Connect with us

Economy

Zdaniem prawników, wymuszanie przepustnicy w samochodach elektrycznych czy pompach ciepła jest „wbrew obowiązującemu prawu”.

Published

on

Zdaniem prawników, wymuszanie przepustnicy w samochodach elektrycznych czy pompach ciepła jest „wbrew obowiązującemu prawu”.

drPojawi się oferta lobbystów, która była już widoczna, zanim Federalna Agencja Sieciowa (BNetzA) rozpoczęła proces przesłuchania w tak zwanym wygładzaniu szczytów. To już druga próba ustalenia zasad rozwiązania problemu przyszłości: jeśli coraz więcej gospodarstw domowych będzie kupować pompy ciepła i prywatne stacje ładowania pojazdów elektrycznych, sieć energetyczna w wielu miejscach osiągnie granice swojej elastyczności.

Przede wszystkim, jeśli każdy chce podłączyć swój pojazd elektryczny do skrzynki naściennej w tym samym czasie w określonych godzinach szczytu, limit wydajności w sieciach dystrybucyjnych musi zostać osiągnięty szybko. Aby zapobiec przeciążeniom, a nawet przerwom w dostawie prądu na takich etapach, zasilanie użytkowników pojazdów elektrycznych i pomp ciepła – w oficjalnym języku niemieckim nazywane są one kontrolowanymi jednostkami zużycia – musi być dławione w tych okresach.

Zgodnie z § 14a kodeksu energetycznego Federalna Agencja ds. Sieci ustala w tym zakresie wiążące zasady. Przedstawiła już własne plany w tym zakresie w dokumencie dotyczącym głównych zagadnień, a stowarzyszenia i grupy interesu mają czas do 27 stycznia na przedstawienie swoich oświadczeń.

Przeczytaj więcej o sieci energetycznej tutaj

Uniper i Sefe powinny nadal ze sobą konkurować – mimo że obaj należą do państwa

W 2021 roku w domach jednorodzinnych zostanie zainstalowanych około 150 tysięcy instalacji fotowoltaicznych.

Niezależne zasilanie

Reaktor Tihange 3 jest jednym z dwóch, które mogą działać przez dziesięć lat.  Lokalizacja nie jest daleko od granicy niemiecko-belgijskiej

Jak można się było spodziewać, plany spotkały się z niewielkim entuzjazmem, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej. Branża obawia się, że jeśli klienci nie będą już mieli możliwości ładowania swoich samochodów w dowolnym momencie, atrakcyjność pojazdów elektrycznych drastycznie spadnie.

Przeczytaj także

To prawda, że ​​wielu właścicieli e-samochodów ma już umowy ze swoimi dostawcami, które wymagają od nich wolniejszego ładowania w godzinach szczytu, aby uniknąć przeciążenia. Ale w przyszłości, zgodnie z pomysłami Federalnej Agencji Sieciowej, nie ma już wyboru, a ograniczanie przepustowości stanie się obowiązkowe.

READ  Oliver Bucher wraz z żoną Amirą otwiera restaurację McDonald's w Bochum

Przymusowe ograniczanie stacji ładowania samochodów elektrycznych nielegalne?

Jednak zgodnie z oświadczeniem prawnym zleconym przez firmę z branży motoryzacyjnej, taka regulacja wciśniętego gazu również ma być nielegalna. Ośmiostronicowe „krótkie memorandum” kancelarii prawnej Assmann Pfeiffer jest dostępne dla firmy WELT.

Kancelaria kierująca się mottem „Lider na rynku energii” doszła do jednoznacznego wniosku: „Projekt mechanizmu z art. 14A przewidujący komplementarny obowiązek uczestnictwa dla tzw. odbiorców kontrolowanych może naruszać obowiązujące prawo”. Prawnicy w piśmie oznaczonym jako „Poufne”.

Federalna Agencja Sieci chce działać w dwóch fazach: od przyszłego roku do końca 2028 r. początkowo wejdzie w życie rozporządzenie przejściowe. W tym czasie moc nie powinna być dławiona tylko w fazach, gdy już istnieje ryzyko przeciążenia sieci.

Przeczytaj także

Problemem są niemieckie sieci

Zamiast tego planowana jest tak zwana kontrola statyczna, w której moc jest zmniejszana w określonych momentach, gdy na podstawie doświadczenia oczekuje się dużego obciążenia.

Według Federalnej Agencji ds. Sieci przejście to jest konieczne, ponieważ sieci nie dysponują jeszcze cyfrową technologią pomiarową, aby móc określić, kiedy istnieje ryzyko przeciążenia. Dlatego krytycy mówią o „uduszeniu timera” w tym okresie przejściowym.

Dopiero w 2029 r. wejdzie w życie tzw. model docelowy, w którym odbywać się będzie kontrola dynamiczna. Oznacza to, że elektryczność będzie ograniczana tylko wtedy, gdy będą tego bezwzględnie wymagały możliwości sieci.

Niektórzy klienci energii elektrycznej będą w gorszej sytuacji

Prawnicy zatrudnieni na zlecenie koncernu samochodowego doszli do wniosku, że zarówno regulacja przejściowa, jak i docelowy model są niezgodne z prawem, tak jak dotychczas planowano. „Obowiązek zaangażowania w odniesieniu do przepisów przejściowych (do 2029 r.) prawdopodobnie będzie niepotrzebny, niewłaściwy i nieproporcjonalny, ponieważ znaczny poziom ingerencji prawdopodobnie zostanie zrekompensowany minimalnymi korzyściami dla sieci” – czytamy w notatce.

READ  Edeka zmaga się z wąskimi gardłami: te produkty są obecnie szczególnie rzadkie

Między innymi niektórzy odbiorcy energii elektrycznej będą w gorszej sytuacji niż inni w wyniku planowanej regulacji: „W przyszłości konsumenci posiadający pompy ciepła, skrzynki naścienne lub systemy magazynowania energii będą musieli spodziewać się gorszej sytuacji niż konsumenci, na przykład z saunami.” lub basenami lub innymi odbiorcami nieobjętymi klauzulą ​​14a EnWG. Jednak zgodnie z prawem unijnym dostęp do sieci musi być niedyskryminujący.

Przeczytaj także

Brytyjskie narzędzie zaoferowało klientom potencjalne oszczędności do 100 funtów w okresie zimowym

Istnieją również znacznie lepsze sposoby kontrolowania zapotrzebowania na energię elektryczną, które w mniejszym stopniu ingerowałyby w prawa konsumentów. Przede wszystkim tak zwane „mechanizmy rynkowe” muszą być najpierw wykorzystane jako bodźce.

To, co wygląda technicznie, będzie po prostu zmienną ceną energii elektrycznej. Ci, którzy nie pobierają opłat lub dobrowolnie zmniejszają wydajność w szczególnie krytycznych momentach, powinni być nagradzani niższymi opłatami sieciowymi.

Jak dotąd jednak głównymi punktami Federalnej Agencji ds. Sieci jest zapewnienie jedynie nieco niższej opłaty sieciowej w zamian za obowiązek ograniczenia opłat. I wszystkim klientom przez cały czas — niezależnie od tego, czy ich wydajność jest naprawdę ograniczona.

Ingerencja w prawa majątkowe odbiorców energii elektrycznej

Niemiecki Związek Przemysłu Samochodowego (VDA) uznaje „zrozumiale i bezdyskusyjnie”, że „operatorzy sieci muszą mieć odpowiednie narzędzia do kontrolowania kontrolowanych urządzeń konsumpcyjnych”. Wreszcie, należy unikać ostrych zagrożeń dla stabilności sieci.

„Bezpośrednie interwencje kontrolne ze strony operatora sieci, które mogą znacznie ograniczyć wygodę klientów, mogą być stosowane tylko w ostateczności, to znaczy właśnie w przypadku nieuniknionych wąskich gardeł w sieci” – czytamy w oświadczeniu VDA Federalnej Agencji ds. Sieci. „Z perspektywy VDA zmienne w czasie definicje sieci, które zależą od stanu sieci, najlepiej nadają się do zapewnienia skutecznej kontroli zorientowanej na sieć kontrolowanych urządzeń konsumpcyjnych”.

Ich zdaniem prawnicy doszli do wniosku, że samo zmuszanie ich do udziału w uduszeniu mogłoby być nieproporcjonalne i tym samym naruszać także prawa podstawowe zainteresowanych konsumentów, których prawa majątkowe zostały w istotny sposób naruszone przez brak zastosowania ciepła. W największym stopniu można wykorzystać pompy i silniki elektryczne.

READ  Banana Cotta Strawberry Cake: ciasto bez pieczenia - atrakcja każdego stolika kawowego

Ograniczone zostaną również prawa producentów samochodów, ponieważ ich produkty staną się mniej atrakcyjne ze względu na utratę wygody. „W rezultacie obowiązkowy udział konsumentów podlegających opodatkowaniu, który BNetzA uważa za wkład w konsultacje, prawdopodobnie będzie w tym momencie nieproporcjonalny, zarówno w odniesieniu do okresu przejściowego, jak i okresu docelowego, a zatem jest otwarty na zakwestionować w sądzie” – piszą prawnicy.

Rozbudować sieć energetyczną lub wymuszone dławienie

zapasy lobbyści Ostateczna lista prawdopodobnie potrwa kilka miesięcy. Ponieważ podczas gdy przemysł samochodowy jest krytyczny wobec planów, federalna agencja sieci również ma zwolenników.

Pochodzą one głównie z Federalnego Stowarzyszenia Gospodarki Wodnej i Energii (BDEW). Regulują tam między innymi operatorzy sieci, nalegając na wprowadzenie obowiązkowego ograniczania przepustowości. Jeśli ich nie będzie, albo będą musieli szybciej rozbudować swoje sieci – i wydać na nie więcej pieniędzy, albo klienci e-samochodów i innych pomp ciepła zostaną odmówieni przyłączenia, aby utrzymać stabilność istniejącej sieci.

Do końca roku BNetzA przygotuje wiążący regulamin. Do tego czasu będzie wiele rozmów.

Podcastu WELT można posłuchać tutaj

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ dostawcy osadzonej treści jako dostawcy zewnętrzni wymagają takiej zgody [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji ON, wyrażasz na to zgodę (którą możesz w każdej chwili odwołać). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych Danych Osobowych do innych krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i Polityki prywatności na dole strony.

„It’s All in Stocks” to codzienna migawka giełdowa od redakcji biznesowej WELT. Codziennie od 7 rano z dziennikarzami finansowymi WELT. Dla ekspertów giełdowych i początkujących. Subskrybuj podcast na SpotifyI Podcast Apple’aI Muzyka Amazona I Deezer. lub bezpośrednio przez kanał RSS.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu

Published

on

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

W trzech partiach marki oliwy z oliwek wykryto pestycyd zakazany w Unii Europejskiej. Producent wydał wycofanie.

Kassel – W dzisiejszych czasach często trzeba zainwestować dużo pieniędzy, aby kupić oliwę z oliwek. Te dodatkowe koszty często trzeba zaakceptować, choć niechętnie. Ponieważ do niektórych przepisów niezbędny jest popularny olej kuchenny. Jeśli jednak posiadasz w swojej szafce kuchennej produkty określonej marki, powinieneś zachować ostrożność. Zawierają one jedną resztę w Unia Europejska Sprawdzone, nieautoryzowane pestycydy. W związku z tym producent zainicjował wycofanie produktu. Eksperci ostrzegają, że obchodzenie się z tym pestycydem jest „niezwykle niebezpieczne”. Owoce sprzedawane w Rewe również niedawno zostały wycofane z rynku ze względu na skażenie pestycydami.

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki „Gaea”. © Importhaus Wilms/Impuls GmbH & Co. KG

Producent przypomina oliwę z oliwek – pestycyd zakazany w Unii Europejskiej, który wykryto podczas kontroli

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki GAEA. Dom importowy Wilms został ukończony foodwarning.eu Stwierdzono, że badanie trzech partii produktów wykazało przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej zawartości chloropiryfosu. Ten środek owadobójczy jest zakazany w Unii Europejskiej od 2020 roku.

Wycofanie dotyczy następujących oliw z oliwek:

  • GAEA CLASSIC 500 ML – SERIA L4008 / TERMIN NAJLEPSZOŚCI PRZED: 08.07.2025
  • GAEA SELECT 500ml – partia L4010 / Najlepiej spożyć przed: 10 lipca 2025 r.
  • Olej sałatkowy GAEA 500ml – partia L4009 / Najlepiej spożyć przed: 9 lipca 2025 r.

Producent ostrzega, że ​​długotrwałe, wysokie spożycie pestycydów może prowadzić do chorób. W komunikacie potwierdza się: „Ze względów ostrożności w celu ochrony konsumenta nie zaleca się spożywania powyższych partii”. Klienci, którzy zakupili produkt z dotkniętych partii, mogą zwrócić go do supermarketów bez okazywania paragonu i otrzymać zwrot ceny zakupu.

Pamiętaj o oliwie z oliwek: narażenie na pestycydy może spowodować uszkodzenie mózgu

Sieć Akcji Pestycydowej ma taką ogłoszenie Wyjaśnił, że chloropiryfos jest bardzo niebezpieczny. Istnieją mocne dowody na to, że pestycyd ma negatywny wpływ na rozwój układu nerwowego i może prowadzić między innymi do obniżenia IQ, utraty pamięci roboczej i problemów z koncentracją.

Chociaż ta substancja chemiczna jest zakazana w ponad 40 krajach na całym świecie, insektycyd jest nadal stosowany w wielu krajach, mimo że istnieją już bezpieczne alternatywy dla środowiska i rolno-środowiskowe. Wysoki poziom pestycydów jest prawie zawsze przyczyną wycofania produktów, w tym produktów z kurczaka.

READ  Kryzys energetyczny: niemiecki dostawca energii przestaje dostarczać prąd i gaz
Continue Reading

Economy

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody

Published

on

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody
Praca Rządowa Rada Doradcza

Obniżenie prognozy gospodarczej „ekonomicznie” – zaleca się zmniejszenie liczby samochodów w Niemczech

„Ekonomicznie” niższe oczekiwania gospodarcze

Ekonomiści obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak zapowiada Komitet Doradczy Rządu Federalnego, oczekuje się wzrostu PKB jedynie o 0,2 proc. Jesienią ubiegłego roku prognozował wzrost o 0,7 proc.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Niemiecka gospodarka w dalszym ciągu cierpi z powodu słabego wzrostu, przy czym w szczególności spada przemysł i sektor budowlany. Dlatego „ekonomiści” obniżają swoje oczekiwania. Twierdzą jednak, że na horyzoncie widać ożywienie, jeśli wniosą wkład konsumenci.

dr„Mędrcy ekonomii” obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak ogłosiła w środę w Berlinie komisja doradcza rządu federalnego, oczekuje się, że PKB wzrośnie zaledwie o 0,2 procent, a jesienią ubiegłego roku „ekonomiści” spodziewali się wzrostu o 0,7 procent.

Rozwój niemieckiej gospodarki charakteryzuje się słabym ogólnym popytem gospodarczym, stwierdziła rada ekspertów pod przewodnictwem Moniki Schnitzer, która ma ocenić kompleksowy rozwój gospodarczy.

Radny Martin Werding powiedział: „Prywatne gospodarstwa domowe nadal konsumują obecnie ostrożnie, a sektor przemysłowy i budowlany odnotowuje jedynie niewielką liczbę nowych zamówień”. Oczekuje się jednak, że w 2024 r. niemiecka gospodarka nabierze pewnej dynamiki. Oczekuje się, że konsumpcja prywatna zacznie wspierać gospodarkę przez cały rok, ponieważ oczekuje się znacznego wzrostu dochodów realnych.

Modernizacja infrastruktury finansowana z opłat?

Nowy impuls powinien nadać światowy handel i światowa produkcja przemysłowa. Ekspertka Veronica Grimm stwierdziła: „Niemiecki eksport skorzysta na wzroście handlu światowego w tym i przyszłym roku”. „Jednak firmy zorientowane na eksport borykają się z ostrą konkurencją, rosnącymi kosztami pracy i ciągłym wzrostem cen energii”.

Komisja zaleca także nałożenie podatku na samochody w Niemczech.

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Z odpowiedniego punktu raportu wynika, że ​​infrastruktura transportowa wymaga modernizacji i rozbudowy. „To wymaga zwiększonych wydatków na infrastrukturę, na które należy przeznaczyć więcej środków niż np. liczba samochodów liczona w zależności od liczby przejechanych przez nie kilometrów”. Ponieważ pojazdy ciężkie zużywają więcej infrastruktury niż pojazdy lekkie, rozróżnienie na podstawie masy miałoby sens.

Przeczytaj także

Inwestycje infrastrukturalne

W raporcie wskazano, że zły stan infrastruktury transportowej w coraz większym stopniu prowadzi do zatorów w ruchu na autostradach i zmniejszenia niezawodności transportu kolejowego, co wpływa na transport towarowy i działalność gospodarczą. „Oczekiwany wzrost wolumenu transportu zwiększy presję na infrastrukturę, która będzie wymagała szeroko zakrojonych modernizacji”.

Z raportu wynika, że ​​obecne opłaty za przejazd ciężarówkami w znacznym stopniu przyczyniają się do pokrycia wydatków rządu federalnego na transport, jak twierdzi Rada Doradcza ds. Gospodarczych, organ doradczy rządu federalnego. „Dlatego w przyszłości oprócz ciężarówek do finansowania użytkowników infrastruktury trzeba wykorzystywać także samochody osobowe”.

Inflacja w przyszłości ulegnie spowolnieniu

Nowy raport dołącza do szeregu negatywnych prognoz dla niemieckiego regionu gospodarczego. Nawet rząd federalny spodziewa się w tym roku jedynie niewielkiego wzrostu na poziomie 0,3%. Zauważył m.in., że gospodarka światowa nie wznowiła jeszcze swojej działalności.

Według prognoz Komisja Europejska również widzi, że niemiecka gospodarka rośnie w tym roku wolniej, niż ostatnio oczekiwano. Z szacunków przedstawionych w środę przez władze Brukseli wynika, że ​​w 2024 r. największa gospodarka UE osiągnie skromny wzrost wynoszący zaledwie 0,1 proc. Jako przyczyny podaje się słaby popyt zagraniczny, spowolnienie konsumpcji prywatnej i brak inwestycji. Komisja Republiki Federalnej prognozowała niedawno wzrost gospodarczy na rok 2024 na poziomie 0,3%.

Przeczytaj także

Linia produkcyjna BYD Seal w mieście Zhengzhou w prowincji Henan w Chinach

Według prognoz Rady Ekonomistów inflacja w Niemczech będzie nadal spadać. „Ekonomiści” oczekują, że inflacja wyniesie w tym roku 2,4 proc., a w 2025 r. 2,1 proc.

Niemiecki rynek pracy był i nadal jest problemem

Według prognoz w przyszłym roku niemiecka gospodarka ma wzrosnąć o 0,9 proc. Rząd federalny spodziewa się procentowego wzrostu.

Eksperci krytykują jednak niemiecki rynek pracy. Warunki strukturalne w tym kraju uległy pogorszeniu w miarę postępujących zmian demograficznych i spadku średniego czasu pracy. „Firmy mają coraz większe trudności z obsadzeniem wolnych stanowisk pracy” – czytamy w raporcie dla rządu federalnego. „Jednocześnie wiele firm wstrzymuje się ze zwolnieniami pracowników pomimo złej sytuacji gospodarczej”.

Przeczytaj także

Rzemieślniczka w pracy w kasku

„Zagrożenie dla firm”

Rada Ekspertów została powołana ustawą w 1963 r. i powierzono jej zadanie regularnej oceny ogólnego rozwoju gospodarczego Republiki Federalnej z perspektywy niezależnych ekspertów. Oprócz Schnitzera, Werdinga, Grimma i Malmendingera członkiem komisji jest także Achim Tröger.

READ  Oliver Bucher wraz z żoną Amirą otwiera restaurację McDonald's w Bochum
Continue Reading

Economy

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Published

on

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Spodziewaj się wielu opóźnień w płatnościach
Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 roku

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W tych tygodniach wielu lokatorów otrzymuje rachunek za ogrzewanie i raczej nie będzie to powodem do radości. Ponieważ koszty ogrzewania gwałtownie wzrosły w zeszłym roku. Nawet ekonomiczne ogrzewanie i łagodne zimy pomagają tylko w ograniczonym stopniu.

Według obliczeń firmy doradczej Ista, koszty ogrzewania wynajmowanych domów w Niemczech w 2023 r. znacznie wzrosły. W porównaniu z 2022 r. koszty kilowatogodzin wzrosły średnio o 7 proc. w przypadku ogrzewania sieciowego, o 34 proc. w przypadku oleju opałowego i o 44 proc. procent w przypadku gazu ziemnego – podaje spółka. Liczby te opierają się na ocenie około 800 000 rachunków za ogrzewanie. Uwzględniono hamulce państwowych cen gazu i ciepła sieciowego, które obowiązywały w 2023 roku.

Ponieważ ogrzewanie było bardziej oszczędne na początku roku i raczej umiarkowane pod koniec roku, zużycie ciepła w 2023 r. było średnio nieco niższe niż w 2022 r. Dla przeciętnego mieszkania o powierzchni mieszkalnej 70 m2 roczne zużycie i ogrzewanie koszty ogrzewania sieciowego wzrosły średnio o 2 procent do 792 euro. Cena gazu ziemnego wzrosła o 37 procent do 817 euro, a oleju opałowego o 30 procent do 1095 euro. „Wielu najemców będzie musiało płacić więcej za ogrzewanie swoich mieszkań niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział prezes Ista, Hagen Lessing. Spółka zakłada, że ​​w wielu przypadkach za ogrzewanie gazem i olejem będą naliczane dodatkowe opłaty.

W kolejnej analizie miesięcznych danych grzewczych z 350 000 mieszkań ESTA określiła zużycie w 20 największych niemieckich miastach w sezonie grzewczym 2023/24, liczone od początku września do końca kwietnia. Wynik: po uwzględnieniu warunków pogodowych ogrzewanie najemców w Stuttgarcie było tylko o około jeden procent niższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Następnie Drezno ze wzrostem zużycia o jeden procent i Monachium ze wzrostem zużycia energii grzewczej o dwa procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Ostatecznie to właśnie Bielefeld po uwzględnieniu warunków pogodowych dodatkowe zużycie było o dwanaście procent wyższe. W sumie, według Esta, w sezonie grzewczym 2023/24 w Niemczech zużyto o pięć procent więcej energii grzewczej, po uwzględnieniu warunków pogodowych, niż w roku poprzednim.

READ  Edeka zmaga się z wąskimi gardłami: te produkty są obecnie szczególnie rzadkie
Continue Reading

Trending