Connect with us

Economy

Zakończono przesyłanie energii

Published

on

Zakończono przesyłanie energii

Berliner Kreis cieszy się bardziej niż kiedykolwiek reputacją drogiej wioski CDU. Opór w partii, który za rządów Merkel wywrócił się na lewą stronę, ponownie wzrósł, gdy w ostatnich wyborach federalnych zezwolono siłom konserwatywnym, ze wszystkich ludzi, płacić rachunek za niewłaściwe postępowanie przez 16 lat zielonego komfortu. Kilku członków Bundestagu zostało usuniętych z parlamentu. Jedną z najbardziej znanych twarzy jest Sylvia Bantel z Dusseldorfu, która podzieliła los wielu konserwatywnych kolegów. Odegrała kluczową rolę w zablokowaniu ustawy o prawach dziecka w ostatniej kadencji w 2021 r.

czas czytania

„Wizja Tishi” – tak trafia do Was drukowany magazyn

Bantel i inni aktywiści zorganizowali 8 kwietnia wydarzenie na temat „Bezpieczeństwa energetycznego w czasach europejskiego konfliktu i ideologicznego zamętu”. Jako prelegenci obecni są również: Dwóch autorów TE, Fritz Fahrenholt i Frank Hennig. W sali balowej obecni byli także przedstawiciele liberalno-konserwatywnego centrum, tacy jak współzałożyciel Unii Wartości Alexander Mich, czy były szef Urzędu Ochrony Konstytucji Hans-Georg Maassen. Z Marcusem Kerberem, Georgem Gavronem i Ulrichem Vosghero były inne twarze nieznane czytelnikom TE. Bjorn Peters, który pojawił się jako trzeci mówca, również napisał gościnny artykuł na temat TE.

Berliner Kris z CDU zobowiązał się do przemyślenia polityki energetycznej

Stopień, w jakim wydarzenie osiągnęło punkt zbieżności historycznych kryzysów, ilustruje z drugiej strony kwestia bezpieczeństwa energetycznego, która stała się bardziej obiektywna niż kiedykolwiek; Pantel podkreślił, że „nikt nie spodziewał się takich warunków” w czasie ciąży. Wojna na Ukrainie ma „tragiczne konsekwencje”, których jeszcze nie przewidywano. W tym samym czasie nierozstrzygnięte były reperkusje kryzysu Corona: goście i goście zostali odwołani z powodu choroby. Ze względu na koronę trzeba było znaleźć zastępcę dla mówcy, a także moderatora, ponieważ była na kwarantannie.

Wyższość Olafa Schultza nad szopkami

Sygnalizacja świetlna zapowiada daleko idące eksperymenty ze szkodą dla wszystkich rodzin

Nie umniejsza to jednak jakości imprezy. Z polskim konsulem Marcinem Krolem Berliner Kreis wykazał się dobrym zrozumieniem sytuacji. W swoim pozdrowieniu Kroll nie wahał się radykalnie opisać dotkliwej sytuacji w polityce zagranicznej. Wojna na Ukrainie to nie tylko walka między demokracją a dyktaturą, ale wojna dobra i zła. Kursor skierował się bezpośrednio do rządu sygnalizacji świetlnej: „Czy nasi przyjaciele w Niemczech porzucą swoje prorosyjskie nastroje?”

W Niemczech często zapomina się, że Związek Sowiecki najechał Polskę w 1939 roku, a później dokonał masakry w Katyniu. Rosja od wieków próbowała wymazać polską tożsamość. W Warszawie więc od początku było wiadomo, że rosyjskie transakcje surowcowe z gazem i ropą obejmują nie tylko motywy ekonomiczne. Musisz wywierać presję – lekcja, której nie chcesz słuchać w Berlinie.

READ  Rezerwa Federalna USA pozostawia otwarte opcje na dalsze podwyżki stóp procentowych
Konsul RP zachwiał pewnością niemieckiej energii

Pomimo silnego uzależnienia od rosyjskiego importu, którego początki sięgają czasów sowieckich, rząd polski próbował wszystkiego, aby zdywersyfikować swoich dostawców gazu. Dlatego budowany jest terminal LNG w Świnoujściu, a drugi terminal jest dyskutowany w Gdańsku. Do końca 2022 roku można by więc dążyć do całkowitego uwolnienia się od dostaw rosyjskiego gazu.

Osobiste wyszukiwanie wskazówek

Kto odpowiada za morderstwa w Buczy?

Polska podejmuje te kroki, mimo że jest biedniejsza niż sąsiednie Niemcy. Trzeba jednak zrozumieć skalę tego konfliktu: można go porównać do „wyścigu zbrojeń” epoki Ronalda Reagana. Ta wojna gospodarcza może być wygrana tylko wtedy, gdy podaż energii zostanie zmieniona po wysokich kosztach. – Jeśli teraz nie będziemy działać, Bucha będzie tylko preludium – zacytował słowa premiera Morawieckiego Kroll.

Moderator Dietmar Grosser zgodził się z oceną sytuacji („Grube lata się skończyły!”), ale podał wydarzenie i rundę dyskusji, która odbyła się w celowo zrelaksowany sposób, co po cichu dało najgorsze ostrzeżenie. Grosser argumentował, że wcześniej bezpieczny świat był w dużej mierze iluzją, która zostanie ujawniona dopiero po pierwszych poważnych przerwach w dostawie prądu — mniejsze przerwy pozostały tajemnicą do tej pory. Podobnie, nie musisz oczekiwać inflacji około 7 procent, powinieneś spodziewać się inflacji od 10 do 15 procent, ponieważ sztuczki arytmetyczne są używane do pomocy w obliczeniach. Grosser dostrzegł również ważną kwestię załamania się petrodolara.

Fahrenholt: Koniec transmisji energii

Następnie głos zabrał Fritz Fahrenholt. Wyjaśnił, że obecne dostawy niezbędnej energii nie mają nic wspólnego z wojną na Ukrainie; Kryzys energetyczny rozpoczął się we wrześniu, gdy światowa gospodarka ponownie uruchomiła swój przemysł i elektrownie, czemu towarzyszył chłód wiatru w Europie. To prawda, że ​​wojna na Ukrainie pogłębiła ten kryzys energetyczny. Ale przede wszystkim dał jasno do zrozumienia, że ​​„przemiana energetyczna się skończyła”.

Prawdziwe przyczyny zielonej inflacji

Rosnące ceny energii to efekt zielonej polityki w Europie i Niemczech

„Kręgosłupem transformacji energetycznej” jest właśnie wyższy import gazu. Niemcy są obecnie największym na świecie importerem gazu do Chin, a według raportu Traffic Light Coalition Nord Stream 2 powinien w przyszłości zaopatrywać od 30 do 50 elektrowni gazowych. Ta strategia nie powiodła się. Jeśli chodzi o rozwiązanie obecnego kryzysu, nie ma realnej alternatywnej strategii, ale skupienie się na imporcie gazu z innych krajów. W pokoju jest „duży gruby słoń”: lokalny węgiel brunatny.

READ  Dlaczego warto przyjechać do Polski?

Jednocześnie Fahrenholt podkreślił: „Nie możemy poradzić sobie z zakazem importu gazu”. Chociaż sami nie zajmują się szczelinowaniem, teraz chcą nawet importować drogi gaz szczelinujący z zagranicy. „Wprowadza ludzi w błąd”, że odpowiedzią jest więcej turbin wiatrowych, ponieważ nie są one w stanie zaspokoić potrzeb energetycznych. Jednocześnie Fahrenholt podniósł wyraźną krytykę Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu i spodziewał się, że w tej dekadzie zobaczymy, jak prognozy klimatyczne „zawiodły”.

Hennig: Przekazywanie energii nie zależy od słońca i wiatru, ale od wiary i nadziei

Następnie Frank Hennig stwierdził, że transformacja energetyczna zakończyła się „z zewnątrz” wraz z wojną na Ukrainie, chociaż chwilowo zakończyłaby się bez wojny. Niewielu jednak słyszało o „kulach z Ukrainy”. Strategia energetyczna Niemiec jest mniej stabilna niż niestabilna. Jednocześnie rośnie popyt ze względu na samochody elektroniczne i pompy ciepła.

Poważne zaniedbania administracyjne

Niemiecka pomoc na ochronę środowiska szkodzi środowisku – werdykt w kopalni odkrywkowej Jänschwalde

Proponowany pomysł magazynowania lotnej energii wiatrowej za pomocą wodoru jest w rzeczywistości marnotrawstwem energii. Ponadto otwarcie turbin wiatrowych w południowych Niemczech, gdzie wiatr jest słaby, nie ma sensu ekonomicznego ani środowiskowego. Przekazywanie energii nie zależy od słońca i wiatru, ale od wiary i nadziei. Ostatecznie sytuacja będzie podobna do sytuacji w NRD. To również pokazało, że można „zarządzać niedoborem”. Aktualnym przykładem jest Republika Południowej Afryki, gdzie energia elektryczna jest odcinana w innej eskalacji.

Hennig przewidział podobną sytuację w Republice Federalnej. Republika Południowej Afryki, której ludność jest bardziej zbuntowana niż Niemcy, prawie nie protestowała przeciwko takim zmianom. Na początku można o tym dyskutować, ale po kilku miesiącach ludzie przyzwyczajają się do sytuacji, która została przeoczona przez rady dotyczące oszczędzania energii i zaangażowanie w ochronę klimatu. Aby temu zapobiec Hennig wezwał do kontynuacji eksploatacji energetyki jądrowej i węglowej, dywersyfikacji importu, długoterminowych kontraktów na dostawy energii, finansowania krajowego (w tym szczelinowania), uchylenia ustawy o OZE oraz importu nowoczesnych technologii energetyki jądrowej .

READ  Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina
Peters: Czas pracy elektrowni jądrowej to kwestia prawna, a nie techniczna

Bjorn Peters ze Stowarzyszenia Pracodawców rozpoczął od przyznania, że ​​CDU i FDP są również odpowiedzialne za przejście na zieloną energię. Zaproponował różne rozwiązania, aby powstrzymać zbliżający się brak prądu. Produkcja węgla jest nadal ważna, a wymagania klimatyczne można rozwiązać poprzez kompresję podziemnego dwutlenku węgla (CCS). Należy poważnie omówić ustawę o zawieszeniu wychwytywania i składowania dwutlenku węgla.

Czego nie zrobił Trybunał Konstytucyjny

Wątpliwe tło decyzji w sprawie zmiany klimatu

Peters dostrzegł także przyszły model we frackingu wewnętrznym. Uprzedzenia wobec tej technologii wynikały z wadliwych metod wiercenia, które były spowodowane złymi przepisami, które nie były możliwe w Niemczech. Z kolei w Niemczech możesz pracować z najwyższym poziomem bezpieczeństwa na świecie. Dlatego też można w tym kraju zezwolić na „odpowiedzialne” szczelinowanie hydrauliczne, w szczególności łącząc je z likwidacją zobowiązań. Obawy, że wody gruntowe mogłyby zostać w ten sposób zanieczyszczone, są bezpodstawne, ponieważ dostępne są już odpowiednie technologie.

Niedawno Peters poświęcił się na dłuższe okresy elektrowniom jądrowym. Nie tylko elektrownie, które nadal działają, ale także trzy elektrownie, które przestały działać pod koniec 2021 roku, mogą nadal działać. Wysoka jakość systemów umożliwia nieprzerwaną pracę nawet do 20 lat. Pozycje paliwowe można pozostawić włączone przez dłuższy czas, a pracownicy zapowiedzieli również, że większość pozostanie, jeśli okres użytkowania zostanie wydłużony. Na początku mogą być pewne trudności z dostawcami, ale Peters był optymistą, że wyszukiwanie powinno być łatwe. Wydłużenie tego terminu jest więc przede wszystkim problemem prawnym lub politycznym, ale nie technicznym.

Niemcy, kraina rowerów towarowych i ognisk

Podsumowanie wydarzenia: Jeszcze nigdy nie było tak wielkich możliwości przekształcenia i ukształtowania niemieckiej polityki energetycznej w sposób oparty na faktach i przyszłościowy. Ale rząd federalny po bardzo krótkim czasie powrócił do starych wzorców. Lewicowym radykałom udało się zasiać strach i panikę wśród ludności, tak że reakcje na impas są ogromne. Być może krach mógł tylko wstrząsnąć Niemcami. Do tego czasu powinna nadal polegać na przyszłości jako krainie rowerów towarowych i ognisk.


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Dow zamyka się na minusie: strach przed stopami procentowymi popycha inwestorów do sprzedaży

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Raport rynkowy: Niskie zyski | tagesschau.de
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Stojąc w kolejce do hipster shopu w Berlinie Mitte - BZ Berlin
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending