Connect with us

Economy

Wyjątki rządu federalnego dla banków

Published

on

Wyjątki rządu federalnego dla banków

Wyłączenie z międzynarodowego systemu płatności SWIFT jest uważane za najostrzejszy miecz wśród sankcji gospodarczych. Bez dostępu do SWIFT Rosja jest praktycznie odizolowana od globalnego rynku finansowego i może otrzymywać pieniądze tylko pośrednio od partnerów handlowych z zagranicy za pośrednictwem banków objętych sankcjami.

Ale te sankcje nie dotyczą nie-rosyjskich banków zależnych Rosji w Unii Europejskiej.

W poprzednich głosowaniach nad sankcjami UE wobec rosyjskiego rynku finansowego Niemcy odrzuciły środki karne niektórych banków: pisemne instrukcje jasno wskazywały, że Niemcy nie chcą wykluczać rosyjskich banków zależnych w UE z systemu płatności SWIFT. Banki te są prawnie niezależne, ale spółkami macierzystymi są objęte sankcjami banki w Rosji.

Oddziały rosyjskich banków w UE mogą prowadzić działalność bez ograniczeń

CORRECTIV posiada wewnętrzne dokumenty pokazujące, że Niemcy nie tylko przyjęły jasne instrukcje dotyczące tego wyjątku, z wyłączeniem SWIFT w negocjacjach z państwami członkowskimi UE. Niemcy prowadziły nawet kampanię na rzecz usunięcia z list sankcyjnych wszystkich filii głównego rosyjskiego banku VTB. W wewnętrznej instrukcji z początku marca 2022 r. Bank VTB stwierdził: „Naszym zdaniem nie obejmuje obecnie spółek zależnych z UE, a jedynie podmiot dominujący”.

Niemieckie MSZ wydało pisemne instrukcje niemieckim przedstawicielom na posiedzeniu Komitetu Stałych Przedstawicieli Państw Członkowskich Rady Unii Europejskiej na początku marca: niemieckim celem negocjacji było „nie odwołanie przekazania fundusze” na „rosyjskie spółki zależne”. Inne dokumenty wskazują, że w przypadku In SWIFT „for [eine] aplikacja docelowa […] Deklarują zmniejszenie niezamierzonych skutków”. Mówi się, że sankcje „nie powinny nam wyrządzić większej szkody niż Rosja”. Rząd postąpił zgodnie z propozycją Unii Europejskiej.

Federalne Ministerstwo Finansów widzi odpowiedzialność wobec Komisji Unii Europejskiej

Federalne Ministerstwo Finansów, które odpowiada za treść, potwierdziło to stanowisko na prośbę CORRECTIV, ale przekazało odpowiedzialność Komisji Unii Europejskiej. Wyłączenie europejskich spółek zależnych banków rosyjskich ze SWIFT było już przewidziane w propozycji Komisji Europejskiej i tylko zostało to uzgodnione. „Zasadniczo sankcje UE skupiają się na maksymalizacji szkód dla rosyjskiej gospodarki i minimalizacji negatywnych skutków, które osłabiają stabilność sojuszników”.

READ  W polskiej gospodarce

Rząd federalny nie podał żadnych innych obiektywnych powodów tych wyjątków. Niemieckie Ministerstwo Spraw Zagranicznych odpowiedziało na prośbę CORRECTIV: Jako rząd federalny opowiadaliśmy się za ostrzejszymi sankcjami wobec rosyjskich banków. W tym sensie, z punktu widzenia rządu federalnego, banki, które zostały oddzielone od SWIFT, również powinny być notowane, tak aby obowiązywał ogólny zakaz transakcji i banki te nie miały już dostępu do swoich unijnych aktywów i vice versa. przeciwnie. ”

Banki mogą stosunkowo łatwo obejść systemy kontroli

Jeśli bank jest wykluczony z sieci SWIFT, może organizować przelewy tylko poprzez złożone przelewy. Jeśli zostaniesz wymieniony jako objęty sankcjami, nie będziesz już mógł przeprowadzać żadnych transakcji w UE, a Twoje aktywa zostaną zamrożone.

Potwierdził to również Bundesbank, który jest odpowiedzialny za kontrolę przepływów płatności w Niemczech: banki zależne nie mogą wysyłać żadnych płatności do banków-matek objętych sankcjami. „Wątpliwe jest, czy nieco słaba kontrola Bundesbanku wystarczy, aby zapewnić skuteczne stosowanie sankcji wobec wszystkich rachunków prowadzonych przez rosyjskie banki” – mówi ekspert finansowy Christoph Trautfetter z Tax Justice Network. Spółki zależne mogą na przykład wysyłać płatności do chińskich banków, które wykorzystują niezależny system SWIFT do wysyłania pieniędzy do tych banków macierzystych.

Zewnętrznie Unia Europejska chwali się swoimi surowymi ekonomicznymi środkami karnymi wobec Rosji: „Jesteśmy jaskinią „Podstawy rosyjskiej gospodarki stopniowo znikają” – powiedziała pod koniec lutego przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen o wyłączeniu rosyjskich banków z systemu SWIFT. Nie wspomniano tam nic o wyjątkach, na które UE nadal zezwala.

Unia Europejska odłączyła dziesięć głównych rosyjskich banków od systemu SWIFT od początku wojny z Rosją – siedem na początku marca i trzy kolejne w czerwcu. Wśród nich jest teraz Sbierbank, największy bank w Rosji.

READ  Indeks DAX prawie się nie zmienił: przeważają obawy

Nałożono sankcje na 10 głównych rosyjskich banków, a Gazprom Bank nie podlega sankcjom

Jednak zakres, w jakim środki te rozrywają fundamenty rosyjskiej gospodarki, jest kontrowersyjny. Jednym z powodów, dla których sankcje nie wywarły pełnego wpływu, jest to, że nie dotyczą one wszystkich rosyjskich banków. Wiadomo, że nie dotyczy to np. Gazprombanku, za pośrednictwem którego dokonywane są płatności za gaz. Europejskie filie głównych rosyjskich banków mogą nadal obsługiwać płatności międzynarodowe i przesyłać wiadomości za pośrednictwem SWIFT.

Według badania CORRECTIV rosyjskie banki zostały wykluczone ze SWIFT w Europie Co najmniej siedem spółek zależnych, w tym VTB Bank (Europe) SE we Frankfurcie nad Menem. Inne banki zależne znajdują się na Cyprze iw Luksemburgu.

Wyjątki spotkały się również ze sceptycyzmem w Unii Europejskiej. W odpowiedzi na prośbę CORRECTIV polskie MSZ napisało: „Rosyjskie banki, w tym ich spółki zależne działające w Unii Europejskiej, są ważnym narzędziem wzmocnienia rosyjskiego systemu finansowego”. Według polskiego MSZ jego administracja zwykle działa pod ścisłym nadzorem politycznym Kremla. Jeśli tylko część rosyjskiego systemu bankowego zostanie odcięta, „ułatwi to przejście z jednego banku do drugiego i znacznie zmniejszy praktyczny wpływ sankcji UE”.

Zgodnie z protokołem ze spotkania dostępnym CORRECTIV, przedstawiciele Litwy, Czech i Danii od marca prowadzili kampanię na rzecz wyłączenia SWIFT dla wszystkich rosyjskich banków bez wyjątku. Dokumenty i zapytania wewnętrzne nie mówią, czy odnosi się to również wyraźnie do banków zależnych zlokalizowanych w Unii Europejskiej.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Lidl: Klient znalazł paragon z 2002 roku – wtedy był niemal w szoku

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Dlaczego kraje Morza Bałtyckiego opierają się na energii jądrowej?

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Właściciel soli przejmuje UPC Polska od macierzystej firmy Sunrise UPC

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending