Connect with us

Economy

Zakończono przesyłanie energii

Published

on

Zakończono przesyłanie energii

Berliner Kreis cieszy się bardziej niż kiedykolwiek reputacją drogiej wioski CDU. Opór w partii, który za rządów Merkel wywrócił się na lewą stronę, ponownie wzrósł, gdy w ostatnich wyborach federalnych zezwolono siłom konserwatywnym, ze wszystkich ludzi, płacić rachunek za niewłaściwe postępowanie przez 16 lat zielonego komfortu. Kilku członków Bundestagu zostało usuniętych z parlamentu. Jedną z najbardziej znanych twarzy jest Sylvia Bantel z Dusseldorfu, która podzieliła los wielu konserwatywnych kolegów. Odegrała kluczową rolę w zablokowaniu ustawy o prawach dziecka w ostatniej kadencji w 2021 r.

czas czytania

„Wizja Tishi” – tak trafia do Was drukowany magazyn

Bantel i inni aktywiści zorganizowali 8 kwietnia wydarzenie na temat „Bezpieczeństwa energetycznego w czasach europejskiego konfliktu i ideologicznego zamętu”. Jako prelegenci obecni są również: Dwóch autorów TE, Fritz Fahrenholt i Frank Hennig. W sali balowej obecni byli także przedstawiciele liberalno-konserwatywnego centrum, tacy jak współzałożyciel Unii Wartości Alexander Mich, czy były szef Urzędu Ochrony Konstytucji Hans-Georg Maassen. Z Marcusem Kerberem, Georgem Gavronem i Ulrichem Vosghero były inne twarze nieznane czytelnikom TE. Bjorn Peters, który pojawił się jako trzeci mówca, również napisał gościnny artykuł na temat TE.

Berliner Kris z CDU zobowiązał się do przemyślenia polityki energetycznej

Stopień, w jakim wydarzenie osiągnęło punkt zbieżności historycznych kryzysów, ilustruje z drugiej strony kwestia bezpieczeństwa energetycznego, która stała się bardziej obiektywna niż kiedykolwiek; Pantel podkreślił, że „nikt nie spodziewał się takich warunków” w czasie ciąży. Wojna na Ukrainie ma „tragiczne konsekwencje”, których jeszcze nie przewidywano. W tym samym czasie nierozstrzygnięte były reperkusje kryzysu Corona: goście i goście zostali odwołani z powodu choroby. Ze względu na koronę trzeba było znaleźć zastępcę dla mówcy, a także moderatora, ponieważ była na kwarantannie.

Wyższość Olafa Schultza nad szopkami

Sygnalizacja świetlna zapowiada daleko idące eksperymenty ze szkodą dla wszystkich rodzin

Nie umniejsza to jednak jakości imprezy. Z polskim konsulem Marcinem Krolem Berliner Kreis wykazał się dobrym zrozumieniem sytuacji. W swoim pozdrowieniu Kroll nie wahał się radykalnie opisać dotkliwej sytuacji w polityce zagranicznej. Wojna na Ukrainie to nie tylko walka między demokracją a dyktaturą, ale wojna dobra i zła. Kursor skierował się bezpośrednio do rządu sygnalizacji świetlnej: „Czy nasi przyjaciele w Niemczech porzucą swoje prorosyjskie nastroje?”

W Niemczech często zapomina się, że Związek Sowiecki najechał Polskę w 1939 roku, a później dokonał masakry w Katyniu. Rosja od wieków próbowała wymazać polską tożsamość. W Warszawie więc od początku było wiadomo, że rosyjskie transakcje surowcowe z gazem i ropą obejmują nie tylko motywy ekonomiczne. Musisz wywierać presję – lekcja, której nie chcesz słuchać w Berlinie.

READ  2000 euro za sprzedaż jabłek? Cena zaskakuje klientów przy kasie
Konsul RP zachwiał pewnością niemieckiej energii

Pomimo silnego uzależnienia od rosyjskiego importu, którego początki sięgają czasów sowieckich, rząd polski próbował wszystkiego, aby zdywersyfikować swoich dostawców gazu. Dlatego budowany jest terminal LNG w Świnoujściu, a drugi terminal jest dyskutowany w Gdańsku. Do końca 2022 roku można by więc dążyć do całkowitego uwolnienia się od dostaw rosyjskiego gazu.

Osobiste wyszukiwanie wskazówek

Kto odpowiada za morderstwa w Buczy?

Polska podejmuje te kroki, mimo że jest biedniejsza niż sąsiednie Niemcy. Trzeba jednak zrozumieć skalę tego konfliktu: można go porównać do „wyścigu zbrojeń” epoki Ronalda Reagana. Ta wojna gospodarcza może być wygrana tylko wtedy, gdy podaż energii zostanie zmieniona po wysokich kosztach. – Jeśli teraz nie będziemy działać, Bucha będzie tylko preludium – zacytował słowa premiera Morawieckiego Kroll.

Moderator Dietmar Grosser zgodził się z oceną sytuacji („Grube lata się skończyły!”), ale podał wydarzenie i rundę dyskusji, która odbyła się w celowo zrelaksowany sposób, co po cichu dało najgorsze ostrzeżenie. Grosser argumentował, że wcześniej bezpieczny świat był w dużej mierze iluzją, która zostanie ujawniona dopiero po pierwszych poważnych przerwach w dostawie prądu — mniejsze przerwy pozostały tajemnicą do tej pory. Podobnie, nie musisz oczekiwać inflacji około 7 procent, powinieneś spodziewać się inflacji od 10 do 15 procent, ponieważ sztuczki arytmetyczne są używane do pomocy w obliczeniach. Grosser dostrzegł również ważną kwestię załamania się petrodolara.

Fahrenholt: Koniec transmisji energii

Następnie głos zabrał Fritz Fahrenholt. Wyjaśnił, że obecne dostawy niezbędnej energii nie mają nic wspólnego z wojną na Ukrainie; Kryzys energetyczny rozpoczął się we wrześniu, gdy światowa gospodarka ponownie uruchomiła swój przemysł i elektrownie, czemu towarzyszył chłód wiatru w Europie. To prawda, że ​​wojna na Ukrainie pogłębiła ten kryzys energetyczny. Ale przede wszystkim dał jasno do zrozumienia, że ​​„przemiana energetyczna się skończyła”.

Prawdziwe przyczyny zielonej inflacji

Rosnące ceny energii to efekt zielonej polityki w Europie i Niemczech

„Kręgosłupem transformacji energetycznej” jest właśnie wyższy import gazu. Niemcy są obecnie największym na świecie importerem gazu do Chin, a według raportu Traffic Light Coalition Nord Stream 2 powinien w przyszłości zaopatrywać od 30 do 50 elektrowni gazowych. Ta strategia nie powiodła się. Jeśli chodzi o rozwiązanie obecnego kryzysu, nie ma realnej alternatywnej strategii, ale skupienie się na imporcie gazu z innych krajów. W pokoju jest „duży gruby słoń”: lokalny węgiel brunatny.

READ  Poszukuje pracowników: Polska przeżywa boom gospodarczy pomimo Corona

Jednocześnie Fahrenholt podkreślił: „Nie możemy poradzić sobie z zakazem importu gazu”. Chociaż sami nie zajmują się szczelinowaniem, teraz chcą nawet importować drogi gaz szczelinujący z zagranicy. „Wprowadza ludzi w błąd”, że odpowiedzią jest więcej turbin wiatrowych, ponieważ nie są one w stanie zaspokoić potrzeb energetycznych. Jednocześnie Fahrenholt podniósł wyraźną krytykę Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu i spodziewał się, że w tej dekadzie zobaczymy, jak prognozy klimatyczne „zawiodły”.

Hennig: Przekazywanie energii nie zależy od słońca i wiatru, ale od wiary i nadziei

Następnie Frank Hennig stwierdził, że transformacja energetyczna zakończyła się „z zewnątrz” wraz z wojną na Ukrainie, chociaż chwilowo zakończyłaby się bez wojny. Niewielu jednak słyszało o „kulach z Ukrainy”. Strategia energetyczna Niemiec jest mniej stabilna niż niestabilna. Jednocześnie rośnie popyt ze względu na samochody elektroniczne i pompy ciepła.

Poważne zaniedbania administracyjne

Niemiecka pomoc na ochronę środowiska szkodzi środowisku – werdykt w kopalni odkrywkowej Jänschwalde

Proponowany pomysł magazynowania lotnej energii wiatrowej za pomocą wodoru jest w rzeczywistości marnotrawstwem energii. Ponadto otwarcie turbin wiatrowych w południowych Niemczech, gdzie wiatr jest słaby, nie ma sensu ekonomicznego ani środowiskowego. Przekazywanie energii nie zależy od słońca i wiatru, ale od wiary i nadziei. Ostatecznie sytuacja będzie podobna do sytuacji w NRD. To również pokazało, że można „zarządzać niedoborem”. Aktualnym przykładem jest Republika Południowej Afryki, gdzie energia elektryczna jest odcinana w innej eskalacji.

Hennig przewidział podobną sytuację w Republice Federalnej. Republika Południowej Afryki, której ludność jest bardziej zbuntowana niż Niemcy, prawie nie protestowała przeciwko takim zmianom. Na początku można o tym dyskutować, ale po kilku miesiącach ludzie przyzwyczajają się do sytuacji, która została przeoczona przez rady dotyczące oszczędzania energii i zaangażowanie w ochronę klimatu. Aby temu zapobiec Hennig wezwał do kontynuacji eksploatacji energetyki jądrowej i węglowej, dywersyfikacji importu, długoterminowych kontraktów na dostawy energii, finansowania krajowego (w tym szczelinowania), uchylenia ustawy o OZE oraz importu nowoczesnych technologii energetyki jądrowej .

READ  Straty cenowe: analityk Wells Fargo: „Trzy główne obawy” dla akcji Tesli | Wiadomość
Peters: Czas pracy elektrowni jądrowej to kwestia prawna, a nie techniczna

Bjorn Peters ze Stowarzyszenia Pracodawców rozpoczął od przyznania, że ​​CDU i FDP są również odpowiedzialne za przejście na zieloną energię. Zaproponował różne rozwiązania, aby powstrzymać zbliżający się brak prądu. Produkcja węgla jest nadal ważna, a wymagania klimatyczne można rozwiązać poprzez kompresję podziemnego dwutlenku węgla (CCS). Należy poważnie omówić ustawę o zawieszeniu wychwytywania i składowania dwutlenku węgla.

Czego nie zrobił Trybunał Konstytucyjny

Wątpliwe tło decyzji w sprawie zmiany klimatu

Peters dostrzegł także przyszły model we frackingu wewnętrznym. Uprzedzenia wobec tej technologii wynikały z wadliwych metod wiercenia, które były spowodowane złymi przepisami, które nie były możliwe w Niemczech. Z kolei w Niemczech możesz pracować z najwyższym poziomem bezpieczeństwa na świecie. Dlatego też można w tym kraju zezwolić na „odpowiedzialne” szczelinowanie hydrauliczne, w szczególności łącząc je z likwidacją zobowiązań. Obawy, że wody gruntowe mogłyby zostać w ten sposób zanieczyszczone, są bezpodstawne, ponieważ dostępne są już odpowiednie technologie.

Niedawno Peters poświęcił się na dłuższe okresy elektrowniom jądrowym. Nie tylko elektrownie, które nadal działają, ale także trzy elektrownie, które przestały działać pod koniec 2021 roku, mogą nadal działać. Wysoka jakość systemów umożliwia nieprzerwaną pracę nawet do 20 lat. Pozycje paliwowe można pozostawić włączone przez dłuższy czas, a pracownicy zapowiedzieli również, że większość pozostanie, jeśli okres użytkowania zostanie wydłużony. Na początku mogą być pewne trudności z dostawcami, ale Peters był optymistą, że wyszukiwanie powinno być łatwe. Wydłużenie tego terminu jest więc przede wszystkim problemem prawnym lub politycznym, ale nie technicznym.

Niemcy, kraina rowerów towarowych i ognisk

Podsumowanie wydarzenia: Jeszcze nigdy nie było tak wielkich możliwości przekształcenia i ukształtowania niemieckiej polityki energetycznej w sposób oparty na faktach i przyszłościowy. Ale rząd federalny po bardzo krótkim czasie powrócił do starych wzorców. Lewicowym radykałom udało się zasiać strach i panikę wśród ludności, tak że reakcje na impas są ogromne. Być może krach mógł tylko wstrząsnąć Niemcami. Do tego czasu powinna nadal polegać na przyszłości jako krainie rowerów towarowych i ognisk.


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski | regionalny

Published

on

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski |  regionalny

Düsseldorf – [–>Den Kampf um die deutsche Nationalmannschaft hat Adidas gegen Nike verloren. Jetzt schlägt das Drei-Streifen-Imperium zurück! Adidas klagt gegen Klamotten von Nike, die auch Streifen haben. Die Anwälte brachten zur Verstärkung eine Puppe mit!

Schauplatz: Oberlandesgericht Düsseldorf. Corpus Delikti: fünf Hosen einer Billig-Linie von Nike, die an der Seite Streifen haben. Mal zwei, aber sogar auch mal drei Streifen – allerdings farblich unterschiedlich oder auch unterschiedlich breit.

Drei Streifen sind aber DAS Markenzeichen von Adidas. Adidas-Anwalt Dr. Christian Rassmann in scharfem Ton: „Das ist ein gezielter Angriff auf die berühmte Marke Adidas und ihre drei Streifen.“ Zu viele Streifenhosen würden den Markenkern der deutschen Sportikone verwässern.

Um diese fünf Streifenhosen von Nike geht es in dem Verfahren. Drei haben zwei Streifen an der Seite, zwei drei. Die weiße Hose, von dem Pariser Sportclub PSG, hat drei gleich breite Streifen in zwei Farben. Richter Schüttpelz: „Mit ihr tun wir uns am schwersten“

Foto: David Young

Der Anwalt: „Funktioniert meine Marke noch, wenn ein Wettbewerber anfängt, in großer Menge ähnliche Produkte auf den Markt zu bringen?“

Um zu zeigen, wie erfolgreich Adidas vor Gericht schon war, breiteten die 4 (!) Anwälte Klamotten auf dem Saalboden aus: Hier, alles Hosen, gegen die wir vor anderen Gerichten erfolgreich geklagt haben.

Als Höhepunkt der Präsentation schleppte die Adidas-Seite eine Puppe in den Saal. Sie hat sogar einen Namen. John trug Adidas-Langarmshirt, Nike-Hose, Adidas-Schuhe. Aber John war so geheim, dass kein Fotograf ihn knipsen sollte. Schnell warf ein Adidas-Anwalt seine Robe über Drei-Streifen-John.

READ  Siły obrony powietrznej zestrzeliły w nocy wszystkie 17 samolotów Al-Shahed Wiadomości robota

Der bizarre Streifen-Streit hat übrigens seine Vorgeschichte. 2005 setzte sich Adidas gegen Nike durch. Die Amerikaner durften danach keine Zwei-Streifen-Hosen mehr verkaufen. 2019 unterlag Adidas vor dem Gericht der Europäischen Union. Es entschied, dass die drei Streifen von Adidas nicht in jeder Form markenrechtlich geschützt sind.

Im aktuellen Fall will das Gericht über jede Hose, über jeden einzelnen Streifen entscheiden. Das Urteil soll am 28. Mai verkündet werden. Zwei Wochen später beginnt die Europameisterschaft. Deutschland spielt noch in Adidas. Wie es sich gehört in drei Streifen.

Continue Reading

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  Niemcy nie są już pierwszym sojusznikiem

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading

Economy

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –

Published

on

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Chińskie aplikacje zakupowe przyciągają klientów ogromnymi rabatami. Szef Otto Austria Group wyjaśnia, jakie triki można w tym osiągnąć. I krytykował.

Monachium – W gigantycznym sklepie Timo wiele produktów jest znacznie tańszych niż w lokalnych sklepach. Dostawca Otto ostro krytykuje machinacje chińskiego konkurenta i oskarża Timo o oszustwo.

Chińska aplikacja zakupowa Temu: Otto mówi o „systematycznym oszustwie”

Timo od dawna był krytykowany z wielu stron. Konkurencja mówi teraz także: „Nie boimy się konkurencji, ale ogólne warunki są nieuczciwe. To, co robią ci dostawcy, to systematyczne oszustwa” – powiedział Harald Götsche, prezes grupy Auto Austria korona.at Zacytowany. Jak twierdzi Gucci, około 65 procent paczek pochodzących z Chin jest błędnie deklarowanych. Jest on albo wart więcej niż podano, albo zamówienie jest pakowane w pojedyncze przesyłki, dzięki czemu nie trzeba płacić cła.

Grupa Otto jest bardzo wściekła na machinacje chińskiej aplikacji zakupowej Temu. © SOPA Obrazy/Imago

Jak twierdzi Gucci, konkurencji w jej obecnym kształcie nie da się już utrzymać: „Wiele kryzysów uderzyło w handel detaliczny jak nigdy dotąd, brakuje pieniędzy na giełdzie” – twierdzi Grupa Otto Austria W ubiegłym roku o 3,8 proc. Dopiero od 2028 r. zostaną podjęte działania przeciwko machinacjom Temu i innych usługodawców, krytykuje Juche, i do tego czasu oczekuje się, że co roku będzie przybywać od dwóch do czterech miliardów paczek Unia Europejska nadawca.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko gigantowi handlowemu Temu

Chiński sprzedawca internetowy jest także solą w oku obrońców praw konsumentów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego bada obecnie środki prawne przeciwko Timo. Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) ostrzegało już firmę kilkakrotnie. Jak stwierdziła Ramona Pope, prezes vzbv, platforma będzie dezorientować potencjalnych klientów przypadkowymi rabatami i manipulacyjnymi projektami. Bardzo młoda grupa docelowa jest na to szczególnie narażona.

READ  Straty cenowe: analityk Wells Fargo: „Trzy główne obawy” dla akcji Tesli | Wiadomość

Obecnie w Centrum Doradztwa Konsumenckiego trwa proces koordynacji w sprawie ewentualnego skierowania pozwu przeciwko Timo. Krytykowane jest przede wszystkim to, że dla klientów nie jest jasne, skąd biorą się wysokie rabaty. Temu odpowiedział już na roszczenia rzeczników konsumentów. Firma twierdzi, że z radością przyjmuje możliwość współpracy z grupami konsumentów: „Chcemy mieć pewność, że nasze praktyki są uczciwe”.rd/dpa)

Continue Reading

Trending