Economy
2021 i jego innowacje
nowy rozdział
dr„Metaverse” jest nagle na ustach wszystkich. Termin ten pojawił się po raz pierwszy prawie trzydzieści lat temu w dystopijnej powieści science fiction „Snow Crash” Neala Stephensona, a dziś wiele firm technologicznych wyjaśnia ten termin jako swoją futurystyczną strategię. Gigant internetowy, Facebook, wyraźnie uważa, że metaverse jest tak ważny, że niedawno zmienił nazwę na „Meta” na jego podstawie. Dyrektor wykonawczy Mark Zuckerberg Opisuje go jako „następną generację Internetu” i „następcę Internetu mobilnego”. Na cyfrowym wydarzeniu w październiku wyjaśnił, jak to sobie wyobraża. Powinna być wirtualną przestrzenią, w której użytkownicy nie tylko oglądają Internet z zewnątrz, ale także stają się, że tak powiem, jego częścią. Na przykład gry wideo powinny sprawiać wrażenie, jakby wszyscy byli w tym samym miejscu, a nie tylko na jednym komputerze. Podobnie w praktyce spotkania powinny dawać wrażenie, jakby wszyscy uczestnicy znajdowali się w jednym pomieszczeniu, a nie tylko w sieci zoom. Zuckerberg mówi, że metaverse to „następny rozdział” jego firmy. Koncepcję promują również inne znane firmy, takie jak grupa programistyczna Microsoft, dostawca półprzewodników Nvidia czy producent gier wideo Epic Games („Fortnite”). (Pokrywa.)
Nowe nuty w muzyce
Możliwe, że plany Marka Zuckerberga dotyczące Metaverse odbiły się pozytywnie w przemyśle muzycznym. Branża widzi przecież m.in Portal społecznościowy Facebook Wciąż istnieje duży potencjał marketingowy poza klasycznymi usługami streamingowymi. W przestrzeni cyfrowej zawsze było wiele przykładów kreatywnego podejścia. W kwietniu ubiegłego roku Travis Scott zagrał cyfrowy koncert w Fortnite. Z kolei raper Lil Nas X pojawił się zimą w Metaverse Robloxa. Jego cyfrowe show dotarło do 33 milionów fanów. Według platformy gier wideo cyfrowe artykuły dla fanów zostały również sprzedane za prawie osiem cyfr do początku lipca 2021 r. Lil Nas X współpracuje z Sony Music, która w lipcu nawiązała współpracę z Robloxem, wkrótce po wydziale muzycznym BMG Bertelsmanna. Warner Music jest liderem w branży i generalnie jest bardzo otwarta na taką współpracę. Na przykład Ed Sheeran niedawno wprowadził małą grupę do Pokémon Go na kilka dni. Warner posiadał nawet mniejszościowy pakiet akcji Roblox od stycznia tego roku. Jednak pozew wspierany między innymi przez dział wydawniczy Universalu podkreśla problemy, z jakimi często borykają się nowe platformy cyfrowe, jeśli chodzi o prawidłowe licencjonowanie wszystkich praw do muzyki. Spór został rozstrzygnięty we wrześniu. Nawiasem mówiąc, lider branży Universal Music niedawno „stworzył” zespół o nazwie Kingship, który składa się z postaci NFT i oczywiście ma również wywołać spore zamieszanie w Metaversum. (bfch.)
Quanta w drugiej rundzie
Technologia kwantowa wchodzi w drugą rundę. Wykorzystując lasery, półprzewodniki i tomografię rezonansu magnetycznego, technologie związane z fizyką kwantową od pół wieku determinują postęp naukowy i techniczny w ekonomii. W ostatnich miesiącach pojawiła się nowa generacja aplikacji. Nie wykorzystuje już efektów mechaniki kwantowej tylko biernie, ale aktywnie. Niemcy są już w czołówce w dziedzinach takich jak czujniki kwantowe. Latem pierwszy domowy komputer kwantowy pochodził z domu poza Stuttgartem IBM zastosować w praktyce. Za nim podąża amerykańska grupa IT. Wprowadził nowy typ procesora z ponad setką bitów kwantowych. Bity te są wirtualnymi cząsteczkami ultraszybkiego przetwarzania i nazywane są bitami transmisyjnymi. Umieszcza się je w specjalnym układzie w metalowych zwojach i łączy za pomocą mikrofal, tworząc koła. Powinno to pozwolić na niespotykaną dotąd moc obliczeniową. IBM wyjaśnia, że liczba klasycznych bitów w tradycyjnych komputerach, która byłaby potrzebna do przedstawienia stanu tego procesora, 127 kilobitów, przekracza całkowitą liczbę atomów we wszystkich dzisiejszych ludziach. (Bujda.)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin
Volkswagen, producent samochodów z Wolfsburga, zaprezentuje futurystyczny wygląd na wystawie samochodowej w Pekinie „SUV zupełnie nowej generacji”. ID.Code, opracowany wspólnie przez zespoły w Chinach i Europie, to „Witamy chińskich klientów Volkswagena”, Spółka ogłosiła 24 kwietnia 2024 r. Studium koncepcyjne już istnieje „Konsekwentnie zaprojektowany do w pełni zautomatyzowanej jazdy na poziomie 4”. VW chce także do 2027 roku wprowadzić na rynek w Chinach pięć modeli submarki ID.UX.
Volkswagen znalazł się w Chinach pod presją ze względu na rosnącą konkurencję ze strony chińskich dostawców, szczególnie w obszarze samochodów elektrycznych. „Ceny stale spadają, a konkurencja staje się coraz trudniejsza”.Ralf Brandstätter, który kieruje chińskim oddziałem Volkswagena, powiedział niemieckiej agencji informacyjnej DPA na krótko przed rozpoczęciem salonu samochodowego w Pekinie. Chiński BYD sprzedaje obecnie w swoim kraju więcej samochodów elektrycznych i hybrydowych niż Volkswagen.
Logiczne wydaje się zatem, że Volkswagen chciałby w większym stopniu odpowiadać na pragnienia klientów w Chinach poprzez design i technologię. Prace nad konwencjonalnymi samochodami z silnikami spalinowymi są w dalszym ciągu zarezerwowane dla Volkswagena „Bardzo opłacalne” On jest. Jednak jeśli chodzi szczególnie o samochody elektryczne, Chińczycy preferują lokalnych dostawców lub Teslę.
Mnóstwo cyfrowych dzwonków i gwizdków
Nic więc dziwnego, że ID.Code ma wiele cyfrowych wodotrysków. Samochód koncepcyjny to pierwszy samochód Volkswagena, „Ten, kto komunikuje się i wchodzi w pełną interakcję ze swoim otoczeniem poprzez swój wygląd zewnętrzny”.. Ponieważ ID.Code jest zrozumiały „Nie tylko jako samochód, ale także jako cyfrowy awatar, który wchodzi w interakcję z innymi użytkownikami dróg i zapewnia właścicielom bogactwo informacji i opinii”..
Symbol identyfikacyjny na przedniej części wyposażony jest w inteligentny system oświetlenia. Volkswagen nazywa ten typ chmur świetlnych 3D Interactive Eyes „Wiązka światła pod przednią osłoną”. Obejmuje to również wyświetlacz LED w częściowo przezroczystej części przedniej. Kiedy zbliża się kierowca lub autoryzowany użytkownik, ID.Code zaczyna działać „Wizualny i dźwiękowy scenariusz powitalny, który bezpośrednio dostarcza kierowcy i gościom aktualnej prognozy pogody na najbliższe dwie godziny”..
Największą innowacją jest jednak jazda autonomiczna z automatyzacją poziomu 4.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Dlaczego może to stać się problemem
Naciska
Wypłata pieniędzy z supermarketu jest wygodna i nieskomplikowana oraz cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Może to stanowić problem dla rynków.
Wypłata pieniędzy podczas zakupów staje się coraz bardziej popularna. Coraz więcej klientów korzysta z usług nie tylko supermarketów, ale także aptek i sklepów z artykułami metalowymi. Korzyść jest oczywista: oszczędzisz sobie wizyty w bankomacie i będziesz mógł przechowywać gotówkę podczas zakupów.
Z reguły można wypłacić do 200 euro. Jedyną rzeczą, która różni się w zależności od sprzedawcy, jest wartość zakupu, po której oferowana jest usługa. O ile w 2019 r. rynki wypłaciły klientom około 2,23 mld euro, o tyle w 2023 r. przekroczyły one już 12,3 mld euro. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Handlowych EHI.
Klienci otrzymują płatność, mimo że płacą kartą
Paradoksalny może wydawać się fakt, że coraz więcej klientów wypłaca pieniądze podczas zakupów. Przecież ludzie coraz mniej płacą monetami i banknotami. „Popyt rośnie również ze względu na zmniejszenie liczby bankomatów” – wyjaśnia niemieckiej agencji informacyjnej DPA Horst Rutter, autor badania EHI. Ponadto w Niemczech nadal jest wielu miłośników gotówki, którzy nie chcą płacić kartą. Z raportów wynika, że szczególnie na obszarach wiejskich, gdzie wiele banków zamknęło swoje oddziały i zlikwidowało bankomaty, coraz ważniejsze staje się wypłacanie pieniędzy z supermarketów. skupiać się Cytat z działów korporacji.
Klientom łatwiej jest znaleźć miejsce, w którym można otrzymać gotówkę. Usługa jest także wolna od dodatkowych opłat – w przeciwieństwie do bankomatów innych banków. Portal potwierdza, że banki oszczędzają pieniądze, kontynuując demontaż maszyn i tym samym zmniejszając koszty eksploatacji maszyn. Finanse.net. Usługa jest przydatna także dla sprzedawców detalicznych. Zwiększasz sprzedaż, pozyskujesz nowych klientów i wzmacniasz swój wizerunek. Badanie potwierdza jednak, że w dłuższej perspektywie usługa ta może wpędzić rynki w kłopoty Instytut Badań Handlowych EHI.
Brak wystarczających środków w kasie rynkowej
Jeśli więcej osób będzie nadal wypłacać pieniądze, a jednocześnie mniej klientów będzie płacić gotówką, „w niektórych przypadkach sprzedawcom detalicznym będzie trudno w pełni utrzymać tę usługę i zaspokoić popyt” – wyjaśnia autor badania Horst Rutter: „Wtedy będzie trzeba Kupowanie gotówki od dostawców.” Udział gotówki w całkowitej sprzedaży spadł o dwa punkty procentowe do 35,5 proc. w 2023 r. Jednocześnie sprzedaż płatności kartami wzrosła do 61,8 proc., czyli 300 mld euro, czyli – jak wynika z badania – krytycznego limitu zostaje osiągnięty, gdy wskaźnik obrotu gotówkowego spadnie poniżej 25%.
Może to oznaczać, że sklepy nie zawsze są w stanie to zrobić, szczególnie rano, gdy punkty kasowe są puste. Wydawanie pieniędzy klientommówi Horst Rutter. Do tego dochodzą opłaty transakcyjne. Za każdą wypłatę rynki muszą zapłacić od 0,1 do 0,2 procent kwoty wypłacanej bankom. W 2023 roku firmy zapłaciły bankom 17,23 mln euro, co oznacza wzrost o 25,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
Klienci mogą spotkać się z ograniczeniami
„Handel nie uważa tej rekompensaty za uzasadnioną, ponieważ obsługa gotówkowa oznacza ulgę dla sektora bankowego. Daje mu to możliwość demontażu większej liczby bankomatów i obniżenia kosztów”. Niemieckie Stowarzyszenie Handlowe W zeszłorocznym oświadczeniu. Horst Rutter spodziewa się, że w przyszłości usługa będzie podlegać ograniczeniom dla klientów. Jedną z możliwości jest na przykład ustalenie dolnego górnego limitu kwot wypłat. Sami handlowcy nie widzą jeszcze żadnego problemu. A oni nadal krytykują.
Chcesz cennych wskazówek, jak zaoszczędzić pieniądze?
W biuletynie „Clever Save” Merkur.de w każdy czwartek znajdziesz najlepsze wskazówki dotyczące oszczędzania pieniędzy.
Rossman na przykład nie widzi ograniczeń w podaży, ale nie chce kupować dodatkowej gotówki. Z drugiej strony konkurencyjny DM „byłby z radością, gdyby banki zniosły opłatę za pobranie kwoty płatności”. Brama Finanse.net Podejrzewa się, że dużym dyskontom i sieciom supermarketów uda się zakończyć model opłatowy. Docelowo w interesie banków leży zmniejszenie liczby bankomatów. Niezależnie od tego, co stanie się dalej, jest mało prawdopodobne, aby sprzedawcy detaliczni zaprzestali oferowania w przyszłości.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski | regionalny
Düsseldorf – [–>Den Kampf um die deutsche Nationalmannschaft hat Adidas gegen Nike verloren. Jetzt schlägt das Drei-Streifen-Imperium zurück! Adidas klagt gegen Klamotten von Nike, die auch Streifen haben. Die Anwälte brachten zur Verstärkung eine Puppe mit!
Schauplatz: Oberlandesgericht Düsseldorf. Corpus Delikti: fünf Hosen einer Billig-Linie von Nike, die an der Seite Streifen haben. Mal zwei, aber sogar auch mal drei Streifen – allerdings farblich unterschiedlich oder auch unterschiedlich breit.
Drei Streifen sind aber DAS Markenzeichen von Adidas. Adidas-Anwalt Dr. Christian Rassmann in scharfem Ton: „Das ist ein gezielter Angriff auf die berühmte Marke Adidas und ihre drei Streifen.“ Zu viele Streifenhosen würden den Markenkern der deutschen Sportikone verwässern.
Der Anwalt: „Funktioniert meine Marke noch, wenn ein Wettbewerber anfängt, in großer Menge ähnliche Produkte auf den Markt zu bringen?“
Um zu zeigen, wie erfolgreich Adidas vor Gericht schon war, breiteten die 4 (!) Anwälte Klamotten auf dem Saalboden aus: Hier, alles Hosen, gegen die wir vor anderen Gerichten erfolgreich geklagt haben.
Als Höhepunkt der Präsentation schleppte die Adidas-Seite eine Puppe in den Saal. Sie hat sogar einen Namen. John trug Adidas-Langarmshirt, Nike-Hose, Adidas-Schuhe. Aber John war so geheim, dass kein Fotograf ihn knipsen sollte. Schnell warf ein Adidas-Anwalt seine Robe über Drei-Streifen-John.
Der bizarre Streifen-Streit hat übrigens seine Vorgeschichte. 2005 setzte sich Adidas gegen Nike durch. Die Amerikaner durften danach keine Zwei-Streifen-Hosen mehr verkaufen. 2019 unterlag Adidas vor dem Gericht der Europäischen Union. Es entschied, dass die drei Streifen von Adidas nicht in jeder Form markenrechtlich geschützt sind.
Im aktuellen Fall will das Gericht über jede Hose, über jeden einzelnen Streifen entscheiden. Das Urteil soll am 28. Mai verkündet werden. Zwei Wochen später beginnt die Europameisterschaft. Deutschland spielt noch in Adidas. Wie es sich gehört in drei Streifen.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de