Connect with us

Economy

DAX zamyka się lekko na minusie – jak indeks wiodący powinien reagować na decyzje dotyczące stóp procentowych

Published

on

DAX zamyka się lekko na minusie – jak indeks wiodący powinien reagować na decyzje dotyczące stóp procentowych

Düsseldorf Niemiecki rynek akcji odnotował lekkie spadki na początku tygodnia. the Dax Na zamknięciu traci 0,2 proc. i spada do 15 126 pkt.

Od 12 stycznia Dax poruszał się bokiem w przedziale od 15 270 punktów powyżej do 14 906 punktów poniżej. W ostatnim tygodniu handlu zakres wynosił nieco ponad 200 pipsów, co jest niezwykle niskim wynikiem. Zgodnie ze starą giełdową zasadą, im dłużej trwają te „fazy spokoju”, tym bardziej dynamiczny będzie późniejszy spadek cen.

Decyzje banków centralnych w tym tygodniu prawdopodobnie nadadzą nowy kierunek czołowemu niemieckiemu indeksowi. Inwestorzy zwracają szczególną uwagę na decyzję władz monetarnych USA w sprawie stóp procentowych w środę wieczorem po zamknięciu giełdy w Niemczech. Dla eksperta rynku kapitałowego Thomasa Altmanna jedno jest pewne: „W świetle zbliżających się posiedzeń banku centralnego i faktu, że ceny już znacznie wzrosły, nie zdziwiłbym się, gdyby inwestorzy byli bardziej ostrożni i ostrożni”.

Ale bardzo trudno jest przewidzieć nowy trend. W zależności od oczekiwań i stanowiska inwestorów można opracować scenariusze dalszego rozwoju sytuacji po decyzji kierunkowej na niemieckiej giełdzie.

Najlepsze oferty pracy dzisiaj

Znajdź najlepsze oferty pracy teraz i
Zostaniesz powiadomiony e-mailem.

pozytywny scenariusz

Jeśli czołowy niemiecki indeks przekroczy poziom 15 270 punktów i tym samym wyznaczy nowy szczyt w tym roku, sytuacja może pójść jeszcze wyżej. To byłaby niespodzianka. Wielu inwestorów zabezpieczało się przed niższymi cenami, o czym świadczą nastroje Euwax na Giełdzie Papierów Wartościowych w Stuttgarcie, na której handlują prywatni inwestorzy, oraz badanie Giełdy we Frankfurcie, które obejmuje również inwestorów instytucjonalnych.

Według aktualnego badania we Frankfurcie, niektóre niedźwiedzie wyrwały się ze swoich krótkich pozycji, ale jest mało prawdopodobne, aby reszta stała z boku i patrzyła, jak DAX ponownie rośnie. Będą musieli zamykać swoje krótkie oferty i gonić za wyższymi cenami. A według sentymentu Euwax, stosunek produktów z krótką dźwignią na Dax jest obecnie na najwyższym poziomie w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

READ  Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Ta kombinacja ma tendencję do faworyzowania tak zwanego „short squeeze”, czyli miłego skoku ceny bez żadnych odpowiednich wiadomości. Ponieważ krótcy sprzedawcy polegają na niższych cenach przy tak zwanej krótkiej sprzedaży. W tym celu pożyczają akcje za niewielką opłatą i natychmiast je sprzedają w nadziei, że ceny spadną i będą mogli odkupić akcje po niższej cenie przed terminem zwrotu. Różnica między ceną kupna i sprzedaży to Twój zysk.

Z drugiej strony, jeśli akcje rosną, krótcy sprzedawcy tracą pieniądze i są zmuszeni odkupić akcje, aby zapobiec rosnącym stratom. To, wraz z długim zakupem, pozwala następnie na krótkie wyciśnięcie.

W przypadku wybicia w górę technika wykresu sugeruje dalszy wzrost o 270, być może 350 pipsów. Wtedy Dax powinien być co najmniej w przedziale od 15 550 do 15 600 punktów w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy.

scenariusz negatywny

Poniżej dno to 14 906 punktów, ale poziom 14 800 punktów powinien być bardziej decydujący. Jest bardzo prawdopodobne, że Dax spadnie, ale krótcy sprzedawcy powinni zapobiec szybkiej wyprzedaży. Ponieważ wielu pesymistów na początku zamknie swoje pozycje i tym samym poprze wskaźnik.

Inwestorzy nerwowo rozpoczynają nowy tydzień handlowy

Według ankiety przeprowadzonej przez giełdę we Frankfurcie, niedźwiedzie rezydualne potrzebują DAX w prawdopodobnym zakresie 14 700/14 750 punktów, aby uzyskać rozsądnie opłacalne lub bezstratne wykupy. Ekonomista behawioralny Joachim Goldberg przewiduje popyt ze strony lokalnych specjalistów ds. inwestycji na tym poziomie.

W tym przedziale mieszczą się również szczyty giełdowe z listopada (14 584 pkt) i grudnia (14 675 pkt) ubiegłego roku, które są ważnymi punktami odniesienia dla inwestorów. Wiele wskazuje na to, że czołowy niemiecki indeks znajdzie wsparcie w tym obszarze najpóźniej.

Musi to jednak być ekscytujące. Jörg Scherer, kierownik działu analiz technicznych HSBC Po cenach poniżej 14 800 punktów Niemcy spodziewają się pierwszej poważnej fuzji w tym roku. Jednak biorąc pod uwagę dużą liczbę krótkich sprzedawców, ta fiksacja nie powinna być na początku tak dramatyczna.

READ  Test opon zimowych 2022: dwa modele całkowicie zawodzą

Punkt startowy tego rajdu na początku roku był znacznie niższy, około 14 000 pkt. Linia 200-dniowa, na której skupiają się inwestorzy długoterminowi i która obecnie rośnie o około pięć punktów dziennie, wynosi obecnie 13 613 punktów. Wskaźnik giełdowy powinien ponownie przetestować tę linię w nadchodzących tygodniach lub miesiącach.

Doskonałe wyniki Daxa dobiegły końca

W ostatnim tygodniu notowań na amerykańskich giełdach doszło do sporych wzrostów, podczas gdy Dax tylko przechylał się w bok. W rezultacie przejściowa przewaga czołowego niemieckiego indeksu w stosunku do głównych indeksów giełdowych w USA od początku roku ponownie zniknęła.

Dax zyskał od 2 stycznia około 8 proc., a zatem znajduje się na podobnym poziomie do Standard & Poor’s 500. Godne uwagi jest to, że Nasdaq Tech Index wzrósł w tym okresie o 12 procent, podczas gdy Dow Jones Industrial Average wzrósł tylko o 2,5 procent.

Ten odwrotny rozwój Dax w porównaniu z głównymi indeksami amerykańskimi w minionym tygodniu handlowym jest prawdopodobnie również związany z rynkiem walutowym. Od najniższego poziomu z września 2022 r. euro umocniło się w stosunku do dolara o 12 procent, co sprawia, że ​​realizacja zysków z akcji DAX jest atrakcyjna dla międzynarodowych inwestorów. Nic dziwnego, że w ostatnim tygodniu handlu euro nieznacznie spadło.

Spójrz na poszczególne wartości

Wartości samochodu: Poddał się w Dax BMWAkcje spadły w poniedziałek o 1,6 proc. Po osiągnięciu ceny docelowej Berenberg Private Bank wycofał rekomendację Kupuj. the Volkswagena-Vorzüge, z drugiej strony, zamknęło się nieco wyżej po tym, jak dyrektor finansowy złożył pewne oświadczenia na temat perspektyw zysków w branży mobilności elektrycznej.

PNE: amerykański bank inwestycyjny Morgana Stanleya Rezygnuje z planowanej sprzedaży akcji PNE i tym samym wywiera presję na akcje niemieckiego operatora farm wiatrowych. Akcje spółki notowanej na giełdzie SDax spadły o około 16 procent do końca notowań. PNE poinformowało w piątek wieczorem, że rozmowy z potencjalnymi zainteresowanymi stronami w sprawie nabycia 40-proc. pakietu nadal nie trwają.

READ  Black Swan: Palantir czeka kryzys złota i bitcoinów | biuletyn

Ryanair: Irlandzki tani przewoźnik odnotował rekordowe zyski w trzecim kwartale roku finansowego 2022/23 i jak dotąd osiągnął „bardzo dobre” wyniki pomimo inflacji w liczbie rezerwacji. Akcje spadły jednak o 2,4 proc.

Commerzbank / Rheinmetall: the CommerzbankPapiery zamknęły się o około 1 procent po tym, jak zaskakująco zaprezentowano początkowe roczne liczby.
Po dwóch latach strat na poziomie EBITDA, Commerzbank również uważa się za dobrze przygotowanego do zastąpienia Linde w Dax. Jest prawdopodobne, że wada wtedy Rheinmetallktórego eksperci rozważali ostatnio jako alternatywnego kandydata – udziały w grupie dostawców samochodów i broni spadły o 0,4 proc.

Oto strona z tym Oczywiście daxoni są tutaj Aktualne topy i japonki w Dax.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Test opon zimowych 2022: dwa modele całkowicie zawodzą
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Badacze trendów przewidują wzrost liczby nocnych pociągów | Darmowa prasa
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Oferty gier Media Markt: pełne zanurzenie, IV

Continue Reading

Trending