Connect with us

Economy

Problem z parkietem: Stowarzyszenie Konsumentów chce pozwać platformę randkową

Published

on

Problem z parkietem: Stowarzyszenie Konsumentów chce pozwać platformę randkową

Platformy randkowe kwitną z powodu Corony. Ale zamiast długich związków, Parship ma dość długie członkostwo.

Berlin – Czy zakończysz związek? Tak. „Im szybciej, tym lepiej!” – mówi Klaus Muller. Jako członek zarządu Federacji Niemieckich Organizacji Konsumenckich jest największym rzecznikiem konsumentów w Niemczech – czyli klientów, którzy chcą wcześniej opuścić indywidualną giełdę.

Usługa należąca do firmy medialnej Pro Sieben-Sat 1 utrudnia im odejście i faktycznie odrzuca zwolnienia bez uprzedzenia. Nagle pokazał, że się dostosowuje. „Po prostu”, mówi Mueller, „nikt nie wie, na jak długo”. Mueller nie jest dobry w mówieniu o paradzie: Zgromadzenie Federalne chce postawić swatkę przed sądem.

Parship Online Dating: A True Chance In Love może kosztować około 800 € rocznie

„Lena, 35 lat, napisała do Ciebie list”, „Hej, uwielbiam swój profil” – Twoja skrzynka pocztowa szybko się zapełnia, gdy dopiero zaczynasz przygodę z cyfrowymi relacjami. Według Parship co tydzień zapisuje się 37 000 osób na całym świecie. Ci, którzy chcą poważnej okazji, zwykle płacą za usługę testem osobowości i sugestiami partnera. Podstawowe bezpłatne członkostwo podlega kilku ograniczeniom.

„To bardzo kosztowna i wciągająca firma z miłością” – mówi Mueller. Nawet za najkrótsze członkostwo premium, czyli sześć miesięcy, zwykle trzeba zapłacić około 480 euro, przez dwanaście miesięcy to około 790. Istnieje również członkostwo premium na dwa lata – za niecałe 1100 euro. To dużo pieniędzy, mówi Mueller.

Więcej randek online od Corona: Finding Love on Parship and Co. Boom – a skargi rosną

Ale w czasach Corony, w której nie było barów i klubów, mogło w niej uczestniczyć więcej osób niż zwykle. Ale teraz skargi wzrosły. W ciągu ostatniego miesiąca wiele osób zwróciło się do poradni konsumenckich.

READ  Warunki kredytu — oto, co zmiana stóp procentowych przyniesie oszczędzającym i konsumentom

Miesiące kryzysu zmuszają wielu ludzi do pilnowania swoich wydatków. Ale z Parship nie zabraknie Cię w tej historii. W przypadku firmy Müller nie chodzi tylko o automatyczne odnawianie płatnego członkostwa Parship, jeśli klienci nie anulują subskrypcji na czas. „Parship musi umożliwiać klientom anulowanie w dowolnym momencie”, twierdzi Mueller. „W przeciwnym razie jest to nielegalne”.

Miłość nie istnieje w randkach online: typowa akcja reklamowa przeciwko klauzuli wypowiedzenia Parship

Odwołuje się do klauzuli 627 „Niezapowiedziane wygaśnięcie ze stanem zaufania” Kodeksu cywilnego – i mówi: „Użytkownicy ujawniają swoją istotę internetowej agencji randkowej, wchodzą w specjalny stosunek zaufania, a zatem muszą być w stanie samodzielnie podjąć decyzję czy chcą pozostać w służbie, czy nie ”.

Barsip postrzega to inaczej. „Działamy zgodnie z obowiązującym prawem na podstawie naszych umów” – powiedziała na prośbę rzeczniczka.

Pozew przeciwko Parship: Centrum Konsumenckie poszukuje 50 klientów, którzy mieli problem z zakończeniem usługi bez uprzedzenia

Aby móc negocjować pozew, rzecznicy praw konsumentów potrzebują co najmniej 50 spraw na wszczęcie postępowania sądowego. Dlatego wciąż szukają klientów, którzy utknęli w umowie i są gotowi ją opisać. „Nie ma żadnych kosztów ani innych zobowiązań” – podkreśla Mueller. Jeśli proces zakończy się sukcesem, wszystkim poszkodowanym łatwiej będzie wyegzekwować swoje prawa w stosunku do Parship. W najlepszym przypadku byłyby również wypłaty odszkodowań.

Ta firma wielokrotnie sama akceptowała rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia? „Możesz chcieć zapobiec pozwowi poprzez poddanie się” – mówi Mueller. Jednak nie wierzy w trwałe przyjazne stosunki między Parship a jego klientami.

Pomoc przy wypowiedzeniu? Federacja Niemieckich Organizacji Konsumenckich podaje na https://www.musterfeststellungsklagen.de/partnervermittlung Przykładowy tekst Gotowy. (Hanna Gersman)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pod żadnym pozorem nie jedz dżemu

Published

on

Pod żadnym pozorem nie jedz dżemu
  1. ruhr24
  2. praca
Klienci powinni zwrócić uwagę na przywołanie aktualnych zacięć. © Yai Obrazy/Imago; ebner/imago; Wydział: RUHR24

Nowe wycofanie supermarketu: Konsumenci nie powinni jeść dżemu. Produkt sprzedawany jest w sklepach Edeka, Rewe i Kaufland.

Dortmund – Konsumenci powinni zwrócić uwagę na aktualne wycofanie. Tym razem jest to dżem od Lausitzer Fruitprocessing GmbH (10 lipca). W przypadku spożycia żywności istnieje ryzyko zakażenia.

Przypomnijmy z Ediki, Rio i Kauflandu: Pod żadnym pozorem nie jedzcie dżemu

W związku ze skargą firma Lausitzer Fruit Processing GmbH nakazała wycofanie swojego produktu „Lausitzer Cranberries – Light Sugar” w 340-gramowym słoiku.

Istnieje możliwość obecności ciał obcych w produkcie, zwłaszcza kamieni. Aby zapewnić bezpieczeństwo konsumentów, zdecydowanie odradza się spożywanie dotkniętego produktu – podobnie jak w przypadku obecnego wycofania sera.

Dżemy marek Edeka, Rewe i Kaufland objęte wycofaniem – informacja dla klientów

Dotyczy to wyłącznie produktów z datą przydatności do spożycia 18 kwietnia 2027 r. i numerem partii 24040379.

  • Produkt: Dzikie Jagody Łużyckie – Niska zawartość cukru, 340g/370ml w filiżance
    Najlepiej spożyć przed: 18 kwietnia 2027 r
    Partia: 24040379
    Numer EAN: 4012950100071
dżem
Wycofanie ma wpływ na dżem żurawinowy. © Lausitzer Fruit Processing GmbH

Konsumenci mogą zwrócić produkt w miejscu zakupu – m.in. w Rewe, Edeka i Kaufland – i otrzymać zwrot ceny zakupu nawet bez przedstawienia paragonu. Dalsze informacje można uzyskać w dziale obsługi klienta Lausitzer Fruchtverfahren GmbH, pisząc na adres e-mail [email protected].

Zacięcie wywołania spowodowane ciałem obcym: W sytuacjach awaryjnych natychmiast udzielić pierwszej pomocy

Jeśli przypadkowo zjesz obcy przedmiot, może dojść do obrażeń jamy ustnej, gardła i przełyku. Ryzyko jest szczególnie wysokie w przypadku cząstek o ostrych krawędziach. Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności powołuje się na informacje Niemieckiego Czerwonego Krzyża.

Ciała obce w żywności mogą również powodować ryzyko obrażeń lub zadławienia. Jeśli po połknięciu cząstki utkną w tchawicy lub przełyku, należy je natychmiast leczyć Pierwsza pomoc Jest podjęte. W przypadku wystąpienia obrażeń konsumenci powinni natychmiast zwrócić się o pomoc lekarską.

READ  BMW Lipsk wstrzymuje produkcję z powodu braku chipów
Continue Reading

Economy

Ogromne zwolnienia w dziale motoryzacyjnym – „Bosch musi walczyć”

Published

on

Ogromne zwolnienia w dziale motoryzacyjnym – „Bosch musi walczyć”
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Bosch ogłosił dopiero w grudniu, że rozważa zwolnienie do 1500 pracowników w dziale silników. © Marijane Murad/DPA

Bosch był zmuszony zwolnić tysiące pracowników w swoim dziale motoryzacyjnym. Potencjał ulepszeń istnieje jednak także w innych obszarach przedsiębiorstwa. To słowa prezesa firmy Stefana Hartinga.

Gerlingen – dostawca samochodów Bosch zwolni w tym roku tysiące stanowisk pracy. Przesunięcie w kierunku Samochód elektryczny Niemieckiemu gigantowi z siedzibą w Gerlingen koło Stuttgartu sprawy nie układają się pomyślnie. W wywiadzie z Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) Prezes firmy Stefan Hartung wyjaśnia, w jaki sposób firma chce się rozwijać w przyszłości i czego obecnie brakuje. Bush chce walczyć o rozwój każdego centymetra przestrzeni.

Problemy popytowe we wszystkich sektorach Bosch

W sumie Bosch planuje zwolnić 3200 pracowników w sektorze motoryzacyjnym, z czego 1500 w samym dziale pojazdów w Niemczech. Według Hartunga odejście od samochodów z silnikami spalinowymi na rzecz samochodów elektrycznych maleje, ponieważ coraz więcej osób woli samochód hybrydowy niż samochód w pełni elektryczny. Ponadto światowy popyt na samochody ogólnie spadł.

Zdaniem ekspertów jeszcze kilka lat temu przewidywano, że przejście na samochody elektryczne będzie kosztować około 20 proc. miejsc pracy. Jednakże biorąc pod uwagę, że firma Bosch zatrudnia na całym świecie około 429 400 pracowników, redukcje stanowisk pracy określa się jako stosunkowo niewielkie, jak wynika z raportu firmy Bosch. Codzienne wiadomości jest on nazywany.

Ale nie tylko przemysł motoryzacyjny cierpi z powodu braku popytu na produkty Bosch. To samo planuje firma także w segmencie gadżetów i sprzętu AGD Aby wyeliminować sto kolejnych stanowisk pracy. „Nasza firma celowo zajmuje szeroką pozycję na wielu produktach i rynkach” – wyjaśnia Hartung. wygrał-Wywiad: „Ale obecnie prawie wszędzie występują problemy z popytem”. Przykładem tego jest nadmierny popyt na pompy ciepła w Bosch w 2023 roku, który spowodował już spadek popytu oczekiwany w 2024 roku.

READ  Polska: Sejmowy projekt ustawy liberalizującej...

Bosch chce nadal się rozwijać, także za granicą

Hartung nie może zagwarantować, że w przyszłości nie będzie dalszych redukcji zatrudnienia. Jednak w dłuższej perspektywie postrzega pojazdy elektryczne jako obiecujący obszar biznesowy dla Boscha. Szczególnie istotna jest tutaj elektronika mocy, silniki i osie. Firma oczekuje, że do 2030 r. co trzeci samochód na świecie będzie w pełni elektryczny, a do 2035 r. co drugi samochód.

Ogólnie rzecz biorąc, celem Boscha jest uzyskanie w tym roku zwrotu od pięciu do siedmiu procent. Zdaniem Hartunga, aby osiągnąć ten cel, firma musi nadal walczyć i „wykorzystywać każdy centymetr przestrzeni na rozwój”. Bosch będzie mógł polegać nie tylko na rynku niemieckim, ale także… Ale musi także rozwijać się na arenie międzynarodowej. Firma inwestuje około 1 miliard euro w centrum rozwojowe w Chinach, a obecnie w Czechach budowany jest nowy ośrodek mobilności elektrycznej.

Continue Reading

Economy

To tanie piwo zawodzi bezlitośnie

Published

on

To tanie piwo zawodzi bezlitośnie
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Lato, słońce, ogródek piwny – i zimne jasne piwo. Ale co jest lepsze? W teście ZDF dwa z sześciu piw wypadły bezlitośnie.

Kassel – Zimne piwo to latem ulubiona przekąska wielu mieszkańców Niemiec. Piwo jasne staje się coraz bardziej popularne i staje się coraz bardziej trendem poza Bawarią. Ale które piwo jest najlepsze? W nadawaniu konsumenckim Weso ZDF przetestowało sześć różnych rodzajów piwa jasnego – trzy niedrogie i trzy droższe. Wynik był jednoznaczny i druzgocący, gdyż dwa z testowanych piw bezlitośnie zawiodły. Testowane były następujące piwa:

Pearl Basher z Lidla za 0,55 euro Augustyn
Schultenbräu od Aldi za 0,55 euro Lobzer
Oryginał 5.0 za 0,69 € Jezioro Tegernsee

Piwny guru ma w teście ZDF zdecydowanych faworytów – jednak nie wszystkie piwa jasne są tak przekonujące

Każdy browar ma możliwość nadania swojemu piwu indywidualnego charakteru. Mistrz piwowarstwa i sommelier Dario Sterin zna czynniki decydujące o smaku dobrego piwa. „Jeśli chodzi o smak, jasne piwo powinno charakteryzować się doskonałą równowagą pomiędzy słodyczą słodu i goryczką chmielu” – mówi piwny ekspert. Który produkt przekonał go jednak najbardziej, a który nie?

Stieren ma wyraźnego faworyta: Augustinera, którego uważa za najciekawszego. Zupełnie inaczej jest w Scholtenbrau niż w Aldi, które piwny sommelier określa jako „trochę nudne” i stawia na ostatnim miejscu. Oryginalna wersja 5.0 nie radzi sobie dużo lepiej. „Ma prosty, niemal kartonowy wygląd” – mówi Sterrin.

Drużyna piłkarska ocenia piwo jasne: dwa produkty nie otrzymują ani jednego głosu

Ale ekspert nie jest jedynym, który ocenia piwo jasne. Cała kobieca drużyna piłkarska ocenia produkty. W niereprezentatywnej próbie łącznie 19 graczy wyraża swoje opinie – i to prostymi słowami. „Smakuje trochę jak płyn do mycia naczyń” – narzeka jeden z graczy Lobzera. „Nigdy więcej nie kupię Eierbachera z Lidla” – mówi kolejna testerka. Ostre słowa padły także w oryginalnej wersji 5.0: „Potrzebujesz przerw”.

READ  Koniec z cenami w Aldi - supermarkety z banerami
ZDF przetestował trzy tanie piwa jasne i trzy drogie – i wynik był jednoznaczny. © Zrzut ekranu/ZDF

Tylko dwa produkty sprawdzają się naprawdę dobrze, a Tegernseer zajmuje pierwsze miejsce z sześcioma z 19 głosów. Augustiner zajął drugie miejsce z co najmniej pięcioma głosami. Browar zrewolucjonizował ostatnio piwo, Augustiner po raz pierwszy w swojej ofercie miał także piwo bezalkoholowe.

Lübzer i Soliderbräu przekonały czterech testerów i podzieliły się trzecim miejscem. Jednak kompletna porażka Pearlbachera i 5.0 Original – oba piwa nie otrzymały ani jednego głosu. Badanie przeprowadzone przez Stiftung Warentest dało inny wynik, a zwycięzcą testu zostało tanie piwo bezalkoholowe.

Przynajmniej w laboratorium wszystkie jasne piwa mogą być przekonujące

Jednakże wszystkie produkty uzyskały dobre wyniki w laboratorium. Chemik spożywczy Monica Dust przetestowała piwo pod kątem glifosatu będącego pestycydem i nitrozoamin, które mogą powstawać podczas palenia jęczmienia. Nie stwierdzono ich w żadnym z testowanych piw. W jego śledztwie sprawy wyglądały zupełnie inaczej W rzeczywistości w dwóch szklankach piwa znajdowały się bakterie i glifosat jest znalezione. (Kiba)

Continue Reading

Trending