Connect with us

Economy

Jak Joachim Glatthaar chce stworzyć miejsca parkingowe w Monachium

Published

on

Jak Joachim Glatthaar chce stworzyć miejsca parkingowe w Monachium

Monachium Przedsiębiorcy i wspinacze są tacy sami. Joachim Glatthar jest o tym przekonany – być może dlatego, że 70-latek jest sobą. „Przedsiębiorca musi planować jak alpinista, mieć wyznaczony cel, czasem zaryzykować, a jeśli się nie uda, cofnąć się” – mówi.

Glatthaar wspiął się – i jest z tego dumny – na najwyższe góry na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Mount Everestu. Był w ponad 60 czterech tysiącach – więcej niż Reinhold Messner.

Prefabrykowany budowniczy piwnic Joachim Glathar: Nawet po ponad 40 latach nie jest skończony

Jednak Glatthaar nigdy nie zarabiał na wspinaniu się po górach, ale raczej dzięki swojej firmie budującej piwnice z prefabrykatów. W 1980 roku, mając 27 lat, założył ją w Schwarzwaldzie, a dziś zatrudnia ponad 650 pracowników.

Jego miejsce urodzenia Schramberg niedaleko Freiburga ma nawet plac nazwany imieniem Joachima Glatthara. Brzmi jak kariera, w której zdecydowanie mógłbyś czuć się komfortowo w słonecznym miejscu lat 70. Ale to nie jest to, co Smoothhair zamierza robić.

Pomysł Glatthaara: podziemny parking jako rozwiązanie problemu braku miejsc parkingowych w Monachium

Niedawno wpadł na nowy pomysł, jak zarobić pieniądze, rozwiązując problem, który nęka w szczególności Monachium: brak miejsc parkingowych.

Glatthaar chce wybudować parkingi podziemne w Monachium – pod istniejącymi budynkami. Aby to dokładniej wyjaśnić, w poniedziałek rano przejechał 300 kilometrów do Monachium.

„Mogę zbudować piwnicę dla tych domów”: Glatthaar i poszukiwanie miejsc parkingowych w Monachium

Miejsce spotkania znajduje się w dzielnicy mieszkalnej Schwabing. Smoothhair był tu niedawno. Odwiedził Monachium, ponieważ inwestował tutaj w firmę zajmującą się samochodami elektrycznymi.

Straighthair zatrzymał się w hotelu, ale garaż był pełny. – Musiałem jechać przez kwadrans – mówi. „Wtedy pomyślałem sobie: mógłbym do tych domów dobudować piwnicę”.

READ  Laureat Nagrody Nobla w dziedzinie medycyny, fizyki, chemii, literatury, ekonomii i pokoju

„Garaże podziemne są puste”: rozmowa od A do Z z Melanie Hammer o…



X

Dodałeś przedmiot do swojej listy obserwowanych.

do listy obserwacyjnej




Widok na szlachetną milę Monachium: ulicę Maksymiliana w centrum miasta.  (zdjęcie archiwalne)

Ze względu na planowany parking podziemny na ulicy Maksymiliana: zainteresowanie Monachium…



X

Dodałeś przedmiot do swojej listy obserwowanych.

do listy obserwacyjnej




Wizualizacja: Tak mógłby wyglądać Max Joseph Platz.

Max-Joseph-Platz staje się „ogrodem działkowym”: przeciwnicy szydzą z nowych planów



X

Dodałeś przedmiot do swojej listy obserwowanych.

do listy obserwacyjnej




Piwnice pod nowe budynki są zwykle budowane przez Glatthaara na niezamieszkałych gruntach. Jednak jakiś czas temu Glatthaar otworzył nową linię biznesową. Opracował proces tworzenia przestrzeni mieszkalnej pod domami jednorodzinnymi niepodpiwniczonymi. Do tej pory wybudował piwnice w 15 domach, tworząc w ten sposób duże mieszkania.

Z grubsza rzecz biorąc, działa to w ten sposób: budowniczowie stopniowo wciągają ściany pod dom, a następnie oczyszczają glebę. Należy również zainstalować drugi dach i relingi, aby dom pozostał stabilny poza piwnicą. Glatar mówi, że dobudowa piwnicy do domu jednorodzinnego zajmuje około trzech miesięcy i kosztuje około 4500 euro za metr kwadratowy.

Budynki monachijskie z ubiegłego wieku mogłyby mieć parking podziemny

Jego celem nie jest już tylko budowanie małych mieszkań pod domy jednorodzinne. Ale podziemne parkingi pod apartamentowcami w Monachium. Są ku temu przesłanki. Na przykład budynek nie powinien być zbyt stary.

„Trzymałbym się z dala od 150-letniego domu w zabudowie szeregowej” – mówi Glatthar. Również pęknięcia w ścianie nie są dobrym znakiem.

W centrach handlowych, podobnie jak tutaj w arkadach Reem, rozsiane są parkingi podziemne.  Zamiast tego pod domami wielorodzinnymi.
W centrach handlowych, podobnie jak tutaj w arkadach Reem, rozsiane są parkingi podziemne. Zamiast tego pod domami wielorodzinnymi.
© IMAGO / Manfred Segerer
W centrach handlowych, podobnie jak tutaj w arkadach Reem, rozsiane są parkingi podziemne. Zamiast tego pod domami wielorodzinnymi.

IMAGO / Manfred Segerer

„}”>

Ale wszystkie budynki z ubiegłego wieku są możliwe, jeśli mają nie więcej niż trzy lub cztery piętra. Ponieważ złożoność konstrukcji piwnicy zależy od ciężaru domu. Jeśli domy są już podpiwniczone, nie stanowi to przeszkody.

Parkingi podziemne w Monachium: Joachim Glatthar poszukuje partnerów

Glatthaarowi trudno jest oszacować, ile kosztowałby nowy parking podziemny pod starym budynkiem. Szacuje się, że miejsce parkingowe kosztuje około 30 000 euro. Proste włosy uważają, że w końcu są tego warte.

Słyszał, że podziemne miejsce parkingowe w Monachium może kosztować nawet 100 000 euro. Obecnie poszukuje właścicieli nieruchomości, którzy chcieliby z nim zrealizować ten projekt.

Joachim Glatthar w rozmowie z reporterką z Arizony Christiną Hertel.
Joachim Glatthar w rozmowie z reporterką z Arizony Christiną Hertel.
© Sigi Müller
Joachim Glatthar w rozmowie z reporterką z Arizony Christiną Hertel.

przez Sigi Mueller

„}”>

„Może młody inżynier nie odważyłby się tego zrobić” — mówi Glatthar. Ponieważ nadal istnieje niewiele oficjalnych instrukcji dotyczących tej procedury. Wydaje się, że proste włosy to uwielbiają. Bo chociaż jest teraz prezesem kilku multimilionerskich firm, nadal uważa się za rzemieślnika.

Mówi, że jako chłopiec wolałby pomagać rodzicom przy żniwach niż chodzić do szkoły. Wystarczyło mu świadectwo ukończenia szkoły średniej. Prowadził trzy kursy główne dla rzemieślników: na drogowcę, na murarza i na betoniarza. Od początku było dla niego jasne, że jeśli chce odnieść sukces, musi znaleźć sobie miejsce. Pracowałem w piwnicach. Być może dotyczy to również parkingów podziemnych.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu

Published

on

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

W trzech partiach marki oliwy z oliwek wykryto pestycyd zakazany w Unii Europejskiej. Producent wydał wycofanie.

Kassel – W dzisiejszych czasach często trzeba zainwestować dużo pieniędzy, aby kupić oliwę z oliwek. Te dodatkowe koszty często trzeba zaakceptować, choć niechętnie. Ponieważ do niektórych przepisów niezbędny jest popularny olej kuchenny. Jeśli jednak posiadasz w swojej szafce kuchennej produkty określonej marki, powinieneś zachować ostrożność. Zawierają one jedną resztę w Unia Europejska Sprawdzone, nieautoryzowane pestycydy. W związku z tym producent zainicjował wycofanie produktu. Eksperci ostrzegają, że obchodzenie się z tym pestycydem jest „niezwykle niebezpieczne”. Owoce sprzedawane w Rewe również niedawno zostały wycofane z rynku ze względu na skażenie pestycydami.

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki „Gaea”. © Importhaus Wilms/Impuls GmbH & Co. KG

Producent przypomina oliwę z oliwek – pestycyd zakazany w Unii Europejskiej, który wykryto podczas kontroli

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki GAEA. Dom importowy Wilms został ukończony foodwarning.eu Stwierdzono, że badanie trzech partii produktów wykazało przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej zawartości chloropiryfosu. Ten środek owadobójczy jest zakazany w Unii Europejskiej od 2020 roku.

Wycofanie dotyczy następujących oliw z oliwek:

  • GAEA CLASSIC 500 ML – SERIA L4008 / TERMIN NAJLEPSZOŚCI PRZED: 08.07.2025
  • GAEA SELECT 500ml – partia L4010 / Najlepiej spożyć przed: 10 lipca 2025 r.
  • Olej sałatkowy GAEA 500ml – partia L4009 / Najlepiej spożyć przed: 9 lipca 2025 r.

Producent ostrzega, że ​​długotrwałe, wysokie spożycie pestycydów może prowadzić do chorób. W komunikacie potwierdza się: „Ze względów ostrożności w celu ochrony konsumenta nie zaleca się spożywania powyższych partii”. Klienci, którzy zakupili produkt z dotkniętych partii, mogą zwrócić go do supermarketów bez okazywania paragonu i otrzymać zwrot ceny zakupu.

Pamiętaj o oliwie z oliwek: narażenie na pestycydy może spowodować uszkodzenie mózgu

Sieć Akcji Pestycydowej ma taką ogłoszenie Wyjaśnił, że chloropiryfos jest bardzo niebezpieczny. Istnieją mocne dowody na to, że pestycyd ma negatywny wpływ na rozwój układu nerwowego i może prowadzić między innymi do obniżenia IQ, utraty pamięci roboczej i problemów z koncentracją.

Chociaż ta substancja chemiczna jest zakazana w ponad 40 krajach na całym świecie, insektycyd jest nadal stosowany w wielu krajach, mimo że istnieją już bezpieczne alternatywy dla środowiska i rolno-środowiskowe. Wysoki poziom pestycydów jest prawie zawsze przyczyną wycofania produktów, w tym produktów z kurczaka.

READ  Kolejna porażka amerykańskiego sądu: Bayer wycofuje się z procedury ugodowej
Continue Reading

Economy

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody

Published

on

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody
Praca Rządowa Rada Doradcza

Obniżenie prognozy gospodarczej „ekonomicznie” – zaleca się zmniejszenie liczby samochodów w Niemczech

„Ekonomicznie” niższe oczekiwania gospodarcze

Ekonomiści obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak zapowiada Komitet Doradczy Rządu Federalnego, oczekuje się wzrostu PKB jedynie o 0,2 proc. Jesienią ubiegłego roku prognozował wzrost o 0,7 proc.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Niemiecka gospodarka w dalszym ciągu cierpi z powodu słabego wzrostu, przy czym w szczególności spada przemysł i sektor budowlany. Dlatego „ekonomiści” obniżają swoje oczekiwania. Twierdzą jednak, że na horyzoncie widać ożywienie, jeśli wniosą wkład konsumenci.

dr„Mędrcy ekonomii” obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak ogłosiła w środę w Berlinie komisja doradcza rządu federalnego, oczekuje się, że PKB wzrośnie zaledwie o 0,2 procent, a jesienią ubiegłego roku „ekonomiści” spodziewali się wzrostu o 0,7 procent.

Rozwój niemieckiej gospodarki charakteryzuje się słabym ogólnym popytem gospodarczym, stwierdziła rada ekspertów pod przewodnictwem Moniki Schnitzer, która ma ocenić kompleksowy rozwój gospodarczy.

Radny Martin Werding powiedział: „Prywatne gospodarstwa domowe nadal konsumują obecnie ostrożnie, a sektor przemysłowy i budowlany odnotowuje jedynie niewielką liczbę nowych zamówień”. Oczekuje się jednak, że w 2024 r. niemiecka gospodarka nabierze pewnej dynamiki. Oczekuje się, że konsumpcja prywatna zacznie wspierać gospodarkę przez cały rok, ponieważ oczekuje się znacznego wzrostu dochodów realnych.

Modernizacja infrastruktury finansowana z opłat?

Nowy impuls powinien nadać światowy handel i światowa produkcja przemysłowa. Ekspertka Veronica Grimm stwierdziła: „Niemiecki eksport skorzysta na wzroście handlu światowego w tym i przyszłym roku”. „Jednak firmy zorientowane na eksport borykają się z ostrą konkurencją, rosnącymi kosztami pracy i ciągłym wzrostem cen energii”.

Komisja zaleca także nałożenie podatku na samochody w Niemczech.

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Z odpowiedniego punktu raportu wynika, że ​​infrastruktura transportowa wymaga modernizacji i rozbudowy. „To wymaga zwiększonych wydatków na infrastrukturę, na które należy przeznaczyć więcej środków niż np. liczba samochodów liczona w zależności od liczby przejechanych przez nie kilometrów”. Ponieważ pojazdy ciężkie zużywają więcej infrastruktury niż pojazdy lekkie, rozróżnienie na podstawie masy miałoby sens.

Przeczytaj także

Inwestycje infrastrukturalne

W raporcie wskazano, że zły stan infrastruktury transportowej w coraz większym stopniu prowadzi do zatorów w ruchu na autostradach i zmniejszenia niezawodności transportu kolejowego, co wpływa na transport towarowy i działalność gospodarczą. „Oczekiwany wzrost wolumenu transportu zwiększy presję na infrastrukturę, która będzie wymagała szeroko zakrojonych modernizacji”.

Z raportu wynika, że ​​obecne opłaty za przejazd ciężarówkami w znacznym stopniu przyczyniają się do pokrycia wydatków rządu federalnego na transport, jak twierdzi Rada Doradcza ds. Gospodarczych, organ doradczy rządu federalnego. „Dlatego w przyszłości oprócz ciężarówek do finansowania użytkowników infrastruktury trzeba wykorzystywać także samochody osobowe”.

Inflacja w przyszłości ulegnie spowolnieniu

Nowy raport dołącza do szeregu negatywnych prognoz dla niemieckiego regionu gospodarczego. Nawet rząd federalny spodziewa się w tym roku jedynie niewielkiego wzrostu na poziomie 0,3%. Zauważył m.in., że gospodarka światowa nie wznowiła jeszcze swojej działalności.

Według prognoz Komisja Europejska również widzi, że niemiecka gospodarka rośnie w tym roku wolniej, niż ostatnio oczekiwano. Z szacunków przedstawionych w środę przez władze Brukseli wynika, że ​​w 2024 r. największa gospodarka UE osiągnie skromny wzrost wynoszący zaledwie 0,1 proc. Jako przyczyny podaje się słaby popyt zagraniczny, spowolnienie konsumpcji prywatnej i brak inwestycji. Komisja Republiki Federalnej prognozowała niedawno wzrost gospodarczy na rok 2024 na poziomie 0,3%.

Przeczytaj także

Linia produkcyjna BYD Seal w mieście Zhengzhou w prowincji Henan w Chinach

Według prognoz Rady Ekonomistów inflacja w Niemczech będzie nadal spadać. „Ekonomiści” oczekują, że inflacja wyniesie w tym roku 2,4 proc., a w 2025 r. 2,1 proc.

Niemiecki rynek pracy był i nadal jest problemem

Według prognoz w przyszłym roku niemiecka gospodarka ma wzrosnąć o 0,9 proc. Rząd federalny spodziewa się procentowego wzrostu.

Eksperci krytykują jednak niemiecki rynek pracy. Warunki strukturalne w tym kraju uległy pogorszeniu w miarę postępujących zmian demograficznych i spadku średniego czasu pracy. „Firmy mają coraz większe trudności z obsadzeniem wolnych stanowisk pracy” – czytamy w raporcie dla rządu federalnego. „Jednocześnie wiele firm wstrzymuje się ze zwolnieniami pracowników pomimo złej sytuacji gospodarczej”.

Przeczytaj także

Rzemieślniczka w pracy w kasku

„Zagrożenie dla firm”

Rada Ekspertów została powołana ustawą w 1963 r. i powierzono jej zadanie regularnej oceny ogólnego rozwoju gospodarczego Republiki Federalnej z perspektywy niezależnych ekspertów. Oprócz Schnitzera, Werdinga, Grimma i Malmendingera członkiem komisji jest także Achim Tröger.

READ  Dziesięć autobusów Solaris Hydrogen dla Ettenhuber & Geldhauser - Wiadomości biznesowe, biznesowe i branżowe (inne), Ogniwa paliwowe | aktualności | Bus planner - technologia - transport publiczny
Continue Reading

Economy

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Published

on

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Spodziewaj się wielu opóźnień w płatnościach
Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 roku

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W tych tygodniach wielu lokatorów otrzymuje rachunek za ogrzewanie i raczej nie będzie to powodem do radości. Ponieważ koszty ogrzewania gwałtownie wzrosły w zeszłym roku. Nawet ekonomiczne ogrzewanie i łagodne zimy pomagają tylko w ograniczonym stopniu.

Według obliczeń firmy doradczej Ista, koszty ogrzewania wynajmowanych domów w Niemczech w 2023 r. znacznie wzrosły. W porównaniu z 2022 r. koszty kilowatogodzin wzrosły średnio o 7 proc. w przypadku ogrzewania sieciowego, o 34 proc. w przypadku oleju opałowego i o 44 proc. procent w przypadku gazu ziemnego – podaje spółka. Liczby te opierają się na ocenie około 800 000 rachunków za ogrzewanie. Uwzględniono hamulce państwowych cen gazu i ciepła sieciowego, które obowiązywały w 2023 roku.

Ponieważ ogrzewanie było bardziej oszczędne na początku roku i raczej umiarkowane pod koniec roku, zużycie ciepła w 2023 r. było średnio nieco niższe niż w 2022 r. Dla przeciętnego mieszkania o powierzchni mieszkalnej 70 m2 roczne zużycie i ogrzewanie koszty ogrzewania sieciowego wzrosły średnio o 2 procent do 792 euro. Cena gazu ziemnego wzrosła o 37 procent do 817 euro, a oleju opałowego o 30 procent do 1095 euro. „Wielu najemców będzie musiało płacić więcej za ogrzewanie swoich mieszkań niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział prezes Ista, Hagen Lessing. Spółka zakłada, że ​​w wielu przypadkach za ogrzewanie gazem i olejem będą naliczane dodatkowe opłaty.

W kolejnej analizie miesięcznych danych grzewczych z 350 000 mieszkań ESTA określiła zużycie w 20 największych niemieckich miastach w sezonie grzewczym 2023/24, liczone od początku września do końca kwietnia. Wynik: po uwzględnieniu warunków pogodowych ogrzewanie najemców w Stuttgarcie było tylko o około jeden procent niższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Następnie Drezno ze wzrostem zużycia o jeden procent i Monachium ze wzrostem zużycia energii grzewczej o dwa procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Ostatecznie to właśnie Bielefeld po uwzględnieniu warunków pogodowych dodatkowe zużycie było o dwanaście procent wyższe. W sumie, według Esta, w sezonie grzewczym 2023/24 w Niemczech zużyto o pięć procent więcej energii grzewczej, po uwzględnieniu warunków pogodowych, niż w roku poprzednim.

READ  Tak planują szef Triwo, Adrian i Ryanair
Continue Reading

Trending