Connect with us

Economy

Kryzys się nasilił: dlaczego Galeria znów ma kłopoty?

Published

on

Kryzys się nasilił: dlaczego Galeria znów ma kłopoty?

Kryzys się nasilił
Dlaczego Galleria znów ma kłopoty?

Thomas Steinmann i Janick Teilhard

W wielu niemieckich miastach śródlądowych zaczęły się wielkie wstrząsy – po raz drugi w ciągu dwóch lat. Po 2020 roku Galeria Karstadt Kaufhof po raz kolejny chce ratować się w akcjach tarczy ochronnej. Ale podczas gdy rządowy Fundusz Stabilności Gospodarczej (WSF) pomagał w ostatnich latach, obecnie wydaje się, że kapitał polityczny został roztrwoniony. Co najmniej jedna trzecia ze 131 sklepów jest zagrożona zamknięciem, a szczególnie ucierpią oddziały znajdujące się poza najlepszymi lokalizacjami. Pięć najważniejszych pytań i odpowiedzi.

Dlaczego Galleria Karstadt Kaufhof znów ma kłopoty?

Sieć domów towarowych od ponad dwóch dekad znajduje się w ciągłym kryzysie. Do tej pory grupa nie znalazła odpowiedzi na zmieniające się zachowania zakupowe osób, które coraz częściej robią zakupy w Internecie lub nie doceniają już koncepcji domów towarowych. Najpóźniej od czasu korony tempo kryzysu nasiliło się. Tak więc Galeria weszła w postępowanie o tarczę ochronną z późniejszą upadłością w ramach samorządu już w 2020 roku. Na początku 2021 roku i rok później otrzymała też łącznie 680 mln euro z funduszu ratunkowego Corona WSF.

Jednak nadzieja na boom po Coronie i wymagania towarzyszące oddziałom okazały się chybione. Prezes Galerii Miguel Mullenbach wyjaśnił, że rosnące koszty energii, inflacja i ogólna niechęć do konsumentów pozbawiły firmę tak potrzebnych funduszy. Rozmowy o większej pomocy rządowej zakończyły się ostatnio fiaskiem – również dlatego, że austriacki właściciel Rene Pinckw lub jego spółka zależna Signa Holding chcieli jedynie ograniczonych gwarancji.

Jak wygląda procedura tarczy ochronnej?

W postępowaniu dotyczącym tarczy ochronnej spółka ma początkowo trzy miesiące na opracowanie planu restrukturyzacji. Galeria Kaufhof Karstadt może teraz sama zaproponować wyznaczenie przez sąd syndyka. Jako swego rodzaju nadzorca czuwa nad przestrzeganiem ram prawnych i ochroną praw wierzycieli. W przeciwieństwie do syndyka masy upadłościowej, nie posiada on absolutnej władzy dyskrecjonalnej. W ciągu tych trzech miesięcy bieżąca działalność jest chroniona: wierzyciele nie mogą odbierać swoich dóbr – np. niezapłaconej jeszcze maszyn, wynajętych samochodów, wynajętych pomieszczeń. Ogólnie zabronione są wszelkie środki egzekucyjne. Kierownictwo pozostaje na czele firmy i reprezentuje firmę na zewnątrz.

Z możliwości działania tarczy ochronnej w przypadku zbliżającej się niewypłacalności mogą skorzystać nie tylko firmy takie jak Galeria Karstadt Kaufhof, ale także firmy średniej wielkości. Zwłaszcza, gdy rządowa pomoc płynnościowa i krótkoterminowe korzyści biznesowe nie są wystarczające, środek ochronny lub – jeśli już doszło do niewypłacalności – niewypłacalność samorządu mogą być odpowiednim narzędziem do uratowania firmy przed upadkiem. Tendencja do samozarządzania i tarczy ochronnej zamiast regularnego postępowania upadłościowego jest wspierana przez biznes i politykę, ponieważ praktyka pokazuje, że ich narzędzia mogą często pomóc firmom skutecznie przezwyciężyć kryzys i uratować część ich działalności.

Kto jest teraz odpowiedzialny za Galerię?

W Galleria duet przejmuje teraz dobrze już znane kierownictwo firmy: radca upadłościowy z Düsseldorfu, Frank Quebecos, zostanie wyznaczony na zarządcę tymczasowego. Ekspert ds. restrukturyzacji Arndt Geiwitz, który działał m.in. w przypadku sieci aptek Schlecker, kieruje restrukturyzacją z operacyjnego punktu widzenia. Osoby odpowiedzialne za reorganizację otrzymują daleko idące uprawnienia i są umieszczani obok kierownictwa, podczas gdy dyrektor generalny Mullenbach pozostaje na stanowisku.

Kebekus i Geiwitz faktycznie poprowadzili pierwszą akcję tarczy ochronnej, gdy Galeria uratowała się na początku pandemii Corona w kwietniu 2020 r. Następnie Kebekus przystąpił do trzymiesięcznego postępowania upadłościowego w samorządzie jako zarządca, podczas którego wierzyciele zrzekli się nadmiernych roszczeń 2 mld euro. W tym czasie na liście strajkowej odbudowy było ponad 80 oddziałów – ale ostatecznie tylko połowa z nich została zamknięta, częściowo z powodu układów z politykami, jak w Berlinie. Biorąc pod uwagę rozmiary niewypłacalności, Kebekus i Geiwitz otrzymały jedną z najwyższych opłat za swoje usługi poniesione wcześniej w postępowaniach upadłościowych w Niemczech.

Według informacji Capital, właściciele Galerii od połowy października przygotowują alternatywę dla przeprowadzenia nowej tarczy ochronnej z udziałem Geiwitza i Kebekusa, równolegle z rozmowami z rządem federalnym na temat możliwości uzyskania większej pomocy rządowej. Wcześnie pojawiły się sygnały od rządu federalnego, że trzeci pakiet pomocy dla Galerii będzie trudny do przeniesienia. W połowie października poinformowano również, że austriaccy prokuratorzy prowadzą śledztwo w sprawie założyciela Signy, Rene Pinko. Mówi się, że inwestor nieruchomości stojący za właścicielem Galerii Signa próbował przekupić wysokiego urzędnika austriackiego w celu uzyskania ulg podatkowych. Benko i Signa nie skomentowali jeszcze publicznie zarzutów śledczych, obowiązuje domniemanie niewinności.

Co się teraz dzieje z oddziałami i ile miejsc pracy jest zagrożonych?

Podczas ostatniej procedury Tarczy Ochronnej 85 oddziałów było na skraju załamania, z których tylko 42 zostały ostatecznie zamknięte. W tym czasie pracę straciło ponad 3000 pracowników. Teraz cięcie będzie prawdopodobnie jeszcze bardziej strome. Grupa prowadzi obecnie 131 hoteli w 97 miastach w Niemczech i zatrudnia około 17 000 osób. Prezes Galerii Müllenbach zapowiedział już w rozmowie z „FAZ”, że sieć oddziałów powinna zostać zmniejszona o co najmniej jedną trzecią. Inne doniesienia medialne wskazują, że około połowa oddziałów jest już dostępna, zwłaszcza w tzw. lokalizacjach B z dala od dużych miast.

Co się stanie z dotychczas wypłaconą pomocą publiczną?

Od początku 2021 r. Galleria otrzymała w sumie 680 mln euro pomocy rządowej z Federalnego Funduszu Stabilności Gospodarczej (WSF). Większość – 460 mln euro – popłynęła w formie pożyczki, której oprocentowanie wynosi od 5,2 do 6,7 proc. Zgodnie z pierwotnymi umowami z WSF powinna ona zostać spłacona do końca 2026 roku. Pojawiły się jednak poważne wątpliwości, czy firma będzie w stanie uregulować uzgodnione płatności, i to nie tylko od czasu, gdy ostatnio w grupie supermarketów nasilił się kryzys.

Eksperci obawiają się teraz, że rząd federalny będzie musiał umorzyć dużą część pomocy – zwłaszcza jeśli po akcji Tarczy toczą się dalsze postępowania upadłościowe, jak miało to miejsce w 2020 r. Wartość zabezpieczenia pożyczki otrzymanej z ZUS Fundusz jest niejasny. Mówi się, że dotyczy między innymi praw do znaków towarowych i zapasów. Pieniądze z drugiego pakietu pomocowego z początku 2022 r., które napłynęły w postaci cichego udziału WSF w wysokości 220 mln euro, są jeszcze bardziej w ogniu. W przypadku upadłości roszczenia rządu federalnego zostaną podporządkowane roszczeniom innych wierzycieli.

Ten artykuł pojawił się po raz pierwszy w Capital.de.

READ  W obawie przed konsekwencjami: Continental ponownie produkowany w Rosji
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Published

on

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Pickup elektryczny
Oszustwo Muska: Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Tesla Cybertruck to bardzo szybki samochód, ale nie tak szybki, jak twierdzi Tesla.

© Tesla/PR

Dyrektor generalny Elon Musk uczcił dostawę Tesli Cybertruck dużą prezentacją. Ma to udowodnić, że pickup może zabrać Porsche na przyczepie o ponad ćwierć mili szybciej niż samo Porsche. Szybko pojawiły się wątpliwości, a teraz są dowody na to, że nie może to być prawdą.

Tesla Cybertruck w coraz większym stopniu staje się sposobem na dotrzymywanie obietnic. Nie tylko coraz większa liczba samochodów w Stanach Zjednoczonych regularnie ujawnia nowe słabe punkty, ale liczne chwyty marketingowe dotyczące pickupa ze stali nierdzewnej raz po raz okazują się żartem. Być może najbardziej ekscytujący pokaz umiejętności prowadzenia pojazdu: wyścigi jeden na jednego Porsche – z przyczepą, na której znajduje się Porsche.

Elon Musk przechwalał się tym podczas prezentacji transmitowanej na cały świat, kiedy po raz pierwszy dostarczono Cybertrucks. Musk pokazał materiał filmowy z wyścigu na ćwierć mili Cybertruck przeciwko Porsche. Pickup wygrał, ale potem sytuacja się pogorszyła: z tyłu ciężarówki była przyczepiona przyczepa, na której znajdowało się kolejne Porsche. Przesłanie było jasne: „Cybertruck może holować Porsche o ćwierć mili szybciej, niż samo Porsche jest w stanie nim jeździć” – oznajmił z dumą Musk.

To szybko wzbudziło sceptyków. Kanał YouTube „Engineering Explored” stwierdził, że z pokazanym filmem Tesli jest coś nie tak – i nawet Wes Morrill, obecnie główny inżynier Cybertrucka Tesli, miał rację. Podał względy bezpieczeństwa, aby nie pokazywać na filmie wyścigu na ćwierć mili, a jedynie na osiem mil (więcej można dowiedzieć się tutaj).

Bez przyczepy Cybertruck jest trudny do pokonania

„Magazyn Specjalistyczny”Kierunek silnika„ To nie wystarczyło — chcieli przedstawić oparte na faktach dowody na to, że Musk kłamie, nie dyskredytując ciężarówki. Dlatego eksperci od początku powiedzieli jasno: „Przy przyspieszeniu do 60 mil na godzinę w ciągu zaledwie 2,5 sekundy trzy pojazdy Tesli zostały w stanie… – Ta napędzana elektrycznie ciężarówka przewyższa każdą Corvettę, McLarena i wszystkie Lamborghini z wyjątkiem jednego, które testowaliśmy w branżowym teście przyspieszenia. I oczywiście bez przyczepy.

Ale czy to wystarczy, aby przejść test przyczepy w świecie rzeczywistym? Krótka odpowiedź: nie.

Podczas konfiguracji testowej Motortrend trzymał się ściśle pojazdów określonych w filmie Tesli. Jedynym możliwym Porsche było więc 911 Carrera T, co widać także w materiałach producenta. Carrera T to „najwolniejsza” (wciąż szybka) 911, jaką można obecnie kupić. Cybertruck wyposażony jest w lekką aluminiową przyczepę, a na niej kolejne 911 T.

Wynik: Cybertruck przegrał sześć z sześciu wyścigów na ćwierć mili. Ani razu elektryczny pickup nie stanowił zagrożenia dla Porsche jadącego prosto w stronę domu. Jeśli porównamy najlepszy czas Cybertrucka z najwolniejszym czasem 911, różnica wynosi co najmniej 0,229 sekundy.

A cena za kilometr? Tutaj także Porsche wygrało cztery z sześciu wyścigów – nawet znacznie krótszy dystans rzadko pokonuje ciężarówka z przyczepą szybciej niż samochód sportowy bez dodatkowego ładunku.

Kolejna złamana obietnica Tesli

„Oto prawda: Tesla Cybertruck nie jest w stanie holować Porsche 911 Carrera T o więcej niż ćwierć mili szybciej niż samo 911 Carrera T. Dodaj to do długiej listy złamanych obietnic Tesli” – podsumowuje Motortrend.

Małe pocieszenie: Motortrend donosi, że Cybertruck bez przyczepy nie będzie miał problemu z pokonaniem Porsche 911 Carrera T. Ale o tym nie ma mowy w prezentacji producenta.

READ  W obawie przed konsekwencjami: Continental ponownie produkowany w Rosji
Continue Reading

Economy

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media | Wiadomości robota

Published

on

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media |  Wiadomości robota

To jest maszynowe tłumaczenie artykułu z Portal elektroniczny Korrespondent.net. Tłumaczenie nie zostało poddane korekcie ani redakcji, a pisownia nazw i nazw geograficznych nie jest zgodna z nazwami zwyczajowymi Wiadomości z Ukrainy Stosowane konwencje.

W Polsce są setki tysięcy Ukraińców, a ich utrata będzie miała wpływ na gospodarkę kraju.

Magazyn Forbes podał, że wsparcie polskich władz w powrocie poborowych do ojczyzny może mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę.

Być może tysiące obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce będzie musiało porzucić pracę i wstąpić do wojska, co będzie miało wpływ na gospodarkę kraju.

Rosną także obawy, że duża ich część będzie próbowała opuścić Polskę, aby uniknąć poboru do wojska.

Warto zauważyć, że spośród ponad miliona Ukraińców, którzy przybyli do Polski od początku zakrojonej na szeroką skalę rosyjskiej inwazji w lutym 2022 roku, 371 tys. mężczyzn w wieku służby wojskowej może zgodnie z prawem podlegać poborowi.

Ministerstwo Obrony Narodowej już wcześniej informowało, że Warszawa może pomóc Ukrainie w repatriacji poborowych.

Ambasador RP na Ukrainie Jarosław Gozy powiedział, że ukraińscy mężczyźni w wieku poborowym nie będą przymusowo repatriowani z Polski, ale Warszawa nie podjęła jeszcze decyzji, co z nimi zrobić.

W Polsce jest mniej ukraińskich uchodźców – As-Safir

tłumacz: Głębokie l – Słowa: 229

Spodobał Ci się artykuł? Może powinieneś taki dostać Prezent Brać pod uwagę.
Dyskusje na temat tego artykułu i innych tematów można również znaleźć pod adresem forum.

Powiadomienia o nowych wpisach dostępne są poprzez Facebook, wiadomości Google, Mastodont, kabel, X (dawniej Twitter), VK, RSS Codziennie lub co tydzień e-mail.

READ  Nigdy więcej nie tankuj ani nie ładuj? Silnik ten ma zrewolucjonizować przemysł motoryzacyjny
Continue Reading

Economy

Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa dla Bawarii i Hesji

Published

on

Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa dla Bawarii i Hesji
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Konsumenci, uważajcie: popularne produkty, takie jak bułeczki czekoladowe Backhaus Bickert, są wycofywane ze względu na możliwe wióry metalowe.

Kassel – Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa wypieków zyskuje obecnie coraz większą popularność wśród klientów Bawaria I Hess paragon. To wiadomość od słynnej firmy Backhaus Bickert z siedzibą w Großostheim w dzielnicy Aschaffenburg. Wiele wypieków, które były dostępne w dniach 10–15 maja 2024 r., zostało obecnie wycofanych.

Wycofanie wypieków z Hesji i Bawarii: Ostrzeżenie dotyczące żywności dla firmy Kornspitz, bułek czekoladowych i jej partnerów

Wycofanie dotyczy wielu popularnych wypieków. To zawiera:

  • Ciasto czekoladowe
  • Ciasto herbaciane
  • Szmaragd
  • Ciastka żytnie
  • Kornspitz
  • Muffiny wieloziarniste
  • Napisane Spitz

Powód wycofania: Nie można wykluczyć obecności wiórów metalicznych w produktach

Powodem wycofania jest możliwa obecność wiórów metalicznych we wspomnianych produktach. „Ze względu na usterkę techniczną układu czyszczącego nie można wykluczyć obecności wiórów metalowych na następujących produktach zakupionych w okresie od piątku 10 24 maja do środy 15 maja 24 maja” – czytamy w komunikacie prasowym spółki.

Ewentualne opiłki metalu spowodowały wycofanie wypieków z Bawarii i Hesji. (Awatar) © Imago Images

Te wióry metalowe stanowią poważne zagrożenie dla konsumentów, ponieważ stwarzają poważne zagrożenie dla zdrowia. Istnieje szczególne ryzyko zakażenia jamy ustnej, gardła i przewodu pokarmowego. Jeszcze kilka miesięcy temu w całym kraju doszło do wycofania wypieków od dużego producenta.

Gorzki smak dla konsumentów: kawałek metalu występujący w bułkach z rodzynkami

Klient miał raporty nt main-echo.de Według niego, w piątek 10 maja kupiłem bułkę z rodzynkami w oddziale w Hesji. Kiedy go zjadł, znalazł w nim metalowy odłamek.

Klient zwrócił rolkę dopiero po czterech dniach od zakupu we wtorek (14 maja). Po konsultacjach z Bawarskim Urzędem Nadzoru ds. Bezpieczeństwa Żywności w Kulmbach oraz wewnętrznym zarządzaniem kryzysowym i higieną firma zdecydowała się rozpocząć kampanię wycofania.

READ  Sobotnie wiedźmy na Wall Street: tydzień na giełdzie kończy się negatywnie

„W ramach środków ostrożności postanowiliśmy wycofać wszystkie produkty zakupione w jednym z naszych oddziałów w dniach 10–15 maja” – powiedział Thomas Ruhlmann, autoryzowany przedstawiciel firmy Beckert. main-echo.de.

Przypomnienia w branży spożywczej: Zalecany sposób postępowania dla klientów

Klienci, którzy kupili te wypieki, których dotyczy problem, powinni pilnie unikać ich spożywania. Zamiast tego proszeni są o zwrot produktów do oddziału Backhaus Bickert GmbH & Co. KG, gdzie otrzymają gwarancję pełnego zwrotu pieniędzy.

Wycofania produktów ze względów bezpieczeństwa nie są rzadkością w branży spożywczej. Niedawno wycofano oliwy z oliwek i produkty czekoladowe od kilku sprzedawców detalicznych, takich jak Aldi, Edeka i Kaufland. Bezpieczeństwo konsumentów jest zawsze w centrum uwagi. (dpa/ls)

Continue Reading

Trending