Platformy randkowe kwitną z powodu Corony. Ale zamiast długich związków, Parship ma dość długie członkostwo.
Berlin – Czy zakończysz związek? Tak. „Im szybciej, tym lepiej!” – mówi Klaus Muller. Jako członek zarządu Federacji Niemieckich Organizacji Konsumenckich jest największym rzecznikiem konsumentów w Niemczech – czyli klientów, którzy chcą wcześniej opuścić indywidualną giełdę.
Usługa należąca do firmy medialnej Pro Sieben-Sat 1 utrudnia im odejście i faktycznie odrzuca zwolnienia bez uprzedzenia. Nagle pokazał, że się dostosowuje. „Po prostu”, mówi Mueller, „nikt nie wie, na jak długo”. Mueller nie jest dobry w mówieniu o paradzie: Zgromadzenie Federalne chce postawić swatkę przed sądem.
Parship Online Dating: A True Chance In Love może kosztować około 800 € rocznie
„Lena, 35 lat, napisała do Ciebie list”, „Hej, uwielbiam swój profil” – Twoja skrzynka pocztowa szybko się zapełnia, gdy dopiero zaczynasz przygodę z cyfrowymi relacjami. Według Parship co tydzień zapisuje się 37 000 osób na całym świecie. Ci, którzy chcą poważnej okazji, zwykle płacą za usługę testem osobowości i sugestiami partnera. Podstawowe bezpłatne członkostwo podlega kilku ograniczeniom.
„To bardzo kosztowna i wciągająca firma z miłością” – mówi Mueller. Nawet za najkrótsze członkostwo premium, czyli sześć miesięcy, zwykle trzeba zapłacić około 480 euro, przez dwanaście miesięcy to około 790. Istnieje również członkostwo premium na dwa lata – za niecałe 1100 euro. To dużo pieniędzy, mówi Mueller.
Więcej randek online od Corona: Finding Love on Parship and Co. Boom – a skargi rosną
Ale w czasach Corony, w której nie było barów i klubów, mogło w niej uczestniczyć więcej osób niż zwykle. Ale teraz skargi wzrosły. W ciągu ostatniego miesiąca wiele osób zwróciło się do poradni konsumenckich.
Miesiące kryzysu zmuszają wielu ludzi do pilnowania swoich wydatków. Ale z Parship nie zabraknie Cię w tej historii. W przypadku firmy Müller nie chodzi tylko o automatyczne odnawianie płatnego członkostwa Parship, jeśli klienci nie anulują subskrypcji na czas. „Parship musi umożliwiać klientom anulowanie w dowolnym momencie”, twierdzi Mueller. „W przeciwnym razie jest to nielegalne”.
Miłość nie istnieje w randkach online: typowa akcja reklamowa przeciwko klauzuli wypowiedzenia Parship
Odwołuje się do klauzuli 627 „Niezapowiedziane wygaśnięcie ze stanem zaufania” Kodeksu cywilnego – i mówi: „Użytkownicy ujawniają swoją istotę internetowej agencji randkowej, wchodzą w specjalny stosunek zaufania, a zatem muszą być w stanie samodzielnie podjąć decyzję czy chcą pozostać w służbie, czy nie ”.
Barsip postrzega to inaczej. „Działamy zgodnie z obowiązującym prawem na podstawie naszych umów” – powiedziała na prośbę rzeczniczka.
Pozew przeciwko Parship: Centrum Konsumenckie poszukuje 50 klientów, którzy mieli problem z zakończeniem usługi bez uprzedzenia
Aby móc negocjować pozew, rzecznicy praw konsumentów potrzebują co najmniej 50 spraw na wszczęcie postępowania sądowego. Dlatego wciąż szukają klientów, którzy utknęli w umowie i są gotowi ją opisać. „Nie ma żadnych kosztów ani innych zobowiązań” – podkreśla Mueller. Jeśli proces zakończy się sukcesem, wszystkim poszkodowanym łatwiej będzie wyegzekwować swoje prawa w stosunku do Parship. W najlepszym przypadku byłyby również wypłaty odszkodowań.
Ta firma wielokrotnie sama akceptowała rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia? „Możesz chcieć zapobiec pozwowi poprzez poddanie się” – mówi Mueller. Jednak nie wierzy w trwałe przyjazne stosunki między Parship a jego klientami.
Pomoc przy wypowiedzeniu? Federacja Niemieckich Organizacji Konsumenckich podaje na https://www.musterfeststellungsklagen.de/partnervermittlung Przykładowy tekst Gotowy. (Hanna Gersman)
Mazda poszerza swoją ofertę o nowy flagowy pojazd. CX-80 to duży crossover, który może pomieścić do siedmiu osób. Do wyboru jest hybryda typu plug-in i sześciocylindrowy diesel.
Bardzo mocny: nowy topowy model Mazdy CX-80. twórca
Do 2008 roku duże rodziny nie miały problemu ze znalezieniem odpowiedniego modelu w gamie Mazdy: Mazda 5 była ciężarówką ze wszystkim, co czyniło ten typ użytecznym – na przykład przesuwanymi drzwiami po obu stronach i miejscem dla siedmiu pasażerów.
Jednak niegdyś popularne pojazdy wielofunkcyjne (MPV) przestały być modelami w cieniu SUV-ów. Taki los spotkał także V Seria, która po przejściu na emeryturę nie miała następcy.
Typ ludowy
Ale teraz na światło dzienne wyszła przyjazna rodzinie Mazda z trzema rzędami siedzeń. Jednak pomimo swojej funkcjonalności, CX-80 nie jest zatwardziałym pragmatykiem, raczej zajmuje czołowe miejsce w portfolio jako nowy okręt flagowy. Oficjalnie nie uważa się za minivana, ale raczej crossovera – obecnie najpopularniejszy i najbardziej poszukiwany typ.
CX-80 wykorzystuje tę samą platformę, co jego młodszy brat, CX-60 (nasz test można przeczytać tutaj), ale przewyższa go długością o około pięć metrów. Jest dostępny z sześcioma lub siedmioma siedzeniami. Obydwa modele posiadają dwa indywidualnie składane siedzenia w trzecim rzędzie. Wersja siedmiomiejscowa wyposażona jest w trzyosobową kanapę w drugim rzędzie, natomiast wersja sześciomiejscowa posiada dwa wygodne pojedyncze siedzenia. Sofę 3-osobową można wygodnie przesuwać o długości 12 cm, a oparcia można regulować w zależności od nachylenia.
Duży bagażnik
Zgodnie z oczekiwaniami, przy pełnym siedzeniu, w bagażniku zmieści się jedynie niewielka ilość – 258 litrów. Ale jeśli CX-80 jest używany jako pięciomiejscowy, ma 687 litrów. A jeśli złożysz drugi rząd, otrzymasz ogromną pojemność wynoszącą 1971 litrów. Jego przydatność jako pojazdu ciągnącego podkreśla po pierwsze ładowność przyczepy do 2,5 tony, a po drugie nowa funkcja „Trailer Hitch View”, która ułatwia sprzęganie przyczepy poprzez przeniesienie procesu na centralny wyświetlacz.
A co z dyskami? Tutaj nowa Mazda oferuje dwie opcje, każdą znaną już z mniejszej CX-60. Z jednej strony mamy hybrydę typu plug-in (PHEV) o mocy 241 kW/327 KM (tutaj testowaliśmy ją w CX-60), której akumulator o pojemności 13 kWh (pojemność netto) pozwala na przejechanie na napędzie elektrycznym do 60 km . Nie dorównuje to nowoczesnym pojazdom hybrydowym typu plug-in (PHEV), takim jak VW Tiguan, które mogą pokonać dystans około 100 kilometrów. Niektórzy konkurenci są teraz silniejsi także w zakresie mocy ładowania – dwustopniowe, do 7,2 kW – i opanowali np. szybkie ładowanie. Czas pokaże, czy Mazda doda później słabszy silnik PHEV o mocy 147 kW/200 KM – znowu coś podobnego do CX-60.
Napęd na cztery koła jest standardem
Drugi silnik to sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,3 litra i mocy 187 kW/254 KM, współpracujący z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy. Zarówno wersja PHEV, jak i wersja z silnikiem wysokoprężnym są standardowo wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła.
Deska rozdzielcza jest identyczna jak w CX-60, co oznacza m.in., że stosunkowo wąski wyświetlacz centralny można obsługiwać jako ekran dotykowy wyłącznie na postoju, podczas gdy w czasie jazdy wyświetlacz obsługiwany jest za pomocą pilota wyświetlacz obrotowy sterowany przyciskiem Nacisk na konsolę środkową. Podobnie jak w jego mniejszym bracie, dostępny jest również tzw. „System personalizacji kierowcy”, który wykorzystuje kamerę do wykrywania, kto siedzi za kierownicą i automatycznie dostosowuje pozycję siedzenia, zasłony, lusterka i wyświetlacz przezierny, a także dźwięk i kontrola klimatu. Smartfon łączy się bezprzewodowo za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, a sterowanie głosowe Amazon Alexa jest również na pokładzie jako wirtualny pasażer. Przydatna może być także funkcja „widok dookoła”, która uwidacznia widoczne obszary przed samochodem, które są zakryte przez nadwozie.
CX-80 można zamawiać od 7 maja 2024 r., a pierwsze dostawy powinny nastąpić jesienią. Na razie wyceniona została jedynie hybryda, której cena wynosi od 55 350 euro.
Zyski kursowe i wyższe oprocentowanie oszczędności: niemieckie aktywa finansowe są wyższe niż kiedykolwiek. W 2023 r. wzrosła ona do ponad 7 miliardów euro.
-1:31
99 uwagi
Ta wersja audio została stworzona sztucznie.
Wersja audio tego artykułu została stworzona sztucznie. Stale rozwijamy tę ofertę i czekamy na Twoją opinię.
Aktywa finansowe prywatnych gospodarstw domowych w Niemczech osiągnęły rekordowy poziom 7,716 mld euro. Pod koniec 2023 r. przyczyną tego wzrostu były m.in. wzrosty cen akcji i udziałów w funduszach inwestycyjnych. W rezultacie aktywa wzrosły w trzecim kwartale o 250 miliardów euro Niemiecki Bank Centralny z. Gospodarstwa domowe inwestowały także więcej pieniędzy w wyżej oprocentowane, długoterminowe lokaty w bankach i kasach oszczędnościowych. W porównaniu do końca 2022 roku aktywa finansowe wzrosły o 6,6 proc.
Niemiecki bank centralny zmierzył zyski z wyceny spółek giełdowych ZaangażowanyUdziały w funduszach inwestycyjnych oraz roszczenia ubezpieczeniowe i emerytalne wyniosły w czwartym kwartale 184 miliardy euro. Jednakże z danych liczbowych wynika, że większość aktywów finansowych nadal ma formę gotówki i depozytów w bankach i kasach oszczędnościowych, takich jak depozyty na żądanie i depozyty terminowe. Pozycja ta na koniec 2023 r. wyniosła 3,214 mld euro i tym samym ponownie wzrosła.
Aktywa finansowe netto prywatnych gospodarstw domowych, pomniejszone o zadłużenie, wzrosły w czwartym kwartale o 244 miliardy euro do 5,560 miliardów euro w porównaniu do kwartału poprzedniego.
W swojej ocenie Bundesbank bierze pod uwagę gotówkę i depozyty bankowe, papiery wartościowe, takie jak akcje i fundusze, a także roszczenia wobec ubezpieczycieli – ale nie nieruchomości. Z danych nie wynika jasno, w jaki sposób kwota jest szczegółowo rozłożona.
Aktywa finansowe prywatnych gospodarstw domowych w Niemczech osiągnęły rekordowy poziom 7,716 mld euro. Pod koniec 2023 r. przyczyną tego wzrostu były m.in. wzrosty cen akcji i udziałów w funduszach inwestycyjnych. W rezultacie aktywa wzrosły w trzecim kwartale o 250 miliardów euro Niemiecki Bank Centralny z. Gospodarstwa domowe inwestowały także więcej pieniędzy w wyżej oprocentowane, długoterminowe lokaty w bankach i kasach oszczędnościowych. W porównaniu do końca 2022 roku aktywa finansowe wzrosły o 6,6 proc.
Sygnały DAX prawdopodobnie ustabilizują się w dzisiejszym biznesie. Do połowy tygodnia wiodący niemiecki indeks giełdowy wzrósł o około 4 punkty, do 17 770, jednak pozostaje znacznie poniżej poziomu 18 000. Według korespondenta giełdowego NTV, Franka Mayera, DAX przechodzi fazę konsolidacji: „Jak długo To pozostanie niepewne” – mówi. Ceny na Wall Street również nieznacznie wzrosły podczas środowej sesji.
Dziś główny nacisk położony jest na sezon sprawozdawczy. Nacisk można by położyć na akcje spółek motoryzacyjnych, ponieważ jest to grupa technologiczna i największy na świecie dostawca samochodów Krzak Pokazuje ubiegłoroczny bilans i konkretne perspektywy na rok 2024. Dyrektor generalny Bosch, Stefan Hartung, kiedy na początku lutego ogłoszono wstępne dane, mówił o trudnym roku. Grupa założycielska odpowiada na słaby popyt ze strony branży motoryzacyjnej i elektronarzędzi, zwalniając do 2026 roku na całym świecie prawie 3800 stanowisk pracy. Rada zakładowa i IG Metall chcą temu zapobiec.
Ponadto brytyjski tani przewoźnik i rywal Lufthansy EasyJet przedstawiają na początku roku wstępne informacje na temat rozwoju działalności i być może bardziej realistyczną prognozę dla letnich lotów. Ogólnie rzecz biorąc, linia lotnicza jest optymistką – spodziewa się, że zwykłe straty w zimowej połowie roku zmniejszą się, a możliwości wzrosną latem dzięki dostawom nowych samolotów. Easyjet jest zaniepokojony sytuacją na Bliskim Wschodzie – przewoźnik zawiesił loty do Izraela aż do jesieni.
Potem następuje zamknięcie amerykańskiej giełdy Netflixa Wciąż z liczbami za rogiem. Nasycone rynki w krajach uprzemysłowionych i intensywna konkurencja prawdopodobnie odcisnęły swoje piętno na kwartalnym bilansie głównej firmy streamingowej. Jak wynika z obliczeń branżowych usług antenowych, na ważnym rynku amerykańskim liczba abonentów wszystkich dostawców wzrosła w 2023 r. zaledwie o około 10 procent. To zaledwie połowa tego, co było w roku poprzednim. Tymczasem zaledwie jedna czwarta nowych klientów wybrała Netfliksa. W 2019 roku było to o połowę mniej. Spółka wyraziła optymizm co do perspektyw biznesowych dzięki sukcesowi takich seriali jak „Korona”. Analitycy ankietowani przez dostawcę danych LSEG spodziewają się około 14-procentowego wzrostu sprzedaży do 8,16 miliarda dolarów i zysku na poziomie 4,52 dolarów na akcję.