Connect with us

Economy

Niestety te zmagania pozostaną z nami również w 2022 roku

Published

on

Zaktualizowano 25 grudnia 2021 o 23:10

  • Miliony ludzi mogą tylko pomarzyć o pokojowej przemianie roku. Przemoc, ucisk i głód definiują ich życie.
  • Przegląd kryzysów na świecie i przegląd tego, jak dzieje się na świecie

Więcej aktualnych wiadomości znajdziesz tutaj

Na Białorusi prezydent nieuznawany przez Unię Europejską wykorzystuje migrantów jako dźwignię w sporze o wpływy i uznanie. W Etiopii szaleje wojna o dominację polityczną, a laureat Pokojowej Nagrody Nobla osobiście się wyróżnia. A w Jemenie lata wojny domowej stoją na krawędzi powszechnego głodu.

Rok 2022 będzie również naznaczony poważnymi kryzysami w niektórych regionach świata, z których wiele trwa od lat. Tysiące, aw niektórych przypadkach nawet miliony, cierpią lokalnie, walcząc o wpływy regionalne i geopolityczne.

Etiopia

Nie ma oznak odwrócenia trendu w drugim co do wielkości kraju Afryki. Konflikt, który rozpoczął się w północnym regionie Tigray, rozprzestrzenił się teraz na inne części kraju. Laureat Pokojowej Nagrody Nobla i premier Abiy Ahmed rozpoczęli ofensywę wojskową przeciwko Ludowemu Frontowi Wyzwolenia Tigray w listopadzie 2019 r. Teraz TPLF zbliża się do stolicy Addis Abeby z rebeliantami z Armii Wyzwolenia Oromo.

Abi Ahmed mówi, że teraz wspiera siły rządowe na froncie. Cenę eskalacji konfliktu płaci 115 milionów ludzi żyjących w Etiopii. Gospodarka, która była filarem dotychczasowej stabilności w regionie, pogarsza się. W strefach konfliktu Tigray, Afar i Amhara ponad pięć milionów ludzi jest uzależnionych od pomocy żywnościowej. Państwo wieloetniczne grozi rozpadem w wyniku konfliktu, a próby mediacyjne podejmowane przez Stany Zjednoczone i Unię Afrykańską jak dotąd nie powiodły się.

Wiele dzieci jest tak niedożywionych jak to niemowlę.

© zdjęcie sojusz / Kay Nietfeld / dpa / Kay Nietfeld

Białoruś

„Kryzys migracyjny na Białorusi zawsze był problemem o wymiarze międzynarodowym” – mówi białoruski politolog Walery Karpelewicz. Na Białorusi tysiące migrantów wciąż czekają na dotarcie do Unii Europejskiej, zwłaszcza do Niemiec. Setki odniosły sukces w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Karpelevich mówi, że to gubernator Aleksander Łukaszenko stworzył walkę o wywarcie presji na Unię Europejską i zdobycie uznania Zachodu. „W każdej chwili może pogorszyć sytuację”. Politolog oczekuje, że Łukaszenka nadal będzie sprawiał problemy Zachodowi. Może przy tym liczyć na pomoc Rosji.

READ  Rosnące ceny energii: Nouriel Roubini o wpływie wojny ukraińskiej na gospodarkę światową | biuletyn

W odpowiedzi na unijne sankcje Łukaszenka wielokrotnie powtarzał, że nie zatrzyma żadnych migrantów w drodze na Zachód. Wezwał Niemcy do przyjęcia 2000 imigrantów. Do tej pory kilkanaście osób zginęło na terenach przygranicznych, gdzie Litwa i Polska wybudowały ogrodzenie z drutu kolczastego. Ponadto tysiące żołnierzy w krajach Unii Europejskiej próbują powstrzymać migrantów.

Na sztandarze tego syryjskiego azylanta, który został zatrzymany przez polską straż graniczną, widnieje napis „Ubiegam się o azyl w Polsce”.

© zdjęcie sojusz / dpa / AP / Michel Kosek

Konflikt na Ukrainie

Kanclerz Angela Merkel (CUD) przed wyjazdem chciałaby odbyć kolejny szczyt w ukraińskiej walce o zakończenie trwającej od blisko ośmiu lat wojny w Donbasie. Rosja nie widzi jednak przesłanek do takiego spotkania. Moskwa i Kijów oskarżają się wzajemnie o łamanie długo zawieszonego planu pokojowego. Według szacunków ONZ liczba ofiar śmiertelnych w wojnie okopowej między siłami ukraińskiego rządu a prorosyjskimi separatystami w regionach Doniecka i Ługańska wyniosła ponad 13 000.

Tymczasem prezydent Rosji Władimir Putin kreuje fakty i wzmacnia struktury w Donbasie poprzez wydawanie paszportów i pomoc gospodarczą. Jasne jest również, że sama Rosja interweniowałaby militarnie w przypadku ukraińskiego ataku. NATO i Unia Europejska oskarżają Rosję o rozmieszczenie wojsk na granicy z Ukrainą. Z drugiej strony Rosja krytykuje postępującą militaryzację Stanów Zjednoczonych Ukrainy oraz dużą liczbę zachodnich ćwiczeń wojskowych przed ich granicami.

Ukraiński żołnierz siedzi w okopie na linii podziału z prorosyjskimi rebeliantami.

© zdjęcie sojusz / dpa / ap / Andrey Dubchak

Tajwan

Chińskie samoloty wojskowe wlatują do tajwańskiej strefy kontroli ruchu lotniczego (ADIZ) prawie codziennie, czasem dziesiątkami. W ten sposób Armia Ludowo-Wyzwoleńcza zwiększa presję na KRLD. Ale wzrasta również ryzyko nieporozumień, które mogą prowadzić do konfliktu. W każdym razie komunistyczne kierownictwo grozi inwazją na „zjednoczenie”, ponieważ Tajwan jest postrzegany tylko jako część Republiki Ludowej. Z kolei 23 miliony Tajwańczyków od dawna uważa się za niezależnych i obstaje przy wolnym stylu życia.

READ  Odra-Spree - Plac budowy Tesli jako koło ratunkowe dla placu budowy Tesli jako koło ratunkowe dla branży turystycznej

Gdyby to się nasiliło, Stany Zjednoczone mogłyby łatwo zostać wciągnięte w wojnę. Waszyngton zobowiązał się, że Tajwan jest w stanie bronić się prawnie, co do tej pory oznaczało przekazywanie broni. Ale prezydent USA Joe Biden mówił nawet o „zobowiązaniu” USA do obrony Tajwanu w przypadku chińskiego ataku.

Szkolenie żołnierzy tajwańskich na wypadek sytuacji kryzysowych.

© zdjęcie sojusz / abaca / Aventurier Patrick / ABACA

Libia

Po obaleniu byłego prezydenta Muammara Kaddafiego w 2011 roku Libia pogrążyła się w wojnie domowej. Szereg milicji walczy o wpływy z pomocą obcych mocarstw. Tej wiosny utworzono rząd przejściowy, za pośrednictwem ONZ, aby poprowadzić kraj do wyborów. Libijczycy mają głosować na prezydenta 24 grudnia, a następnie na parlament. Ze względu na wewnętrzne spory nie jest jasne, czy wybory faktycznie się odbędą. Nie ma też pewności, czy ostatecznie doprowadzi to do stabilności głęboko podzielonego kraju.

Obserwatorzy spodziewają się oprzeć się wynikom wyborów. Zwycięstwo kontrowersyjnego kandydata, który brał udział w wojnie, takiego jak generał Khalifa Haftar, może doprowadzić do wznowienia przemocy. Niemcy są ważnym mediatorem w konflikcie – także dla własnego dobra: przez Libię przebiegają ważne szlaki dla uchodźców w drodze do Europy. Przemytnicy wykorzystują do swojej działalności niestabilność w północnoafrykańskim kraju.

Libijski generał Khalifa Haftar.

© zdjęcie sojusz / dpa / Angelos Tzortzinis

Do kogo

Organizacja Narodów Zjednoczonych opisuje sytuację w Jemenie jako najgorszy kryzys humanitarny na świecie – jednak wydaje się, że Zachód prawie zapomniał o konflikcie. Od 2015 roku rząd Jemenu walczy u boku Arabii Saudyjskiej przeciwko wspieranym przez Iran rebeliantom Huti. Huti kontrolowali dużą część północy kraju, w tym stolicę Sanaa. Od miesięcy toczą się również ciężkie walki, w których wielu zginęło wokół strategicznie ważnego, bogatego w ropę miasta Marib, które Huti również chcą zająć.

READ  Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Wojna domowa doprowadziła zubożały kraj na skraj głodu. Według UNICEF ponad 20 milionów ludzi jest zależnych od pomocy humanitarnej, a 400 000 dzieci cierpi z powodu poważnego niedożywienia. Wysiłki zmierzające do znalezienia rozwiązania wojny nie powiodły się do tej pory. Tylko nielicznym udało się uciec z izolowanego kraju. W Europie na katastrofę nie zwraca się prawie żadnej uwagi, także ze względu na niewielką liczbę uchodźców.

Omar został ranny w drodze do domu ze szkoły w lutym 2021 r., kiedy w jego sąsiedztwie wylądował pocisk.

© dpa / Anna Pantelia / Ratujmy dzieci

Syria

Konflikt w Syrii już dawno zniknął z pierwszych stron gazet. Gubernator Bashar al-Assad wrócił na siodło z większą siłą, ponieważ był w stanie przywrócić dużą część kraju pod swoją kontrolę przy wsparciu Rosji. Po ponad dziesięciu latach wojny domowej, konflikty zbrojne nieco ucichły. Jednak końca nierozwiązanemu politycznie konfliktowi nie widać. W ten sposób bitwy mogą wybuchnąć ponownie w dowolnym momencie.

A ludność nadal cierpi: kryzys gospodarczy pogrąża coraz więcej ludzi w ubóstwie, a wielu Syryjczyków głoduje. W wyniku walk zginęły setki tysięcy ludzi, a obszary kraju zostały poważnie zniszczone. Brakuje środków na odbudowę. Powrót do kraju pozostaje niebezpieczny dla milionów Syryjczyków, którzy uciekli za granicę. Według obrońców praw człowieka grozi im samowolne aresztowanie, porwanie, tortury, a nawet śmierć. (dpa/mcf)

Miliony Syryjczyków uciekły, głównie w obrębie kraju. Oto obóz dla uchodźców w pobliżu Idlib.

© Sojusz zdjęć / ZUMAPRESS.com/Juma Muhammad

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Jak Thyssenkrupp Gerlach stał się „bardziej ekologiczny” w Homburgu

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Grupa Żabka publikuje piąty już raport Środowiskowy, Społecznej Odpowiedzialności i Ładu Korporacyjnego
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Jak Thyssenkrupp Gerlach stał się „bardziej ekologiczny” w Homburgu
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending