Connect with us

Economy

Historia polityczna: Polska powołuje instytut roszczeń odszkodowawczych

Published

on

II wojna światowa Historia Polityka

Polska utworzyła instytut dochodzenia roszczeń odszkodowawczych wobec Niemiec”.

Poprzez nowy instytut badań nad szkodami wojennymi polski rząd chce zwiększyć presję na Republikę Federalną w sporze o reparacje. Swój raport w lutym 2022 r. chce przedstawić także komisja sejmowa w Warszawie.

Widok na zdewastowaną Warszawę.  Tuż przed 80. rocznicą wybuchu II wojny światowej polski rząd skarży się, że niemieckie wypłaty reparacji są wyraźnie niekorzystne.  (tylko czarno-białe) +++ dpa-Bildfunk +++ Widok na zdewastowaną Warszawę.  Tuż przed 80. rocznicą wybuchu II wojny światowej polski rząd skarży się, że niemieckie wypłaty reparacji są wyraźnie niekorzystne.  (tylko czarno-białe) +++ dpa-Bildfunk +++

Widok na zniszczoną Warszawę w 1945 r.

Quelle: Image Alliance / dpa

W tym momencie znajdziesz treści z Podigee

Aby wchodzić w interakcje lub przeglądać treści z Podigee i innych sieci społecznościowych, potrzebujemy Twojej zgody.

drDo kolejnej rundy wchodzi spór o roszczenia odszkodowawcze Polski wobec Republiki Federalnej. Premier Mateusz Morawiecki potwierdził, że powstał Instytut Badań nad Szkodami Wojennymi; Nosi imię Jan Karski, polski oficer i bojownik ruchu oporu w czasie II wojny światowej. „Sprawa nie jest rozpatrywana, bo Polskę potraktowano bardzo źle, nie otrzymując żadnych odszkodowań” – powiedział polityk Narodowo-Konserwatywnej Partii Prawa i Sprawiedliwości.

Dodała, że ​​nowy instytut zinstytucjonalizuje wysiłki w celu zbadania wszelkich szkód wojennych, a także zajmie się dalszymi roszczeniami odszkodowawczymi. W lutym 2022 r. powołana prawie pięć lat temu komisja sejmowa do zbadania szkód wojennych przedstawi swój raport: „Przygotowujemy wszystko, by tam ten raport przedstawić światu” – powiedział Morawiecki.

Olaf Schulz (z prawej), pełniący obowiązki ministra finansów federalnych, spotyka się z premierem Polski Mateuszem Morawieckim (z lewej), w przemówieniu w Berlinie, 25.11.2021.  Prawa autorskie: Florian Gaertner / photothek.de

Premier Polski Mateusz Morawiecki spotka się z przyszłym kanclerzem Olafem Scholzem 25 listopada 2021 r.

Quelle: Photo Alliance / fototeka

Według przewodniczącego komisji Arkadiusza Mularczyka ich praca została zakończona kilka miesięcy temu. Wcześniejsze roszczenia odszkodowawcze z Polski do Niemiec wyniosły 850 mld euro, łącznie z odsetkami. Oczekuje się, że kolejny raport końcowy będzie wymagał większych wymagań.

Wszystkie poprzednie rządy federalne zawsze odrzucały takie żądania ze strony Polski – z czterech powodów: po pierwsze, były już w Umowa poczdamska z 1945 r.Aby ZSRR „zaspokoił roszczenia odszkodowawcze Polski ze swojej części odszkodowania”.

Przeczytaj także

GettyImages-170986461

Spór o odszkodowanie

Po drugie, w sierpniu 1953 r. rząd ówczesnej PRL zrzekł się „wypłaty reparacji na rzecz Polski ze skutkiem od 1 stycznia 1954 r.”. Było to oczywiście ustępstwo polskich komunistów wobec ich towarzyszy w Berlinie Wschodnim.

Przeczytaj także

Niemieckie wojska wznoszące swastykę nad Akropolem, 1941 (Zdjęcie: Universal History Archive / UIG via Getty Images) Getty Images Getty Images

Po trzecie, rząd polski zatwierdził 1990/1991 Trzymaj dwa plus cztery O zjednoczeniu dwóch państw niemieckich, które zastąpiło traktat pokojowy między byłymi przeciwnikami wojny a Niemcami. To zakończyło stan wojny, który nie został jeszcze oficjalnie zakończony w świetle prawa międzynarodowego. Nie oczekuje się rekompensaty.

Przeczytaj także

Maj 1941: Policjant kieruje niemieckimi siłami motocyklowymi w Atenach, stolicy okupowanej Grecji.  (Zdjęcie autorstwa Keystone / Getty Images) Getty Images Getty Images

Wreszcie w 1991 r. na marginesie obrad PRL i zjednoczone Niemcy doszły do ​​porozumienia w sprawie jednego z nich. umowa sąsiedztwa w sprawie rozstrzygania zaległych spraw odszkodowawczych. Specjalnie zbudowana fundacja początkowo zapewniła Polsce 500 mln DM, a później kolejne wypłaty prawie 2 mld DM zostały dokonane dla ocalałych byłych polskich robotników przymusowych.

Przeczytaj także

We wrześniu 1939 r. gdańska policja państwowa i niemieckie siły zbrojne usunęły szlaban na dawnej granicy celnej z Sopotu do Gdyni pod Gdańskiem. |

Rząd w Warszawie nie akceptuje żadnego z tych argumentów. Polscy komuniści, podobnie jak Związek Sowiecki, nie mieli prawa wypowiadać się w imieniu Polski, a przepisy z 1990 i 1991 roku nie dotyczyły reparacji. Faktyczne tło powtarzających się żądań ma prawdopodobnie charakter polityczno-krajowy: w ten sposób PiS podsyca antyniemieckie resentymenty swoich zwolenników.

Przeczytaj także

Atak na Polskę: żołnierze Wehrmachtu burzą barierę na granicy 1 września 1939 roku. To światowej sławy zdjęcie wykonał gdański fotograf Hans Sönnke

Niemcom trudno jest odpowiedzieć argumentami. Bo nie da się zaprzeczyć, że szkody wyrządzone przez II wojnę światową w Polsce były ogromne. Od ofensywy III Rzeszy 1 września 1939 r., która pod każdym względem stanowiła naruszenie prawa międzynarodowego, aż do zimy 1944/45, Wehrmacht, administracja niemiecka, policja i SS spustoszyły prawie całą Polskę. Żaden kraj nie ma większych strat pod względem liczby ludności: z około 35 milionów ludzi więcej niż jedna szósta zginęła gwałtownie lub mniej podczas okupacji niemieckiej. Około połowa z nich to katolicy, a druga połowa to polscy Żydzi. Co druga ofiara Holokaustu pochodziła z Polski.

02.11.2018, Polska, Warszawa: Na marginesie wizyty kanclerz Merkel w stolicy, demonstranci niosą plakaty z roszczeniami odszkodowawczymi.  Napisane po lewej stronie etykiety "Odszkodowania czynią cię wolnym", powiedzenie to nazwa bramy "Praca daje ci wolność" Podobny do tego, który zdobiono nad wejściem do obozu koncentracyjnego Auschwitz.  Plakat pośrodku przedstawia zaklęcie "Niemcy muszą zapłacić cenę za zabicie milionów polskich obywateli".  (do dpa:

Działacze odszkodowawczy demonstrują w Warszawie w 2018 roku z okazji wizyty ówczesnej kanclerz Angeli Merkel

Quelle: Image Alliance / dpa

Powstanie Instytutu jest wybuchowe, ponieważ w przyszłości za politykę zagraniczną Niemiec będzie kierował polityk z Partii Zielonych. W czerwcu 2020 r. Manuel Sarrazin (Zieloni), ówczesny przewodniczący niemiecko-polskiej grupy parlamentarnej, wezwał rząd federalny do uregulowania kwestii reparacji. „Nieco ignoranckie potraktowanie” żądań Polski spowodowało poważne szkody.

Sarrazin Nie jest już członkiem BundestaguPonieważ hamburscy Zieloni wprost wygrali stan w wyborach we wrześniu 2021 r., a tablica stanowa już nie obowiązuje. Obecnie nie jest jasne, czy „zaopiekuje się” nim Departament Stanu. W związku z tym jest za wcześnie, aby spekulować, czy jego stanowisko wpłynie na stanowisko nowego rządu federalnego w sprawie wypłat odszkodowań. W każdym razie rząd polski przygotowuje się do zwiększenia nacisku politycznego, a przede wszystkim publicznego na Niemcy.

Historię świata można również znaleźć na Facebooku. Czekamy na takie.

READ  Wartość w milionach: akcje Tencenta i Prosusa podczas załamania cen: Tencent może zostać ukarany rekordowymi grzywnami Wiadomości
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Strajki - Weiterstadt - Strajk ciężarówek w Gräfenhausen: kierowcy domagają się wyższych płac - Gospodarka

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Michael Roth wzywa do zaostrzenia sankcji wobec Rosji
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Michael Roth wzywa do zaostrzenia sankcji wobec Rosji
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending