Connect with us

Economy

25 listopada 2022 – Międzynarodowy Przegląd Prasy

Published

on

25 listopada 2022 – Międzynarodowy Przegląd Prasy

Rosja celuje w infrastrukturę na Ukrainie. (AP/dpa/Evgeniy Maloletka)

Norweska gazeta ADRESSEAVISEN z Trondheim zauważa, że ​​„ta bezsensowna wojna weszła w nową i bardzo niepokojącą fazę”: „Prezydent Rosji Putin próbuje użyć zimy jako broni przeciwko pokojowo nastawionemu sąsiadowi, atakując infrastrukturę w ukierunkowany sposób”. Taktyka jest brutalna. Najzimniejsze miesiące zimy dopiero przed nami. Dlatego tak ważne jest, abyśmy nadal wspierali Ukrainę”.

Łotewska gazeta NEATKARĪGĀ RĪTA AVĪZE napisała z Rygi: „Z prawnego punktu widzenia ataki rakietowe Putina na infrastrukturę krytyczną to nic innego jak zbrodnie wojenne. Dotyczy to również działań milicji Wagnera”.

Ukraińska gazeta OBOSREWATEL wciąż wierzy w zwycięstwo: „Putinowi nigdy nie uda się powalić ludności ukraińskiej na kolana rakietami manewrującymi. Społeczeństwo obywatelskie na Ukrainie jest dobrze skomunikowane i zdolne do adaptacji. Nie czeka na pomoc ze strony państwa, ale organizuje się w różne stowarzyszenia i inicjatywy w odpowiedzi na potrzeby i problemy, a Ukraińcy udowodnili to w ciągu dziewięciu miesięcy wojny.

To wygląda podobnie prasa Z Wiednia: „Jeśli Kreml myśli, że Ukraińcy w obliczu ciemności i zimna powstaną przeciwko ich rządowi, to myli się co do swoich sąsiadów. Jest bardzo prawdopodobne, że kraj wyjdzie z tej zimy solidniejszy”.
Jak poinformowała warszawska gazeta, dyskusja dotyczyła przekazania Polsce niemieckich systemów obrony przeciwlotniczej Patriot RZECZPOSPOLITA: „Po początkowo pozytywnej reakcji Polski na niemiecką ofertę, Berlin został zaskoczony przez szefa PiS Kaczyńskiego, który zaproponował wykorzystanie systemów na Ukrainie. Polski rząd doskonale wie, że jest to nierealne, bo Niemcy, a co za tym idzie NATO, są w stanie wojny z Rosją. Żadnemu Kaczyńskiemu nie zależało tylko na kampanii wyborczej. Od miesięcy obarczał Niemcy odpowiedzialnością za coraz trudniejszą sytuację gospodarczą Polski, dlatego symboliczna obecność Bundeswehry nad Wisłą była dla niego nie do przyjęcia. Jego sprzeciw wobec niemieckiej propozycji zagraża jednak bezpieczeństwu Polski” – narzeka Polak. RZECZPOSPOLITA.

Asahi Shimbun w Tokio zauważa, że ​​coraz więcej sojuszników odwraca się od Rosji: „Sojusz wojskowy OUBZ kierowany przez Rosję jest bliski upadku. Na szczycie państw członkowskich wybuchła wrzawa, gdy premier Armenii odmówił do podpisania Komunikatu Końcowego. Armenia czuje się w tym konflikcie Z Azerbejdżanem Rosja pozostawiła go samemu sobie. Ze względu na inwazję na Ukrainę jasne jest, że Moskwa nie może dłużej wspierać militarnie swoich sojuszników. Wpływy Rosji maleją z powodu wojny przeciwko Ukrainie, której Putin tak naprawdę chciał poszerzyć swoją strefę wpływów” – analizuje Asahi Shimbun z Japonii.

READ  Prezentacja bilansu: Stawka Meta wciąż zwyżkowa: podstawowe platformy Meta zarabiają mniej | biuletyn

Zmień temat: „Czy pamiętasz, kiedy postępowanie Chin z Covid-19 było uważane za model globalny?” WALL STREET JOURNAL Z USA ODPOWIEDZI: „Zachodni eksperci ds. zdrowia wychwalali politykę Pekinu przeciwko Covidowi. W trzecią rocznicę wybuchu epidemii koronawirusa Chiny zgłaszają teraz rekordową liczbę infekcji. Najwyraźniej surowa polityka zakazu Covid-19 nie nie chroni obywateli. Z powodów nacjonalistycznych Partia Komunistyczna odmawia przyjęcia zachodnich szczepionek, które są uważane za bardziej skuteczne niż szczepionki domowej roboty. Długie blokady doprowadziły do ​​tego, że mniej osób naraża się na wirusa, a tym samym rozwija naturalną odporność w porównaniu z resztą świata .Jednocześnie pojawia się coraz więcej oznak, że ostatnie blokady Covid spotkały się z frustracją i oporem. Ogólna lekcja chińskiej polityki Covid jest taka, że ​​blokady nie działają, a reżimy autorytarne nie są modelami zdrowia publicznego ani niczym innym, – potwierdza w rozmowie z WALL STREET JOURNAL z Nowego Jorku.

Ponadto New Zurich Times Ze Szwajcarii podejście Pekinu jest uważane za beznadziejne: „Rząd nadal próbuje naprawić sytuację: chce zmniejszyć liczbę nowych infekcji do poziomu bliskiego zeru, jednocześnie minimalizując konsekwencje dla gospodarki i wpływając na życie codzienne obywateli jak najmniej. Biorąc pod uwagę łatwość przenoszenia nowych wariantów wirusa, przedsięwzięcie jest skazane na niepowodzenie”.

Australijska gazeta The SYDNEY MORNING HERALD zauważa cierpko: „Być może nadszedł czas, aby współczuć chińskiemu prezydentowi Xi Jinpingowi. Niedawno odzyskał pełną władzę od Partii Komunistycznej i zajmował wszystkie kluczowe stanowiska w partii i okupacji rządu z swojego ludu, ale nawet jako niekwestionowany dyktator, następne pięć lat będzie prawdopodobnie trudniejsze niż ostatnie dziesięć.

W Malezji nowym premierem został były lider opozycji Anwar Ibrahim. THE STAR z Petaling Jaya w Malezji pisze: „Malezja potrzebuje nowego początku! Posłuchaj rady króla, który też o to prosił”.

READ  Pilot wyłącza silnik na wysokości 1500 metrów

Lianh Zhubao ze stolicy Tajwanu, Tajpej, również ma nadzieję na nowy start w Malezji: „Nie tylko jego malezyjscy zwolennicy, ale także mniejszości etniczne tego kraju, Chińczycy i Hindusi, świętują nowego szefa rządu. Pokładają swoje nadzieje o reformatorskim i kosmopolitycznym człowieku, który może pomóc upadającej gospodarczo Malezji przezwyciężyć podziały w społeczeństwie. Jednak nowemu premierowi nie będzie łatwo. Liczy na sojusz partii, który jest niczym innym jak stabilizacją.”

Kolumbijska gazeta EL ESPECTADOR nawiązuje do Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy wobec Kobiet: „Ochrona kobiet i dziewcząt na całym świecie jest w złym stanie. Nawet na początku epidemii ostrzegano, że kobiety będą musiały ponoszą szczególne obciążenia. W końcu są bardziej narażone na bezrobocie. Przestają pracować, zwiększając swoją ekonomiczną zależność od agresywnych partnerów. Ale w ostatnich miesiącach niewiele się zmieniło. Liczby są alarmujące, jeśli chodzi o zabójstwa kobiet i inne akty przemocy. Każdy ma swoją własną historię, ale wielu z tych czynów można było zapobiec. Jak wiarygodne są sankcje, gdy pojawia się problem z ich wdrożeniem? Potrzebujemy prawdziwej zmiany strukturalnej – także w Kolumbii, która nie robi wystarczająco dużo, aby zapobiec tym aktom przemocy” – skarży się EL ESPECTADOR z Bogoty.

Gościnny komentator gazety Cape Argos w Kapsztadzie zgadza się: „Pomimo wszelkich starań przemoc na tle płciowym i zabójstwa kobiet nadal nękają Republikę Południowej Afryki. Dowodem na to są niekończące się doniesienia w afrykańskich mediach tylko w październiku: Dobrze, że jest zrobione publiczne, ale problem polega na tym, jak to się robi: część mediów w Afryce Południowej i na całym świecie ma tendencję do dramatyzowania przemocy wobec kobiet – a to może nawet zaostrzyć problem”. International Journalism Review kończy się nagraniem z gazety CAPE ARGUS z Republiki Południowej Afryki.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Francja planuje wytwarzać energię elektryczną przemysłową w formacie XXL

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Światłowody: Niemcy rozpoczynają zamykanie sieci miedzianej

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Stern TV: klient dm rozwiązuje problem - wszyscy to wiedzą

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending