Connect with us

Economy

Panie, nie kupiłbyś mi Mercedes-Benz

Published

on

Maximilian Wallish (21.04.2021)

Plakat wystawowy, (Not) Spent in Gr_und, 2021, Kredyty: Delphine Legion

Ten wers pochodzi z piosenki Janice Joplin Mercedes Benz (1970) usamodzielnił się w Louise Bègue-Teissier und Romain Albers Zawód Benz. Praca jest częścią wystawy (Nie) wyczerpany W Weddinger gr_und, przestrzeni projektowej dla (wspólnych) galerii sztuki. Wystawa, zapoczątkowana przez zespół młodych kuratorów, odbyła się mniej więcej w zeszłym roku. Eksponaty przeplatają się ze sztuką i designem, oba bieguny są funkcjonalne? Niezależne i sztuczne? Naturalne i przedmiotowe? Relacja na żywo.
Również Benz Wyraźnie odrzuca personalizację, jest to dzieło sztuki i święty towar w jednym. Pojedyncze szyby z kilku samochodów marki Mercedes Benz Zebrane razem. Ramy okienne, które przechodzą przez szyby niczym szwy, przypominają okna kościelne. Święty ładunek jest wzmocniony światłem, które wpada w akcję od tyłu.

Responsywny obraz
Louise Bègue-Teissier i Romain Albers, THE BENZ, 2019 © Artyści

Joplin opowiadał się za zachowaniami konsumenckimi i naszymi mitami w rozwiązywaniu przez kapitalizm. Nawet 50 lat po poezji Joplina konsumpcja i kapitalizm są nadal sprzedawane jako slogany. W razie wątpliwości ?? Utrzymanie gospodarki. Pomimo bardziej niekorzystnych warunków koło musi nadal się toczyć, a teraz my, politycy, słyszymy o tym z niepokojem. Ale jak źle to jest ?? Gospodarka, gdy osiąga się zyski? Ponadto pojawia się pytanie, w jaki sposób można osiągnąć zyskowne przedsiębiorstwa wraz ze wzrostem globalnych katastrof. Rzecz w tym, że nowe rynki są stale otwierane? Mówiąc prostym językiem: obszary, które wcześniej nie były zgodne z logiką zwrotu z inwestycji, są pisane wielkimi literami. Przede wszystkim dotyczy to przyrody, która od jakiegoś czasu karmi nasz dobrobyt swoimi surowcami. W ten sposób stopniowo wysychamy naturę, aż do wyczerpania. Obawiaj się krachu, gdy wszystkie rynki zostaną wyczerpane i sprzedaj ostatni zakręt.

READ  Hoyerswerda: Paliwa alternatywne są dobre dla klimatu

Responsywny obraz
Noa Jansma, BuyCloud, 2020, © Iris Rijskamp

Ale nie martw się, są luki: na środku salonu jest kawałek trawnika. Odwiedzający mogą tam leżeć. Na suficie pojawi się kod QR prowadzący do witryny internetowej sprzedającej gotówkę. Podobnie jak w przypadku prawdziwej agencji ratingowej, wartość chmury mierzy się na podstawie jej wielkości, przewidywanego wysokiego i niskiego ciśnienia, wysokości i jej charakteru. W rzeczywistości chmury można kupić. Koszt chmury wynosi od 10 do 50 euro. Artystka Noa Jansma Parodia z ich pracą Zakup elementów złącznych Nasze oparte na wyzysku postępowanie ze środowiskiem sprytnie doprowadza spekulacyjne zyski do skrajności.

Responsywny obraz
Yana Zschiedrich, HYBRIS, 2020, © artysta

Nasz szybciej obracający się system prowadzi do awarii. Coraz więcej domów, coraz większe wymagania, gromadzą się nawet kilometry sześcienne śmieci. Nasze domy pakujemy w styropian i materiały izolacyjne. Pod nim gnije i gnije i zaczyna się smród. Wydaje się, że w miarę postępu naszej cywilizacji powoli się dusimy.
Jak wyżej, znowu pojawia się wyjście: robak mączny. Zawsze głodny, nie tylko zjada twardą piankę styropianową, ale może również produkować cukier z upartego białego materiału. Bada ten proces transformacji Jana Szchidrich W swojej pracy Duma. Chciałoby się przyjrzeć czystej chemii, co dzieje się w mobilnym laboratorium wykonanym z aluminiowych puszek, węży i ​​maszyn. Można w to uwierzyć, obserwując tysiące mączników rozkładających się przez dużą szklaną taflę. Na końcu sznurka paluszki cukrowe są dobrze zapakowane. Na wyższym poziomie firma po raz kolejny zastanawia się, jak traktujemy zwierzęta. Nadal czerpiemy korzyści z mączników, ale odsetek ten z pewnością będzie się zmieniać wraz ze wzrostem liczby robaków śmieciowych i objadających się.

Responsywny obraz
Barry Lowellen i Sarah Rosman, Floyd Furniture, 2020

Mając pewność, że w najgorszym przypadku mącznik przynajmniej zaspokoi jej apetyt, możemy na razie się uspokoić. Dobrze, że podczas pandemii tempo zwolniło. Jedni w tym czasie najechali dla siebie Brandenburgię, inni cały czas wybierali się na piesze wędrówki, a jeszcze inni odkryli miejscową żyłę. Użyj tego czasu izolacji Barry Loylin I Sarah Rosman Zaprojektuj swoje meble Meble FloydaLampa i krzesło, które dostali z poprzedniego materiału na sofę. Recykling i wyższy poziom recyklingu stały się sposobem pracy. Nowa funkcjonalność Objects ?? Od sofy po lampę z krzesłem, od okna samochodu do okna kościoła ?? Otwiera nowe poziomy znaczenia. To właśnie ta płynna zmiana w płaszczyźnie może być denerwująca. Stoimy przed wątpliwym przedmiotem, nie jest jasne, czy jest to lampa, czy kamień naturalny, nie jest też jasne, czy jest to dzieło sztuki, czy przedmiot codziennego użytku. Na pewno byłoby miło wspierać gości w niektórych miejscach, być może aby dać im bardzo konkretną interpretację elementu.

READ  Recesja DAX: Chiny objęły początek tygodnia

Artyści i projektanci: Barry Llewellyn, Blast Studio, David Piscitelli, Delphine Legon, Esteban Gomez, Philip Samuel Berg, Isabel Cavensia, Cagsa Melchior, Louise Page-Tessier, Lucas Stuffer, Merle Ebach, Nuova Gansma, Patrick Salz, Paul Heinker, Paolo Araiano Rollo Bryant, Roman Albers, Sarah Rosman, Shyamala Maisondio, Vincent Sneakers, Yana Zchidrich

(Nie) wyczerpany
16 kwietnia – 30 maja 2021 (wymagana rejestracja)
powód
Seestraße 49
13347 Wesele w Berlinie
nondepleted.net

gr-und.com

Maksymilian Wallish

Więcej artykułów napisanych przez Maximiliana Wallacha

Zapisz się do naszego newslettera

Zaangażowany

Top

Tytuł na temat (niewyczerpany):

Panie, nie kupiłbyś mi Mercedes-Benz
Dyskusja wystawowa Maximiliana Wahlicha o (nie) wyczerpanej przestrzeni projektu Weddinger gr_und dla (współpracujących) galerii sztuki.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów

Published

on

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

U giganta fast foodów zawsze jest coś nowego. Ale nie zawsze chodzi o listę. W niektórych lokalizacjach McDonald’s, jeśli powiesz coś niewłaściwego, nie dostaniesz jedzenia.

Saiki – Wiele się zmieniło w przypadku „Golden M” na przestrzeni lat, i nie tylko cena. McDonald’s używa teraz ekologicznych pojemników kartonowych zamiast plastikowych, zamawianie komputerów zwykle pozwala uniknąć długich kolejek, a dzieci z lat 90. musiały przez jakiś czas zamawiać „Happy Meal”, jeśli chciały „torbę-wiadro”.

Jednak nie wszystkie innowacje są dobrze odbierane; Zdaniem jednego z klientów nowy burger wegetariański nie był potrzebny. W niektórych gałęziach sieci fast foodów dźwięk stał się tym, co tworzy muzykę. Klienci muszą używać tych samych słów przy realizacji swoich zamówień. Tu nie chodzi o „proszę”, nawet jeśli jest to zawsze właściwe.

Oddziały McDonald’s korzystają ze sztucznej inteligencji, rozumieją jedynie jasne polecenia

Luźne usta z pewnością nie są w ogóle skuteczne. Pozornie absurdalna zasada językowa McDonald’s ma szczególnie prostą historię: bez określonego sformułowania zamówienie nie może zostać zrealizowane. Ponieważ: Komputer to akceptuje i rozumie tylko jasne polecenia.

Według postu na Reddicie w barze McDonald’s testowana jest sztuczna inteligencja (AI). Pod głośnikiem znajduje się napis w języku angielskim, który informuje o tym. Aby ułatwić pracę wirtualnemu pracownikowi, klienci proszeni są o określone zachowanie.

  • Mów bardzo wyraźnie
  • Oznacz produkty według ich dokładnych nazw na liście
  • Odpowiadaj na pytania licznika od AI przed dodaniem kolejnych produktów
  • Zakończ słowami „To wszystko”.

Jeśli nie ufasz technologii, nie będziesz musiał wracać do domu głodny. Jeśli chcesz, możesz zostać obsłużony także przez pracownika z krwi i kości. Służy do tego polecenie: „Członek zespołu”.

Sztuczna inteligencja McDonald’s ma na celu poprawę obsługi klienta i została przetestowana tysiące razy na całym świecie

Nie wiadomo, który to oddział. Ale może to być w USA. McDonald’s ogłosił w notatce prasowej, że od 2024 roku planuje testować sztuczną inteligencję w tysiącach lokalizacji na całym świecie. Firma współpracuje w tym celu z Google. Technologia ta ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych. „Ułatwi to prowadzenie restauracji, ale co ważniejsze, poprawi komfort naszych klientów i pracowników” – powiedział Brian Rice, wiceprezes McDonald’s.

READ  Recesja DAX: Chiny objęły początek tygodnia
W oddziale McDonald’s klienci muszą uzupełnić zamówienie wyraźnymi słowami, aby otrzymać jedzenie. (Awatar) © Christoph Schmidt/DPA

Jednak nie wszyscy wydają się tak optymistyczni, jeśli chodzi o nowe podejścia. Nie oznacza to, że sztuczna inteligencja jest często wykorzystywana w nikczemnych oszustwach. Portal z wiadomościami technologicznymi krawędź Obawia się, że w dłuższej perspektywie może to kosztować wielu pracowników utratę pracy. Nawet jeśli według szyldu na zdjęciu Reddit oddział McDonald’s w dalszym ciągu poszukuje pracowników. W Wielkiej Brytanii najważniejsza była siła robocza Jednym zamachem odwrócił się od firmy ma.

Cyberprzyszłość „Zamówiona na życzenie”: klienci kpią z innowacji AI McDonald’s

Ogłoszenie o pracę stało się również obiektem urazy wśród użytkowników Reddita. „Uważam, że sformułowanie «zatrudniamy» jest bardzo ironiczne” – napisała jedna z osób. Inni klienci również sceptycznie lub cynicznie reagują na innowacje AI. „Zabawne, jak ten samochód wygląda tak zaniedbany. Można by pomyśleć, że sztuczna inteligencja będzie prezentowana w postaci błyszczących robotów, a nie żałosnego znaku PowerPointa”. Inny sucho odpowiedział: „Żyjemy w cyberpunkowej dystopii, o którą prosił Wish”.

Niektórym użytkownikom przypomina się scena z hollywoodzkiej komedii „Stary, gdzie jest mój samochód” (2000). W tej scenie próba złożenia zamówienia w azjatyckiej restauracji na wynos doprowadza głównego bohatera do szału. Sprzedawca przy biurku na wszystko, co mówi, odpowiada: „A potem?” Nigdy nie mógł zobaczyć swojego jedzenia, bo ona po prostu nie pozwoliła mu dokończyć zamówienia. Jest więc możliwe, że sztuczna inteligencja McDonald’s uzyskała dane szkoleniowe z filmu i dlatego wyraźnie zażądała zakończenia współpracy. (Raku)

Continue Reading

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  DAX - Dzienna prognoza: Słabość przed otwarciem rynku! Kupujący muszą działać natychmiast, w przeciwnym razie...

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  W sobotę Polska otworzy swoje granice
Continue Reading

Trending