Connect with us

Economy

14 września 2023 – Międzynarodowy Przegląd Prasy

Published

on

14 września 2023 – Międzynarodowy Przegląd Prasy

Karne cła na chińskie samochody elektryczne? Przemówienie Ursuli von der Learn stało się tematem gazet. (Imago/U.J. Alexander)
Gazeta Zasady Z Kopenhagi wyjaśniająca wystąpienie: „Ursula von der Leyen nie mówi tego wprost, ale mało kto wątpi, że chciałaby stać na czele Komisji Europejskiej przez kolejne pięć lat. Od przyszłego roku zarówno Parlament UE, jak i… „Komisja również zostanie wybrana ponownie” – von der Leyen w swoim przemówieniu wymieniła swoje największe osiągnięcia jako przewodniczącej Komisji. Obejmowało to zarządzanie kryzysowe podczas pandemii, zaangażowanie w zieloną transformację i pomoc dla Ukrainy. Cztery lata temu duńska gazeta „Von der Leyen” zauważyła, że ​​„została wybrana bardzo niewielką większością głosów i dziś może nie wszędzie cieszy się popularnością. Ale prowadząc Europę przez wojny i kryzysy, zyskała szacunek”. Zasady.
De Volkskrant Z Amsterdamu: „90 proc. programu, w ramach którego została wybrana przez parlamentarzystów w 2019 r., zostało zrealizowanych niewielką większością” – mówi. Służba badawcza Parlamentu Europejskiego szacuje, że to mniej – około 60 proc. – ale prawda jest taka, że były to pochwały dla von der Leyen od lewej do prawej, takie jak Zielony Ład, zamówienia na szczepionki, europejski fundusz odbudowy o wartości 750 miliardów euro, wspólne zakupy gazu, finansowanie broni dla Ukrainy oraz większa rola geopolityczna Unii – osiągnięcia, które „sprawiają, że jej poprzedniczki wyglądają blado” – mówi. De Volkskrant Z Holandii.
Hiszpańska gazeta El mondo Wśród najważniejszych wydarzeń z Madrytu: „Von der Leyen pogratulowała sobie utworzenia unii geopolitycznej i chciała przyspieszyć rozszerzenie UE, ale bez ustalania konkretnej daty. Kiedy mówiła o odpowiedzi UE na wezwanie historii, powiedziała miała na myśli Ukrainę i wojnę, w której same wartości europejskiej ludzkości – to wymaga jedności”.
the Dzisiejszy wskaźnik „Ursula von der Leyen słusznie pochwaliła rolę UE w pozyskiwaniu szczepionek podczas pandemii lub we wspieraniu Ukrainy. UE jest teraz także unią zdrowia i obrony, czyli w obszarach polityki, w których Bruksela do niedawna nie miała kompetencji” – zauważył z Zurychu. „To poważna sprawa, a potrzeba wyjaśnień będzie jeszcze większa. Ursula von der Leyen wyraziła się naprawdę konkretnie, ogłaszając, że ponownie rozważy wsparcie chińskiego rządu dla samochodów elektrycznych. Sygnalizuje pragnienie francuskiego prezydenta Emmanuela Macrona, który chce zatrzymać się tanio konkurs.” the Dzisiejszy wskaźnik.
Polski Rzeczpospolita Wyjaśnia: „Według von der Leyen Zielona Rewolucja jest szansą na zmiany technologiczne, w których UE może być światowym liderem. Jednak zanim to nastąpi, potrzebna jest ochrona i pomoc. Dlatego von der Leyen miała coś w sobie sklep dla krajów świata.” „Ogłoszono rozpoczęcie działań mających na celu sprawdzenie, czy chińskie samochody elektryczne szturmujące rynek UE nie mogą być nielegalnie subsydiowane przez Państwo Środka” – oznajmiła wczoraj branża samochodowa, która reprezentuje bardzo wpływowe lobby w rodzimych Niemczech. Rzeczpospolita Z Warszawy.
Chińska gazeta państwowa Huanqiu Shibao „UE lubi twierdzić, że wspiera otwartą konkurencję i oferuje zagranicznym firmom uczciwe i równe warunki handlowe, bez jakiejkolwiek dyskryminacji. Teraz przewodnicząca Komisji Europejskiej von der Leyen chce wszcząć 13-miesięczne śledztwo w sprawie tzw. chińskich transakcji” – narzeka. „Wspieranie e-samochodów, aby w razie potrzeby nałożyć na nie karne cła. Między słowami a czynami jest duża rozbieżność. Czy prawdziwym zamiarem nie jest ograniczenie dostępu samochodów elektrycznych z Chin na rynki europejskie? Europa chce stać się bardziej ekologiczna ,” on mówi. Rozpowszechnianie samochodów zasilanych energią odnawialną jest częścią strategii transformacji. Unia Europejska nie musi obawiać się chińskiej konkurencji. Zamiast tego powinien pomyśleć o tym, jak zwiększyć konkurencyjność europejskich firm przy mniejszej biurokracji” – stwierdziła chińska gazeta Huanqiu Shibao.
Gazeta portugalska Publicznie „Chiny zainwestowały w mobilność elektryczną już około 15 lat temu” – pisze – „co oznacza, że ​​Europa musi teraz nadrobić zaległości, postrzegając branżę samochodów elektrycznych jako „kluczową dla czystej gospodarki”. Tymczasem wczesne inwestycje Chin doprowadziły do na rynek akumulatorów elektrycznych, który stał się dominujący w tym kraju: „Chiny znalazły się we właściwym miejscu we właściwym czasie. Protekcjonizm nie jest częścią europejskiej matrycy i dlatego Europa nie powinna wracać do praktyk z przeszłości, podejmując decyzję o wsparciu przemysłu samochodów elektrycznych”. Publicznie Z Lizbony.
Tematem norweskiej gazety jest spotkanie prezydenta Rosji Putina z północnokoreańskim dyktatorem Kimem gang Verdena„To bezbożny sojusz zbudowany na wzajemnych korzyściach i wspólnym wrogu. Obydwa mają to, czego potrzebują inni. Korea Północna może dostarczyć Rosji rakiety i amunicję, a Putin może pomóc Kimowi w zakresie technologii zbrojeniowej i żywności. Ale tak nie jest .” „Głośne słowa – nie wiemy, co dokładnie zostało uzgodnione. Jeśli Rosja przekaże technologię satelitarną, będzie to naruszenie sankcji ONZ, które kiedyś pomogła przejść. Putin rozpoczął największą wojnę lądową w Europie od czasów II wojny światowej, Kim ostrzega, że ​​Kim grozi kilku sąsiednim krajom bronią nuklearną i rakietami, a jeśli oba kraje połączą siły, i tak już napięta sytuacja międzynarodowa stanie się jeszcze bardziej niebezpieczna. gang Verdena Z Oslo.
Gazeta Poranek Ze Stambułu: „Nie jest tajemnicą, że za tym handlem stoją Chiny, ponieważ sama Korea Północna nie jest w stanie dostarczyć broni do kraju rozdartego wojną, takiego jak Rosja. Oznacza to, że Korea Północna jest w pewnym sensie krajem tranzytowym. Ponieważ oba kraje, dotknięte już sankcjami, nie pozwalają. „Ale Chiny nie chcą stawić czoła zachodnim sankcjom. Ale Pekin jest również jasny, że jeśli Rosja poniesie porażkę na Ukrainie, Chiny będą następne w kolejce. Tak długo jak rosyjska wojna agresywna będzie trwała, Chiny czuje się bezpiecznie.” Poranek.
Nihon Keizai Shimbun „Zbliżenie nastąpiło także dlatego, że nieufność Kim Dzong-una do dwóch supermocarstw, Stanów Zjednoczonych i Chin, wzrosła tak bardzo, że musiał działać” – zauważył z Tokio. Kryzys w toczącej się wojnie Rosji, o którą przez Korea Północna chce powrócić pod mur ukraińskiego kontrataku. Wykorzystując to od początku, Korea Północna wydaje się postrzegać prawo weta Rosji w Radzie Bezpieczeństwa ONZ jako zabezpieczenie na wypadek, gdyby Chiny zdradziły Koreę Północną. „Państwa dyktatorskie mogłyby teraz postawić świat w niestabilnej sytuacji” – podkreślają Japończycy. Nihon Keizai Shimbun.
I brytyjska gazeta Niezależny „Pomijając dziwne orkiestry dęte, kiepskie fryzury, obsceniczne bankiety, fantazyjne mundury i bombastyczny wygląd, powiązania między Kimem a Putinem są bardzo złowrogie. Teraz najpilniejszą rzeczą jest pomoc Ukrainie w obronie” – dodał. zauważa. „Aby bronić amunicji, która spadnie na niewinnych ludzi w budynkach mieszkalnych, miastach i wsiach. Jak dotąd zachodnie systemy rakietowe udowodniły swoją skuteczność, ale prośba Kijowa o wsparcie jego sił powietrznych i amunicji jest kontynuowana i nie można jej odmówić.” Nie zbliżaj się.”

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów

Published

on

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

U giganta fast foodów zawsze jest coś nowego. Ale nie zawsze chodzi o listę. W niektórych lokalizacjach McDonald’s, jeśli powiesz coś niewłaściwego, nie dostaniesz jedzenia.

Saiki – Wiele się zmieniło w przypadku „Golden M” na przestrzeni lat, i nie tylko cena. McDonald’s używa teraz ekologicznych pojemników kartonowych zamiast plastikowych, zamawianie komputerów zwykle pozwala uniknąć długich kolejek, a dzieci z lat 90. musiały przez jakiś czas zamawiać „Happy Meal”, jeśli chciały „torbę-wiadro”.

Jednak nie wszystkie innowacje są dobrze odbierane; Zdaniem jednego z klientów nowy burger wegetariański nie był potrzebny. W niektórych gałęziach sieci fast foodów dźwięk stał się tym, co tworzy muzykę. Klienci muszą używać tych samych słów przy realizacji swoich zamówień. Tu nie chodzi o „proszę”, nawet jeśli jest to zawsze właściwe.

Oddziały McDonald’s korzystają ze sztucznej inteligencji, rozumieją jedynie jasne polecenia

Luźne usta z pewnością nie są w ogóle skuteczne. Pozornie absurdalna zasada językowa McDonald’s ma szczególnie prostą historię: bez określonego sformułowania zamówienie nie może zostać zrealizowane. Ponieważ: Komputer to akceptuje i rozumie tylko jasne polecenia.

Według postu na Reddicie w barze McDonald’s testowana jest sztuczna inteligencja (AI). Pod głośnikiem znajduje się napis w języku angielskim, który informuje o tym. Aby ułatwić pracę wirtualnemu pracownikowi, klienci proszeni są o określone zachowanie.

  • Mów bardzo wyraźnie
  • Oznacz produkty według ich dokładnych nazw na liście
  • Odpowiadaj na pytania licznika od AI przed dodaniem kolejnych produktów
  • Zakończ słowami „To wszystko”.

Jeśli nie ufasz technologii, nie będziesz musiał wracać do domu głodny. Jeśli chcesz, możesz zostać obsłużony także przez pracownika z krwi i kości. Służy do tego polecenie: „Członek zespołu”.

Sztuczna inteligencja McDonald’s ma na celu poprawę obsługi klienta i została przetestowana tysiące razy na całym świecie

Nie wiadomo, który to oddział. Ale może to być w USA. McDonald’s ogłosił w notatce prasowej, że od 2024 roku planuje testować sztuczną inteligencję w tysiącach lokalizacji na całym świecie. Firma współpracuje w tym celu z Google. Technologia ta ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych. „Ułatwi to prowadzenie restauracji, ale co ważniejsze, poprawi komfort naszych klientów i pracowników” – powiedział Brian Rice, wiceprezes McDonald’s.

READ  Koniec z wentylacją: VW nie będzie już produkował kabrioletów | Życie i wiedza
W oddziale McDonald’s klienci muszą uzupełnić zamówienie wyraźnymi słowami, aby otrzymać jedzenie. (Awatar) © Christoph Schmidt/DPA

Jednak nie wszyscy wydają się tak optymistyczni, jeśli chodzi o nowe podejścia. Nie oznacza to, że sztuczna inteligencja jest często wykorzystywana w nikczemnych oszustwach. Portal z wiadomościami technologicznymi krawędź Obawia się, że w dłuższej perspektywie może to kosztować wielu pracowników utratę pracy. Nawet jeśli według szyldu na zdjęciu Reddit oddział McDonald’s w dalszym ciągu poszukuje pracowników. W Wielkiej Brytanii najważniejsza była siła robocza Jednym zamachem odwrócił się od firmy ma.

Cyberprzyszłość „Zamówiona na życzenie”: klienci kpią z innowacji AI McDonald’s

Ogłoszenie o pracę stało się również obiektem urazy wśród użytkowników Reddita. „Uważam, że sformułowanie «zatrudniamy» jest bardzo ironiczne” – napisała jedna z osób. Inni klienci również sceptycznie lub cynicznie reagują na innowacje AI. „Zabawne, jak ten samochód wygląda tak zaniedbany. Można by pomyśleć, że sztuczna inteligencja będzie prezentowana w postaci błyszczących robotów, a nie żałosnego znaku PowerPointa”. Inny sucho odpowiedział: „Żyjemy w cyberpunkowej dystopii, o którą prosił Wish”.

Niektórym użytkownikom przypomina się scena z hollywoodzkiej komedii „Stary, gdzie jest mój samochód” (2000). W tej scenie próba złożenia zamówienia w azjatyckiej restauracji na wynos doprowadza głównego bohatera do szału. Sprzedawca przy biurku na wszystko, co mówi, odpowiada: „A potem?” Nigdy nie mógł zobaczyć swojego jedzenia, bo ona po prostu nie pozwoliła mu dokończyć zamówienia. Jest więc możliwe, że sztuczna inteligencja McDonald’s uzyskała dane szkoleniowe z filmu i dlatego wyraźnie zażądała zakończenia współpracy. (Raku)

Continue Reading

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Ingrida Simonet o Putinie, Ukrainie i Zachodzie

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Polska firma EuRoPol GAZ pozwała Gazprom | Bot wiadomości
Continue Reading

Trending