Connect with us

Economy

Dlaczego warto przyjechać do Polski?

Published

on

Dlaczego warto przyjechać do Polski?

Żaden inny kraj nie przyciąga do Polski tylu urlopowiczów, co Niemcy. Według Holiday and Travel Research Group do Polski w zeszłym roku przybyło prawie trzy miliony turystów z Niemiec. Prawie dwa miliony ludzi przebywało dłużej niż pięć dni. Polska znalazła się na dziewiątym miejscu wśród najpopularniejszych kierunków zagranicznych Niemców. SZ rozmawiał z dyrektorem Conradem Goldunem Polskie Biuro Turystyki W Niemczech.

Dlaczego warto odwiedzić Polskę?

reklama

Twoje wyposażenie kuchni w 3 krokach: zarezerwuj, kup, ciesz się

Zarezerwuj wybrane urządzenie online i poznaj szeroką gamę wysokiej jakości piekarników, kuchenek, zmywarek i innych urządzeń do zabudowy. Uzyskaj specjalne i ekskluzywne ceny – Twoje marzenie o kuchni zaczyna się tutaj!

Wielu, którzy znają już nasz kraj, docenia jego gościnność, różnorodną kuchnię oraz bogactwo skarbów przyrodniczych i kulturowych. Polska oferuje ogromną różnorodność krajobrazów, od wybrzeża Morza Bałtyckiego o długości około 530 km, przez rozległe obszary leśne i jeziorne, po Sudety, Karpaty, Góry Świętokrzyskie i Tatry Wysokie. Przez kraj przebiega prawie 30 pasm górskich. Polska, posiadająca blisko 10 000 zamkniętych zbiorników wodnych, należy do krajów o największej liczbie jezior na świecie. 23 parki narodowe (przyp. red.: w Niemczech jest ich 16) chronią rośliny i zwierzęta.

Należą do nich rzadkie miejsca, takie jak ogromne wydmy Morza Bałtyckiego na Lipie czy Białowiece, ostatni prawdziwy las nizinny w Europie i największa żyjąca tam populacja dzikich żubrów. Ten wyjątkowy obszar chroniony znajduje się także na liście 17 obiektów światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO w Polsce. Większość z nich to zabytki kultury, takie jak wielki Marienburg niedaleko Gdańska – największy zamek na świecie, historyczne stare miasta Krakowa, Torunia, Warszawy i Zamościa, królewskie kopalnie soli w Wieliczce i Bochni czy drewniane kościoły Małopolski i Karpat.

READ  United Airlines zamawia 270 nowych samolotów od Boeinga i Airbusa - wiele 737 samolotów Max

Konrad Goldun jest ekspertem ds. marketingu i turystyki, kierującym Polskim Biurem Turystyki w Niemczech.

© Carstena Hinke

Jaka jest jakość ofert zakwaterowania?

Prawie połowa hoteli, pensjonatów, gospodarstw gościnnych i pól kempingowych ma nie więcej niż 15 lat – a wszystko to po stosunkowo niskich cenach.

Wakacje w Polsce nie są coraz droższe?

Oczywiście, jak wszędzie, tutaj wszystko stało się droższe. Biorąc jednak pod uwagę rosnące standardy, można powiedzieć, że stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry w porównaniu z większością zachodnich miejsc wakacyjnych. Za pieniądze, które płacisz za trzygwiazdkowy pokój i kolację w Niemczech, możesz otrzymać czterogwiazdkowy pokój i pełne wyżywienie w Polsce. Oznacza to, że nawet luksusowe oferty są często dla wielu niedostępne.

Dzięki rosnącemu popytowi zwiększa się liczba hoteli pięciogwiazdkowych, a także adresów zdrowotnych i smakoszy. Po raz pierwszy w tym roku Przewodnik Michelin Nagrodzony dwiema gwiazdkami dla polskiej restauracji Bottiglieria 1881 w Krakowie. Dwie kolejne odwiedziły restaurację zarówno w Poznaniu, jak i w Warszawie, która została uznana przez portal podróżniczy Best European Destination za najpopularniejszy europejski kierunek wakacyjny w 2023 roku. Łącznie International Foodie Guide poleca 42 restauracje w Polsce.

A co z infrastrukturą transportową?

Do Polski można szybko dojechać z Saksonii. Sieć nowoczesnych szlaków komunikacyjnych staje się coraz gęstsza. Od 1989 r. całkowita długość autostrad wzrosła ponad dwudziestokrotnie, z 230 km do ponad 5000 km obecnie. Dobiega końca rozbudowa osi A2 Zachód-Wschód, łączącej m.in. Berlin z Warszawą. Od października autostrada A18 na trasie Berlin-Wrocław (Breslau) ma zawsze cztery pasy ruchu.

Dotarcie z Saksonii do nadbałtyckich plaż w Świnoujściu (Swinemünde) czy Międzyzdrojach (Misdroy) zajmuje często nieco ponad cztery godziny. Otwarty na początku lata Świński Tunel pozwala wczasowiczom zaoszczędzić sporo czasu na Bałtyku. Zamiast długiego oczekiwania na prom, możesz teraz szybko podróżować samochodem pomiędzy wyspami Uznam i Wolin.

Niemieccy goście mogą także wygodnie i ekologicznie dotrzeć do wielu miejsc w Polsce dalekobieżnym autobusem lub pociągiem. Kilkudniowe wycieczki krajoznawcze można rozszerzyć autobusami, które cieszą się dużym zainteresowaniem niemieckich podróżników.

Wakacje rowerowe cieszą się coraz większą popularnością. Jak to jest w Polsce?

Powstaje wiele nowych szlaków rowerowych, które łączą całe regiony i zapewniają przeżycia przyrodnicze. Najnowszym projektem jest ten, którego otwarcie nastąpiło na początku czerwca Mazurski pierścień rowerowy – 300 km trasy przez piękną krainę Jezior Mazurskich. Nowy również spotkał się z dużym aplauzem ze strony aktywnych turystów Filo Balticabędący częścią Bałtyckiego Szlaku Rowerowego Eurovelo (EV10) Biegnie wzdłuż całego polskiego wybrzeża Morza Bałtyckiego, a także sprawdzonego Wschodniopolskiego Szlaku Rowerowego Zielony rower. Ta ostatnia jest najdłuższa w Polsce i ma długość około 2000 km. Jego odpowiednikiem na Zachodzie będzie ten w budowie Niebieski Velo Wzdłuż Odry pomiędzy Górnym Śląskiem i Pomorzem Zachodnim.

Ratusz na Starym Mieście w Gdańsku.

© Carstena Hinke

Jaki wpływ mają wojny na Ukrainie i na Bliskim Wschodzie na turystykę w Polsce?

Niestety, w liczbie gości wyraźnie odczuwamy złożoną sytuację międzynarodową. Brak turystów z zagranicy jest szczególnie odczuwalny w miastach. Zaleta dla obecnych gości: jest więcej miejsca. I możesz czuć się tak samo bezpiecznie, jak w niemieckich obszarach wakacyjnych.

Co chcesz zrobić, aby przyciągnąć więcej Sasów zainteresowanych Polską?

Tak naprawdę nadal widzimy ogromne rezerwy na niemieckim rynku turystycznym. Dla mnie to przede wszystkim przekazywanie wiedzy. Dla wielu osób, nawet w Saksonii, Polska jest nadal w dużej mierze nieznana jako atrakcyjny cel podróży. Każdy zapewne słyszał o Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Tatrach Wysokich i Mazurach. Ale oprócz tych dobrze znanych miejsc, możesz odkryć wiele atrakcyjnych rzeczy. Dlatego jesteśmy podekscytowani obecnością na targach Turystyka i przyczepy kempingowe w Lipsku Porozmawiać z wieloma osobami zainteresowanymi podróżami i przekazać im większą wiedzę o naszym kraju.

Urodziłeś się w Szczecinie. Jaka jest Twoja wskazówka dotycząca podróży do Twojego miasta?

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pilne wycofanie mleka UHT Edeka: zagrażają nam te zagrożenia dla zdrowia

Published

on

Pilne wycofanie mleka UHT Edeka: zagrażają nam te zagrożenia dla zdrowia
  1. Strona główna
  2. konsument

Jeśli podczas produkcji do żywności dostaną się szkodliwe substancje, często trzeba ją wycofać. Teraz dotyczy to mleka Edeka UHT.

Monachium – Błędy w produkcji mogą prowadzić do przedostania się bakterii, materiałów opakowaniowych lub innych zanieczyszczeń do żywności. Zanieczyszczone produkty to zazwyczaj jeden z nich On pamięta Dotknięte — dotyczy to teraz mleka UHT marki Edeka.

Przypomnijmy z Edeki: Mleko sterylizowane Gut&Günstig zawiera zanieczyszczenia

Wycofanie dotyczy mleka UHT od producenta Hohenloher Molkerei eG. Mleko pełne sterylizowane o zawartości tłuszczu 3,5% może zawierać zanieczyszczenia mikrobiologiczne. W rezultacie mleko może stać się gęste i kwaśne, co może powodować problemy zdrowotne. „Ze względu na zapobiegawczą ochronę konsumentów firma Hohenloher Molkerei eG wycofuje artykuł Gut&Günstig UHT pełne mleko o zawartości tłuszczu 3,5% (1 litr)” – stwierdzono w oświadczeniu.

Teraz konieczne stało się wycofanie mleka Edeka o przedłużonej trwałości: żywność może być zanieczyszczona zanieczyszczeniami. © Ebner/Imago (awatar)

Jak również poinformował producent, dotyczy to tylko krajów związkowych Badenia-Wirtembergia, Bawaria, Hesja, Saksonia i Turyngia. Podczas rutynowej kontroli stwierdzono zanieczyszczenie. Jak Hohenloher poinformował Molkerei eG, „natychmiast zidentyfikowano przyczynę skażenia i usunięto ją”. Wycofanie dotyczy wyłącznie towarów z datą przydatności do spożycia przed 27 marca 2024 r. i owalną etykietą informacyjną DE BW 010 EG. Niedawno wycofano także produkt rybny firmy Edeka.

Cena zakupu mleka objętego wycofaniem zostanie zwrócona w całości

Według własnych informacji przedsiębiorstwa partia, której dotyczyło wycofanie, była oferowana i sprzedawana wyłącznie na poziomie regionalnym na poszczególnych rynkach. Oprócz Edeki obejmuje to także niektóre oddziały Marktkauf w wyżej wymienionych krajach związkowych. We współpracy z dotkniętymi sprzedawcami detalicznymi dotknięte produkty zostały całkowicie wycofane ze sprzedaży ze skutkiem natychmiastowym.

Na tę partię wpływa wywołanie:

Każdy, kto posiada jeszcze w domu wadliwe mleko Gut&Günstig UHT, może je zwrócić i otrzymać zwrot ceny zakupu. Nie jest konieczne okazanie paragonu, pełna cena zakupu zostanie zwrócona nawet bez niego. Inne partie mleka UHT nie podlegają wycofaniu i dlatego nie mogą zostać zwrócone. Producent „żałuje tego incydentu i przeprasza wszystkich dotkniętych nim klientów”. We wrześniu doszło już do poważnych wycofań mleka w Niemczech.

Continue Reading

Economy

Niemiecka gospodarka czuje się uwięziona przez ciężarówki między Polską a Ukrainą

Published

on

Niemiecka gospodarka czuje się uwięziona przez ciężarówki między Polską a Ukrainą

Berlin. Blokada kilku przejść granicznych z Ukrainą przez polskich kierowców podróżujących na duże odległości ma ogromny wpływ na niemiecką gospodarkę. „Firmy informują nas, że terminowość dostaw towarów jest coraz trudniejsza” – mówi Stefan Kagieben, dyrektor regionalny Komisji Wschodniej ds. Gospodarki Niemieckiej. „Czas dostaw ostatnio potroił się, a koszty transportu podwoiły się lub czterokrotnie” – mówi Kagibin. „Szkody sięgnęły już milionów. W przyszłości istnieje ryzyko zwolnień, a nawet zamknięcia zakładów, jeśli klienci będą szukać alternatywnych dostawców poza Ukrainą ze względu na nierzetelną odprawę graniczną. Na zachodniej Ukrainie jest wielu dostawców dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Od 6 listopada polscy kierowcy ciężarówek zamykają wiele przejść granicznych między obydwoma krajami. Protestują przeciwko złagodzeniu zasad wjazdu, które od początku rosyjskiej wojny agresywnej obowiązują ciężarówki przyjeżdżające z Ukrainy. Od początku wojny nie potrzebują już zezwoleń na przewóz towarów do i ze strefy Schengen. W piątek do protestu dołączyli kierowcy ciężarówek na Słowacji.

Po długich negocjacjach: od poniedziałku znów przepuszczono przynajmniej puste ciężarówki

Jednak w poniedziałek nastąpił pewien ruch w negocjacjach. Jak podaje m.in. gazeta Zeit, kierowcy ciężarówek od poniedziałku pozwolą ukraińskim ciężarówkom ponownie wjechać na teren Unii Europejskiej bez ładunku. Właściwy minister Ukrainy Oleksandr Kubrakow powiedział w serwisie informacyjnym X, że jest to wynik przedłużających się negocjacji.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Od początku wojny liczba ukraińskich ciężarówek w Unii Europejskiej wzrosła sześciokrotnie

„Skala staje się jasna, gdy uświadomimy sobie, że przed wojną wschodnią granicę Polski przekraczało co roku około 160 000 ciężarówek z Ukrainy, a liczba ta wciąż rośnie” – wyjaśnia Kai-Olaf Lange, politolog w Fundacji Nauka i Polityka. Zbliża się do miliona rocznie.” Polscy kierowcy dalekobieżni twierdzą, że ich firmy transportowe nie są w stanie dotrzymać niskich kosztów pracy ukraińskich rywali. Protestujący twierdzą, że ukraińskie firmy transportowe oferują również usługi transportowe na terenie krajów UE, tzw. kabotaż, co nie jest dozwolone w ramach porozumień z Ukrainą, ale jest trudne do kontrolowania.

READ  Studium: Zielona transformacja w Europie Środkowej i Wschodniej jako szansa dla Austrii

Uważają też za niesprawiedliwe, że polskie ciężarówki w drodze na Ukrainę pozostają zarejestrowane w elektronicznym systemie oczekiwania. Po polskiej stronie oznacza to również, że ciężarówki czasami muszą czekać kilka dni na granicy z Ukrainą. Według Langa fakt, że protest rozprzestrzenił się na Słowację, ma również związek z faktem, że ukraińscy kierowcy dalekobieżni zwrócili się na alternatywne trasy w innych krajach, takich jak Węgry czy Słowacja, gdzie również osiągnięto limity przepustowości.

Prawdopodobnie będzie to miało również wpływ na transfery pomocy UE na Ukrainę

Temat ten od dawna budzi niepokój polskiej polityki. Polska chciałaby omówić tę kwestię przed Radą UE ds. Transportu 4 grudnia. Z wyprzedzeniem telewizja publiczna TVP poinformowała, że ​​Rafał Weber, wiceminister transportu w rządzie przejściowym PiS, chciałby jeszcze raz doprecyzować stanowisko polskiego rządu: wycofanie ułatwień wjazdowych dla ukraińskich kierowców dalekobieżnych.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Jednocześnie podkreśla, że ​​w dalszym ciągu granicę można przekraczać bez zezwolenia transportem wojskowym lub humanitarnym. Zaprzecza temu Stefan Kajeben ze Wschodniej Komisji Gospodarki Niemiec: „Spedytorzy mówią nam, że dotyczy to również dostaw pomocy z UE na Ukrainę, na przykład leków lub technologii potrzebnych do naprawy ukraińskiego systemu energetycznego”.

„W imieniu światowej elity”: Viktor Orbán ma kłopoty – i atakuje UE

Premier Węgier Viktor Orban regularnie konfrontuje się z Unią Europejską i NATO. I jego ostatnia próba szantażu: grożenie zaprzestaniem europejskiej pomocy dla Ukrainy. Co on chce w ten sposób osiągnąć?

Organizacje wskazują, że są gotowe dobrze walczyć w nadchodzącym roku

Politolog Kai-Olaf Lange uważa jednak, że pod rządami tymczasowego rządu PiS raczej nie dojdzie do merytorycznych negocjacji. Zamiast tego rząd wykorzysta protest do realizacji własnego programu, mówi Lang: „Rząd przejściowy prawdopodobnie podejmie zdecydowane działania i postawi UE daleko idące żądania. Celem jest podniesienie oczekiwań wobec przyszłych rządów z przesłaniem: „Zawsze mówiliśmy, że rząd Tuska będzie miękki!” W zeszłym tygodniu obecny prezydent Polski Mateusz Morawiecki zaprzysiągł mniejszościowy rząd PiS, który jednak najprawdopodobniej zostanie rozwiązany przez koalicję opozycji w drodze wotum zaufania w przyszłym tygodniu.

READ  Kryzys energetyczny: Polska chce zawiesić handel emisjami w UE

Ale nowy rząd musi także pracować nad znalezieniem równowagi między interesami polityki zagranicznej i wewnętrznej kraju. „Każdy polski rząd, mimo całej swej solidarności z Ukrainą, musi także bronić interesów narodowych” – wyjaśnia Lang. „Zwłaszcza jeśli chodzi o obszary wiejskie, strukturalnie słabe obszary na wschodzie kraju czy grupy potrafiące skutecznie organizować protesty, Państwo nie może pozostać bierny.” Jednak zdaniem Langa w interesie zarówno Polski, jak i Ukrainy leży współpraca. Spór musi zostać jak najszybciej rozstrzygnięty, aby umożliwić powrót ruchu towarowego. Nie stanie się to jednak bez ustępstw dla Jak mówi, polskie przedsiębiorstwa żeglugowe: „Organizacje, które zorganizowały oblężenie, wyraziły gotowość walki do przyszłego roku”.

Continue Reading

Economy

Wbudowana aktualizacja AI: blokada OpenAI, filmy Getty, AI Alliance, długa lista oczekujących

Published

on

Wbudowana aktualizacja AI: blokada OpenAI, filmy Getty, AI Alliance, długa lista oczekujących

OpenAI próbuje przechwycić ChatGPT z warunkami korzystania z usługi i innymi wiadomościami z codziennej aktualizacji AI.

reklama

Badacze z DeepMind odkryli lukę w zabezpieczeniach ChatGPT 3.5 OpenAI, która umożliwia dostęp do danych szkoleniowych systemu AI. Prosząc ChatGPT o ciągłe powtarzanie danego słowa („na zawsze”), badacze doszli do punktu, w którym ChatGPT porzuca materiał szkoleniowy na rzecz dodatkowego powtarzania. Obejmowały one fragmenty tekstów z artykułów i artykułów Wikipedii, ale także adresy e-mail i numery telefonów. Badacze zainwestowali łącznie 200 dolarów w zapytania do ChatGPT i uzyskali w zamian kilka megabajtów danych tekstowych. Szacują, że w ten sposób można uzyskać dostęp do gigabajtów danych tekstowych.

Zamiast technicznie rozwiązać problem, OpenAI po prostu poinformowała użytkowników, że „wielokrotne proszenie ich o powtórzenie słowa” narusza ich warunki świadczenia usług i wytyczne dotyczące treści. Jednak podstawowa luka w zabezpieczeniach, w wyniku której można oszukać model sztucznej inteligencji w celu wycieku danych szkoleniowych, pozostaje nierozwiązana.


Platforma wideo AI RunwayML i Getty Images ma taką platformę Współpraca przy opracowywaniu narzędzi sztucznej inteligencji Ogłoszono, że zostaną utworzone filmy wideo zgodne z prawami autorskimi. Partnerstwo ma na celu opracowanie Runway Getty Images Model (RGM), który łączy technologię Runway z licencjonowaną biblioteką treści Getty Images.

RGM ma służyć jako podstawa dla firm do opracowania indywidualnych modeli tworzenia treści wideo. Model jest skierowany do branż takich jak film, reklama, media i nadawanie. Komercyjna dostępność RGM planowana jest na najbliższe miesiące.

Meta i IBM mają taki Sojusz założyło ponad 50 firm i instytucji badawczychPromowanie rozwoju otwartej sztucznej inteligencji i zapewnienie równowagi dla OpenAI i ChatGPT. Członkami są AMD, Intel, Oracle, Cornell University, National Science Foundation, Stability AI i Sony, a także znane uniwersytety, takie jak Harvard, Tokio, ETH Zurich i Yale.

AMD planuje wspierać otwarty ekosystem sztucznej inteligencji za pomocą własnego sprzętu, mówi Forrest Norrod, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny grupy AMD zajmującej się centrami danych. Sojusz opiera się na podejściu typu open source, aby wspierać bardziej włączający i oparty na współpracy ekosystem sztucznej inteligencji oraz odróżniać się od zastrzeżonych modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT. Powstanie AI Alliance można postrzegać jako odpowiedź na rosnące wpływy takich organizacji jak OpenAI i Microsoft, które obecnie dominują na rynku AI. Dario Gil, starszy wiceprezes IBM i szef działu badawczego IBM, podkreśla znaczenie otwartych innowacji i ma nadzieję na większą przejrzystość i zaufanie w tym obszarze.

W wywiadzie dla CNBC wypowiadał się Brad Lightcap, dyrektor operacyjny OpenAI Wysoki popyt na ChatGPT Enterprise. Według Lightcap na skorzystanie z narzędzia AI czeka „wiele, wiele, wiele tysięcy” firm. ChatGPT Enterprise został uruchomiony w sierpniu i obejmował 20 laboratoriów beta, w tym Block i Canva. OpenAI planuje wdrożyć tę ofertę jako opcję samoobsługową w 2023 r., aby mogła obsługiwać wszystkie zainteresowane strony znajdujące się na liście oczekujących.

Według stanu na listopad 92 procent firm z listy Fortune 500 korzystało już z ChatGPT, co oznacza wzrost o 12 procent w porównaniu z sierpniem 2023 r. Lightcap twierdzi, że firmy często przeceniają bezpośredni wpływ sztucznej inteligencji na swoją działalność i oczekują dużych zmian. Z drugiej strony niedoceniane są indywidualne możliwości, jakie systemy AI zapewniają użytkownikom końcowym. Te „supermoce” dadzą użytkownikom możliwości, których nigdy wcześniej nie mieli.

Jak inteligentna jest sztuczna inteligencja? Jakie są konsekwencje generatywnej sztucznej inteligencji dla naszej pracy, czasu wolnego i społeczeństwa? W ramach aktualizacji AI Heise, we współpracy z The Decoder, codziennie dostarczamy aktualizacje dotyczące najważniejszych osiągnięć AI. W piątki wraz z ekspertami badamy różne aspekty rewolucji AI.


(Luty)

Do strony głównej

READ  Strajki - Weiterstadt - Strajk ciężarówek w Gräfenhausen: kierowcy domagają się wyższych płac - Gospodarka
Continue Reading

Trending