Economy
Wall Street zmierza w dół: wyprzedaż trwa
Raport rynkowy
Stan: 21.01.2022 22:20
Po silnej wyprzedaży poprzedniego dnia nadzieje na kontr-ruch na Wall Street nie sprawdziły się dzisiaj. Obawy o stopy procentowe nadal powodowały wiele napięć. DAX również stracił pióra.
Po wczorajszej silnej wyprzedaży, rynkom amerykańskim nie udało się odrobić dzisiejszych dużych strat. W szczególności technologiczna akcja Nasdaq spadała coraz bardziej po nerwowych i niestabilnych obrotach i ponownie zamknęła się znacznie słabiej na poziomie 13 768 punktów. To była dzienna strata 2,72 procent. Indeks Nasdaq 100 stracił 2,75 proc. do 14 438 punktów.
Indeks Wiodący Dow Jones utrzymał się lepiej, ale stracił również 1,3 procent, osiągając 34 265 punktów. Indeks Standard & Poor’s 500 spadł na poziomie rynkowym o 1,89 proc. i zakończył notowania na poziomie 4397 punktów.
Obawy o stopy procentowe są nieograniczone
Zbliżająca się zmiana w systemie stóp procentowych Rezerwy Federalnej (Fed) jest obecnie dominującym tematem na giełdzie. Inwestorzy obawiają się, że Fed może zbyt mocno hamować, utrudniając ożywienie. Tymczasem wielu uczestników rynku spodziewa się początkowego wzrostu o 50 punktów bazowych w marcu po ostatnich danych o wysokiej inflacji. Do tego dochodzi ciężka sytuacja geostrategiczna na Ukrainie.
Zapasy techniczne pod presją
Co więcej, jedna rzecz staje się coraz bardziej jasna: ogromne obawy dotyczące stóp procentowych w USA są problemem przede wszystkim dla spółek technologicznych o wysokiej wartości, których modele biznesowe muszą być refinansowane po wyższych stopach, gdy stopy procentowe rosną. W przyszłym tygodniu swoje liczby zaprezentują najwięksi gracze w branży, co powinno być szczytem sezonu sprawozdawczego. Najpóźniej w tym momencie powinno być jasne, czy boom technologiczny może trwać, czy też powietrze stanie się trwale rozrzedzone.
Sezon amerykańskiego reportażu nie wytworzył jeszcze optymizmu
W najnowszym komunikacie z rozczarowującymi danymi Netflix z poprzedniego wieczoru stało się również jasne, że w przeciwieństwie do poprzedniego kwartału, wyniki amerykańskich spółek nie były jeszcze dobrym nastrojem, który odepchnął inne negatywne czynniki.
„Nadzieja przed sezonem wyników była taka, że spółki uspokoją nerwy. I że dostaniemy przypomnienie o sile gospodarki i odporności, jaką widzieliśmy w ciągu ostatnich kilku lat. Zamiast tego wyniki były nieco rozczarowujące” – skomentował. Craig, Orlam pośrednika Oanda.
Głęboko szokujący Netflix
W każdym razie szok ze strony Netflixa jest głęboki, także w odniesieniu do ogólnej sytuacji w sektorze technologicznym w USA. W związku z obawami o inflację udziały przemysłu były od jakiegoś czasu wyprzedawane. „Zwycięzcy pandemii są pod presją i prawdopodobnie pozostaną” – powiedział analityk inwestycyjny John Lynch z Comerica Wealth Management. Spadły również akcje innych amerykańskich firm rozrywkowych.
Przede wszystkim panikę wśród inwestorów wywołała liczba nowych klientów dostawcy transmisji strumieniowej, która zdecydowanie nie spełniła oczekiwań, a 21,79 procent udziałów w Nasdaq upadło.
DAX spadł w ślad za Wall Street
Z ogromnymi stratami 1,94 procent do 15 603 punktów, wiodący niemiecki indeks DAX pożegnał tydzień giełdowy. Indeks podążał za silną wyprzedażą na Wall Street z poprzedniego wieczoru, co jednak nie było widoczne przez długi czas.
Dopiero w późnych transakcjach ciężka wyprzedaż była zapowiedzią dużych strat na indeksach amerykańskich. Niektórzy inwestorzy mogli znaleźć się w złej sytuacji, szczególnie na wrażliwej na kursy giełdzie technologicznej Nasdaq. DAX nie był dziś w stanie uciec od tego słabego celu, a nawet spadł do 15.456 punktów na najniższym poziomie w dniu, zanim zdołał nieco nadrobić zaległości pod koniec handlu w ramach lekkiego chwilowego ożywienia w Nowym Jorku. Istnieje jednak wyraźna tygodniowa strata w wysokości około 1,7%.
Klaus Rainer Jacques, HR, z informacjami z Giełdy Papierów Wartościowych we Frankfurcie
Tadżyschaw 17:00, 21.1.222
Technologia wykresów DAX oscyluje
Dzisiejsze straty zapewniły również, że DAX zrezygnował z 15 800 punktów, co było ostatnio kwestionowane. Zamiast tego, teraz pytanie brzmi, czy indeks będzie w stanie obronić 200-dniową linię (obecnie 15 608 punktów), którą przynajmniej dziś zarządzano na podstawie cen zamknięcia.
Jeśli nie, bessy na DAX może szybko się nasilić. Sytuacja na giełdzie we Frankfurcie powinna być „niezwykle niewygodna” w przyszłym tygodniu, ostrzega Jürgen Molnar, strateg rynku kapitałowego w RoboMarkets.
Euro trochę się ożywiło
W handlu w USA euro wraca do 1,1344 USD. Wzrosły również japoński jen i frank szwajcarski. Handlowcy wspomnieli, że sentyment na giełdzie jest wyraźnie niski, co jest powodem, aby celować w te dwie waluty, jak w niepewnych czasach, jako raje dla stabilności. Europejski Bank Centralny ustalił stopę referencyjną dla euro na 1,1348 (czwartek: 1,1338) dolara.
Uncja złota to 1834 USD, mniej o 0,3 procent w porównaniu z poprzednim dniem. W rezultacie ten szlachetny żółty metal nie może pełnić swojej funkcji bezpiecznej przystani.
Wiodące indeksy w USA zgodnie z oczekiwaniami
W grudniu perspektywy gospodarcze w USA uległy dalszej poprawie. Złożony indeks wiodących wskaźników ekonomicznych wzrósł o 0,8 procent w porównaniu z poprzednim miesiącem, ogłosiła w piątek w Waszyngtonie Rada Konferencyjna Specjalnego Instytutu Badawczego. Ekonomiści przewidzieli ten rozwój. W listopadzie indeks wzrósł o 0,7 proc. po korekcie.
Indeks zbiorczy składa się z dziesięciu wskaźników. Należą do nich początkowe roszczenia bezrobotnych, nowe zamówienia przemysłowe, zaufanie konsumentów i pozwolenia na budowę. Wskaźniki dają obraz stanu gospodarki USA. Liczby nie miały wpływu na rynek walutowy.
Ceny ropy podążają za słabymi giełdami
Niedawny wzrost cen ropy spadnie dzisiaj. Cena baryłki ropy North Sea Brent spadła o dobry 1%, podczas gdy cena baryłki ropy West Texas Intermediate gwałtownie spadła o 2,2%. „Powodem spadku cen był ogólny przygnębienie, które znalazło również odzwierciedlenie w mocno spadających giełdach”, powiedział Carsten Fritsch, ekspert ds. surowców w Commerzbanku.
Eskalacja sporu między Airbusem a Katarem
Po ponownej eskalacji z rzędu w sprawie uszkodzeń lakieru w samolotach Airbusa między europejskim producentem a Qatar Airways, udział Airbusa znalazł się w centrum uwagi i stracił około 2,3 procent w wyniku osłabienia całego rynku. Airbus anulował teraz oddzielne zamówienie od linii lotniczej na 50 samolotów A321neo.
Firma energetyczna Siemens upada
Po rozczarowujących kwartalnych danych z hiszpańskiej spółki zależnej Siemens Gamesa, DAX Siemens Energy Group również obniżyła swoją prognozę na bieżący rok. Udział Siemens Energy był zdecydowanie największym przegranym w DAX ze spadkiem o ponad 16%.
Commerzbank ostrzega przed ciężarem polskich kredytów
Commerzbank szykuje się na kolejne obciążenie ze względu na niepewność związaną z kredytami walutowymi w Polsce. Polski oddział mBanku utworzył dodatkowe rezerwy w wysokości ok. 436 mln euro na koniec 2021 r., podał frankfurcki House of Money wieczorem po zamknięciu giełdy.
Ta kwota również będzie miała wpływ na wynik działania Commerzbanku w ostatnim kwartale. Jednak kierownictwo otaczające CEO Manfreda Knaufa nadal oczekuje, że pozostanie on na plusie przez cały 2021 rok.
Jednak akcje Commerzbanku znalazły się pod presją, a cena na platformie handlowej Tradegate w początkowej reakcji spadła o ponad trzy procent. W połowie listopada analitycy spodziewali się średniego wyniku operacyjnego na poziomie 1,2 mld euro i nadwyżki w wysokości 163 mln euro na 2021 rok.
Zielone światło z Chin dla przejęcia Siltronic
Tajwański dostawca chipów Globalwafers otrzymał zielone światło od Chin dla planowanego przejęcia Siltronic. Chiński urząd ds. konkurencji zatwierdził przejęcie w piątek pod pewnymi warunkami. W związku z tym Globalwafers musi sprzedać swoją działalność związaną z tak zwanym procesem ciągnienia strefowego – alternatywą produkcyjną dla płytek krzemowych – w ciągu sześciu miesięcy. Ponadto grupa powinna nadal zaopatrywać chińskich klientów.
Ale umowa jeszcze się nie skończyła. Bo decyzja Ministerstwa Gospodarki w Niemczech wciąż czeka. Władze niemieckie mają obawy dotyczące transferu technologii.
Google odwołuje się od grzywny w wysokości 1 miliarda dolarów
Spór prawny dotyczący grzywny za konkurencję w wysokości 2,42 miliarda euro przeciwko Google toczy się przed sądem najwyższej instancji w Unii Europejskiej. Według własnych oświadczeń, gigant technologiczny odwołał się do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości od wyroku Sądu Pierwszej Instancji, co firma potwierdziła na pytanie.
Goldman Sachs nie chce, żeby nagrody nabierały tempa
Bank inwestycyjny chce znacząco zwiększyć wypłaty premii po roku dużych transakcji. Trzy osoby zaznajomione z tą sprawą powiedziały, że roczny budżet wypłat premii został zwiększony o 40 do 50 procent. Goldman Sachs już zapowiedział, że nie zawaha się wypłacać wysokich premii, aby zatrzymać szczególnie odnoszących sukcesy pracowników.
Dyrektor generalny JPMorgan otrzymał 34,5 miliona dolarów
Jamie Dimon, prezes amerykańskiego banku inwestycyjnego JPMorgan, zarobił w zeszłym roku 34,5 miliona dolarów — wzrost o 9,5 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Jak ogłosił Money House, jego całkowite wynagrodzenie składa się z dwóch części: roczne wynagrodzenie podstawowe Damona wynosi 1,5 miliona dolarów. Pozostałe 33 miliony dolarów to premia za wyniki.
Nowa fabryka chipów Intela w Ohio?
Według poinformowanych źródeł Intel chce za 20 miliardów dolarów zbudować nową fabrykę chipów w amerykańskim stanie Ohio. Kilka osób zaznajomionych z tą sprawą powiedziało agencji Reuters, że amerykańska grupa ogłosi inwestycję w piątek. Zakład pod Columbus stworzy 3000 stałych miejsc pracy.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
„Silniki spalinowe mają gwarancję na następne sto lat”.
Naciska
Kupujący samochody mogą liczyć na zwiększone rabaty – ale tylko na modele z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia ekspertów winna jest polityka.
Berlin – Sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech spada. Jednym z powodów jest nagłe zakończenie finansowania państwowego w grudniu. Ale zły wizerunek Strummera prawdopodobnie również odgrywa pewną rolę. Ale nie tylko sprzedaż samochodów elektrycznych, ale cały rynek nowych samochodów rozwija się słabo.
Badanie Ferdinanda Dudenhöfera: Rabaty przy zakupie silników spalinowych są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych
W odpowiedzi producenci samochodów ponownie w coraz większym stopniu polegali na modelach z silnikami spalinowymi. Według badań Ferdinanda Dudenhofera, eksperta samochodowego z Bochum, próbował Volkswagena, BMW, Stellantis & Co., w celu zwiększenia sprzedaży modeli benzynowych i wysokoprężnych dzięki wysokim rabatom. Pokazuje to analiza rabatów w marcu. W związku z tym rabaty przy zakupie silnika spalinowego są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych.
Według Dudenhofera nabywcy samochodów mogą w marcu spodziewać się średnio 16,8 proc. rabatu na samochody benzynowe i diesla, podczas gdy na samochody elektryczne wyniosło to zaledwie 16,2 proc. W lutym rabaty na oba typy dysków pozostały takie same. Ocena opiera się na danych zebranych od niezależnych brokerów nowych samochodów w Internecie. Zbadano piętnaście modeli spalinowych i elektrycznych jedenastu producentów.
Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Zwłaszcza Volkswagen zwiększa swoje rabaty
Z badania wynika, że w marcu Volkswagen szczególnie zwiększył rabaty na modele spalinowe. Zaktualizowana wersja Golfa 8, która została zaprezentowana w styczniu i której dostawę zaplanowano na lato, była oferowana online z 17,5% rabatem od ceny katalogowej. W lutym osiągnęło ono 13,8 proc. Dudenhofer twierdzi, że tak wysokie rabaty są niezwykłe w przypadku nowego modelu.
Oznacza to, że poziom rabatów jest zbliżony do modeli elektrycznych Volkswagena. Tam Volkswagen w dalszym ciągu oferuje wyższe rabaty na ID.4, sięgające 21,7 procent. W porównaniu do lutego poziom utrzymał się na stabilnym poziomie. W przypadku pozostałych objętych badaniem producentów rabaty w marcu pozostały na zasadniczo stabilnym poziomie. Jednak według Dudenhofera dla większości z nich rabaty na silniki spalinowe były już w lutym wyższe niż na samochody elektryczne.
Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Na silnikach spalinowych można zarobić więcej niż na samochodach elektrycznych
Po wygaśnięciu z końcem 2023 roku premii za zakup samochodów elektrycznych w Niemczech producenci otrzymali rabaty Samochody elektryczne Początkowo znacznie wzrosła, aby zrekompensować utratę składki. Jednak w międzyczasie widać zmianę w sposobie myślenia, mówi Dudenhofer. W związku z ogólnie słabym popytem podejmowane są próby ożywienia działalności w oparciu o nadal dominujące silniki spalinowe i tym samym maksymalne wykorzystanie własnych zakładów.
„Słaby rynek samochodowy przechodzi zwrot” – powiedział Dudenhofer. „Pojazdy elektryczne są również w mniejszym stopniu promowane wśród producentów samochodów”. Biorąc pod uwagę wyższe marże zysku silników spalinowych, producentom łatwiej jest tutaj udzielać rabatów. Jednak w przypadku samochodów elektrycznych po zniesieniu rządowej premii za zakup możliwe były jedynie niewielkie zyski, a nawet straty. W dobie kryzysu producenci w coraz większym stopniu polegają na silnikach spalinowych, które w dalszym ciągu „dobrze zarabiają”.
Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Politycy zniszczyli samochody elektryczne
Dudenhöffer broni jednak producentów samochodów. Po zniesieniu dotacji na elektromobilność nie mieli już innej możliwości pełnego wykorzystania swoich fabryk. „To nie producenci samochodów zniszczyli samochód elektryczny, ale politycy” – stwierdził ekspert instytutu ds. motoryzacji. Tydzień pracy. Jako główną osobę odpowiedzialną wskazuje federalnego ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), który wolałby opiekować się „domami z kukułką” jak produkcją zielonej stali, niż pielęgnować przemysł samochodowy.
ale również Unia EuropejskaWedług Dudenhofera przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen (CDU) przyczynia się do złego stanu samochodów elektrycznych, potwierdzając przegląd zakazu silników spalinowych w 2026 r. W świetle obecnego rozwoju sytuacji Dudenhofer Tydzień pracy Do następującego wniosku: „Silnik spalinowy jest bezpieczny na następne sto lat”.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego | Życie i wiedza
Über 80 Fahrzeuge mussten sich seit 2014 im AUTO BILD-Dauertest beweisen. Über 100 000 Kilometer werden die Autos auf Herz und Nieren geprüft– und am Ende in ihre Einzelteile zerlegt. Erst dann zeigen sich die nicht sofort sichtbaren Mängel.
▶︎ BILD hat die dreizehn Modelle mit der Bestnote „glatte Eins“ für Sie zusammengestellt. Die Dauertest-Sieger sind auch heute noch beliebte Kandidaten am Gebrauchtwagenmarkt und zählen zu den zuverlässigen Modellen. Echte Kauftipps also.
Besser geht’s nicht!
In der Liste der dreizehn besten Dauertest-Modellen sticht ein Kandidat besonders hervor: der [–>Audi A3 Sportback g-tron[–> (Teststart: 2015 – Platz: 1). Mit seinem Erdgas-Antrieb zählt er zwar zu den Exoten und ist am Gebrauchtwagenmarkt nicht in Hülle und Fülle anzutreffen, doch während des 100 000-Kilometer-Tests überzeugte er die Prüfer. Keine Ausfälle, keine Schäden! Auch die Abschlussuntersuchung nach Demontage bringt nichts Auffälliges zutage.
Fehlerpunkte: 0. Note: 1+
▶︎ Audi A3 g-tron: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*
Spaßfaktor, Alltagstauglichkeit und Qualität sind top
Der [–>BMW Z4[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) hat den Dauertest praktisch verschleißfrei und ohne Komplikationen weggesteckt. Während des gesamten Dauertests musste er nie unplanmäßig in die Werkstatt. Auch die Zerlegung unter den strengen Augen der DEKRA förderte weder Mängel noch nennenswerten Verschleiß zutage.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ BMW Z4 sDrive 30i: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 35 000 Euro*
Business-Kombi mit Bestnote
Auch der [–>Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) holte eine Bestplatzierung. Bis auf einen Parksensor, der immer wieder für Fehlermeldungen sorgte, gab es keine Ausfälle. Haltbar bis zum Schluss – nach fast 115 000 Kilometern.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ Audi A6 Avant 40 TDI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 24 000 Euro*
Spanische Glanzleistung mit Mini-Mängeln
Nach Langstrecken klagen mehrere Fahrer über Rückenschmerzen und eingeschlafene Hinterteile. Das trübt mit einem Strafpunkt den tollen, ansonsten fehlerfreien Auftritt. Das ist aber nur der Zwischenstand: Der [–>Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style [–>(Teststart: 2018 – Platz: 2) wurde nach Erreichen der 100.000 Kilometer nicht demontiert – er ging in die Verlängerung.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ Seat Ateca 1.4 EcoTSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*
Vorsprung durch Qualität
Beim Zerlegen nach 100 000 Kilometern zeigt sich die Zuverlässigkeit des [–>Audi A4 Avant [–>(Teststart: 2017 – Platz 2). Weder bei der Technik noch bei der Innenausstattung oder Verarbeitung gibt es Probleme oder Grund für Klagen. Das beschert dem dritten Audi im Best-Of-Dauertest die Note 1!
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ [–> Audi A4 Avant 2.0 TFSI ultra: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 17 000 Euro*[–>
Der Überraschungs-Kandidat
Auch ein eher exotisches Modell im Dauertest-Sieger-Ranking holt die Bestnote: der postgelbe [–>Suzuki Swift Sport [–>(Teststart: 2018 – Platz: 6). Der Japaner kam ohne Probleme durch den Dauertest. Erst bei der Zerlegung stießen die Tester auf einen Mangel: (noch harmloser) Rost in den Längsträgern. Der Korrosionsschutz war nicht ausreichend.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ Suzuki Swift Sport: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 4000 Euro*[–>
Der zuverlässige Japaner
Auch der [–>Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD[–> (Teststart: 2019 – Platz: 6) meisterte den Dauertest ohne Probleme. Lediglich unter der Kofferraumdichtung fand man bei der Zerlegung beginnende, aber noch harmlose Korrosion. Der 2,2-Liter-Diesel hat sich von den 100 000 Kilometern nicht übermäßig beeindrucken lassen.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ CX-5 mit Diesel. [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt: ab rund 9000 Euro*[–>
Spitzen-Kombi-Note
Den 100 000-Kilometer-Test hat der [–>BMW 3er Touring[–> (Teststart: 2020 – Platz 6) problemlos abgespult. Ein paar funktionale Schwächen im Alltag, ein paar (eher kosmetische) Beanstandungen bei der Zerlegung und der hohe Preis – mehr ist auf der Negativseite nicht zu notieren.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ BMW 320 d Touring: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 20 000 Euro*[–>
Stern mit Bestnote
Auch der [–>Mercedes A 220 d[–> (Teststart: 2019 – Platz: 9) stellt sich dem Dauertest-Prozedere. Bis auf kleine Punkte überzeugte er die Tester. Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen. Und auch sonst gab es nur wenig zu bemängeln.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Mercedes A 220 d: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 23 000 Euro*[–>
Prima-Prius
Die technischen Komponenten des [–>Toyota Prius IV [–>(Teststart: 2017 – Platz: 9) ließen bei der Zerlegung keinen nennenswerten Verschleiß erkennen. Die Haltbarkeit der Innenraum-Materialien verdiente ein Extra-Lob. Lediglich in den Hohlräumen der Karosserie spürten die Tester Spuren von Korrosion auf – kleine braune Fleckchen auf der ansonsten blütenweißen Weste.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Toyota Prius IV: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 16 000 Euro*[–>
Bestnote auch nach Verlängerung
Der [–>Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline[–> (Teststart: 2015 – Platz: 9) hatte die 100 000 Kilometer so überzeugend und pannenfrei überstanden, dass der Test um weitere 50 000 Kilometer verlängert wurde. Und auch die hat er fast klaglos absolviert. Es gab nur Kleinigkeiten.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Golf Sportsvan 1.4 TSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 500 Euro*[–>
Koreaner auf Top-Niveau
Die 100 000 Kilometer meisterte der [–>Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Spirit [–>(Teststart: 2014 – Platz: 9) ohne jede Panne. Völlig unauffällig blieb der Sportage auch bei der abschließenden Untersuchung im demontierten Zustand.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ [–> Kia Sportage mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 000 Euro*[–>
Der Beste im Norden
Ein Edel-SUV, das den hohen Preis mit vorbildlicher Zuverlässigkeit rechtfertigt. Antrieb, Platzangebot und Dauerqualität des [–>Volvo XC60 D4 Summum FWD[–> (Teststart: – Platz: 9) überzeugten – es mangelt nur bei Kleinigkeiten. Der Motor war nach 100.000 Kilometern noch immer topfit, wie sich bei der abschließenden Untersuchung zeigte.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Volvo XC60 mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 12 000 Euro*[–>
(*) Preise beziehen sind auf das jeweilige Modell mit einer maximalen Laufleistung von 150 000 Kilometer.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Prezes UBS Sergio Ermotti: 9 miesięcy pracy z pensją 14 mln euro | pieniądze
Bei dieser Summe müssen selbst die finanzfreundlichen Schweizer schlucken. UBS-Chef Sergio Ermotti (63) bekommt für neun Monate Arbeit im vergangenen Jahr insgesamt 14,4 Millionen Franken (umgerechnet 14,7 Millionen Euro) ausbezahlt. Das berichtet der „Blick“.
Das Geld teilt sich auf in ein Fixgehalt von 2,1 Millionen Franken, plus Bonus in Höhe von 12,3 Millionen Franken. Hinzukommen 300 000 Franken für Ermottis Pensionskasse.
Viel Unverständnis für das XXL-Gehalt
Hintergrund des XXL-Gehalts: Sergio Ermotti hatte 2020 bei der Großbank eigentlich aufgehört. Im Zuge der Übernahme der taumelnden Credit Suisse durch die UBS wurde der heute 63-Jährige im April 2023 wieder an die Spitze des Kreditinstituts berufen.
Die fürstliche Bezahlung stößt nicht überall auf Verständnis.
▶ Der Präsident der Schweizer Liberalen, Thierry Burkhart (48, FDP), pestet bei X/Twitter: „Die anmaßenden Boni-Exzesse einiger Top-Manager zerstören das Vertrauen der Bevölkerung in die Wirtschaft als Ganzes. Gerade bei Banken, deren Geschäftsrisiken faktisch die Bevölkerung trägt, wäre mehr Bescheidenheit angebracht.“
+++ App-Nutzer kommen hier zu unserer Umfrage: Sollten Managergehälter gedeckelt werden? +++
▶ [–>Mark Balsiger (57), Analyst und Autor, schreibt in dem Netzwerk: „Ich zweifle nicht an seinen Fähigkeiten, aber weiterhin an der Boni-Kultur bei den Großbanken. Nichts rechtfertigt solche Gehälter.“ Stefan Müller-Altermatt (47, Die Mitte): „Mein Kopf schmerzt vom vielen Schütteln.“
UBS mit 28 Mrd. Dollar Gewinn
Sergio Ermottis Vorgänger Ralph Hamers (58) verdiente in zwölf Monaten des Jahres 2022 „nur“ 12,6 Millionen Franken.
Immerhin: Für das Geschäftsjahr 2023, das Ermotti zu neun Zwölfteln zu verantworten hat, weist die UBS einen Reingewinn von 27,8 Milliarden US-Dollar aus (entspricht 25,7 Milliarden Euro). Dafür schüttet sich die gesamte Geschäftsleitung um den 63-Jährigen insgesamt 140,3 Millionen Franken aus. Ein Plus von mehr als 33 Millionen im Vergleich zum Vorjahr.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech3 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de