Connect with us

Economy

Międzymorze dzisiaj: strategia i taktyka

Published

on

Międzymorze dzisiaj: strategia i taktyka
czas czytania: 5 minuty

Koncepcja Międzymorza, jednostki współpracy regionalnej na obszarach między Bałtykiem, Adriatykiem i Morzem Czarnym, została podjęta jeszcze w 1989 roku. Autor, Amerykanin polskiego pochodzenia, wylicza, co jeszcze trzeba zrobić, aby ta koncepcja odniosła sukces .

Ten artykuł został przetłumaczony na język angielski przez Marka Jana Chodakiewicza Suwerenność opublikowany. Aby przeczytać pełną angielską wersję na Sovereignty.pl, Kliknij tutaj.

Władimir Putin skomentował niedawno rzekome polskie plany związane z wojną na Ukrainie. Chodzi o odbudowę cesarstwa polskiego przenikanie. Międzymorze, czyli tereny między Bałtykiem, Czarnym Mieczem a Adriatykiem, pojawiło się po raz pierwszy za panowania dynastii Jagiellonów, wielkich książąt litewskich, którzy zostali królami Polski, w XV i XVI wieku. Po I wojnie światowej i rozpadzie imperiów rosyjskiego, austro-węgierskiego i prusko-niemieckiego na krótko odzyskał lokalne znaczenie. Wkrótce jednak został zmiażdżony przez III Rzeszę i Związek Radziecki.

Jednak po 1989 r. Międzymorze jako podmiot spółdzielczy, a nawet federalny odrodziło się zarówno w teorii, jak iw praktyce. Co można zrobić, żeby zadziałało? Musi istnieć regionalna solidarność. Wymaga to wszechstronnej integracji wszystkich zainteresowanych grup, także na poziomie oddolnym. Niektóre z tych procesów już się rozpoczęły dzięki i pomimo wojny na Ukrainie.

(…)

Po 1989 roku, kiedy kraje leżące między Bałtykiem, Morzem Czarnym i Adriatykiem odzyskały wolność, część powróciła do idei regionalnej jedności i współpracy. Samoistnie utworzyły się Trójkąt Wyszehradzki, później Czworokąt Wyszehradzki i wreszcie Grupa Wyszehradzka (Polska, Czechy, Węgry i Słowacja) oraz inne sojusze regionalne. Byli przytłoczeni wizją Unii Europejskiej, brakowało im własnej wizji i środków, choć serca mieli we właściwym miejscu.

Oczywiście Bruksela i Berlin od dawna podejrzliwie patrzą na alternatywne idee i struktury, takie jak Międzymorze, które można postrzegać jako konkurencję dla UE. Nie było więc pomocy w samodzielnym promowaniu rewitalizacji regionu.

READ  Supermarket Zoff ma konsekwencje dla klientów

Stany Zjednoczone trzymały się Unii Europejskiej, rozumianej przede wszystkim jako „Europa Zachodnia”. Do niedawna Waszyngton w dużej mierze ignorował przestrzeń poradziecką, w tym Międzymorze. NATO stanowiło wyjątek w usługach, jakie większość jego krajów zapewniała kierowanej przez Stany Zjednoczone „wojnie z terroryzmem”. Międzymorze stało się „nową Europą” w amerykańskim żargonie dyplomatycznym, choć na krótki czas.

Ta retoryczna technika służyła raczej pogardy zachodnioeuropejczykom, zwłaszcza Francuzom i Niemcom, niż długofalowej konstruktywnej polityce wobec krajów między Bałtykiem, Morzem Czarnym i Adriatykiem. Ameryka nadal postrzegała ten region przede wszystkim w kategoriach Brukseli, Berlina i Moskwy.

Zmieniło się to nieco w 2016 roku. Koncepcja międzymorza zaczyna zyskiwać na popularności w Białym Domu. Były dwa główne priorytety.

Po pierwsze, militarne wzmocnienie wschodniej flanki NATO przed spodziewaną rosyjską agresją pozwoliłoby Stanom Zjednoczonym przesunąć i skoncentrować swoje zasoby w regionie Pacyfiku, aby przeciwstawić się Chinom.

Po drugie, inwestowanie w infrastrukturę Międzymorza w celu stworzenia centrum energetycznego w Polsce, Chorwacji i Bułgarii, które musi być zaopatrywane w amerykański gaz i ropę, będzie najlepszym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego Unii Europejskiej i jej sąsiadów. Będzie to sytuacja korzystna dla wszystkich. Amerykanie zarobią, a Europejczycy zerwą zależność energetyczną od Rosji.

Niestety, po wyborach w 2020 r. nowe kierownictwo USA porzuciło ten plan. Waszyngton próbował uspokoić Niemcy i zbliżyć się do Moskwy. Jednak po tym, jak Kreml zarządził inwazję na Ukrainę w 2022 roku, obraz ponownie się zmienił.

Międzymorze znów ma się dobrze, ponieważ zapewnia amerykańską (i nie tylko) pomoc w prowadzeniu wojny na Ukrainie. Wiąże się to z pewnymi inwestycjami USA, zwłaszcza w sektorze wojskowym. To nie wystarczy dla regionu, a Białemu Domowi wyraźnie brakuje długoterminowej strategii.

Rządy Europy Środkowej i Wschodniej powinny skoncentrować się na wykorzystaniu sytuacji do przełożenia tego przelotnego zainteresowania militarnego na bardziej bezpieczne i inwestycyjne zobowiązania USA.

READ  Ten dawno opuszczony oddział McDonald's oferuje niesamowite ceny od 1994 roku

Wszystkie państwa narodowe w regionie powinny dążyć do zawarcia jak największej liczby umów dwustronnych ze Stanami Zjednoczonymi. Powinny one wykraczać poza wojsko i dotyczyć projektów handlowych, infrastrukturalnych i innych.

Ponadto kraje te powinny koordynować działania między sobą i działać jako blok, aby zachęcić Stany Zjednoczone do przyzwyczajenia się do traktowania go jako zjednoczonego podmiotu Międzymorza o wspólnych interesach. Obecnie nie jest konieczne uwzględnienie wszystkich krajów regionu, ale z czasem może to być bardzo skuteczne. Na przykład kraje bałtyckie mogą działać samodzielnie, przed Białym Domem, w sprawach, które tylko ich dotyczą. Jeśli jednak szerszy problem dotyczy nie tylko ich samych, powinni skontaktować się z Grupą Wyszehradzką, aby przyłączyć się do nich i nadać im większą wagę.

(…)

Istnieją pewne zachęcające sygnały, że na obszarze Międzymorza rozwinęła się solidarność. Na przykład kraje Europy Środkowej i Wschodniej w Brukseli z uporem nalegały na pociągnięcie do odpowiedzialności za komunistyczne masowe mordy i inne zbrodnie. Nie podoba się to wielu zachodnioeuropejskim lewicowcom i innym apologetom marksizmu, ale jak dotąd Blok Międzymorza utrzymał się w Parlamencie Europejskim.

Innym znakiem solidarności jest to, że ten sam blok w Unii Europejskiej jest proamerykański. Jest więc tylko jeden powód, by żałować brexitu: Wielka Brytania postąpiła tak samo, jak narody Międzymorza. Teraz Brytyjczyków już nie było, a Polacy i inni z Międzymorza nie byli już wystarczająco silni, aby zrównoważyć obecny antyatlantyk drużyny francusko-niemieckiej.

Jednak Brytyjczycy nadal są w NATO. Współpraca w ramach sojuszu powinna być jak najściślejsza. Żołnierze powinni zmieniać się w ramach szkoleń wojskowych i kulturowych. Miesięczny pobyt hiszpańskiego żołnierza w Estonii może pomóc mu zrozumieć niebezpieczeństwo rosyjskiego imperializmu. Wysłanie czeskiego strażnika granicznego do Portugalii uświadomiłoby mu niebezpieczeństwo niekontrolowanej imigracji z Trzeciego Świata.

Ogólnie rzecz biorąc, rządy Międzymorza mają pełne ręce roboty. A opinia publiczna? Nie powinni pozwolić, by ich wybrani politycy ukradli show. Głosowanie na polityków współpracujących z Międzymorzem to za mało. Obywatele muszą być nadal aktywni i rozszerzać swoją działalność na kilku płaszczyznach.

READ  Porada eksperta: Jim Cramer radzi: „Nie walcz z Fedem”: jak powinni postępować inwestorzy | biuletyn Informacyjny

Po pierwsze, samorządy lokalne na poziomie wsi i miast muszą dotrzeć do swoich odpowiedników we wszystkich krajach Międzymorza i rozwinąć (lub wzmocnić) sieć siostrzanych miast i wsi.

Po drugie, lokalne izby handlowe, firmy i fabryki powinny pójść w ich ślady. Powinno to obejmować ogromne rządowe (lub prywatne – bardzo rzadkie w regionie) konglomeraty, a także małe firmy i wszystko pomiędzy. Jest to dobre dla gospodarki i dobre dla komunikacji międzyludzkiej.

Po trzecie, musi istnieć dyplomacja między ludźmi spoza rządu i przedsiębiorstw. Na przykład chorwaccy nauczyciele muszą podróżować na Łotwę, aby wymieniać się doświadczeniami. Węgierskie dzieci muszą brać udział w turniejach piłki nożnej szkół średnich w Bułgarii. Lokalnie będą przekazywane stypendia, abyś mógł studiować w Międzymorzu w dowolnym miejscu.

Te oddolne wysiłki mogą wkrótce przejść od działań lokalnych i dwustronnych do działań regionalnych i wielostronnych. Jednak szczególne relacje, które są nawiązywane na poziomie podstawowym między ludami Międzymorza, będą kontynuowane i rozkwitać. Komponent oddolny jest kluczowym czynnikiem wzmacniania solidarności regionalnej.

Tłumaczenie: Poczta Wyszehradzka

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

SUV-y Chery w relacji z jazdy: Jaecoo J6 – mocny charakter, ale nie prawdziwy terenowiec

Published

on

SUV-y Chery w relacji z jazdy: Jaecoo J6 – mocny charakter, ale nie prawdziwy terenowiec

Chery SUV w raporcie z jazdy
Jaecoo J6 – Silny typ osobowości, ale nie prawdziwy off-roader

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Modelom J7 i J8 planowanym przez Jaecoo dla Niemiec brakuje pewnej rzeczy. Mały elektryczny SUV J6 chińskiej firmy Chery jest inny, ponieważ podczas jazdy próbnej zadziwił nas ogromnymi emocjami. Stylowy, praktyczny i elektryczny, ale pomimo surowego wyglądu nie jest to prawdziwy pojazd terenowy.

Jaecoo to nazwa wschodzącej marki samochodów chińskiej grupy wielomarkowej Chery, która w tym roku zostanie oficjalnie wprowadzona na rynek w Niemczech. Zaczyna się od kompaktowego SUV-a J7, który ma około cztery i pół metra długości, a nieco później większy model SUV-a J8. Obydwa będą oferowane początkowo z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi, a później także z silnikami hybrydowymi.

Długość Jaecoo J6 wynosi 4,41 m.

Długość Jaecoo J6 wynosi 4,41 m.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Jednak wprowadzenie na rynek mniejszego modelu J6, który jest całkowicie elektryczny, nie zostało jeszcze sfinalizowane. Ale to właśnie ten kanciasty samochód elektryczny sprawia, że ​​serca biją znacznie szybciej niż jego markowi bracia. Oprócz udanego projektu, Stromer jest pożądany także dzięki dobrym właściwościom jezdnym i przydatności na co dzień.

Marka Jaecoo została wprowadzona na rynek w 2023 roku

J6, który został wprowadzony zaledwie kilka miesięcy temu, cieszy się dużym popytem w Chinach, wyjaśnia Ashley Chen, menedżer marki w Chery Germany. Model ten sprzedawany jest jednak wyłącznie w Państwie Środka pod marką iCar i nazwą modelu 03.

Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.

Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Czy jestem samochodem? Dzięki tej marce wiele osób prawdopodobnie kojarzy się z reklamowanym niegdyś samochodem Apple. Jednak Chery nabyła prawa do nazewnictwa iCar już w pierwszej dekadzie XXI wieku. Chery planuje jednak wprowadzać na rynek modele iCar poza Chinami pod marką Jaecoo, która zostanie wprowadzona na rynek w 2023 roku.

Niezależnie od tego, czy jest to 03, czy J6: pięciodrzwiowy silnik o długości 4,40 m zachwyca pudełkowatym podwoziem, które nie do końca przypadkowo przywołuje wspomnienia potężnych typów pojazdów, takich jak Mercedes G-Class czy Suzuki Jimny. Ale Sherri nadała temu tematowi nowoczesny akcent. Solidne panele u dołu zapewniają odważny wygląd, a smukłe listwy świetlne LED z przodu i z tyłu z efektowną grafiką i-light nadają samochodowi miejską elegancję. W samochodzie elektrycznym klamki drzwi często są wykończone metaliczną skórą. Oprócz wyrafinowania szczegółów, J6 oferuje także harmonijne proporcje.

Dużo miejsca na nogi z tyłu i z przodu

To drugie dotyczy także przestronnego wnętrza. Przestrzeń na nogi jest doskonała z przodu i z tyłu. Podłoga samochodu jest całkowicie płaska i nie ma irytującego tunelu kardana. Standardowy panoramiczny szklany dach również sprawia wrażenie przestronności.

Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.

Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

J6 oferuje świetną, nowoczesną mieszankę materiałów. Miejsce pracy jest bardzo atrakcyjnie zaprojektowane, jednak jest jeszcze wiele do poprawy, jeśli chodzi o jakość materiałów. Przełącznik trybu jazdy na konsoli środkowej obok stacji ładującej wygląda jak ogromny kryształ, ale w dotyku przypomina plastik. Widoczne są także odsłonięte łby śrub na klamkach po wewnętrznej stronie drzwi. Może to być zamierzone, aby podkreślić silną osobowość.

W przeciwnym razie nie ma żadnych przełączników ani przycisków. Zgodnie z duchem czasu Chery wykorzystuje mały ekran w kokpicie do wyświetlania informacji związanych z jazdą, a także 15,6-calowy ekran dotykowy umieszczony pośrodku deski rozdzielczej, służący do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego oraz jako interfejs użytkownika dla wielu funkcji samochodu. Funkcje. Wygodna w chwycie kierownica jest stosunkowo niewielka i również lekko owalna.

Tylne drzwi J6 otwierają się na bok.  Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.Tylne drzwi J6 otwierają się na bok.  Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.

Tylne drzwi J6 otwierają się na bok. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Tylna klapa J6 jest zawieszona z boku. Pudełko za nim ma przyzwoity rozmiar, ale nie ma sprytnego sprzętu do przechowywania ani pokrywy. Oparcie tylnego siedzenia można złożyć w proporcji 60:40. Jeśli nie ma wystarczającej ilości miejsca, górne siedzenia można również złożyć do przodu, a następnie oparcia tylnych siedzeń można spłaszczyć, tworząc stale płaską podłogę ładunkową. Mimo, że jest to samochód czysto elektryczny, J6 nie jest bez fanaberii.

Poręczny i zwrotny

Literę symbolizują pionowe światła do jazdy dziennej "I"nawiązując do marki iCar.Literę symbolizują pionowe światła do jazdy dziennej "I"nawiązując do marki iCar.

Pionowe światła do jazdy dziennej oznaczają literę „i”, nawiązującą do marki iCar.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Oprócz podstawowej wersji z napędem na tylne koła o mocy 136 kW/185 KM, najmniejszy Jaco jest teraz wyposażony w dwa silniki z napędem na wszystkie koła o mocy 205 kW/279 KM, które przyspieszają 1,9-tonową ciężarówkę od zatrzymania do 100 KM . km/h w 6,5 sekundy, jeśli to konieczne. Niesamowite: nawet przy pełnej mocy i pomimo mokrej nawierzchni koła zawsze miały doskonałą przyczepność.

J6 był także łatwy w użyciu i zwrotny; Jego struktura nie była ani zbyt miękka, ani zbyt twarda. W przeciwieństwie do większych modeli J7 i J8 z wygodnym podwoziem i miękkim układem kierowniczym, konfiguracja J6 może działać również w Europie. Jedynie droga hamowania podczas testów hamulców przy prędkości 100 km/h wydawała nam się nieco długa.

Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.

Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Jeśli chodzi o rozmiar baterii i zasięg, J6 robi wrażenie. Nasza próbka testowa wykorzystująca akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy firmy CATL o pojemności 70 kWh wykazała pozostały zasięg wynoszący 469 km przy poziomie naładowania wynoszącym 93%. W praktyce powinno być możliwe przejechanie 400 km. Jest jednak co poprawiać, jeśli chodzi o ładowanie, gdyż zatankowanie od 30 do 80 procent na stacji szybkiego ładowania powinno zająć około 30 minut.

Ceny jego odpowiednika iCar w Chinach wahają się od 17 000 do 24 000 euro. Naturalnie Jaecoo J6 nie będzie dostępny tanio w Niemczech. Jeśli przyjdzie. Przynajmniej oficjalnie przedstawiciele Chery nie są jeszcze skłonni do jednoznacznego potwierdzenia planów wprowadzenia na rynek europejski podczas międzynarodowych targów Drive Show w Wuhu w Chinach.

J6 może stać się ważnym stojakiem fotograficznym dla małej i dotychczas dość dyskretnej marki Jaecoo, zwłaszcza jeśli cena będzie odpowiednia. Szacuje się, że słynna postać może trafić do nas w 2025 roku w cenie od 35 000 do 40 000 euro.

Jaecoo J6/i-Car 03 4WD – Dane techniczne

  • Pięciodrzwiowy SUV w klasie kompaktowej z pięcioma siedzeniami, długość: 4,41 m, szerokość 1,91 m, wysokość: 1,72 m, rozstaw osi: 2,72 m, pojemność bagażnika: kg. A
  • Napęd: Jeden silnik elektryczny z przodu i jeden z tyłu, 205 kW/279 KM, maksymalny moment obrotowy 700 Nm, napęd na wszystkie koła, pojemność akumulatora 69,8 kWh
  • Zasięg CLTC: 501 km, Vmax: kA km/h. Przyspieszenie 0–100 km/h: 6,5 sekundy, zużycie paliwa WLTP: kA, emisja CO2: 0 g/km
  • Cena w Chinach jako i-Car 03: od 17 000 euro
READ  Szef Mercedesa zachwyca fanów: ikona marki zyskuje młodszego brata
Continue Reading

Economy

Produkt może powodować nudności i zawroty głowy – „zdecydowanie nie zaleca się jego spożywania”

Published

on

Produkt może powodować nudności i zawroty głowy – „zdecydowanie nie zaleca się jego spożywania”
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Roy przestrzega przed spożywaniem określonego rodzaju owoców po odkryciu w nich obecności szkodliwego pestycydu. Jeśli masz w domu owoce, zdecydowanie nie powinieneś ich jeść.

Monachium – Uwaga miłośnicy owoców: Rewe ma ostrzeżenie On pamięta Aktualnie przed zjedzeniem jakiegoś owocu z oferty sieci supermarketów. Jeśli niedawno kupiłeś winogrona w Rewe, powinieneś je dokładnie sprawdzić przed zjedzeniem ich wieczorem przed telewizorem lub zmieszaniem z musli śniadaniowym. W partii winogron odkryto truciznę na owady, która może być niebezpieczna dla ludzi w przypadku spożycia.

Przypomnijmy z Rewe: Winogrona zawierają szkodliwą truciznę owadów

Zgłoszono wycofanie spółki Fresh Solutions Dutch BV, której winogrona były sprzedawane w Rewe www.productwarnings.eu. W związku z tym wykryto, że w partii produktu „Mieszanka winogron stołowych – słodka i bez pestek” przekroczona została maksymalna zawartość pozostałości substancji czynnej fenpropatryny.

Substancję czynną stosuje się w uprawie owoców i warzyw jako środek owadobójczy i roztoczobójczy do zwalczania szkodników, takich jak owady lub roztocza. Tutaj działa jak neurotoksyna, która blokuje kanały sodowe w komórkach nerwowych owada. W Unia Europejska Fenpropatryna nie jest dopuszczona do stosowania w środkach ochrony roślin. Nie jest niczym niezwykłym, aby to mieć Jednak różne rodzaje owoców nadal zawierają pozostałości pestycydów – Jeżeli odsetek ten będzie zbyt wysoki, jak ma to miejsce w przypadku winogron Roya, produkt należy wycofać.

Winogrona stołowe pochodzą z Rewi. © Zrzut ekranu Fresh Solutions Holland BV

Kupiłeś winogrona od Rewe? W ten sposób możesz sprawdzić, czy wycofanie dotyczy Twojego produktu, czy nie

Szczególną ostrożność powinni zachować nabywcy ciemnych winogron stołowych odmiany Sharad. Możesz sprawdzić, czy wycofywany produkt znajduje się w Twojej kuchni, patrząc na następujące podstawowe dane na opakowaniu winogron.

Każdy, kto obawia się, że kupił dotkniętą skrzynkę winogron, może zwrócić ją do Rewe i otrzymać zwrot pieniędzy. Działa to również bez przedstawienia rachunku.

Jedzenie winogron może być niebezpieczne: pestycydy powodują problemy neurologiczne

Spożywanie fenpropatryny, pestycydu występującego w winogronach Ruwi, może prowadzić do raka Baza materiałów GESTIS Powoduje chroniczne lub ostre zagrożenie dla zdrowia. W wycofaniu zauważono, że konsumpcja jest „zdecydowanie odradzana”. Pestycydy rozwijają swoje toksyczne działanie w przypadku wdychania lub kontaktu ze skórą. Każdy, kto połknął pestycyd, powinien natychmiast skontaktować się z lekarzem lub ośrodkiem zatruć i dobrze przepłukać usta.

Objawy zatrucia mogą być takie Laboratorium medyczne w Bremie Doniesienia obejmują zawroty głowy, nudności i ból głowy. Według laboratorium w przypadku ciężkiego zatrucia „objawy neurologiczne mogą obejmować drgania mięśni, drgawki, zaburzenia świadomości i śpiączkę”. Wycofania produktów spożywczych zdarzają się wielokrotnie, a ostatnią z nich jest popularna przyprawa, która może powodować problemy zdrowotne. (Prorok)

Continue Reading

Economy

„Riwi” ostrzega przed swoją marką „Schnitzel” „Tak”.

Published

on

„Riwi” ostrzega przed swoją marką „Schnitzel” „Tak”.

Każdy, kto niedawno kupił stek Rewe’s, nie powinien go jeść.Zdjęcie: Getty Images Plus/iStock/VLG

supermarket

Leonie Daumer

Dobra jakość w najlepszej możliwej cenie: to obietnica, którą marka „ja” firmy Rewe składa, promując swoje produkty. Oprócz wielu drogich, markowych produktów, które piętrzą się na półkach sklepów Rewe, „ja” oferuje odpowiedniki dla osób o ograniczonym budżecie, od płetw z orzeszkami ziemnymi po pełne mleko.

Jednak Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności wydał teraz pilne ostrzeżenie zdrowotne dotyczące tego niezwykle popularnego produktu. Klientom pod żadnym pozorem nie wolno spożywać produktu i należy go natychmiast zwrócić.

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

Rewe pamięta słynnego producenta „Yes”.

Produktem jest filet z kurczaka Rewe’s. Podczas rutynowej kontroli wykryto bakterie Listeria – producent Tillman’s Convenience GmbH ogłosił w środę oficjalne wycofanie produktu.

Mesnerwirt St Johann to zajazd wiejski położony w gminie Siegsdorf w Górnej Bawarii, niedaleko Traunstein.  Znajdziesz tu sznycel wiedeński z pieczywem, słynny poza granicami Bawarii...

Lepszy, ale niestety też dużo droższy: stek w restauracji.Zdjęcie: Imago Images/Manfred Segerer

Ze względu na ochronę konsumentów firma Rewe natychmiast wycofała produkt ze sprzedaży. Dotyczy to w szczególności opakowań 300 g „ja! Chicken Schnitzel” z datą przydatności do spożycia 23 maja 2024 r.

Każdy, kto widzi w swojej lodówce produkty o numerze serii 37944658, powinien zachować ostrożność.

Jeśli zjesz stek z jagód, istnieje ryzyko poważnej infekcji.

W najgorszych przypadkach infekcja listerią może powodować objawy grypopodobne, wymioty lub biegunkę. Uważana jest za szczególnie oporną bakterię, która może zagrażać życiu osób ze słabym układem odpornościowym. Średnia śmiertelność z powodu tej choroby wynosi siedem procent.

READ  Szef Mercedesa zachwyca fanów: ikona marki zyskuje młodszego brata

Dlatego też konsumenci pod żadnym pozorem nie powinni spożywać steku sznycla, lecz zwrócić go do oddziału w Riwi. Osoby, u których wystąpią ciężkie lub utrzymujące się objawy, również powinny zwrócić się o pomoc lekarską i zostać poinformowane o możliwości zakażenia listerią.

Bakterie Listeria nie są szkodliwe

Listeria jest szczególnie nieprzyjemnym patogenem, ponieważ ma niskie wymagania żywieniowe i rozwija się w temperaturach od -0,4 do 45 stopni. Teoretycznie listeria może również rozmnażać się w lodówce.

Przypadki inwazyjnej listeriozy wahają się od 300 do 600 przypadków rocznie. Często zdarza się, że przyczyną wycofania żywności jest Listeria. Często dotyczy to produktów serowych, takich jak te niedawno wyprodukowane przez Hofkäserei Belrieth GmbH.

Serowarnia dostarcza również produkty Rewe i zainicjowała wycofanie ich z rynku ze względu na bakterie Listeria.

Produkty JA były w tym roku kilkakrotnie wycofywane

To nie pierwszy raz, kiedy w tym roku firma Rewe nazwała jeden ze swoich produktów „ja”. W lutym wstrzymano sprzedaż „ja cevapcici” (gotowej przyprawy do patelni i grillów). Występowało zwiększone ryzyko obrażeń spowodowanych przez obce przedmioty metalowe.

Na początku roku spopularyzowano także hasło „Tak! Chipsy czekoladowe po amerykańsku”. Powodem tego są metalowe części, które mogą znajdować się w ciasteczkach. Była to jednak szersza kampania wycofania produktów w firmach Rewe, Kaufland i Aldi, która dotknęła kilka marek ciastek.

Continue Reading

Trending