Connect with us

Economy

25 października 2022 – Międzynarodowy komunikat prasowy

Published

on

25 października 2022 – Międzynarodowy komunikat prasowy

Rishi Sunak, 31.08.2022 r. (Image Alliance / Associated Press / Kirsty Wigglesworth)

„Rishi Sunak ma prawie przytłaczające zadanie, ponieważ partia jest tak głęboko podzielona”, mówi La Razon z Mexico City. Jej ultraliberalne skrzydło właśnie upadło pod rządami Liz Truss, nacjonalistycznego skrzydła kierowanego przez Borisa Johnsona. Brexit nie wyznaczył wyraźnego kierunku ani dla konserwatystów, ani dla kraju. Zamiast tego wyzwala falę populizmu, do której Johnson jest wprawdzie Mógł jeździć przez chwilę, ale nie miał za tym konkretnego planu, dlatego najpierw Cameron, a potem May, Johnson i Truss musieli zrezygnować w miarę pogarszania się gospodarki.

Polski Gazeta Wiborcza Komentarze: „Partia Konserwatywna jest tak wewnętrznie podzielona i podzielona, ​​że ​​Sunak będzie musiał liczyć się z nieustannym buntem zwolenników Johnsona i populistycznej prawicy. Do wyborów na wiosnę 2024 roku zostało jeszcze trochę czasu, ale fatalne sondaże, konserwatyści Partia straciła swoją dominację w następstwie skandali z epoki Johnsona, ale pod Liz Truss liczby całkowicie spadły, a w ostatnim sondażu Partia Pracy była ponad 50 procent, podczas gdy konserwatyści byli pod rządami Partii Pracy z 15 procent”. Gazeta Wiborcza z Warszawy.

„Pierwszym zadaniem Sunaka jest utworzenie rządu reprezentującego różne spektrum partii”, analizuje Ferdence Jang z Oslo, dodając: „Wtedy Sunak musi znaleźć sposób na dotarcie do bazy partyjnej. I że tym razem nie nie ma nic wspólnego z wyborem nowego lidera, w którym wielu wzięło udział. W ich opinii, że frakcja jest izolowaną elitą, wszyscy w partii wiedzą, że przegrają w głośnych wyborach. Al-Sang może być postacią mniej kontrowersyjną i ma większą wiedzę techniczną niż wielu jego rówieśników, ale w żyłach konserwatystów płynie tyle złej krwi, że wątpliwe jest, czy Sunak zdoła ich połączyć i przywrócić gospodarkę, zanim on również stanie się ofiarą politycznego zatrucia krwi. pisze w norweskiej gazecie VERDENS GANG.

rano Ze Stambułu: „Sunak jest pierwszym nie-białym premierem w Wielkiej Brytanii, a także pierwszym premierem indyjskiego pochodzenia. Ze swoim bogactwem jest dwa razy bogatszy od rodziny królewskiej. Ale Boris Johnson nie chce się poddać, wciąż mówi, że poparcie swojej partii wzmocni go w następnych wyborach. Wielka Brytania dostała w ciągu kilku miesięcy nowego króla i dwóch nowych szefów rządów. Kraj ma też sporo problemów z powodu sankcji wobec Rosji. Nie. rozwiązanie jest w zasięgu wzroku. Liz Truss może utrzymać się na szczycie tylko przez sześć tygodni. Zobaczmy, jak długo będzie trwał nowy brytyjski premier” – napisała turecka gazeta. rano.
Ponadto czasy Z Londynu omawiającego wyścig Sunaka: „Cicha, obojętna reakcja na hałas Sunaka jest pocieszająca, ponieważ odzwierciedla stałość naszego podejścia do różnorodności rasowej. Byłoby kłopotliwe, gdyby ludzie płakali z radości. Jednak cicha odpowiedź jest oznaką tolerancji Wyrażenie „nie obchodzi nas”, w stanie Sunak, w kulturze brytyjskiej „jesteś jednym z nas”, jak twierdzą Brytyjczycy czasy mocno.
Teraz do rosyjskiej wojny agresji na Ukrainie. Oskarżenie Rosji o to, że ukraińskie kierownictwo planuje użyć tak zwanej „brudnej bomby”, wywołało oburzenie w wielu krajach. austriacki hipotetyczny Mówi: „Od początku rosyjska wojna z Ukrainą była także wojną medialną. Wojnę toczono też ostrzeżeniami o tym, co może nadejść. Często te ostrzeżenia prawie nie były ukryte przed groźnymi gestami, co wynikało z szerzenia się strachu – bo np. proliferacja broni masowego rażenia — ma na celu zastraszenie przeciwnika.Ostrzeżenia mogą jednak również ujawnić planowane ataki pod fałszywymi flagami przed ich przeprowadzeniem.Mogą wręcz przeciwnie, reinterpretować własne plany jako założone plany przeciwnika , obwinianie większej liczby zgonów i więcej cierpienia, aby móc później łatwiej przenosić więcej zniszczeń na wroga”, mówi Standard z Wiednia.
„Nic dziwnego, że Kreml stara się odwrócić uwagę od swoich niepowodzeń na Ukrainie na nową historię o rzekomych planach Kijowa zdetonowania „brudnej radioaktywnej bomby” – mówi. Washington Post. „Historia Moskwy może służyć jako przejrzysta dezinformacja, pretekst do jej niekonwencjonalnego pierwszego uderzenia. Bardziej prawdopodobne, że jest to kolejna próba gry na obawach Zachodu przed wojną nuklearną”.
Nihon Keizai Shimbun Z Japonii: „Nawet gdyby Ukraina już rozważała użycie „brudnej bomby” jako środka obrony, przeszkoda byłaby ogromna, ponieważ zagrożenie dla zdrowia jej ludności byłoby ogromne. Musisz więc dojść do następującego wniosku: fałszywe twierdzenie, Rosja chce uzasadnić swoje dalsze działania.Istnieje obawa Silna obawa, że ​​Rosja planuje użyć „brudnej bomby”, Nihon Keizai Shimbun z Tokio.

Chińska gazeta HUANQIU SHIBAO komentuje spór rządu niemieckiego w sprawie planowanego mniejszościowego pakietu chińskiej firmy w terminalu w porcie w Hamburgu: „Krytycy tej transakcji posuwają się tak daleko, że stawiają absurdalną tezę, że narazi to Niemcy na szantaż Wszyscy wiedzą jednak, że ma zdrowy rozsądek, że w efekcie Chiny raczej nie będą w stanie wpłynąć na miasto, a nawet kraj, to samo dotyczy technologii Huawei, bawełna z Xinjiangu nie ma zastosowania w stosunkach dwustronnych. Te relacje między dwoma krajami. Do tej pory kanclerz Schultz nie został dotknięty tymi ideologicznymi snajperami. Mamy nadzieję, że ci, którzy idą pod prąd w globalnym rozwoju, nie zdobędą przewagi w Niemczech – podkreśla Huanqiu Xibao z Pekinu.

READ  Wall Street zmierza w dół: wyprzedaż trwa

Kolumbijska gazeta EL TIEMPO ponownie koncentruje się na chińskim prezydencie Xi Jinpingu, który rozszerzył swoją władzę na ostatnim zjeździe partii: „Jeszcze przed zakończeniem zjazdu partii było jasne dla reszty świata, że ​​Xi Jinping będzie służył jako trzeci na szef KPCh, a tym samym zostałby zachowany Z drugiej strony nie wszyscy spodziewali się, że Xi całkowicie zerwie z tradycją ostatnich lat.Ma teraz taką samą władzę, jak Mao ostatnio, i utkał wszechstronną sieć lojalistów. agendy i zwiększonego nadzoru i ideologii obywateli. To niepokojący scenariusz” – ostrzega EL TIEMPO z Bogo Ta.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Pomimo obaw o recesję: JPMorgan: Te trzy akcje mają potencjał do podwojenia | biuletyn Informacyjny

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Signature Edition z 800 PS: Audi RS6-R - na cześć założyciela Abt

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Pomimo obaw o recesję: JPMorgan: Te trzy akcje mają potencjał do podwojenia | biuletyn Informacyjny

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending