) © Imago Images

Wypieki mogą być zanieczyszczone wiórami metalowymi

Firma podała, że ​​powodem wycofania jest to, że wymienione produkty mogą zawierać wióry metalowe. Klient miał raporty nt Główne echo Według niego bułkę z rodzynkami kupił w piątek (10 maja) w oddziale w Hesji. Kiedy go zjadł, znalazł w nim metalowy odłamek.

Konsument zwrócił jednak rolkę dopiero po czterech dniach od zakupu, we wtorek, 14 maja. Po konsultacji z Bawarskim Urzędem Nadzoru Bezpieczeństwa Żywności w Kulmbach oraz zarządzaniem kryzysowym i higieną wewnętrzną, firma zdecydowała się na wdrożenie kampanii wycofania.

„W ramach środków ostrożności postanowiliśmy wycofać wszystkie produkty, które zostały zakupione w jednym z naszych oddziałów w dniach 10–15 maja” – powiedział portalowi Thomas Ruhlmann, autoryzowany przedstawiciel firmy Beckert.

Uwaga dla konsumentów: Zagrożenie zdrowia spowodowane przez obce przedmioty metalowe

Odłamki metalu lub wióry w jedzeniu wydają irytujący dźwięk Próba ekologiczna Znaczące zagrożenia dla zdrowia. Szczególne ryzyko występuje w przypadku infekcji jamy ustnej i gardła oraz przewodu pokarmowego.

READ  Naruszenie umowy?: Akcje Tesli przedwcześnie tracą: JPMorgan pozywa Teslę - Musk sprzedaje kolejny pakiet akcji | biuletyn

Prosimy klientów, którzy zakupili przedmiotowe produkty, aby ich nie spożywali. Zamiast tego muszą zwrócić wypieki do oddziału Backhaus Bickert GmbH & Co. KG o pełny zwrot pieniędzy. W przemyśle spożywczym zawsze dochodzi do wycofań ze względów bezpieczeństwa konsumentów. Po pierwsze Ostatnio wycofano kilka rodzajów oliwy z oliwek Pojawiło się także ostrzeżenie żywieniowe dla czekolady marek Aldi, Edeka i Kaufland.(dpa/ls)

Continue Reading

Economy

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu

Published

on

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

W trzech partiach marki oliwy z oliwek wykryto pestycyd zakazany w Unii Europejskiej. Producent wydał wycofanie.

Kassel – W dzisiejszych czasach często trzeba zainwestować dużo pieniędzy, aby kupić oliwę z oliwek. Te dodatkowe koszty często trzeba zaakceptować, choć niechętnie. Ponieważ do niektórych przepisów niezbędny jest popularny olej kuchenny. Jeśli jednak posiadasz w swojej szafce kuchennej produkty określonej marki, powinieneś zachować ostrożność. Zawierają one jedną resztę w Unia Europejska Sprawdzone, nieautoryzowane pestycydy. W związku z tym producent zainicjował wycofanie produktu. Eksperci ostrzegają, że obchodzenie się z tym pestycydem jest „niezwykle niebezpieczne”. Owoce sprzedawane w Rewe również niedawno zostały wycofane z rynku ze względu na skażenie pestycydami.

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki „Gaea”. © Importhaus Wilms/Impuls GmbH & Co. KG

Producent przypomina oliwę z oliwek – pestycyd zakazany w Unii Europejskiej, który wykryto podczas kontroli

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki GAEA. Dom importowy Wilms został ukończony foodwarning.eu Stwierdzono, że badanie trzech partii produktów wykazało przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej zawartości chloropiryfosu. Ten środek owadobójczy jest zakazany w Unii Europejskiej od 2020 roku.

Wycofanie dotyczy następujących oliw z oliwek:

  • GAEA CLASSIC 500 ML – SERIA L4008 / TERMIN NAJLEPSZOŚCI PRZED: 08.07.2025
  • GAEA SELECT 500ml – partia L4010 / Najlepiej spożyć przed: 10 lipca 2025 r.
  • Olej sałatkowy GAEA 500ml – partia L4009 / Najlepiej spożyć przed: 9 lipca 2025 r.

Producent ostrzega, że ​​długotrwałe, wysokie spożycie pestycydów może prowadzić do chorób. W komunikacie potwierdza się: „Ze względów ostrożności w celu ochrony konsumenta nie zaleca się spożywania powyższych partii”. Klienci, którzy zakupili produkt z dotkniętych partii, mogą zwrócić go do supermarketów bez okazywania paragonu i otrzymać zwrot ceny zakupu.

Pamiętaj o oliwie z oliwek: narażenie na pestycydy może spowodować uszkodzenie mózgu

Sieć Akcji Pestycydowej ma taką ogłoszenie Wyjaśnił, że chloropiryfos jest bardzo niebezpieczny. Istnieją mocne dowody na to, że pestycyd ma negatywny wpływ na rozwój układu nerwowego i może prowadzić między innymi do obniżenia IQ, utraty pamięci roboczej i problemów z koncentracją.

Chociaż ta substancja chemiczna jest zakazana w ponad 40 krajach na całym świecie, insektycyd jest nadal stosowany w wielu krajach, mimo że istnieją już bezpieczne alternatywy dla środowiska i rolno-środowiskowe. Wysoki poziom pestycydów jest prawie zawsze przyczyną wycofania produktów, w tym produktów z kurczaka.

READ  Raport rynkowy: obawy o stopy procentowe spowalniają Wall Street
Continue Reading

Economy

Hybrydę plug-in VW Golfa można zamówić z zasięgiem elektrycznym do 143 km

Published

on

Hybrydę plug-in VW Golfa można zamówić z zasięgiem elektrycznym do 143 km

Można zamówić nowego Golfa GTE i nowego Golfa eHybrid. Wprowadzili nową technologię hybrydową i szereg udoskonaleń. Golfa eHybrid można skonfigurować i zamówić już od 44 240 euro. Cena nowego Golfa GTE zaczyna się od 46 745 euro.

Silnik nowego Golfa GTE o mocy 200 kW (272 KM) ma jeszcze wyższą wydajność niż nowy Golf GTI dzięki dodatkowej mocy elektrycznej. Zaprojektowany, aby zapewnić najwyższy możliwy poziom komfortu, Golf eHybrid ma moc 150 kW (204 KM). Zasięg GTE na napędzie elektrycznym został zwiększony do 131 km zgodnie ze standardami WLTP, a w trybie eHybrid do 143 km. Obydwa modele wyposażono także w funkcję szybkiego ładowania DC.

Z zewnątrz modele kompaktowe można rozpoznać między innymi po zmodernizowanej części przedniej z reflektorami LED Plus, a także nowo zaprojektowanych tylnych światłach LED i standardowych 17-calowych felgach aluminiowych „Richmond”. „Nowoczesne systemy informacyjno-rozrywkowe i liczne systemy wspomagające kierowcę zwiększają komfort” – deklaruje Volkswagen.

Moc obu samochodów elektrycznych przenoszona jest częściowo na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni DSG przeznaczonej do napędów hybrydowych typu plug-in. Dzięki przejściu na nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i zmienną geometrią turbosprężarki, a także „wysoce wydajnym” procesowi spalania TSI-evo i nowemu akumulatorowi o pojemności 19,7 kWh (netto/zaawansowane: 10,6 kWh), hybryda typu plug-in Mówi się, że jest „wysoce skuteczny”. Ponadto oba modele zapewniają dużą przyjemność z jazdy, ponieważ dysponują dużym momentem obrotowym nawet od postoju za pomocą silnika elektrycznego.

Akumulator napędowy ładuje się w stacji ładowania Wallbox i innych punktach ładowania AC mocą do 11 kW (poprzednio 3,6 kW). Ponadto Golf eHybrid i Golf GTE po raz pierwszy mogą pobierać prąd ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW.

Golf GTE podkreśla swój sportowy charakter za pomocą sportowych foteli z kwadratowym wzorem, wielofunkcyjnej skórzanej sportowej kierownicy oraz dekoracyjnych wstawek na desce rozdzielczej i panelach przednich drzwi. Golf eHybrid jest zazwyczaj oferowany w eleganckiej wersji wyposażenia „Style” i według VW jest polecany jako szczególnie komfortowy model hybrydowy typu plug-in.

READ  Jednostkowe koszty pracy: nowa słabość Niemiec w porównaniu europejskim

Zarówno Golf GTE, jak i Golf eHybrid są standardowo wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy „Digital Cockpit Pro” i system nawigacji „Discover Media”, którymi można sterować za pomocą niezależnego ekranu dotykowego (przekątna: 32,8 cm/12,9 cala). Pakiet systemów wspomagających kierowcę obejmuje m.in. „Travel Assist” wspomagający jazdę z prędkością do 210 km/h, asystenta hamowania awaryjnego „Front Assist”, asystenta utrzymania pasa ruchu „Lane Assist” oraz funkcję odzyskiwania.

Continue Reading

Trending