Connect with us

Economy

Heidelberger Druckmaschinen: Bajkowy koniec pudła ściennego

Published

on

Heidelberger Druckmaschinen: Bajkowy koniec pudła ściennego
Praca Maszyny drukarskie Heidelberga

Koniec bajki o Wallbox

Pudełko ścienne firmy Heidelberger Druckmaschinen Pudełko ścienne firmy Heidelberger Druckmaschinen

Pudełko ścienne firmy Heidelberger Druckmaschinen

Źródło: Image Alliance / dpa

Podcastu WELT można posłuchać tutaj

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ dostawcy osadzonej treści jako dostawcy zewnętrzni wymagają takiej zgody [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji ON, wyrażasz na to zgodę (którą możesz w każdej chwili odwołać). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych Danych Osobowych do innych krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i Polityki prywatności na dole strony.

Po latach nieustannego kryzysu w sektorze opakowań firma Heidelberger Druckmaschinen AG stworzyła na nowo swoje własne skrzynki ścienne do pojazdów elektrycznych. Ale gdy skończyło się wsparcie, biznes spadł. Teraz firma zmienia strategię.

HTo było jak mała bajka. Po wielu latach ciągłego kryzysu firma Heidelberger Druckmaschinen znalazła w 2018 roku nową dziedzinę działalności dzięki konstrukcji skrzynek naściennych, stając się światowym liderem na rynku zaawansowanych technologicznie maszyn do drukowania produktów takich jak opakowania, pudełka, ulotki, książki czy materiały reklamowe. Powszechnie obserwowany zwrot akcji, jednocześnie podnoszący cenę akcji i wreszcie dający pracownikom nową pewność siebie.

Teraz jednak wydawało się, że chwała na razie się skończyła. W każdym razie biznes z wall boxami, czyli z systemami ładowania pojazdów elektrycznych, które są instalowane głównie na ścianach przydomowych garaży do użytku prywatnego, dosłownie załamał się w kończącym się z końcem marca roku podatkowym 2022/2023.

READ  Niestety te zmagania pozostaną z nami również w 2022 roku

Heidelberg odnotował prawie 60-procentową niższą sprzedaż w swojej filii Amperfied, która została założona specjalnie dla e-mobilności. Otrzymane zamówienia, czyli jutrzejszy biznes, również załamały się w podobnym stopniu.

Przeczytaj więcej o samochodach elektrycznych

Moje uprzedzenia wobec dowodu osobistego były irracjonalne, ale znaczące, pisze autor WELT, Nando Sommerfeldt

VW ID.Buzz w codziennych testach

Czym są naprawdę dobre hybrydy plug-in?  Firma WELT przeprowadziła test

Volkswagena, Volvo, Mazdę, Range Rovera

Prezes Ludwin Munz jako powód podaje zakończenie programu dotacji państwowych w Niemczech. Osoby otrzymały 900 euro od KfW za zainstalowanie jednego lub więcej punktów ładowania w domu. Dotacje wygasły z końcem 2021 roku.

Przeczytaj także

„Oznacza to, że dla wielu nie ma zachęty” – mówi Moons. Ponadto występują długie terminy dostaw pojazdów elektrycznych i obecnie wysokie ceny energii elektrycznej. Wpłynęło to również na innych dostawców technologii wysyłkowych oprócz Amerfied. Jednak Mons wykazuje pewność siebie. „Nadal wierzymy w mobilność elektryczną” – mówi kierownik. „To jest rynek przyszłości i tak pozostanie”.

Tym bardziej, że od 2035 r. w UE nie będą dopuszczone żadne nowe silniki spalinowe. Nie powinno to jednak trwać do tego czasu, zanim biznes ponownie się ożywi. Heidelberg planuje więc ekspansję. Pod względem geograficznym. – Wchodzimy na inne duże rynki europejskie, takie jak Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Włochy czy Skandynawia – mówi Mons, zapowiadając ekspansję sprzedaży.

„Chcę otworzyć nowe rynki wraz z podstawową działalnością”

Ale Stany Zjednoczone i Chiny też są problemem, ale tylko w perspektywie średnioterminowej. Bo są różne instalacje elektryczne i różne przepisy – czytamy w uzasadnieniu. Dlatego na tamtejszych rynkach potrzebne są inne produkty, co z kolei wymaga oddzielnego zatwierdzenia.

Z drugiej strony Heidelberger Druckmaschinen rozszerza asortyment Amperfied, którego kierownictwo również zostało rozszerzone o byłego menedżera Tesli. Oprócz boksów naściennych do użytku prywatnego w przyszłości oferta będzie obejmować również rozwiązania transportowe dla klientów komercyjnych i flot pojazdów firmowych, dla parkingów wielopoziomowych i miejsc parkingowych dla klientów lub dla gmin.

READ  Boom budowlany: Po rekordowym majowym wzroście: Dlaczego cena drewna znowu spada, gdy pandemiczny boom słabnie | Wiadomość

Firma wprowadza również na rynek skrzynkę naścienną z funkcją solarną, aby wykorzystać trend zwiększania się liczby prywatnych instalacji PV. Jednak Heidelberg to nie tylko obiecujące perspektywy i nowy biznes w dziedzinie e-mobilności. „Chcemy otworzyć inne nowe rynki oprócz podstawowej działalności związanej z maszynami drukarskimi” – zadeklarował dyrektor generalny Munz, nie omawiając szczegółów. „To wciąż wymaga cierpliwości”.

Przeczytaj także

Z drugiej strony spodziewa się szybszego sukcesu dzięki innowacjom w sektorze poligraficznym, takim jak nowa oferta druku cyfrowego czy znaczny wzrost wydajności arkuszowych maszyn offsetowych, takich jak składane pudełka.

A druk opakowań pozostaje nie tylko największym, ale także najszybciej rozwijającym się obszarem dla tradycyjnej firmy, która ostatnio osiągnęła obroty w wysokości 2,4 miliarda euro. Oczekuje się, że do 2025 r. udział druku opakowań wzrośnie z obecnej dobrej trzeciej do około połowy biznesu.

Jednak Heidelberger Druck cierpi z powodu stale rosnącej presji kosztowej ze strony droższej energii, surowców i logistyki, a także wyższych płac.

Tutaj znajdziesz Treści Osób Trzecich

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ dostawcy osadzonej treści jako dostawcy zewnętrzni wymagają takiej zgody [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji ON, wyrażasz na to zgodę (którą możesz w każdej chwili odwołać). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych Danych Osobowych do innych krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i Polityki prywatności na dole strony.

Chociaż można zapłacić poprzez wzrost cen. Planowany jest jednak tzw. program wzrostu wartości. „Przyglądamy się wszystkim operacjom i strukturom kosztów” — mówi Moons. Odpowiednio, analityk Florian Sager z firmy analitycznej Stifel jest zadowolony z raportowanej rocznej sprzedaży, ale firma nie spełnia oczekiwań, jeśli chodzi o docelową marżę.

READ  Lista najmłodszych miliarderów według Forbesa: Żaden z nich nie założył firm

Na początku 2020 roku Heidelberger Druckmaschinen zarządził radykalną restrukturyzację grupy, zaprzestał produkcji przynoszących straty produktów, ograniczył zlecenia i skupił się na kilku obszarach druku i automatyzacji oprogramowania dla klientów z branży poligraficznej.

Podcastu WELT można posłuchać tutaj

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ dostawcy osadzonej treści jako dostawcy zewnętrzni wymagają takiej zgody [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji ON, wyrażasz na to zgodę (którą możesz w każdej chwili odwołać). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych Danych Osobowych do innych krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i Polityki prywatności na dole strony.

„It’s All in Stocks” to codzienna migawka giełdowa od redakcji biznesowej WELT. Codziennie od 7 rano z dziennikarzami finansowymi WELT. Dla ekspertów giełdowych i początkujących. Subskrybuj podcast na SpotifyI Podcast Apple’aI Muzyka Amazona I Deezer. lub bezpośrednio przez kanał RSS.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Published

on

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Warszawa (dpa) – Polscy rolnicy otworzyli ukraińskie wagony towarowe załadowane zbożem na przejściu granicznym Medica, zamykając na krótko tory na strategicznie ważnej linii kolejowej. Rzeczniczka lokalnej policji powiedziała agencji prasowej PAP, że grupa 25 rolników uciekła z miejsca demonstracji przy wiejskiej drodze w stronę pobliskiej linii kolejowej. Procedura zakończyła się kilka minut po negocjacjach z funkcjonariuszami policji. Na tory dotarła niewielka ilość zboża.

Na nagraniu wideo udostępnionym w sieciach społecznościowych ukraińskiej telewizji publicznej widać rolników wyładowujących kukurydzę z kilku ciężarówek z kilku ciężarówek z sąsiedniego kraju i śpiewających polski hymn narodowy.

Protesty przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej

Koleje Ukraińskie potwierdziły zdarzenie, które miało miejsce na polskiej stacji granicznej w Medica. Obydwa otwarte wagony zbożowe przeznaczone były dla Niemiec. Na tej stacji znajduje się około 40 ukraińskich pojazdów przewożących towary rolne. Koleje Polskie i Ambasada Ukrainy w Polsce zostały poinformowane o „nieuprawnionej ingerencji w funkcjonowanie kolei”.

Rozwiązanie to wpisuje się w ogólnokrajowe protesty rolników. Są skierowane przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy. Rolnicy już dawno zamknęli przejścia graniczne z sąsiednim krajem na wschodzie w Dorohosku, Hrybinie, Korczui i Medica. We wtorek zamknęli autostrady, ronda i skrzyżowania w 200 miejscach.

„My, rolnicy z całej Polski, jako pierwsi wyciągnęliśmy przyjacielską dłoń i powitaliśmy naszych braci z Ukrainy. Teraz to my jesteśmy przez nich krzywdzeni” – powiedział w radiu „Inni” Roman Kondro z inicjatywy „Oszukana Wieś”. Organizacje mafijne sprowadzają to zboże do Polski. Nie da się tego inaczej powiedzieć.”

Polscy rolnicy skarżą się też, że unijny Zielony Ład nakłada na nich nowe warunki, a zboża i inne produkty rolne z Ukrainy, które można wyprodukować taniej, mogą trafiać na rynek bez tych warunków.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Kijowie wezwało Warszawę do zakończenia blokady i podjęcia działań przeciwko „retoryce antyukraińskiej”. „Nie ma żadnego uzasadnienia dla blokady granicy polsko-ukraińskiej, bez względu na towarzyszące jej hasła” – napisał na Facebooku rzecznik MSZ Ołeh Nikołenko.

READ  Po nowym rekordzie w tym roku: DAX znów spada

© dpa-infocom, dpa:240220-99-59318/4

Continue Reading

Economy

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Published

on

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Pickup elektryczny
Oszustwo Muska: Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Tesla Cybertruck to bardzo szybki samochód, ale nie tak szybki, jak twierdzi Tesla.

© Tesla/PR

Dyrektor generalny Elon Musk uczcił dostawę Tesli Cybertruck dużą prezentacją. Ma to udowodnić, że pickup może zabrać Porsche na przyczepie o ponad ćwierć mili szybciej niż samo Porsche. Szybko pojawiły się wątpliwości, a teraz są dowody na to, że nie może to być prawdą.

Tesla Cybertruck w coraz większym stopniu staje się sposobem na dotrzymywanie obietnic. Nie tylko coraz większa liczba samochodów w Stanach Zjednoczonych regularnie ujawnia nowe słabe punkty, ale liczne chwyty marketingowe dotyczące pickupa ze stali nierdzewnej raz po raz okazują się żartem. Być może najbardziej ekscytujący pokaz umiejętności prowadzenia pojazdu: wyścigi jeden na jednego Porsche – z przyczepą, na której znajduje się Porsche.

Elon Musk przechwalał się tym podczas prezentacji transmitowanej na cały świat, kiedy po raz pierwszy dostarczono Cybertrucks. Musk pokazał materiał filmowy z wyścigu na ćwierć mili Cybertruck przeciwko Porsche. Pickup wygrał, ale potem sytuacja się pogorszyła: z tyłu ciężarówki była przyczepiona przyczepa, na której znajdowało się kolejne Porsche. Przesłanie było jasne: „Cybertruck może holować Porsche o ćwierć mili szybciej, niż samo Porsche jest w stanie nim jeździć” – oznajmił z dumą Musk.

To szybko wzbudziło sceptyków. Kanał YouTube „Engineering Explored” stwierdził, że z pokazanym filmem Tesli jest coś nie tak – i nawet Wes Morrill, obecnie główny inżynier Cybertrucka Tesli, miał rację. Podał względy bezpieczeństwa, aby nie pokazywać na filmie wyścigu na ćwierć mili, a jedynie na osiem mil (więcej można dowiedzieć się tutaj).

Bez przyczepy Cybertruck jest trudny do pokonania

„Magazyn Specjalistyczny”Kierunek silnika„ To nie wystarczyło — chcieli przedstawić oparte na faktach dowody na to, że Musk kłamie, nie dyskredytując ciężarówki. Dlatego eksperci od początku powiedzieli jasno: „Przy przyspieszeniu do 60 mil na godzinę w ciągu zaledwie 2,5 sekundy trzy pojazdy Tesli zostały w stanie… – Ta napędzana elektrycznie ciężarówka przewyższa każdą Corvettę, McLarena i wszystkie Lamborghini z wyjątkiem jednego, które testowaliśmy w branżowym teście przyspieszenia. I oczywiście bez przyczepy.

Ale czy to wystarczy, aby przejść test przyczepy w świecie rzeczywistym? Krótka odpowiedź: nie.

Podczas konfiguracji testowej Motortrend trzymał się ściśle pojazdów określonych w filmie Tesli. Jedynym możliwym Porsche było więc 911 Carrera T, co widać także w materiałach producenta. Carrera T to „najwolniejsza” (wciąż szybka) 911, jaką można obecnie kupić. Cybertruck wyposażony jest w lekką aluminiową przyczepę, a na niej kolejne 911 T.

Wynik: Cybertruck przegrał sześć z sześciu wyścigów na ćwierć mili. Ani razu elektryczny pickup nie stanowił zagrożenia dla Porsche jadącego prosto w stronę domu. Jeśli porównamy najlepszy czas Cybertrucka z najwolniejszym czasem 911, różnica wynosi co najmniej 0,229 sekundy.

A cena za kilometr? Tutaj także Porsche wygrało cztery z sześciu wyścigów – nawet znacznie krótszy dystans rzadko pokonuje ciężarówka z przyczepą szybciej niż samochód sportowy bez dodatkowego ładunku.

Kolejna złamana obietnica Tesli

„Oto prawda: Tesla Cybertruck nie jest w stanie holować Porsche 911 Carrera T o więcej niż ćwierć mili szybciej niż samo 911 Carrera T. Dodaj to do długiej listy złamanych obietnic Tesli” – podsumowuje Motortrend.

Małe pocieszenie: Motortrend donosi, że Cybertruck bez przyczepy nie będzie miał problemu z pokonaniem Porsche 911 Carrera T. Ale o tym nie ma mowy w prezentacji producenta.

READ  Jak Niemcy stały się zależne od rosyjskiej energii
Continue Reading

Economy

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media | Wiadomości robota

Published

on

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media |  Wiadomości robota

To jest maszynowe tłumaczenie artykułu z Portal elektroniczny Korrespondent.net. Tłumaczenie nie zostało poddane korekcie ani redakcji, a pisownia nazw i nazw geograficznych nie jest zgodna z nazwami zwyczajowymi Wiadomości z Ukrainy Stosowane konwencje.

W Polsce są setki tysięcy Ukraińców, a ich utrata będzie miała wpływ na gospodarkę kraju.

Magazyn Forbes podał, że wsparcie polskich władz w powrocie poborowych do ojczyzny może mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę.

Być może tysiące obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce będzie musiało porzucić pracę i wstąpić do wojska, co będzie miało wpływ na gospodarkę kraju.

Rosną także obawy, że duża ich część będzie próbowała opuścić Polskę, aby uniknąć poboru do wojska.

Warto zauważyć, że spośród ponad miliona Ukraińców, którzy przybyli do Polski od początku zakrojonej na szeroką skalę rosyjskiej inwazji w lutym 2022 roku, 371 tys. mężczyzn w wieku służby wojskowej może zgodnie z prawem podlegać poborowi.

Ministerstwo Obrony Narodowej już wcześniej informowało, że Warszawa może pomóc Ukrainie w repatriacji poborowych.

Ambasador RP na Ukrainie Jarosław Gozy powiedział, że ukraińscy mężczyźni w wieku poborowym nie będą przymusowo repatriowani z Polski, ale Warszawa nie podjęła jeszcze decyzji, co z nimi zrobić.

W Polsce jest mniej ukraińskich uchodźców – As-Safir

tłumacz: Głębokie l – Słowa: 229

Spodobał Ci się artykuł? Może powinieneś taki dostać Prezent Brać pod uwagę.
Dyskusje na temat tego artykułu i innych tematów można również znaleźć pod adresem forum.

Powiadomienia o nowych wpisach dostępne są poprzez Facebook, wiadomości Google, Mastodont, kabel, X (dawniej Twitter), VK, RSS Codziennie lub co tydzień e-mail.

READ  Po nowym rekordzie w tym roku: DAX znów spada
Continue Reading

Trending