Connect with us

Economy

Eddy na polskich samolotach bojowych – szybkie spojrzenie na obecną sytuację wojenną

Published

on

Eddy na polskich samolotach bojowych – szybkie spojrzenie na obecną sytuację wojenną

Nigdy się nie męczą: Ukraińcy nadal bronią swojego kraju z odwagą rozpaczy. Jak kończysz tę wojnę? A jaka jest w ogóle obecna sytuacja? MOPO zapewnia przegląd tego, co dzieje się w nocy i przegląd dnia.

Po dwóch tygodniach wojny na Ukrainie co najmniej jeden z uzgodnionych pięciu korytarzy ewakuacyjnych wydaje się działać. Ukraiński rząd poinformował w środę wieczorem, że około 6700 osób uciekło z miasta Sumy. Według rosyjskich informacji nowa próba korytarzy ewakuacyjnych powinna rozpocząć się rano od godziny 8 rano do innych miast. Ale jednocześnie Rosja kontynuuje ataki na ukraińskie miasta. Zachód próbuje przekonać Moskwę do poddania się presji ekonomicznej. Nie jest jasne, czy samoloty bojowe z Polski lecą na Ukrainę.

wydarzenia wojenne

Ukraińskie władze poinformowały również w środę wieczorem o śmierci – w tym dzieci – i wielu rannych w rosyjskich nalotach m.in. na obwody żytomierskie i charkowskie. Informacje nie mogą być niezależnie zweryfikowane.

Przeciwnicy wojny od wielu dni walczą o umożliwienie ludności cywilnej ucieczki z miast obleganych przez Rosję. Jednak nie znaleziono jeszcze drogi ucieczki do oblężonego miasta Mariupol na południu Ukrainy. Według Czerwonego Krzyża 200 tys. ludzi czeka tam w fatalnych warunkach na wydostanie się z miasta. Wicepremier Ukrainy Irina Wiryszuk powiedziała Unianowi, że dostawy pomocy do miasta portowego również się nie powiodły.

Według Vereshuka około 5000 Ukraińców i około 1700 zagranicznych studentów uciekło z Sumy w bezpieczniejsze miejsce we wtorek. Jednak miasto, które znajduje się około 30 kilometrów od granicy z Rosją, zamieszkuje około 270 000 osób. Według ukraińskich informacji drogi ewakuacyjne prowadzą do Połtawy, Lwowa (Limberg) lub do sąsiednich krajów Unii Europejskiej.

Według ONZ z Ukrainy uciekło ponad dwa miliony osób. Do wtorku w Niemczech zarejestrowano około 64 600 uchodźców wojennych, ale władze uważają, że przybyło tu więcej Ukraińców. Niemiecki Związek Miast wzywa do zwołania szczytu uchodźców koordynowanego przez władze federalne, stanowe i lokalne – powiedział grupie medialnej Funke dyrektor generalny Helmut Didi.

READ  Tesla w Grünheide: decyzja o pozwoleniu na budowę prawdopodobnie zapadnie dopiero w czwartym kwartale

Czy Ukraina może negocjować z Rosją?

Tymczasem prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski kieruje do Zachodu nowe apele o pomoc dla jego kraju. „Wojna musi się skończyć” – powiedział Zełenski w wiadomości wideo opublikowanej we wtorek wieczorem. „Musimy usiąść przy stole negocjacyjnym”. Według jego doradcy ds. polityki zagranicznej Ihora Żółkwi, Ukraina nie wyklucza dyskusji o ewentualnej neutralności kraju w negocjacjach z Rosją. Kanclerz zaprosiła do rozmowy twarzą w twarz Selińskiego z prezydentem Rosji Władimirem Putinem w ARD „Tagestaymen”.

Możesz być zainteresowanym także tym: Nasze życia są złamane: przed wojną i po niej

Schocka wezwał Niemcy, „silnik gospodarczy Unii Europejskiej”, do nałożenia kolejnych sankcji. Jego kraj domaga się embarga na rosyjski gaz i ropę. Ponadto towary należące do Rosjan muszą zostać skonfiskowane. „Każda kara, każda firma opuszczająca Rosję jest o krok bliżej zwycięstwa” – przekonywał na Facebooku minister spraw zagranicznych Dmytro Kuleba w środę wieczorem.

Żona Selinsky’ego, Olena Selinska, w liście otwartym ponowiła apel do Zachodu o nałożenie na Ukrainę strefy zakazu lotów. Rząd federalny nie tylko to wykluczył, bo inaczej NATO mogłoby zostać wciągnięte w wojnę. Ale teraz trwa poważna dyskusja na temat dostaw myśliwców MiG z Polski na Ukrainę. Jedyne, co nie jest jasne, to jak, ponieważ istnieją obawy przed zaangażowaniem się w walkę.

Spór o polskie samoloty bojowe

Polska zaproponowała przekazanie samolotów Stanom Zjednoczonym – być może w celu sprowadzenia ich na Ukrainę z postojem w bazie Ramstein w Niemczech.

MiG-29 Polskich Sił Powietrznych (zdjęcie pliku)

Z kolei rząd USA uważa to za niemożliwe. Rzecznik Pentagonu John Kirby powiedział, że polska propozycja stwarza „trudne wyzwania logistyczne” i że istnieją „poważne obawy” dotyczące wymiaru geopolitycznego.

Przeczytaj także: „Po szyję w brudzie”: istnieją rzekome wewnętrzne źródła dotyczące planów Putina

Decyzja o umożliwieniu Ukrainie nabycia polskich samolotów bojowych jest ostatecznie sprawą polskiego rządu. Minister spraw zagranicznych Niemiec Annalena Barbock wyraziła we wtorek zastrzeżenia do rozważań z powodu podobnych obaw.

READ  Opłacalny pakiet ratunkowy: rząd federalny odchodzi z Lufthansy

Rosyjska gospodarka słabnie

Ponieważ pomoc wojskowa jest trudna, Zachód zależy głównie od presji ekonomicznej. Jak dotąd rząd federalny nie widzi sposobu na obejście się bez rosyjskiego importu energii. Jednak we wtorek Stany Zjednoczone wydały zakaz importu rosyjskiej ropy, a Wielka Brytania ogłosiła zakaz. Z Coca-Colą, Pepsico i Starbucks inne globalne firmy ogłosiły ograniczenia dotyczące ich działalności w Rosji.


Rozpocznij dobrze swój dzień: każdego ranka o 7 rano MOPO News Alarm przynosi najważniejsze doniesienia dnia z Hamburga i północy, z HSV i FC St. Pauli bezpośrednio przez e-mail. Kliknij tutaj i zarejestruj się za darmo.


Obecnie wydaje się, że rosyjska gospodarka została mocno dotknięta licznymi sankcjami. Rosyjski Bank Centralny nałożył surowe ograniczenia na handel walutami. Według Banku Centralnego rosyjskie banki nie będą już mogły sprzedawać obywatelom walut obcych. Agencja ratingowa Fitch ponownie obniżyła rating kredytowy Rosji – do niepożądanego poziomu. Fitch powiedział, że rating oznacza, że ​​nieuchronnie zbliża się niewypłacalność.

To będzie ważne dzisiaj

Według rosyjskich informacji zawieszenie broni nastąpi od godziny 8 rano, aby otworzyć więcej możliwości ucieczki. Kanclerz Olaf Schultz rozmawia z premierem Kanady Justinem Trudeau. A komisja wewnętrzna w Bundestagu zajmuje się reperkusjami wojny. (mikrofon/dpa)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Ruch lotniczy - Schönefeld - po rozmowie telefonicznej: Godziny zmartwień pasażerów Ryanaira w Berlinie - gospodarka

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Toyota Compact Cruiser zamienia się w mini Land Cruisera

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Opłacalny pakiet ratunkowy: rząd federalny odchodzi z Lufthansy

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending