Connect with us

Economy

15 lipca 2023 r. – Międzynarodowy Biuletyn Prasowy

Published

on

15 lipca 2023 r. – Międzynarodowy Biuletyn Prasowy

Niektóre zagraniczne gazety komentują letnią konferencję prasową kanclerza Olafa Scholza (SPD). (Michael Capeler/DPA/Michael Capeler)
Norweska gazeta AFTENPOSTEN Brak odpowiedzi na ważne pytania z Oslo, takie jak: „Jak Traffic Light Alliance ma przezwyciężyć dzielące ich różnice i wrażenie niemożności działania? Jak chce przejść do ofensywy?” Nie wybudowano wystarczającej liczby mieszkań. Inflacja jest niepokojąco wysoka. Polityka imigracyjna znów jest gorącym tematem. Cyfryzacja nie postępuje. W ten sposób popularność AfD jest więcej niż symptomatyczna, ale Schultz bagatelizuje problem. Człowiek może podziwiać jego opanowanie, ale oczywiste sygnały polityczne. Byłoby to pożądane. Zamiast szerzyć optymizm, wydaje się zmęczony i niespokojny” AFTENPOSTEN.
Szwajcarzy wskaźnik dzienny Z Zurychu mówi: „Nie, ten niemiecki kanclerz nie jest znany z samokrytycyzmu. Niektórzy mówią o „Planecie Schultza”, kiedy socjaldemokrata znów ma pogląd, którego nie podziela z wieloma innymi. Media: Pod nim, Niemcy wyrosły na drugiego co do wielkości sponsora Ukrainy, jego sojusz był w trakcie modernizacji Niemiec i uczynienia ich neutralnymi dla klimatu, on wzmacniał spójność społeczną i przywracał wieloletnie wysokie zadłużenie do normalnej polityki fiskalnej.Scholz odpowiedział na zarzut, że nastroje w kraju nie pasowały Ten opis w ogóle zawiera więcej sukcesów bez przeszkód.” Planeta Schultz „na orbicie”, wskaźnik dzienny.
zmiana tematu. Turecka gazeta internetowa pyta: „Czy Turcja naprawdę dała Szwecji zielone światło na przystąpienie do NATO?” T24 Ze Stambułu: „Słowa prezydenta Erdogana przed opuszczeniem szczytu NATO w Wilnie, aby uzależnić akceptację Szwecji od rozmów akcesyjnych z Turcją do UE, są w zasadzie przyznaniem, że negocjacje ze Szwecją dobiegły końca”. Ze Szwecji do Turcji. Ankara to zauważyła. Ale tak nie było. Zmieniły się tylko podstawy negocjacji. Ważna jest deklaracja Erdogana, że ​​Türkiye chce pozostać w obozie zachodnim. Ale negocjacje będą kontynuowane przede wszystkim ze Stanami Zjednoczonymi bardziej niż z Unią Europejską. Rozmowy koncentrują się na dostawie myśliwców F-16 i być może także myśliwców F-35. Jeśli to nieoczekiwanie zawiedzie przed Kongresem USA, turecki parlament może podjąć decyzję o odmowie przyjęcia Szwecji do obrony. Sojusz”, prawdopodobnie T24.
Szwedzka gazeta Szwedzka Dagbladet Ze Sztokholmu Potwierdzono: „Cała historia nie jest zakończona, dopóki wszystko nie zostanie podpisane i uzgodnione. Erdogan powodował w przeszłości niepewność co do realizacji swoich obietnic. Ale nie chodzi tu o stosunki między Szwecją a Turcją, chodzi o osobiste relacje między Erdogan i sojusznicy, którzy na nich polegają”. Szwedzka Dagbladet.
the Wiadomości z Salzburga Oceń wyniki szczytu NATO z wizją rosyjskiego prezydenta: „Putin zażądał demontażu NATO w Europie Wschodniej. Zamiast tego uzyskał ekspansję sojuszu na północ. Niezależnie od wyniku wojny na Ukrainie, jest to geostrategiczna porażka. Dla Kremla, uczy tego także Erdogan i pozwala Konkludując, z całą ostrożnością wobec niestabilnej polityki prezydenta Turcji: Erdogan – także z powodu ekonomicznej nędzy Turcji – największe korzyści dla siebie i swojego kraju widzi na Zachodzie, w NATO , w Europie. Erdogan nie mógł lepiej powiedzieć, że nie widzi przyszłości dla reżimu Putina” Wiadomości z Salzburga.
Ponieważ Japonia nie jest członkiem NATO, czytamy w gazecie Mainichi Shimbun Z Tokio niezbędna jest ścisła współpraca z Europą w kwestiach bezpieczeństwa: „Główny nacisk kładziony jest tutaj na środki przeciwko agresywnemu zbrojeniu Chin. Ale w Wilnie decyzja o otwarciu nowego biura NATO w Tokio została opóźniona — z powodu protestów rządu francuskiego , co dało jasno do zrozumienia, że ​​teraz obawy niektórych krajów europejskich, że nie chcą uczestniczyć w konflikcie amerykańsko-chińskim, a rząd japoński musi najpierw opracować własną strategię wobec Chin i na tej podstawie współpraca między Tokio a NATO może wzmocnić” – zaleca Mainichi Shimbun.
estońska gazeta Poczta Od Tallina po strategię niemieckiego rządu wobec Chin: „Ogólnie rzecz biorąc, jest to zgodne z przedstawionym pod koniec czerwca dokumentem strategicznym UE. Jednocześnie dokument podzielony jest na dwie części: relacje dwustronne między Niemcami a Chinami na z jednej strony, a między Chinami a UE z drugiej Wspomniano również o sytuacji w zakresie praw człowieka. Z pewnością Chiny pozostają ważnym partnerem handlowym i rynkiem zbytu dla Niemiec. Oznacza to jednak również, że chiński wpływ na Niemcy, a wraz z nim na cała Europa rośnie. Najważniejsze, żeby Niemcy nie powtórzyły błędów, które popełniły w kontaktach z Rosją. Oczywiście Nord Stream nie był tylko projektem dwustronnym, ale miał wpływ na bezpieczeństwo całego regionu Morza Bałtyckiego i doprowadziło do uzależnienia Niemiec od Rosji. Nie może się to powtórzyć z Chinami” Poczta.
Chiński dziennik państwowy XINJING BAO Z Pekinu mówi, że problem z tym dokumentem strategicznym polega na tym, że „ujawnia on sprzeczne stanowisko niemieckiego rządu sygnalizacji świetlnej. Nie można podjąć wystarczająco stanowczych działań przeciwko Pekinowi w sprawie zielonego ministerstwa spraw zagranicznych. Wolelibyście raczej wykluczyć Chiny politycznie i ekonomicznie To wcale nie satysfakcjonuje socjaldemokracji” – mówi. Jak widać niedawno, kiedy chiński COSCO wpłynął do portu w Hamburgu. Niemiecka gospodarka i tak dała własną odpowiedź, rekordowymi inwestycjami w Chinach w zeszłym roku” XINJING BAO.
Gazeta Lianhe Bao Z wypowiedzi Tajpej w sprawie Tajwanu: „Z jednej strony Berlin chce rozszerzać stosunki z Tajpej. Z drugiej ostrzega przed polityką jednych Chin. W strategii wymienia się też Hongkong, Xinjiang i Tybet, ale odgrywają jedynie drugorzędną rolę. Ambicje to jedno, a rzeczywistość to drugie. Rządowy komunizm w Pekinie nie pozwoli sobie na żadne okrucieństwo, jeśli nie będzie miał do dyspozycji skutecznej dźwigni.
Na koniec komentarz do sytuacji politycznej w Tajlandii. polski RZECZPOSPOLITA Z Warszawy tłumaczy: „Tajlandia, która od prawie dwóch dekad targana jest wewnętrznymi konfliktami i polaryzacją, niestety nie weszła na drogę demokracji, mimo jednoznacznych wyników majowych wyborów. Polaryzacja między żółtymi i czerwonymi koszulkami jest teraz ponownie stanie się tajską rzeczywistością, ponieważ klasy uprzywilejowane nie mają jak dotąd zamiaru zrzeczenia się swoich wpływów bez względu na to, co myśli naród, dlatego zamiast oczekiwanej demokracji w Tajlandii jesteśmy świadkami kolejnych przejawów despotyzmu. nie uciekają się do przemocy w obronie swoich interesów”. RZECZPOSPOLITA Na końcu Międzynarodowego Biuletynu Prasowego.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Raport rynkowy: DAX stawia sobie za cel 16 000 punktów

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Rabat do 83% na produkty topowych marek

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Kryzys uchodźczy między Polską a Białorusią: ministrowie spraw zagranicznych UE chcą wysłać „jasną wiadomość” do Mińska - Polityka

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending